Hoe betalen jullie lease paard?

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Hoe betalen jullie lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 00:10

Hoi!
Ik vroeg me af of hier mensen zijn, rond de 15. Die zelf hun lease paard betalen. Ik kan natuurlijk baantje zoeken, wat ik nog van plan ben (en ookal mee bezig ben, maar verloopt niet echt helemaal soepel) Maar ik zit wat in dubio. Ik bedoel: Een paard leasen, dan rijd je toch al een paar x per week denk ik.
En een baantje erbij ben je ook min. 2 middagen/dagen aan kwijt. Op zaterdag heb ik les, dus die dag valt ookal af. Ik heb redelijke struggles zeg maar.. :( Ik dacht zelf aan klusjes aan huis ofzo. Daar verdien je ook redelijk mee en ben je geen hele dag mee kwijt.
Ik moet wss het helemaal zelf betalen, en de lessen betaal ik van het geld van mijn verjaardag etc.
Hoe doen jullie dit?
En hoeveel zijn jullie aan kosten kwijt voor een lease paard?
Groetjess
(Ik hoop dat jullie het nog volgen)

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"


te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Re: Hoe betalen jullie lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 00:12

Oja, plus school natuurlijk, ook wel een tijdrovend verschijnsel..

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Hoe betalen jullie lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:15

School is altijd belangrijker. Als scholier heb je al zo weinig tijd. Ik zou even wachten tot je klaar bent met school en gaat werken.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:24

Ik ben geen 15 meer, maar heb wel een tijd een leasepaard gehad. Manegelessen en leasepaard tegelijkertijd was financieel niet te doen, ik heb de manege opgezegd en ben vol voor mijn leasepaard gegaan. Soms moet je keuzes maken.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

lailapri

Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Hoe betalen jullie lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 02:17

14 jaar eigen pony gekocht school bijbaan etc.
Toen ik haar verzorgde ging ik 5 dagen in de week naar school uit school op ma-wo-vr werkte ik en di en do naar pony. Zaterdag werkte ik van 8 tot 13 of soms 6 of 7 tot 13. Dan naar verzorgpony (7 km fietsen) met verzorgpony naar les (5 km rijden op pony) en na les weer terug en dan naar huis fietsen (10km). Op zondag hele dag naar pony.

Van de pony hield ik ook de stal bij en deed zoveel mogelijk verzorging als ik er was. Uiteindelijk de pony gekocht en heb haar nog.

Naast de lessen die ik met haar reed had ik maandag avond nog manegeles. Die betaalde mijn ouders en volgde ik les op een stal die ik zelf betaalde. Lessen waren daar 30 minuten en ik had er dan 2 achter elkaar. Toen pony kocht alle lessen gestopt en privelessen gaan nemen thuis.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Hoe betalen jullie lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 02:34

Ik de tijd dat ik een lease pony had deed ik dat naast school en had het geluk dat mijn ouders het betaalde. Dit was wel nog op de basisschool.

Daarna heb ik een tijdje niet meer gereden of verzorgponys gehad waar ik niet voor hoefde te betalen.

Nu al een paar jaar eigen ponys. Waar ik voor werkte na schooltijd.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Hoe betalen jullie lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 03:36

Toen ik 15 was werkte ik 3 avondjes in de supermarkt, zat op school en daarnaast eigen pony.
Tis beetje puzzelen, weinig tijd voor andere dingen en weinig geld voor andere dingen maar ik heb er geen spijt van

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70435
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:47

Ik verplaats dit topic naar Young rider talk.

Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:04

Bereken voor jezelf eens hoeveel uur je moet werken om het paard te betalen, uitgaande van minimum uurloon.
Je bent maar 1x per jaar jarig, dus als het daar vanaf moet hangen wordt het lastig. :p

Misschien keuzes maken? Stoppen met les en voor het leasepaard gaan?

Ik had een leasepaard, €130 per maand (2 dagen in de week) incl 1x les.
Heb dit nooit zelf hoeven betalen, maar als ik dat wel had gemoeten dan had ik 38 u per maand moeten werken, dus zeg zo'n 10 uur per week.
Was voor mij toen echt niet haalbaar geweest qua tijd, met name vanwege school.

DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Hoe betalen jullie lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:08

Ik had vroeger een leasepaard, nu een eigen paard naast studie en baan (20 uur per week), dat is tijdrovend en druk, maar als je alles handig inpland is het goed te doen. Ik vind het zelf ontzettend leuk, maar het hangt wel een beetje af hoeveel je er bereid bent voor op te geven. (Ik zie mijn paard echt als vrije tijd, dus dat is mijn ontspanning naast werk en school.).

Ik betaalde toen ik leaste 450 euro per maand voor 4 dagen per week, dat is wel erg veel en meestal is het minder.

