Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:12

de Shapley MTG hielp super bij mijn pony, maar die had er wel aanleg voor, als veulen/jaarling een volle dubbele manenkam en een voorpluk tot halfweg zijn hoofd. Na castreren is dat gehalveerd... Afgeschuurde stukken kwamen wel snel en dik terug na de shapley!

Ben gisteren aan de onderbenen van de schimmel begonnen, ging opzich goed, behalve de kootholtes, maar die hoeven niet kaal voor mij, zie je niet en hij staat toch de hele dag buiten... Straks een foto :D

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:47

Ik ben ook weer van de partij in dit 'nieuwe' deel. Volgens mij heb ik mij nooit echt voorgesteld.. B-)

Ik ben Maaike en rij sinds mijn 9e paard. Nu 21 en druk aan de studie, maar nog wel tijd voor een ontzettend lief verzorgpaard: Sjaakie! (zijn echte naam is Aron maar op stal noemt men hem Sjaakie) :+ Het is een KWPN ruin van 13 jaar en 1,75m hoog en we tutten er lekker op los, omdat hij net gerevalideerd is van zijn blessure en zijn conditie nog opgebouwd moet worden.

Dit zijn wij:
Afbeelding

Zijn manen, baardje en derde oor mogen wel weer even bijgewerkt worden. :wow:

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:40

Haha zie dat er veel vragen zijn rondom het meevlechten van nephaar. Ik heb het zelf wel eens overwogen met mijn vorige paard die ook niet zo heel gezegd was betreft haar voorpluk maar is door verkoop eigenlijk niet meer van gekomen.

Ik hou wel van een uitdaging dus had het graag willen proberen.

Meerdere dingen zouden kunnen.

1. Zoals al gezegd is een kant en klaar vlecht/knotje maken en dan van die originele manentop een knotje maken waar je de nepkont aan vast kunt zetten (toen ik nog ballroom danste naaide we ook nep haarstukjes in onze haar vast)
2. Kunstenaar op een klikspeldje lijmen, als je ze al niet zo kan kopen (dus zon platte die je dichtklikt op het hoofd) die zet je dan ietsje lager in de manen vast en pakt de plukken omhoog ok mee te vlechten, zo heb je geen piekende plukjes aan het begin en vlecht je over de speld heen zeg maar.

En zo zullen er nog wel wat manieren zijn.

Als jullie in de buurt wonen wil ik best een keer komen experimenteren hoor :j

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:17

Ik doe nooit wat met de voorpluk.
Maak er gewoon wat van en anders muts op :P

Mannen met een strakke kaaklijn <3 <3

Afbeelding

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:29

Oww heerlijk strakke baardjes <3 Mijn paard gaat er echt voor staan, helemaal dat nekkie uitstrekken haha :D

Over staarten gesproken, ik kwam deze tegen op instagram :oo
Afbeelding

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:31

Daar had k eerlijk gezegd voor een tussenweg gekozen, vind deze beide niet mooi. Links beetje onverzorgd en rechts lijkt wel een dikbil koe

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:35

Dan kies ik voor onverzorgd! Jeetje die tweede is echt leeeeelijk!

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:38

Die linkse was precies zoals mijn merrie eruit zag... die rechtse is teveel naar beneden weggehaald... 1/3 minder dan had er een stuk beter uitgezien!

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:44

Denk dat dit een Portugees paard is, daar schijnt dat hip te zijn

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:55

Die foto ken ik, is van een Engels merk met grooming products. Dit was om hun mane and tail rake te promoten.
Vind links ook veeeel mooier!

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 00:12

Ik vind links juist prachtig!

welmoed__

Berichten: 6564
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 00:22

Oefff, dat is zonde!

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:40

Jeetje wat zonde van die staart!

Mooie strakke kaken Lies! Ziet er netjes uit.

Ik heb een vraag over voetjes/benen opscheren. Mijn paard heeft witte voetjes die oplopen naar zwart. Nu wil ik haar benen opscheren maar eigenlijk heb ik geen idee wat het mooiste is om te scheren.. :')

mavantos

Berichten: 3592
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:57

Alleen het witte

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:11

Over het laten groeien van haar en middeltjes, ik had laatst ergens een artikel gelezen over wimperserums en waarom de ene wel werkt en de andere niet. Nu heeft kruidvat ook zo'n serum (kruidvat eigen merk) en daar zit dus een bewezen effectief stofje in (Bimatoprost).

