‘Vermiste’ Finest-zoon nu dekhengst bij Team Nijhof

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13986
Geregistreerd: 20-04-16

‘Vermiste’ Finest-zoon nu dekhengst bij Team Nijhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 12:49

Horses
Juridisch
Ingezonden door bokker Ketaki


Fontaine TN, zo heet de driejarige hengst die in de eerste week van januari door het Westfaalse stamboek werd goedgekeurd en vandaag door het Oldenburger Verband. Deze zwarte die op naam van Team Nijhof op de keuringen verscheen is niet zomaar een hengst. De Finest-zoon is namelijk de hengst die door Henriëtte en Gerke van den Bosch vermist wordt. Jeannette Nijhof zegt geen idee te hebben dat dit dé Finest is, waarover al zoveel te doen was in Nederland.

Lees verder op Horses.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: ‘Vermiste’ Finest-zoon nu dekhengst bij Team Nijhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:00

Kan aan mij liggen maar ik snap echt geen hol van wat er nou aan de hand was :'). Kan iemand opheldering bieden? _O-

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:03

Ierpier schreef:
Kan aan mij liggen maar ik snap echt geen hol van wat er nou aan de hand was :'). Kan iemand opheldering bieden? _O-


Klik even op de link onder het bericht ;)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:10

Het is net een GTST in paardenland zeg :x :x :x :x :x

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: ‘Vermiste’ Finest-zoon nu dekhengst bij Team Nijhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:21

Team Nijhof koopt in Duitsland een 2,5 jarige zwarte hengst met als vader de hengst Finest. Die is ondertussen bij 2 stamboeken goedgekeurd als dekhengst. Er is in het verleden beslag gelegd geweest op een zwarte hengst met als vader Finest bij een dispuut tussen verkopende partijen. Alleen beweren een van de partijen nu dat die hengst van Team Nijhof hun hengst is.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:56

petraaken schreef:
Team Nijhof koopt in Duitsland een 2,5 jarige zwarte hengst met als vader de hengst Finest. Die is ondertussen bij 2 stamboeken goedgekeurd als dekhengst. Er is in het verleden beslag gelegd geweest op een zwarte hengst met als vader Finest bij een dispuut tussen verkopende partijen. Alleen beweren een van de partijen nu dat die hengst van Team Nijhof hun hengst is.

mooi samengevat idd :j :j :j

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:57

petraaken schreef:
Team Nijhof koopt in Duitsland een 2,5 jarige zwarte hengst met als vader de hengst Finest. Die is ondertussen bij 2 stamboeken goedgekeurd als dekhengst. Er is in het verleden beslag gelegd geweest op een zwarte hengst met als vader Finest bij een dispuut tussen verkopende partijen. Alleen beweren een van de partijen nu dat die hengst van Team Nijhof hun hengst is.

Is toch eenvoudig te controleren met DNA van de moeder (en de chip nummer

The end

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:58

Keet schreef:
Ierpier schreef:
Kan aan mij liggen maar ik snap echt geen hol van wat er nou aan de hand was :'). Kan iemand opheldering bieden? _O-


Klik even op de link onder het bericht ;)

Heb ik gedaan, maar ik kan er nog steeds geen wijs uit. Zal wel iets te maken hebben met drie partijen en 50% paarden enzo :') ik krijg t even niet verwerkt :')

Nouja soap iig. :+

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft


Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: ‘Vermiste’ Finest-zoon nu dekhengst bij Team Nijhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:04


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:05

is wel toevallig dat Fontaine tn en ook gefokt is door de fokkers van de genoemde vermiste hengst maar ook dezelfde afstamming heeft (Finest X Samarant).

Is het dan bij een beslaglegging zo dat het papier ook meegaat en blijkbaar het paard kan verdwijnen/ van eigenaar wisselen?

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:06

Christiene schreef:
petraaken schreef:
Team Nijhof koopt in Duitsland een 2,5 jarige zwarte hengst met als vader de hengst Finest. Die is ondertussen bij 2 stamboeken goedgekeurd als dekhengst. Er is in het verleden beslag gelegd geweest op een zwarte hengst met als vader Finest bij een dispuut tussen verkopende partijen. Alleen beweren een van de partijen nu dat die hengst van Team Nijhof hun hengst is.

Is toch eenvoudig te controleren met DNA van de moeder (en de chip nummer

Als Team Nijhof een aankoop factuur voorlegt dat zij gewoon ter goeder trouw hebben gehandeld hebben die ene verkopende partij waarschijnlijk geen zaak. Ik ben echter geen jurist en er kan verschil zitten tussen België, Nederland maar ook in Duitsland kan het rechtsysteem iets anders zijn.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:13

Ze weten waarschijnlijk nergens van en zeker niet op moment van kopen..

Kopen gewoon een hengst en trainen hem voor de hengst keuringen. Dan ben je hoop ik wel beschermd. Anders kan je niks meer kopen als er opeens een oud eigenaar opduikt die zegt die is van mij.