Ik zou qua geld even navraag dan op de stal/manege waar je interesse ligt. Ik raad wel aan om een stal te kiezen in de buurt want reistijd (en kosten) komen er anders ook bij kijken.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Hoe betalen jullie lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:50

Bij ons op de manege zijn er meiden die werken voor hun leasepaard, dus helpen mesten/opstrooien/voeren etc. Misschien is dat een mogelijkheid? En dat je de rest met een krantenwijkje / ander baantje bijbetaald. Is veel werk, maar als je het echt wil is het naast school nog mogelijk

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Hoe betalen jullie lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:57

Ik heb nooit een paard geleased maar altijd paarden voor anderen verzorgd en gereden. Gratis dus, voor beide partijen.
Waarom zoek je daar niet iets in? Dan hoef je je geen zorgen te maken om de kosten. Want zoals je zelf al aangeeft, school is erg tijdrovend maar ook belangrijk! Als je dan ook nog 2 avonden of in het weekend gaat werken naast je huiswerk etc heb je helemaal geen tijd meer voor je leasepaard, en dat is zonde voor jou(en je geld), maar ook voor de eigenaar die op je rekent.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:20

Goed zoeken naar een mooi prijsje!
Vraag aan je ouders of je kan helpen in de huishouding tegen wat geld. Maak een wekelijks schema, bijvoorbeeld maandag dinsdag woensdag; was draaien en ophangen, vaat doen, stofzuigen. Etc.
Wanneer dit niet mogelijk is kun je eventueel een folder/kranten wijkje nemen, qua tijd is dat volgensmij vrij flexibel. Als het maar een bepaalde dag gelopen word. Moet je dus wel opletten dat je niet de ochtend krant pakt, maar bijvoorbeeld folders of een weekblad.
Misschien heb je spulletjes die je kan verkopen?
Opa/Oma vragen of ze nog klusjes voor je hebben.

Als je een baantje in de supermarkt neemt en maar 1 avond per week kan werken dan schiet dat natuurlijk ook niet echt op. Tip: Maak eens een weekschema voor jezelf, hoe ziet jou week er precies uit? Waar heb je tijd om te werken en waar heb je tijd voor je (eventuele) lease paardje? Dan krijg je overzicht in je week en kun je gelijk kijken of het wel realistisch is om op dit moment een lease paardje te nemen. Want wees wel zorgvuldig met deze beslissing. Toen ik 15 was had ik 5 jaar paarden en begon het steeds minder leuk te worden, ik kreeg een vriendje, was in het examenjaar van het MBO, dus er lag een hele nieuwe wereld aan mijn voeten. Ik heb toen besloten om te stoppen met rijden, ook omdat ik centen wilde gaan verdienen en het anders echt teveel werd.

Succes! :) Ik hoop dat je iets leuks vind en het je gaat lukken. :j

JM :#

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:44

Nog een suggestie: niet de volledige lease op je nemen, maar bijvoorbeeld maximaal een dag of een paar dagen per week (als je dat kunt vinden). Een paard 6 of 7 dagen per week leasen zal duurder zijn als 1 of 2 dagen in de week. Dan moet je het dier waarschijnlijk wel met iemand of met meerdere personen delen (mensen die dan op de andere dagen gaan), maar het is een optie.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Hoe betalen jullie lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:50

Ik weet niet hoe goed je kunt rijden, maar wellicht is gewoon een bijrijd paardje iets voor je? Die hoef je bijna nooit 7 dagen per week te bezoeken maar kun je toch mits je je goed aan de regels houd als lease paard beschouwen. Plus het is goedkoper vaak dan een paard volledig te leasen.

JM :#

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoe betalen jullie lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:00

Ik zou ook eerder aan een bijrijdpaard denken in jouw geval :)

Ik heb ook een leasepaard gehad toen ik jong was en die moest ik zelf betalen. Met als gevolg dat ik er na 2 maanden mee moest stoppen omdat ik het geld simpelweg niet verdiende per maand. De leasekosten waren zo rond de 400 euro en ik verdiende maar 360 per maand met mijn bijbaantje, dus dat feest was snel over.. :(:)

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Re: Hoe betalen jullie lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-18 16:22

Dankjewel voor het reageren! Ik heb nog verder contact gehad met de vrouw, waarvan het paard is. Het gaat om €75 per maand, wat lager kan als ik help met mesten etc. Dat vind ik helemaal niet erg om te doen,dus vond ik dat een prima deal. Voor hoeveel precies dan weet ik niet. Het paard komt hier midden maart naar toe verhuizen, dus ik heb ook nog tijd om vast wat te verdienen. Het paard zelf staat op een afstand van ongeveer 6/7 km, 20minuten fietsen, best te doen dus. Wel een verschrikkelijk stuk (weiland, weiland, weiland) maar goed. Sommigen zeiden dat ik een bijrijd paard zou moeten zoeken, volgens mij is dat het ook meer. Ze zei: paard te lease, maar noemt het ook bijrijden. In overleg is veel mogelijk zei ze, zal binnenkort wel weer even contact hebben. Stoppen met de lessen heb ik ook over na gedacht, maar dat is nog niet zeker. Heb het gevoel dat ik niet heel snel leer en is vaak hetzelfde. Noemen geen verbeter punten, etc.
Eerst maar tot midden maart wachten

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"

felicity

Berichten: 11277
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Hoe betalen jullie lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:46

Begrijp ik nu goed dat het paard op een plekje komt waar alleen weiland is?
Hoe / waar kan je dan rijden?

[O]


JudiG
Berichten: 38
Geregistreerd: 13-09-17

Re: Hoe betalen jullie lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:48

ik had een lease paardje waar ik 40 euro per maand moest betalen en dan kon ik 1x in de week rijden. Ik ben wel gestopt nu omdat het paard en ik niet bij elkaar pasten. Ik deed krantjes gooien en verdiende daar 50 euro mee en krijg ook zakgeld van mijn ouders 50 euro dus dat kon ik makkelijk betalen.

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hoe betalen jullie lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 00:22

Ik zou duidelijke afspraken maken én dit eventueel op papier zetten. Zeker ook met je ouders bespreken!.

Ik zou zelf geen voorstander zijn van het stuk dat je moet fietsen, dat klinkt vrij afgelegen. In de zomer is dat niet zo spannend, maar in de winter is het vroeg donker, dan is dat zeker niet prettig.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers