Kan ik schade verhalen ?(op de tegenpartij )

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Kan ik schade verhalen ?(op de tegenpartij )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 13:59

Ik heb geen idee wat ik hier mee kan dus vandaar dat ik ook dit topic open.

Vanmiddag kwam ik uit werk en lag er een scooter bovenop mijn fiets die netjes in het rek stond.
Hierdoor is mijn hele voorband scheef.

Ik kon de eigenaar van de scooter niet vinden en mijn verzekering is alleen bereikbaar voor spoedgevallen vandaag.

Ik heb zelf een alles in een polis bij interpolis via rabobank maar weet niet of ik de schade via mijn eigen verzekering kan verhalen .

Maar aangezien het door de storm is gebeurt (ga ik vanuit) weet ik ook niet of ik het op de tegenpartij zou kunnen verhalen.

Is er iemand die meer kennis hier van heeft en weet of ik er iets mee kan?


Afbeelding

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje



little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Kan ik schade verhalen ?(op de tegenpartij )

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:02

Heb je een foto gemaakt van dat de scooter er op lag ? Zo ja zou ik het gewoon proberen te verhalen bij de verzekering van de scooterrijder

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:05

Voor een paar tientjes is je voorhand weer recht. Zou niet weten waarom je voor zo weinig geld je verzekering wilt claimen :? Wordt alleen je premie weer hoger van. En meestal heb je eigen risico dus betaal je alsnog zelf.

[o]

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 14:06

little_birdy schreef:
Heb je een foto gemaakt van dat de scooter er op lag ? Zo ja zou ik het gewoon proberen te verhalen bij de verzekering van de scooterrijder


Nee want ik had eerst niet eens door. Overigens wel getuigen erbij die het hebben gezien gelukkig.
Pas toen de scooter (zwaar rot ding) er af was zag ik dat wiel zo dubbel :(

Overigens kreeg ik te horen dat ik dan minimaal 90,- verder was dus dat noem ik niet een paar tientjes

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:08

verootjoo schreef:
Voor een paar tientjes is je voorhand weer recht. Zou niet weten waarom je voor zo weinig geld je verzekering wilt claimen :? Wordt alleen je premie weer hoger van. En meestal heb je eigen risico dus betaal je alsnog zelf.


Nou omdat een paar tientjes voor iemand veel geld kunnen zijn en daar zijn verzekeringen nou eenmaal voor om schade te herstellen.

Ik zou het gewoon proberen ts.

Kenteken scooter onthouden en proberen eigenaar daarvan te vinden ( briefje achterlaten dat je de scooter hebt zien omwaaien op jouw fiets )

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:10

little_birdy schreef:
verootjoo schreef:
Voor een paar tientjes is je voorhand weer recht. Zou niet weten waarom je voor zo weinig geld je verzekering wilt claimen :? Wordt alleen je premie weer hoger van. En meestal heb je eigen risico dus betaal je alsnog zelf.


Nou omdat een paar tientjes voor iemand veel geld kunnen zijn en daar zijm verzekeringen nou eenmaal voor om schade te herstellen


Je premie wordt er meestal maandelijks hoger van en door het eigen risico betaal je het alsnog zelf. Dan ben je door een klein bedrag te claimen vaak alsnog veel duurder uit ;)

En 90€ om een slag uit je wiel te halen is echt afzetterij := is er geen andere fietsenmaker die je kan vragen?

[o]

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:10

Stormschade heb je vaak een eigen risico, op onze polis is dat 250 euro.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 14:13

Dit hoorde ik van omstanders hoor! Dus don't blame me!
En ik vind 40 euro(paar tientjes) best pittig... je weet dat je scooter om kan vallen met dit weer dan zet je hem toch niet naast het fietsenrek lijkt me?
Mijn scooter had ik zelf helemaal achteraan gezet ver van dus fietsen e.d en zo positioneerd dat wanneer die om zou vallen er niks mee zou vallen of kapot kon gaan (op de scooter zelf na)

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Anoniem

Re: Kan ik schade verhalen ?(op de tegenpartij )

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:16

Kun je dit niet gewoon oplossen met de eigenaar van de scooter? :)

iirrssjjee

Berichten: 5935
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:16

Serieus €90,-? Koop een nieiw wiel voor €20,- en laat die erin zetten door een handige vriend/vader of wat dan ook. Dit valt noet onder de verzekering van de scooterrijder. Misschien was je fiets al omgewaaid en zit daardoor die slag erin.

