Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
QuirJarig

Berichten: 17343
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:23

Oh dat klinkt inderdaad super simpel. :+
Vlecht eigenlijk altijd met naald en draad, soms met alleen elastiekjes (bij heel veel kleine vlechtjes/knotjes bijvoorbeeld). Maar voorpluk deed ik eigenlijk altijd met een stiekje en dat is meestal zo lelijk. :=

Vanavond eens uitproberen. :j
En even kijken of ik mevrouw haar manen wat dunner krijg... Uitdunschaar vind ik meestal heel lelijk als ze de haren weer langer groeien en met vlechten piekt het alle kanten op. Meestal trek ik de manen dan als ze te dik worden, maar dan vermoord ze me dus echt (kan ik haar ook niet kwalijk nemen, is verder ook echt een super lief dier). Heel misschien als ik hele dunne plukjes pak ze het wel toe laat...

En ik moet over week of twee wat invlecht naalden mee nemen uit Nederland, hier heb ik alleen nog maar super korte kunnen vinden met gewoon ook een scherpe punt er aan... Maar zo kort dat er mee invlechten bijna niet gaat.

Zag trouwens piek voorplukken voorbij komen. :))
Mijn baby had dat ook, haha. Had haar "derde oor" wat verder naar achteren geknipt en voorste stukje nu bij laten groeien bij haar voorpluk. Maar begint nu toch wel al een cm of 5 te zijn, dus piekt niet meer echt. Zij heeft verder wel echt de meest ideale invlecht maantjes, precies dik genoeg. Moet wel weer even bijwerken, derde oor weer bijknippen en denk ook weer stukje van haar manen af. Ze is alleen vreselijk aan t puberen en dan heb ik liever geen schaar bij haar oren, ze mist al een puntje van haar oor. :D


Peelie

Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:47

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo zag meneer er vooraf uit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hij was not amused :')
Van de week even verder bijwerken. Spoortjes afknippen en knol wassen. Dan is hij weer helemaal klaar voor de strijd ~~}>

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

mavantos

Berichten: 3517
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:49

Van de KNHS mag je de oren niet meer helemaal uitscheren, alleen de uitstekende plukken mogen afgeknipt worden. Moet zeggen, vroeger deden wij ook uitscheren maar tegenwoordig vindt ik het geen gezicht meer :=

Kilimanjaro
@puppy_freek

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:55

Ik zou ook niet zo snel de hele oren uitscheren :o Verder ziet de haf er weer mooi uit!

Peelie

Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:56

Hij werkte niet helemaal mee. Dus 1 oor was kaler dan de ander :') dan maar helemaal kaal. Ze zitten zo weer vol bij hem. En er zit nog wel wat haar in gelukkig. Het is niet scheermesjes kaal wat je bijv. bij friezen ziet.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:04

Hier ook bijna t gevoel dat ik richting stoppen kon denken maar toen was er weer wind... en regen... ja dan zit mn neus weer dicht :(

Dat we hier ooit aan begonnen zijn eh!! Ongelovelijk

[o]

only18

Berichten: 342
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:05

Hallo iedereen. Ik lees hier vaak mee omdat ik geniet van de transformaties bij jullie paarden :) Ik heb een vraagje, maar weet niet of ik die hier gewoon kan plaatsen zonder verder foto's te delen. Ik probeer het dus gewoon. Ik hoorde ooit dat de sokken ervoor zorgen dat het vocht niet in de kootholte blijft staan. Langs de andere kant heb ik de indruk dat mijn paard zijn natte sokken er net voor zorgen dat heel de boel vochtig blijft en niet snel droogt. Mijn paard staat 24/7 in de weide en heeft constant toegang tot zijn droge stal. Knip ik zijn sokken best bij om 'vochtproblematiek' aan de hoeven te voorkomen of zijn de sokken net een soort van 'vochtafvoerders'? Als jullie begrijpen wat ik bedoel ;-) Alvast bedankt!

Lente in het land <3

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:09

Heb je die haflinger niet geschoren? of blijft hij door dekens zo kort in het haar

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Peelie

Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:12

Hier is de ervaring dat kale benen veel sneller droog zijn. Maar mijn paarden staan nooit echt in de blup.


Nynkster schreef:
Heb je die haflinger niet geschoren? of blijft hij door dekens zo kort in het haar

Ik had hem in oktober al een keertje geschoren (dacht ik). Hij zit nooit echt heel lang in zijn vacht, maar wel veel haar per vierkante cm zeg maar. Dus van de week was hij behoorlijk nat na een simpel rondje rijden.