Als je nou iets kan vinden waar dat stofje in zit (of de wimperserum gebruiken) dan zou dat wel moeten werken. Enige nadeel is dat wanneer je ermee stopt het ook niet meer werkt, dus je moet het blijven gebruiken.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:52

Mijn paard heeft ook wit met zwarte voetjes, ik scheer altijd het hele onderbeen tot de knie

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 11:32

Rena100 schreef:
Over het laten groeien van haar en middeltjes, ik had laatst ergens een artikel gelezen over wimperserums en waarom de ene wel werkt en de andere niet. Nu heeft kruidvat ook zo'n serum (kruidvat eigen merk) en daar zit dus een bewezen effectief stofje in (Bimatoprost).

Als je nou iets kan vinden waar dat stofje in zit (of de wimperserum gebruiken) dan zou dat wel moeten werken. Enige nadeel is dat wanneer je ermee stopt het ook niet meer werkt, dus je moet het blijven gebruiken.

Bedoel je dat wanneer je er mee stopt je er daarna niet meer opnieuw mee kan starten? Omdat het dan niet meer werkt?

MyWishMax

Berichten: 25302
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:39

Nee, zodra je ermee stopt werkt het dus niet meer qua groei. Als je de groei wil blijven stimuleren moet je het blijven gebruiken.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 11:40

Ja dat lijkt me logisch, dat wanneer je stopt het ook een effect meer heeft :+ Maar je hebt vast een hoop flesjes nodig om een staart of voorpluk mee te druppelen

MyWishMax

Berichten: 25302
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:43

Heleennn schreef:
Ja dat lijkt me logisch, dat wanneer je stopt het ook een effect meer heeft :+ Maar je hebt vast een hoop flesjes nodig om een staart of voorpluk mee te druppelen


Ik geloof niet dat ik wil weten hoeveel je nodig hebt. :')

Hier ook geen enorme voorpluk, maar ik vind een oornetje echt niet staan. Ik wissel af of ik de voorpluk met een elastiekje doe of met naald en draad. Beide ziet er zielig uit, dus ik ga even haarmeevlechtfilmpjes kijken. :D
En vandaag alvast een rondje toiletteren. Er zit nog zwarte verf in staart en manen en voor de rest is het net een holbewoner. Ze moet er wel netjes uitzien zondag op de regio.

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:50

Wauw ik vind die linker staart echt fantastisch! Wel een stukje korter maken aan de onderkant. Rechts vind ik foeilelijk. Bij die van mij wordt standaard de bovenkant van haar staart in de zomer kort geknabbeld (ze staat met een eczeemer) waardoor de zo'n lelijke kwast krijgt met een sliert staart eronder. Ze heeft al niet veel staart... Ik heb me er maar bij neergelegd. Vooral niets aan doen en dan voor een wedstrijd wassen, shinen en knippen en dan kan het er mee door. (En dan te bedenken dat die eczeemer echt een megavolle staart heeft, zelfs als de helft er al vanaf is geschuurd..)

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:53

MyWishMax schreef:
Heleennn schreef:
Er zit nog zwarte verf in staart en manen en voor de rest is het net een holbewoner. Ze moet er wel netjes uitzien zondag op de regio.


Zwarte verf? Mis ik wat? kan je met verf je 'grijze winterstaart' zwart krijgen? :wow:

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:55

Rena100 schreef:
Over het laten groeien van haar en middeltjes, ik had laatst ergens een artikel gelezen over wimperserums en waarom de ene wel werkt en de andere niet. Nu heeft kruidvat ook zo'n serum (kruidvat eigen merk) en daar zit dus een bewezen effectief stofje in (Bimatoprost).

Als je nou iets kan vinden waar dat stofje in zit (of de wimperserum gebruiken) dan zou dat wel moeten werken. Enige nadeel is dat wanneer je ermee stopt het ook niet meer werkt, dus je moet het blijven gebruiken.

Ik ben wel benieuwt over wel spul het gaat...

Laatst ook ‘wonder’ olie tegen gekomen maar kan dat niet vinden. Dat schijnt ook voor groei te helpen

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:44

Ik zag gisteren in een vlog van Jill Huijbregts dat ze d'r eigen haar grijs verft met zilvershampoo van Fudge, zou dat op een wit paard ook werken {:}

MyWishMax

Berichten: 25302
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:59

Sjira schreef:
MyWishMax schreef:
Er zit nog zwarte verf in staart en manen en voor de rest is het net een holbewoner. Ze moet er wel netjes uitzien zondag op de regio.

Zwarte verf? Mis ik wat? kan je met verf je 'grijze winterstaart' zwart krijgen? :wow:


Ha was het maar zo. Paard was versierd met een teamdag op stal. Met onder andere zwarte spuitbus in manen en staart... Ik Heb een vos. :') maar met 1 keer wassen was het er nog niet uit dus dat doe ik liever vandaag alvast nog 10 keer