Valt onder je eigen verzekering, maar vaak betaal je daarbij een eigen risico van minstens €150,-

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Kan ik schade verhalen ?(op de tegenpartij )

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:18

Met je voorwiel in zo'n rek loop je altijd de kans op een slag en met zo'n wind als vandaag had dat ook wel kunnen gebeuren zonder die scooter, denk ik zo.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:21

Kan de verzekering het niet gaan verhalen op de storm? Dan krijg je volgens mij ook niks vergoed.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Kan ik schade verhalen ?(op de tegenpartij )

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:26

Fietsreparaties zijn best duur. En door zo'n krom voorwiel is de fiets onbruikbaar. Je kunt dus volgens mij terecht proberen wat te claimen.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 14:26

Dreamybol schreef:
Met je voorwiel in zo'n rek loop je altijd de kans op een slag en met zo'n wind als vandaag had dat ook wel kunnen gebeuren zonder die scooter, denk ik zo.


Nee hoor alle andere fietsen waren nog prima namelijk! Echt alleen die van mij waar dus die scooter op is gevallen heeft een slag. De scooter stond ook echt op een hele onhandige plek..

Bobje26: die heb ik gezocht maar nergens te vinden... :(

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Kan ik schade verhalen ?(op de tegenpartij )

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:30

Denk dat het stormschade is, scooter om door storm.... geen idee of dat gedekt wordt, moet je bij je verzekering navragen of er ergens iets te halen valt.

Voor het idee, in het najaar boom op mijn 2 schuren en achtertuin.. Jammer maar helaas, alles wat in de tuin stond dus tuinmeubilair, bloembakken etc. die kapot zijn worden niet verged (schade 1350euro), want dat is geen opstal en stond inet in huis of in de schuur.
Schuren worden wel geregpareerd (en vergoed) maar buitenlamp die aan schuur hing al weer niet..
Dus hoe ze dat met je fiets gaan doen????? Kom je alleen maar achter bij je verzekering.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:31

bobje26 schreef:
Kun je dit niet gewoon oplossen met de eigenaar van de scooter? :)


Dit dus... foutje kan gebeuren? Eigenaar van de scooter heeft m daar heus niet express neergezet.

Daarbij vind ik het ook niet echt slim om je fiets met dit weer in zo'n rek te zetten maar goed.

I am because you were

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:33

Maar op welke van je eigen verzekeringen zou je dit willen verhalen dan? Heb je je fiets verzekerd?

Je weet dus niets van de (eigenaar van) de scooter? Hoe zou je die aansprakelijk willen stellen dan?

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:33

Wat zijn we allemaal weer vriendelijk naar iemand die gewoon een normale vraag stelt. Geef antwoord op de vraag of zeg niks. TS vraagt of een verzekering dit dekt en of ze het kan verhalen op de scootereigenaar. Niet of ze zelf een nieuw wiel zal kopen of een andere fietsenmaker moet zoeken, of het slim is om haar fiets neer te zetten of dat de scootereigenaar dit expres deed. Je hoeft niet iets expres gedaan te hebben om het samen netjes uit te zoeken.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 14:38

BlackShadowZ schreef:
Wat zijn we allemaal weer vriendelijk naar iemand die gewoon een normale vraag stelt. Geef antwoord op de vraag of zeg niks. TS vraagt of een verzekering dit dekt en of ze het kan verhalen op de scootereigenaar. Niet of ze zelf een nieuw wiel zal kopen of een andere fietsenmaker moet zoeken, of het slim is om haar fiets neer te zetten of dat de scootereigenaar dit expres deed. Je hoeft niet iets expres gedaan te hebben om het samen netjes uit te zoeken.


Klopt lezen is ook een kunst. Want zoals ik al aangaf, eigenaar van de scooter was nergens te bekennen.

Er werd zelfs gezegd dat ik een slot op de scooter moest doen zodat de eigenaar niet zomaar weg kan rijden er mee. Dat heb ik dan maar weer niet gedaan...

