Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:48

Ik vind mijn sokloze tonkers ook echt retegaaf :Y)

Over het scheren van de benen...bij de voorbenen til ik ze gewoon op...daardoor ontspannen alle pezen en spieren en alles en dan scheer ik er met de grote machine langs...is ook lang niet zo gevoelig voor de paarden is mijn ervaring...de achterbenen heb ik meestal niet zo'n last mee met scheren :)

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:55

[quote="welmoed]
Heel gaaf! Voorpluk vind ik ook erg mooi. Kan je daar een keer een filmpje of iets van maken wanneer je die gaat vlechten? :)[/quote]

Vast wel hoor :j dan zal het iets langer duren dan de gebruikelijke 2 minuten maar moet lukken haha
* Edit quote naar de klote

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:58

Oakland1990 schreef:
Oakland1990 schreef:
Een tinker zonder sokken kan nog, maar die PRE zonder manen vind ik echt heel zonde :D ze hebben er zoveel aanleg voor <3

Hebben jullie nog tips om tussen de pezen alle haren goed kort te krijgen? Mijn opscheerapparaat neemt net niet alles mee, en met een schaar zie ik niet zitten...


Ja, maar niet alleen de jouwe hoor, wij hebben ook een stalgenoot die de manen van haar pre op handbreedte knipte omdat ze ze anders te dun vond, vind dat altijd zonde, haar andere PRE leek zo weggelopen uit een sprookje, gitzwart, staart die je niet eens vastgepakt kreeg omdat hij zo dik was en manen tot aan zijn knieƫn <3 <3 contrast tussen haar twee PRE's kon niet groter!

Mijne wordt wel eens uitgescholden voor PRE, maar zoveel manen kan ik alleen van dromen.


Ze worden gewoon niet lang haha. Ze zijn wel onwijs dik maar gaan de lengte niet in. Dit is een beetje het langst wat het wordt. Voorpluk is ook een dik plukje haha. Na zijn castratie is het iets dunner geworden. Voorheen had hij manen aan 2 kanten dat is nu niet meer.
Afbeelding

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:58

Wat een leuk topic! Mag ik mij ook melden?

Ik heb sinds kort een 2,5 jarige haflinger. Omdat ze nog zo jong is, zal ik komende tijd een hele hoop tutten wn toiletteren :D.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:00

Afbeelding

paard zijn manen bij geknipt. Alle 'wonderbusjes' ten spijt deed men onderdeken de manen vanachter stuk. om het deftig te houden alles maar verder afgeknipt. wel vreemd om aan te kijken als je lange manen gewoon bent. Binnenkort nog eens wassen, want anders krijg ik die staart ook weer niet meer proper :')

Dientje_Yara
Berichten: 681
Geregistreerd: 23-01-08
Woonplaats: De Zilk

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:11

Zijn er ook fjorden tutters met de perfecte manenboog

welmoed__

Berichten: 6564
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:21

Heel graag Bamsy! Ik hoop dat mijn merrie helemaal hersteld en dat we daarna op concours kunnen. Beetje vlecht tips kan ik dan wel gebruiken.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:41

Ik was altijd heel m'n paard als ik op wedstrijd wil, heb me er maar bij neergelegd dat dat de snelste manier is om hem toonbaar te krijgen, in de winter durf ik het wel eens overslaan omdat we anders met een waterkoker aan de gang moeten, en met een volledig wit paard vind ik dat geen doen. Gelukkig is hij allergisch voor modder en mest, hij wordt gewoon niet zo smerig en dan is dat geschoren vel op 5 minuten schoon. Manen was ik als laatste met shampoo voor witte honden of een druppel dreft, dat ontvet heel erg en dan worden ze super wit. Isobethadine-shampoo kan ook maar dat schuimt niet zo erg :n Nat invlechten met mousse gaat het beste voor mijne. Er zit een beetje een golf in zijn manen en dan is die het minst aanwezig.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:43

Zijn er hier mensen die voorpluk ook met naald en draad vlechten? Hoe doe je dat dan? En hoe krijg je zo'n mooie ingevochten voorpluk, dat lukt me dus nog altijd niet. :+

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 22:44

ik doe het altijd zoals een staart invlechten, dan ziet het er zo mooi compact uit zoals bij de pre die voorbij kwam

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:45

Voorpluk vlecht ik niet, zet een muts op, en anders zoek ik een Chinese vrijwilliger, want ik kan het zelf echt niet :')

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:50

Ja zo doe ik het inderdaad ook en staart lukt altijd wel goed, maar die voorpluk... Maar denk dat ik te kleine plukjes pak misschien. Ga morgen eens filmpjes zoeken. :))
Verder doe ik de knot ook altijd met gewoon een stiekje, maar wil eens met naald en draad proberen.

Oh en voorpluk is dik genoeg voor een mooie vlecht. :))
Afbeelding
Hier zit een deel achter de oren van het spelen. :+

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:56

Dientje_Yara schreef:
Zijn er ook fjorden tutters met de perfecte manenboog



Wel een fjordentutter, maar zonder manenboog ;) :+


Afbeelding

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:05

Afbeelding
Deze voorplein was gedaan met naald en draad. Wel even snel gedaan in het donker sochtends vroeg. Foto is ook nog van na de proeven. Vind bij een dikke voorpluk het mooier om met naald en draad te doen. Met een elastiek krijg je dan een deuk erin en dan is het geen een geheel meer. Ik heb ook last van pluisjes ernaast. Ik weet dat sommige mensen deze dan wegknippen, maar daar ga ik niet aan beginnen.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:12

Wow netjes hoor! Zie vaak zon lelijke tennisbal bij haflingers. Had je vooraf nog mousse oid in de voorpluk gedaan?

