Lease paard (hoger segment prijs/mogelijkheden) hoe en waar?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Lease paard (hoger segment prijs/mogelijkheden) hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 15:53

In die regio zitten wel wat handelsstallen: als je echt op een nette manier paarden kunt rijden, dan zou je je aan kunnen bieden als ruiter.

De regio die je noemt is niet een hele handige regio om makkelijk leukere sportpaarden te kunnen rijden voor een ander. Er zijn daar relatief veel ruiters en niet al te veel paarden. Hoe anders is dat in het Noorden van het land, daar is het gewoon totaal andersom: meer paarden dan ruiters :D Maar goed, jij zit daar.

Denk eerlijk gezegd, als ik je verhaal zo lees, dat jij meer eentje bent voor een eigen paard. Alle andere opties zullen toch betekenen dat je concessies moet doen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:44

Ik heb altijd via via paarden kunnen (bij)rijden. Begonnen op een stal met lessen en helpen en er zo ingerold. Kreeg toen ook andere paarden/pony's aangeboden. Via paardenvriendinnen, via paardenkennissen, door te lessen
Bij een instructrice met eigen fokkerij, Via kennissen of medeklanten van pensionstal waar ik stond, via kennissen van de rijvereniging.

Nu ook weer. Een oudere vrouw, die zelf niet meer rijdt . paard stond al erg lang stil. We werken met gesloten beurs. Zij de kosten voor het paard (stalling/voer/hoefsmid/dierenarts etc) ik mijn lessen en heb zelf eigen zadel (zijn oude zadel paste niet meer en die van mij wel) en eigen vervoer.

Daarvoor via Marktplaats. Dat was echt bijrijden. Ik betaalde mijn eigen les en wedstrijdkosten en Had eigen vervoer. Geen kosten voor het paard. Wel helpen mesten.

Regio Rotterdam is wel lastiger dan hier in het Noorden maar als een bijdrage geen probleem is dan zou er toch genoeg mogelijk moeten zijn.

Ik zou het ook proberen via je eigen netwerk aangevuld met eigen oproepje op Facebook en marktplaats. Als je zelf niet begint over bijdrage kun je afwachten waar mensen mee komen. Of dat er bij "verdeling kosten in overleg" dan kun je kijken wat er geboden wordt en onderhandelen over dat je het waard vind of ook afwachten wat anderen voorstellen. Wie weet komen ze wel met een voor jou heel aantrekkelijke deal.

Ik heb veel gereden bij fokkers en mensen met meerdere paarden die zelf te weinig tijd hadden. Ook een korte periode bij een handelsstal (iets minder mijn ding. Ik vind een klik erg belangrijk en moet vaak even wennen aan een nieuw paard)

Via via verspreid je het nieuws wel. jouw kennissen hebben ook weer kennissen en als ze jouw bericht delen en je aanbevelen kan het snel gaan!

Beginnen kan ook met een goede instructrice die eventueel ook les geeft op haar eigen (ex)wedstrijdpaarden. Dus een oproepje voor les op privé paard is ook een manier. Als je jezelf in the picture kunt rijden kom je er ook makkelijker weer tussen. Van het 1 komt het ander.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Lease paard (hoger segment prijs/mogelijkheden) hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:22

Ik verplaats dit topic naar Verzorgpaarden.

Anoniem

Re: Lease paard (hoger segment prijs/mogelijkheden) hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:27

Regio Rotterdam kom je toch het beste aan een lease/rijpaard als je een oproepje op facebook zet en 'm openbaar deelt, zodat anderen hem ook weer zien en/of kunnen delen :) zeker als je ook nog op een D pony past zijn er echt een hoop opties.. maar je moet er wel maar net tegenaan lopen. En anders, heel oldschool, langs alle stallen gaan die voor jou te doen zijn qua afstand, vaak hebben ze wel een kantine/prikbord en daar een briefje ophangen. :)

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Lease paard (hoger segment prijs/mogelijkheden) hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 21:02

Myour: Dank voor het delen van je ervaring! Heb je uiteindelijk iets gevonden?

Melkbus: Hier ga ik eens contact mee opnemen!

Natasja: Kijk, dat wist ik niet. Daar ga ik meteen eens rondneuzen. Goede tip!

Hoppit: Bedoel je Parkzicht? Daar heb ik via PB ook over gehoord1 Ga hen zeker contacten!

Janine1990: Ja via het eigen werdeldje lijkt me ook het beste hoor! Alleen heb ik veel connecties in het zuiden en is dat niet meer waar ik woon. Via dat netwerk zou ik zo aan de slag kunnen denk ik Maar ik ga wel eens een leuke post op facebook in verschillende groepen gooien!

Dees: Ja ik ben het met je eens. Een eigen paard zou het allerbeste zijn, maar dat is nu helaas geen optie. Ik vraag me wel af waar je uit opmaakt dat ik geen concessies wil doen? Dat is namelijk absoluut niet het geval! Dus dan heb ik me waarschijnlijk onhandig uitgedrukt.
Ik ben alleen niet meer op zoek naar een beetje rondhobbelen en daar heb je wel gelijk in. Op die voorwaarde geef ik liever niets toe. Of is dat niet wat je bedoelde?

Joyce B: Mezelf op die manier in de picture rijden is inderdaad een goede tip!

Gast3289: Ik hoop dat je gelijk hebt en dat er inderdaad opties zijn!

Dank allen weer voor het meedenken. PB’s beantwoord ik vanavond!

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:27

Ik heb zo'n 3 of 4 opties aangeboden gekregen, eentje daarvan voldeed eigenlijk aan al mijn wensen en die staat nu op proef (en gaat goed!).

Wel wilde ik geen bijrijder zijn maar echt een paard als 'eigen' zeg maar. Dat maakte mijn zoektocht wel iets lastiger omdat ik het liefst het paard hier in de buurt wilde zetten. En verplaatsen is voor veel mensen wel wat enger, vooral als je niet zoveel naamsbekendheid hebt. Maar ik betaal daar tegenover wel de stalling en dergelijke. Dat is ook beetje voor jezelf uitmaken wat je precies wilt. Wil je bijrijden of echt een leasepaard, en wat wil je eventueel zelf betalen en wat niet.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 23:43

Myour schreef:
Ik heb zo'n 3 of 4 opties aangeboden gekregen, eentje daarvan voldeed eigenlijk aan al mijn wensen en die staat nu op proef (en gaat goed!).

Wel wilde ik geen bijrijder zijn maar echt een paard als 'eigen' zeg maar. Dat maakte mijn zoektocht wel iets lastiger omdat ik het liefst het paard hier in de buurt wilde zetten. En verplaatsen is voor veel mensen wel wat enger, vooral als je niet zoveel naamsbekendheid hebt. Maar ik betaal daar tegenover wel de stalling en dergelijke. Dat is ook beetje voor jezelf uitmaken wat je precies wilt. Wil je bijrijden of echt een leasepaard, en wat wil je eventueel zelf betalen en wat niet.


Ja dit zou voor mij ook echt een optie zijn! Al lijkt me dat inderdaad lastiger te vinden.
Fijn dat je iets gevonden hebt in ieder geval!

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Lease paard (hoger segment prijs/mogelijkheden) hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 08:48

Jup PZ idd, zie net op de facebookgroep 'bijrijders of verzorgpaarden Zuid-Holland' dat er iemand een medeleaser zoekt voor een fries. Da's een nieuwe, dus wie weet is het wat leuks.

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Lease paard (hoger segment prijs/mogelijkheden) hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 08:52

Ik zocht ook zoiets en is uiteindelijk ook een bruikleenpaard geworden in onze omgeving

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 00:33

Simbaa schreef:
Myour schreef:
Ik heb zo'n 3 of 4 opties aangeboden gekregen, eentje daarvan voldeed eigenlijk aan al mijn wensen en die staat nu op proef (en gaat goed!).

Wel wilde ik geen bijrijder zijn maar echt een paard als 'eigen' zeg maar. Dat maakte mijn zoektocht wel iets lastiger omdat ik het liefst het paard hier in de buurt wilde zetten. En verplaatsen is voor veel mensen wel wat enger, vooral als je niet zoveel naamsbekendheid hebt. Maar ik betaal daar tegenover wel de stalling en dergelijke. Dat is ook beetje voor jezelf uitmaken wat je precies wilt. Wil je bijrijden of echt een leasepaard, en wat wil je eventueel zelf betalen en wat niet.


Ja dit zou voor mij ook echt een optie zijn! Al lijkt me dat inderdaad lastiger te vinden.
Fijn dat je iets gevonden hebt in ieder geval!


Ik ken in Friesland nog een Z dressuur haflingermerrie die ter lease aangeboden wordt. Mag verplaatst maar wel een leaseprijs plus stallingskosten en kleine dierenartskosten.

Bruikleen is vaak alleen stallingskosten plus kleine onderhoudskosten.

Ghosttown

Berichten: 212
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Lease paard (hoger segment prijs/mogelijkheden) hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:52

Ik ken nog een stal in Zuid Beijerland die je eventueel zou kunnen benaderen.

Mies

Berichten: 3988
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:05

Ik heb op dit moment een paard in bruikleen na een hele lange tijd zoeken. Ik had een advertentie gezet op marktplaats en in groepen op facebook gezet. In kreeg best veel reacties maar ik was echt op zoek naar een sportpaard. Uiteindelijk een paar keer wezen kijken en ze staat inmiddels 5 maanden bij mij. Ik heb dus geen aanschafkosten betaald maar betaal verder wel de kosten daaromheen met een goed contract uiteraard. Eigenaar woont een uur verder en komt eens in de zoveel tijd een keer kijken hoe het gaat. Ben er echt super blij mee en het gaat heel goed. Ik hoefde dus geen grote aanschafkosten te betalen maar het is dus wel soort van mijn eigen paard.