Ik krijg mijn eigen verzekering niet te pakken dus kan hun niet voor advies vragen, vandaar mijn vraag hier.
Ik heb nog nooit iets via mijn verzekering hoeven doen maar was hier wel benieuwd naar. (Of ik er dus uberhaupt iets mee kan via ofwel mijn verzekering of van die ander)

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:42

Lienek schreef:
En ik vind 40 euro(paar tientjes) best pittig... je weet dat je scooter om kan vallen met dit weer dan zet je hem toch niet naast het fietsenrek lijkt me?

Met dergelijk weer kan alles omvallen. Een boom kan op jouw fiets vallen (had die boom daar niet moeten staan?), jouw fiets kan op mijn voet vallen als ik ernaast met mijn eigen fiets bezig ben (ik had daar natuurlijk ook nooit moeten staan) en het dak had van de fietsenstalling kan op jouw fiets instorten. Stout dak!

Met dergelijke extreme wind kunnen ongelukken gebeuren. Niemand vraagt daarom. Wees blij dat je zelf niet van je fiets gewaaid bent. :)

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:42

Lienek schreef:
BlackShadowZ schreef:
Wat zijn we allemaal weer vriendelijk naar iemand die gewoon een normale vraag stelt. Geef antwoord op de vraag of zeg niks. TS vraagt of een verzekering dit dekt en of ze het kan verhalen op de scootereigenaar. Niet of ze zelf een nieuw wiel zal kopen of een andere fietsenmaker moet zoeken, of het slim is om haar fiets neer te zetten of dat de scootereigenaar dit expres deed. Je hoeft niet iets expres gedaan te hebben om het samen netjes uit te zoeken.


Klopt lezen is ook een kunst. Want zoals ik al aangaf, eigenaar van de scooter was nergens te bekennen.

Er werd zelfs gezegd dat ik een slot op de scooter moest doen zodat de eigenaar niet zomaar weg kan rijden er mee. Dat heb ik dan maar weer niet gedaan...

Ik krijg mijn eigen verzekering niet te pakken dus kan hun niet voor advies vragen, vandaar mijn vraag hier.
Ik heb nog nooit iets via mijn verzekering hoeven doen maar was hier wel benieuwd naar. (Of ik er dus uberhaupt iets mee kan via ofwel mijn verzekering of van die ander)


Maar over wat voor verzekering heb je het dan, als je zegt 'je eigen verzekering'?

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

Winged

Berichten: 33006
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Kan ik schade verhalen ?(op de tegenpartij )

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:48

De meeste verzekeraars hanteren een eigen risico van een paar tientjes. Als je even zoekt op 'schade fiets' kom je al heen heel eind. Mogelijk kom je dan ook jouw verzekeraar tegen.

Een gewone 'slag' uit de fiets halen kost ook een paar tientjes. Dus dan is het aan jou de overweging of die laatste paar tientjes een verhoging van jouw lopende verzekering waard is.

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Re: Kan ik schade verhalen ?(op de tegenpartij )

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:49

Ts heeft jouw verzekering de voorwaardes niet online staan?

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 14:52

Een alles in een polis.

@palmera dat snap ik heus wel maar de plek die is uitgekozen was sowieso niet heel handig.. daar zet normaal niemand zijn scooter ook neer. Juist omdat als ze vallen dit soort schade ontstaat helaas.
Vandaar dat al mijn collega's en ik hun scooter een stukje verder neer zetten.
Maar goed daar gaat mijn vraag niet om, ik wil gewoon een normaal antwoord zonder zulke offtopic reacties.

Kan de voorwaardes ook niet vinden helaas :( had het al geprobeerd online te vinden.

Ik heb gewoon met zulke situaties geen ervaring en kan zelf mijn verzekering dus niet bereiken, want heb al 2 keer geprobeerd te bellen.

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Winged

Berichten: 33006
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:54

Welke verzekeraar heb je en hoe ben je verzekerd?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AnneMarijeP, Annuuuhh, Antonius, Dandy200, DinaxUllie, Eefje_Sammy, GrapeshotBot, Lestrange01, Leukertje, Paloma_Janet, rosalie_a, Typhoon, Vagabondo, YandexBot, Zira1994 en 183 bezoekers