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:17

Nee, dag ervoor de vlecht eruit gehaald (zat er al een maand in, oeps). Goed in de anti-klit gedaan, uitgeborsteld en een nieuwe vlecht erin.

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:19

Quir schreef:
Zijn er hier mensen die voorpluk ook met naald en draad vlechten? Hoe doe je dat dan? En hoe krijg je zo'n mooie ingevochten voorpluk, dat lukt me dus nog altijd niet. :+

Ik vlecht hem in (soms ook wel eens ondersteboven dan krijg je zeg maar een vlecht bovenop) dan de rest van de vlecht doorvlechten.
Stiekje eromheen. Dan een stuke draad pakken en in het midden van de draad maak je een lus en die doe je om aan het einde van het vlechtje net voor het stiekje. Dan beide uiteinde door de naald en deze door de gehele invlecht halen naar mijna tussen de oren. Dan haal je daar beide stukken draad doorhee en trekt de vlecht door de invlecht heen. Dan 1 uiteinde even met de naald om een plukje maan heen en dan knopje erin }:0

Denk dat filmpje of fotoserie duidelijk is haha

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:32

keshia schreef:
Dientje_Yara schreef:
Zijn er ook fjorden tutters met de perfecte manenboog



Wel een fjordentutter, maar zonder manenboog ;) :+


[ [url=m/JCvuew.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw die manen! Heel gaaf <3

En Maya wat een mega strakke knot. Netjes!

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:53

Ik krijg de voorpluk ook niet mooi, moet ik nog even op oefenen :P 15 maart heb ik mijn eerste (onderlinge) wedstrijd met mijn paard, voor haar wordt het ook de eerste keer op vreemd terrein, dus ben erg benieuwd! Voordeel is dat ik dan wel weer lekker kan tutten :D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:57

ik wil me ook graag aanmelden!

al is het maar voor tips. Weet iemand ook een goede klitspray wat vuilafstotent is? en wat ook op de benen werkt.. mijn haflinger staat 24/7 buiten. En als ik hem beetje schoon wilt houden, moet ik hem elke week wassen.

Ik wil zn manen liever niet in de vlecht. Ik heb hem nu geschoren, en omdat het me eerste keer zelf scheren was is een halve hals mislukt. Dus nu mag zijn bos manen zn nek warm houden.

Mijn haflinger heeft een dikke bos manen, en hengstenvlechten zakken allemaal uit. hij heeft aan 1 kant volpo manen en aan de andere kant stopt het. De manen aan 1 kant laten groeien is me nog steeds niet gelukt..

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:05

Dientje_Yara schreef:
Zijn er ook fjorden tutters met de perfecte manenboog


Hier wel een fjorden tutter, maar een fjord met een onmogelijk bredr manenkam. De kam blijft nooit 100% rechtopstaan dus de perfecte manenboog krijgen is moeilijk.

Ik knip ook wel eens een andere op stal met een mooie slanke kam, daar krijg ik wel een haast perfecte boog uit. Daar heb ik zo gauw alleen geen foto van

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:12

__denise schreef:
Het spraydopje geeft geen nevel, maar een straaltje zeg maar. Maakt mij niet uit, kan je mooi precies werken. Ik vind het heel fijn spul. Fijn plakkerig en het maakt de manen mooi diep van kleur. Alsof ze nat zijn (als het spul opdroogt dan blijft dat). En het piekt niet alle kanten op.


ja dat vind ik ook, het geeft de manen echt een glans. Wat ik altijd doe is een beetje om mijn hand sprayen en dan in de manen wrijven

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:48

Quir schreef:
Zijn er hier mensen die voorpluk ook met naald en draad vlechten? Hoe doe je dat dan? En hoe krijg je zo'n mooie ingevochten voorpluk, dat lukt me dus nog altijd niet. :+


Vlecht je de manen ook met naald en draad? Want de voorpluk is echt niet heel anders. Eerst vlechtje maken, ik doe het altijd invlechten net als een staart. Dan aan het uiteinde van je vlechtje je draad vastmaken, gewoon net zoals je het bij je knotjes doet. Dan steek je de naald onderlangs over zijn hoofd richting zijn oren, als ie daar uit het gevlochten stuk komt steek je hem weer terug dus van tussen zijn oren naar beneden richting zijn neus. Dan vouw je je vlechtje dubbel en steek je het een paar keer vast en klaar is kees.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:55

En hoe maak je een mooie vlecht in een voorpluk die bestaat uit 10 vlashaartjes? Iemand had het over ander haar meevlechten? Daar ben ik wel eens benieuwd naar! Dan mag mijn fjord wat van haar zwarte lokken doneren ;)

mavantos

Berichten: 3592
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:10

Gaaf die voorpluk! Ik doe ze ook opsteken met naald en draad, als je dan het knotje niet te strak aantrekt hebben zelfs de paarden met een wat zieliger voorplukje wat meer haar!

Ik heb een topic gemaakt; eindelijk zijn witte snoet weer wit *D
[ITP] 2018: Nieuw jaar, nieuwe paarden