Ik heb aankomend weekend weer wedstrijd in een binnenbak, dus toch maar weer kaalgeschoren. En die soort "varkensharen" die ze na een poosje krijgen vind ik zoooooo lelijk :P

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:13

only18 schreef:
Hallo iedereen. Ik lees hier vaak mee omdat ik geniet van de transformaties bij jullie paarden :) Ik heb een vraagje, maar weet niet of ik die hier gewoon kan plaatsen zonder verder foto's te delen. Ik probeer het dus gewoon. Ik hoorde ooit dat de sokken ervoor zorgen dat het vocht niet in de kootholte blijft staan. Langs de andere kant heb ik de indruk dat mijn paard zijn natte sokken er net voor zorgen dat heel de boel vochtig blijft en niet snel droogt. Mijn paard staat 24/7 in de weide en heeft constant toegang tot zijn droge stal. Knip ik zijn sokken best bij om 'vochtproblematiek' aan de hoeven te voorkomen of zijn de sokken net een soort van 'vochtafvoerders'? Als jullie begrijpen wat ik bedoel ;-) Alvast bedankt!

Daar zijn de meningen een beetje over verdeeld geloof ik. Hier scheren de meeste mensen alles af.
Meest logische uitleg vind ik zelf dat de sokken er lang voor kunnen zorgen dat de huid niet nat wordt, maar als ze eenmaal nat zijn droogt het allemaal een stuk langzamer. Dus wordt minder snel nat, maar eenmaal nat blijft dat vaak iets langer.

Zelf heb ik een pony met sokken en heb eigenlijk nooit ergens last van.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

only18

Berichten: 342
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:16

Josien_ schreef:
only18 schreef:
Hallo iedereen. Ik lees hier vaak mee omdat ik geniet van de transformaties bij jullie paarden :) Ik heb een vraagje, maar weet niet of ik die hier gewoon kan plaatsen zonder verder foto's te delen. Ik probeer het dus gewoon. Ik hoorde ooit dat de sokken ervoor zorgen dat het vocht niet in de kootholte blijft staan. Langs de andere kant heb ik de indruk dat mijn paard zijn natte sokken er net voor zorgen dat heel de boel vochtig blijft en niet snel droogt. Mijn paard staat 24/7 in de weide en heeft constant toegang tot zijn droge stal. Knip ik zijn sokken best bij om 'vochtproblematiek' aan de hoeven te voorkomen of zijn de sokken net een soort van 'vochtafvoerders'? Als jullie begrijpen wat ik bedoel ;-) Alvast bedankt!

Daar zijn de meningen een beetje over verdeeld geloof ik. Hier scheren de meeste mensen alles af.
Meest logische uitleg vind ik zelf dat de sokken er lang voor kunnen zorgen dat de huid niet nat wordt, maar als ze eenmaal nat zijn droogt het allemaal een stuk langzamer. Dus wordt minder snel nat, maar eenmaal nat blijft dat vaak iets langer.

Zelf heb ik een pony met sokken en heb eigenlijk nooit ergens last van.


Ja, uiteindelijk heeft hij er nog nooit problemen mee gehad (hij wordt ondertussen al 3 jaar op deze manier gehuisvest), dus ik ga er af blijven. Maar stelde me de vraag omdat heel veel mensen het wel weghalen. Bedankt voor je antwoord.

Lente in het land <3

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:17

only18 schreef:
Ja, uiteindelijk heeft hij er nog nooit problemen mee gehad (hij wordt ondertussen al 3 jaar op deze manier gehuisvest), dus ik ga er af blijven. Maar stelde me de vraag omdat heel veel mensen het wel weghalen. Bedankt voor je antwoord.


Verander niks aan een winnend team, ofwel, als het zo goed gaat, dan zou ik er niks aan veranderen :).

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:20

Peelie schreef:
Hier is de ervaring dat kale benen veel sneller droog zijn. Maar mijn paarden staan nooit echt in de blup.


Nynkster schreef:
Heb je die haflinger niet geschoren? of blijft hij door dekens zo kort in het haar

Ik had hem in oktober al een keertje geschoren (dacht ik). Hij zit nooit echt heel lang in zijn vacht, maar wel veel haar per vierkante cm zeg maar. Dus van de week was hij behoorlijk nat na een simpel rondje rijden.

Ik heb aankomend weekend weer wedstrijd in een binnenbak, dus toch maar weer kaalgeschoren. En die soort "varkensharen" die ze na een poosje krijgen vind ik zoooooo lelijk :P


Ja die varkensharen heeft die van mij ook :9 net een rat
Ik ga haar eind januari nog 1 keer scheren dit seizoen. Dan gaat ze verhuizen en kunnen we volop gaan trainen. Dan mag het haar wel weer weg zijn :')

Afbeelding

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:21

Ik vind sokken vreselijk. Er blijft altijd nattigheid en vies inzitten. Tinker zonder sokken vind ik mooier en effectiever.

only18

Berichten: 342
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:22

freetorun schreef:
only18 schreef:
Ja, uiteindelijk heeft hij er nog nooit problemen mee gehad (hij wordt ondertussen al 3 jaar op deze manier gehuisvest), dus ik ga er af blijven. Maar stelde me de vraag omdat heel veel mensen het wel weghalen. Bedankt voor je antwoord.


Verander niks aan een winnend team, ofwel, als het zo goed gaat, dan zou ik er niks aan veranderen :).


Ben ik mee eens :) Ga er mooi afblijven en via dit topic genieten van voetjes die wel mooi strak zijn.

Lente in het land <3

DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:01

only18 schreef:
Hallo iedereen. Ik lees hier vaak mee omdat ik geniet van de transformaties bij jullie paarden :) Ik heb een vraagje, maar weet niet of ik die hier gewoon kan plaatsen zonder verder foto's te delen. Ik probeer het dus gewoon. Ik hoorde ooit dat de sokken ervoor zorgen dat het vocht niet in de kootholte blijft staan. Langs de andere kant heb ik de indruk dat mijn paard zijn natte sokken er net voor zorgen dat heel de boel vochtig blijft en niet snel droogt. Mijn paard staat 24/7 in de weide en heeft constant toegang tot zijn droge stal. Knip ik zijn sokken best bij om 'vochtproblematiek' aan de hoeven te voorkomen of zijn de sokken net een soort van 'vochtafvoerders'? Als jullie begrijpen wat ik bedoel ;-) Alvast bedankt!


Die van mij is extreem mokgevoelig en als ik de benen scheer is het een stuk minder erg, zij heeft niet echt 'dikke' sokken die water tegen houden, maar dunne vlosjes die alleen maar nat blijven.
Ik denk dat écht dikke sokken wel bescherming bieden tegen water (tenzij ze 24/7 in het water staan)


Ik heb vandaag weer een poging gedaan om de manen bij te knippen
Afbeelding

Beetje scheef maar dat zie je met een paar dagen niet meer :o

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

welmoed__

Berichten: 6540
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:40

Ik heb vandaag voor de eerste keer de voorpluk gevlochten. Ik heb naald en draad gebruikt.
Het is nog niet echt heel mooi, maar oefening baart kunst.
Afbeelding

Afbeelding

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:49

Wat een mooie strakke paarden komen hier weer langs. Heerlijk om te zien :D

Sinds ik de benen van mijn haflinger opscheer heeft ze nooit meer last gehad van mok. Nu heeft mijn jonkie flinke mok te pakken en de dierenarts adviseerde mij ook om de voeten een stukje op te scheren. Wat mij betreft werkt het dus zeker wel zodra ze er gevoelig voor zijn :)

Ik heb ook een vraagje. Mijn twenter zijn staart groeit best wel langzaam... Het is de afgelopen maanden dat ik hem heb al best wel wat gegroeid, maar ik ben nog lang niet tevreden :o Mijn instructrice zei dat ik er gewoon een paar centimeter af moet knippen en dat het dan weer flink aangroeit. Is dit aan te raden of gewoon zo laten groeien?
In oktober:
Afbeelding

Twee weken geleden;
Afbeelding

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Peelie

Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:51

Daar zou ik gewoon vanaf blijven. Dat het sneller groeit als je het af knipt is onzin. De staart lijkt er wel voller door als je een stukje afknipt.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:26

ik zou het dunne eraf knippen. Dat doe ik ook bij mijn veulen. Nu heeft ze een mooie volle bos

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:28

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Hier alvast wat getoilleteerd voor de regio zaterdag <3

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:29

Jammer dat jullie niet open staan voor nieuwkomers. Ik ga er maar weer vandoor.. :evaw:


Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 18:31

Remark schreef:
Jammer dat jullie niet open staan voor nieuwkomers. Ik ga er maar weer vandoor.. :evaw:

Euh, excuseer? Wat is het probleem als ik vragen mag?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:34

Jester, heeft die van jou zo’n prachtige staart, ga je de bovenkant knippen :+ staat wel verzorgt, dat wel. En een glimworm heb je!!!

Heleennn schreef:
Remark schreef:
Jammer dat jullie niet open staan voor nieuwkomers. Ik ga er maar weer vandoor.. :evaw:

Euh, excuseer? Wat is het probleem als ik vragen mag?

Lekker laten, Heleen! ;) je hoeft hier geen toestemming te vragen om te komen posten. Denk dat ze dat bedoeld gezien haar eerste post.

[o]

Peelie

Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:34

Heleennn schreef:
Remark schreef:
Jammer dat jullie niet open staan voor nieuwkomers. Ik ga er maar weer vandoor.. :evaw:

Euh, excuseer? Wat is het probleem als ik vragen mag?

Dat vraag ik me ook af?

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tess1 en 41 bezoekers