The end

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:19

Mag er toch vanuit gaan E. R. idd minstens half eigenaar was anders kan je toch geen beslag leggen?
Of er moeten nog andere schulden geweest zijn.... Mag toch hopen dat je met alleen woorden dit niet voor mekaar krijgt, je moet toch zeker wel met bewijzen komen??? Geloof best dat Fam. van den Bosch vindt dat ze bedrogen/bestolen of wat ook zijn, maar of dat wettelijk ook zo is moeten we nog maar zien.
De namen die voorbij komen zijn toch best bekende namen in de paarden wereld en die ga je toch niet te grabbel gooien voor een half paard? Geloof ik niks van.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:29

olijf schreef:
Mag er toch vanuit gaan E. R. idd minstens half eigenaar was anders kan je toch geen beslag leggen?
Of er moeten nog andere schulden geweest zijn.... Mag toch hopen dat je met alleen woorden dit niet voor mekaar krijgt, je moet toch zeker wel met bewijzen komen??? Geloof best dat Fam. van den Bosch vindt dat ze bedrogen/bestolen of wat ook zijn, maar of dat wettelijk ook zo is moeten we nog maar zien.
De namen die voorbij komen zijn toch best bekende namen in de paarden wereld en die ga je toch niet te grabbel gooien voor een half paard? Geloof ik niks van.



Mijn idee, en op de site van westfalen Pferde staat team Nijhof als eigenaar vermeld, geen andere eigenaar wordt vermeld.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: ‘Vermiste’ Finest-zoon nu dekhengst bij Team Nijhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:33

Is het niet gek dat een gestolen hengst ineens opduikt op 2 keuringen ( dus gezien door het stamboek en dierenartsen) en daar wordt goedgekeurd en niemand bedenkt stappen te ondernemen omdat dit paard als vermist is opgegeven. Dat staat toch geregistreerd dan ergens?
Moeilijk verhaal en hopelijk kunnen ze dit als een papieren kwestie afronden en kan het paard gewoon in zijn stal blijven waar hij nu is en niet van hot naar her wordt gesleept

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:40

Gillbo schreef:
Is het niet gek dat een gestolen hengst ineens opduikt op 2 keuringen ( dus gezien door het stamboek en dierenartsen) en daar wordt goedgekeurd en niemand bedenkt stappen te ondernemen omdat dit paard als vermist is opgegeven. Dat staat toch geregistreerd dan ergens?
Moeilijk verhaal en hopelijk kunnen ze dit als een papieren kwestie afronden en kan het paard gewoon in zijn stal blijven waar hij nu is en niet van hot naar her wordt gesleept


Als ze hem niet bij het betreffende stamboek als vermist hebben opgegeven....

Bij de Duitsers kan je bij vermissing het stamboek bellen die dit dan noteren, dan heb je wel de eigendomsbrief nodig.
alleen met die brief ben je eigenaar (geen idee hoe het zit met 2 eigenaren of ze daar speciale brieven voor hebben)

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:11

Dus als ik het goed begrijp heeft Reesink beslag laten leggen, maar is hij nooit eigenaar geweest. Echter zou 50% van de hengst sinds begin 2017 in eigendom zijn bij Van den Bosch en heeft die Moormann (die tot begin 2017 100% eigenaar was) de hengst doorverkocht?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:37

mylittlejoy schreef:
Dus als ik het goed begrijp heeft Reesink beslag laten leggen, maar is hij nooit eigenaar geweest. Echter zou 50% van de hengst sinds begin 2017 in eigendom zijn bij Van den Bosch en heeft die Moormann (die tot begin 2017 100% eigenaar was) de hengst doorverkocht?


Ik heb begrepen dat van de Bosch 50% eigenaar was en dat de andere mede-eigenaar zijn aandeel wilde verkopen, Reesink beslag heeft laten leggen omdat van den Bosch (die niet wilde verkopen) af zou hebben gezien van de verkoop van zijn deel ook omdat het bedrag wat in 2e instantie geboden was ook te laag was volgens hun (1e bod 85.000) en dat toen de hengst verdwenen is tot nu, en nu dus in eigendom is van team Nijhof die hem goedgekeurd heeft gekregen. En dat van den Bosch niet wist waar de hengst gebleven was.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15902
Geregistreerd: 10-01-06

Re: ‘Vermiste’ Finest-zoon nu dekhengst bij Team Nijhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:46

Er lag sowieso beslag op en hij stond in bewaring. Daar mag hij in principe niet uit vertrekken. Ik ben heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren.

Blijkbaar was het paard contant afgerekend en hebben ze alleen maar een koopcontract. Altijd het geld overmaken dus.

Waar heb jij dat bod van 85.000 gelezen Alane?

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: ‘Vermiste’ Finest-zoon nu dekhengst bij Team Nijhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:44

Nou, het is inderdaad onduidelijk geschreven haha. Iets meer chronologische volgorde zou duidelijker zijn. Maar wat een soap!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:13

janderegelaa schreef:
Er lag sowieso beslag op en hij stond in bewaring. Daar mag hij in principe niet uit vertrekken. Ik ben heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren.

Blijkbaar was het paard contant afgerekend en hebben ze alleen maar een koopcontract. Altijd het geld overmaken dus.

Waar heb jij dat bod van 85.000 gelezen Alane?



www.horses.nl
Ik kan helaas het betreffende stukje niet kopiëren en die hier plakken. Maar denk dat dit ook werkt.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aniekjee7, Bernoe, NinaZ en 90 bezoekers