Verdwaald kind teruggebracht, ondankbare moeder

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Mazida
Berichten: 1383
Geregistreerd: 31-07-15

Verdwaald kind teruggebracht, ondankbare moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 17:48

Vanmiddag stond er hier een huilend kind van een jaar of 2/3 voor de deur. Hij liep om mama te roepen en was helemaal in paniek. Ik heb hem binnengelaten, geprobeerd wijs te worden uit zijn verhaal en beloofd samen op zoek te gaan naar mama. Snel een jas aangetrokken en met kind in de stromende regen langs de buren om te kijken of iemand zijn kind kwijt was :') . Gelukkig was het jongetje iets gekalmeerd en wees hij een auto aan die van zijn moeder was. Bij drie buren verder aangebeld en daar stond zijn moeder. Ik vermoed dat ze een ander kind op kwam halen van het spelen bij de buren. Hij helemaal blij natuurlijk, ik ook voor hem, maar zijn moeder :') . "Waarom ben je niet in de auto blijven zitten?" vroeg ze. Mij keek ze helemaal geen blik waardig en ze zei niets eens wat tegen me! Ik wou nog niets zeggen (persoonlijk zou ik me als moeder doodschamen als mijn peuter mij kwijt is :') ), maar er kon nog geen bedankje vanaf. De deur werd zo dicht gesmeten... En bedankt als iemand je verdwaalde kind komt terugbrengen :+ . Persoonlijk heb ik nu wel meelij met het jongetje. Ik hoop maar dat zijn moeder toch niet zo'n koud persoon is als ze op mij overkwam :'), maar dat er nog nog geen dankjewel vanaf kon, ongelooflijk...


DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: Verdwaald kind teruggebracht, ondankbare moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:54

Wat een triest persoon is die moeder zeg, hoop idd dat ze niet altijd zo is ..

~Riding is the best solution to any problem~

Barroco

Berichten: 2727
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:54

Oh jeetje, dat is echt niet een normale reactie!!
Heb zelf een jongetje van net 3 jaar, als dit bij mij zou gebeuren zou het paniek zijn, schaamte en ontzettend dankbaarheid dat je hem terug brengt.

Sowieso bizar dat je je kind alleen laat zitten in de auto.

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:55

Lekkere reactie zeg := Ach ja, (on)dankbare moeder of niet, je hebt je karmapunten in ieder geval verdiend! Goed aangepakt van je.

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Mazida
Berichten: 1383
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Verdwaald kind teruggebracht, ondankbare moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 17:58

Moest het even van me afschrijven, stond eigenlijk nogal verbouwereerd daar op de stoep toen de deur werd dichtgegooid :( . Ik zou persoonlijk echt geschrokken zijn als iemand mijn kind komt afleveren en dan zou ik honderd keer dankjewel hebben gezegd en gevraagd waar ze mijn kind had gevonden. Maar ja, misschien was ze nogal geschrokken en kwam ze daarom botter over dan gewild.

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Verdwaald kind teruggebracht, ondankbare moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:00

Uit schrik kan men natuurlijk ook anders reageren.. hoevaak zie je ouders die zich boos uitlaten als een kind een waterkoker probeert te pakken, puur uit schrik?
Goede daad gedaan ts, en zou me er verder niet druk over maken.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:01

Niet de normale manier om iemand te bedanken nee, als jij mijn kind had teruggebracht had ik je heel uitvoerig bedankt!!!! Was ze misschien over d'r toeren omdat ze 'm al kwijt was?

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

Mazida
Berichten: 1383
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Verdwaald kind teruggebracht, ondankbare moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 18:03

@Knollentuin: ze was hem nog niet kwijt. Ze dacht dat hij nog in de auto zat :o , denk ik, omdat ze aan hem vroeger waarom hij niet in de auto zat.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:03

waarschijnlijk schrok ze zich rot toen haar kind weg bleek te zijn, dan snap ik wel dat ze even niet er aan dacht hoe jou gevoel erbij was.
Als je in deze tijd je kind kwijt raakt schieten de gekste dingen door het hoofd. Het kind stapte zo bij jou naar binnen, gelukkig bij jou maar wat als het een of andere gek was.
De stress vloog haar om de oren waarschijnlijk en en was het niet bot bedoeld

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

01San

Berichten: 18750
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:04

Ik denk niet dat ze al door had dat ze hem kwijt was, aangezien hij in de auto moest blijven zitten?

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Verdwaald kind teruggebracht, ondankbare moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:15

Ben ik dan de enige die niet begrijpt waarom de deur dan niet op slot stond? Rond die leeftijd worden ze wat bewegelijker en kan me dan voorstellen dat je uit voorzorg even je auto op slot zet. Of denk ik nu te simpel? :')

F_inley

Berichten: 6396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:16

Ik had echt gewoon weer aangebeld en gezegd geen dank hoor.....

Hele rare reactie had je echt 1000x bedankt als je mijn kind terugbracht

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:19

Wat een rare reactie zeg.
Maar zoals andere al zeggen, misschien was het de schrik?

Ik heb ook jaren geleden zoiets meegemaakt.
Op mijn werk was ik even in de pauze iemand aan het aflossen bij de water glijbaan.
Toen kwamen er 2 kleine kindjes van de glijbaan af en die konden dus blijkbaar helemaal niet zwemmen en lagen opeens met z’n 2en op de bodem te spartelen.
Gelukkig zag ik het meteen en ben ik er gelijk ingesprongen.
Nadat ik die kinderen uit het water had gehaald kwam de moeder heel boos naar de kinderen toe.
Ze zei alleen heel boos tegen die kinderen, ik had jullie toch gezegd dat jullie dat niet kunnen.
En toen liep ze weg met de kinderen.

Dat was ook zo raar. Maar misschien ook van de schrik? Ik hoop het maar voor die kinderen, dat dat geen normaal gedrag was van die moeder.

Zilfstar

Berichten: 7542
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:19

F_inley schreef:
Ik had echt gewoon weer aangebeld en gezegd geen dank hoor.....

Hele rare reactie had je echt 1000x bedankt als je mijn kind terugbracht


... en kind weer meenemen :+

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

Mazida
Berichten: 1383
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Verdwaald kind teruggebracht, ondankbare moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 18:22

Ik ga er maar van uit dat het de schrik is geweest en neem aan dat ze de auto per ongeluk niet had afgesloten...

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Verdwaald kind teruggebracht, ondankbare moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:36

Pff ik heb ook zoontje van 3,5 (met kleine achterstand dus wat jonger), Die laat ik ten eerste never nooit alleen in de auto zitten ook niet met deur opslot (hij weet toevallig wel weer hoe die van slot af moet). Het is mij twee keer gebeurd dat ie voor een paar seconden ''weg'' was en ik werd overspoelt door paniek. En heb hem ook uitgefoeterd toen. Maar ik denk dat als het mij zou gebeuren weer en iemand anders vind hem eerder dan ik, dan zou ik degene indd bedanken en me verontschuldigen. Het kan zo snel gaan met de kleine kinderen, ik zou nooit meer roepen het gebeurd mij niet, want het is mij wel gebeurd. Gelukkig niet echt weg of kwijt maar wel even voor paar seconden dat ik niet wist waar hij was of hij was uit mijn ooghoeken verdwenen en gelukkig meteen wel weer terug. Maar man wat schrik je je rot.

Grote broer geboren op 7-7-14
Kleine broer geboren 7-11-18

madeliefw

Berichten: 2659
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:54

Nayomie schreef:
Ben ik dan de enige die niet begrijpt waarom de deur dan niet op slot stond? Rond die leeftijd worden ze wat bewegelijker en kan me dan voorstellen dat je uit voorzorg even je auto op slot zet. Of denk ik nu te simpel? :')


Of vast in het autostoeltje dacht ik meteen... zelf ook moeder en zou inderdaad ontzettend dankbaar zijn. Mijn grootste schrik dat ze opeens weg is.

[o]

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Verdwaald kind teruggebracht, ondankbare moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:11

Mensenwelzijn => Leven zonder paarden

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:16

Misschien de schrik idd... icm al drie nachten niet geslapen, terrorpeuterdag en weet ik het wat. Je weet niet wat voor dag ze er al op heeft zitten.
Geen excuus om zo bot te reageren maar misschien kon ze even niet meer normaal doen :+ hoop ook dat ze niet altijd zo is.

[o]


Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12718
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Verdwaald kind teruggebracht, ondankbare moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:53

Haha, sommige mensen.
Op mijn werk (pretpark) ook eens een verdwaald jong kind gehad. Helemaal overstuur kwam hij bij ons binnen. Uiteindelijk zat hij achter de balie met een grote lolly en kleurplaat en kleurpotloden, kind was stuk ontspannender dan daarvoor. Tot moeder binnen kwam, jeetje wat was die over de zeik :')....

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:59

Ik denk ook dat de moeder van schrik is vergeten te bedanken.

Dat de deur van de auto niet op slot zat kan misschien komen doordat de auto een autoalarm heeft. Als je dan beweegt begint het alarm te gillen. Of wellicht een auto die de peuter zelf kon openmaken?

Ik zou een peutertje niet zo lang alleen in de auto laten denk ik....ze kunnen erg ondernemend zijn :=

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:09

Ik had laatst ook een vreemde situatie met moeder en kind.
Ik reed een parkeerplaats op waarbij aan de buitenrand van de weg een goot liep. Door alle regen lag daar daar een enorme waterplas, en naast die plas zat een moeder op haar hurken te kijken naar een 2jarig jongentje dat in het water rondrende. Doordat de plas zo breed was zat de moeder op de weg gehurkt en met de rug naar de auto's toe gekeerd. Ik vond dat een nogal griezelige situatie, niet alleen het loslopende kindje maar vooral ook de moeder die op haar hurken zat, als het kind tegen haar op zou botsen dan zou ze zomaar achterover kunnen klappen en dan lag ze languit op de weg, recht voor mijn auto. Ik kroop dus trager dan traag dichterbij, en ja hoor, net toen ik langs de moeder reed trok het jongentje zich los en rende zo voor de auto. Ik stond toch al bijna stil, dus toen al helemaal met het kind op een halve meter voor de motorkap. De moeder schrok zich dood, trok het kind in haar armen en ging het op haar hurken knuffelen.
En dat was het. Ik had ergens als volwassenen onder elkaar toch wel iets van verontschuldigingen of excuses verwacht, of überhaupt een soort erkenning van mijn bestaan als automobilist, maar nee. Heel bizar als je in zo'n toch wel vrij heftige situatie gewoon compleet genegeerd wordt.

Ik liep met mijn vriend naar het station, liep terug naar de parkeerplaats en ja hoor; moeder zat weer op de weg met haar rug naar de auto's en jongetje rende weer door het water. Tot zover een leercurve... 8)7

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Verdwaald kind teruggebracht, ondankbare moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:56

Och dat komt (helaas) vaker voor.

Hier was gezin vertrokken naar de volgende winkel (Ikea) en konden wij met kind na het omroepen in onze eigen winkel, daar gebruik maken van het intercomsysteem.. toen kwam zuslief het kindje ophalen, ouders kwamen niet eens. Ze waren daar aan het koffie drinken..
Kan er met Mn kop niet bij dat ze zoiets doen, maar toch gebeurde het.

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:27

Sani schreef:
Och dat komt (helaas) vaker voor.

Hier was gezin vertrokken naar de volgende winkel (Ikea) en konden wij met kind na het omroepen in onze eigen winkel, daar gebruik maken van het intercomsysteem.. toen kwam zuslief het kindje ophalen, ouders kwamen niet eens. Ze waren daar aan het koffie drinken..
Kan er met Mn kop niet bij dat ze zoiets doen, maar toch gebeurde het.


Dit is echt wel heel erg zeg -O- -O-
Misschien wouden ze van het kind af ofzo :+ :+

Grote broer geboren op 7-7-14
Kleine broer geboren 7-11-18

Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Re: Verdwaald kind teruggebracht, ondankbare moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:32

Dat is dus de maatschappij van tegenwoordig.. bizarre reactie!

Mare dikke +1 voor jou!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Fleurtjuhh_, Anoukjuuuhh, Benita, Celebi, Cerosa, Dieselpaard, Earth, F_Orumster, Galaika, GoogleAdsense, GrapeshotBot, herr_balou, Jooytjee, karlli, Lestria, luuntje, MarjanB, Meliaforever, MizzMontana, moonsparkle, Myrthe64, Nikkii026, Paardennamen, Roosch, s1993, StonedRomy, Winna, x_Ilse_x, YandexBot en 54 bezoekers