Problemen na aankoop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Problemen na aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 02:42

Beste Bokkers

Ik heb 3 maanden geleden een paard aangekocht, paard was gezond maar had bloedarmoede, wormen en eiwittekort. Ik heb haar alleen klinisch laten keuren en de dierenarts zei dat met goed bijvoeren en supplementen het probleem opgelost zou zijn, nu heeft mijn merrie opeens vreselijk opgezwollen benen en kwam er bij het bloedonderzoek uit dat ze leverbot had. Toen zei mijn andere dierenarts opeens dat het geen leverbot kon zijn. Ik weet niet wat ik moet geloven.
Zou graag willen weten of iemand ervaringen heeft met dit soort situaties.

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Problemen na aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 07:06

Je eerste zin klopt natuurlijk al niet. Een paard is niet gezond als hij bloedarmoede, wormen en eiwittekort heeft.
Waarom heb je twee dierenartsen?

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Problemen na aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 07:42

Wat mijn bovenstaander zegt. Hoe kan aan paard nou gezond zijn als hij bloedarmoede heeft. En is dat daadwerkelijk gecheckt ?
En staat je paard veel op stal ? Krijgen hoop paarden dikke benen van. En leverbot kan elk paard krijgen. Niet fijn maar te behandelen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 07:48

Ik denk dat ts starter wil zeggen:
Paard was volgens de verkoper gezond maar bij de klinische keuring bleek dat hij wormen, bloedarmoede en eiwittekort had. Ik vermoed dat dit ook vastgesteld is dmv een bloedonderzoek.
En dat ze opnieuw een bloedonderzoek heeft laten.doen omwille van.de dikke benen.

Ik weet niet of je dat als verborgen gebrek kan zien. Voor verborgen gebreken zit je namelijk nog binnen de periode om hier melding van te maken.

Rizette
Berichten: 4359
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Problemen na aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 08:33

Dat kan natuurlijk. Je paard mankeerde ook erg veel en w.s ook mager? Dat los je niet 1,2,3 op met goed voer dat duurt wel even voordat je paard weer in balans is. Ik hoop dat je het niet hebt laten werken maar alleen aan het opknappen bent, want dit paard kan met die tekorten en een leverbot infectie niet werken. Dan ben je zo een jaar verder voordat alles o.k is.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Problemen na aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:06

Dus eigenlijk bedoel je dat de dierenarts bij de keuring je te weinig heeft geinformeerd over de risico's (en kosten) van de slechte conditie?
Daar kun je op zich niks mee. Hij heeft aangegeven wat het paard maneerd.
Je bent nog niet zeker van de leverbot en is ook iets wat de dierenarts niet had kunnen zien op dat moment.
Zover ik weet stellen ze die diagnose meestal op zicht en niet via een test.
Een slechte conditie zorgt vaak voor andere problemen, maar zeker niet altijd. Je zult iig rustig aan moeten doen en het paard tijd gunnen om te herstellen.
De slechte conditie is geen verborgen gebrek, die kun je zien.

Sterkte ermee.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Problemen na aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:14

Wat vervelend ts! Je geeft aan dat je niet weet wat je moet geloven, maar het is aangetoond in het bloedonderzoek. Dus dat is dan gewoon zo.

Je bent inmiddels drie maanden verder, dus het zou denk ik kunnen dat je paard dit in de afgelopen drie maanden opgelopen heeft. En dan komt het niet uit het bloedonderzoek van de eerste keuring. Daarom zou de eerste dierenarts kunnen zeggen dat het er toen nog niet was. Overigens: wat maakt het uit wat de eerste dierenarts vindt? Of wil je het paard onder verborgen gebrek terug naar de vorige eigenaar doen? Danwel iets met de kosten?

Mocht je echt twijfelen aan je eigen dierenarts, dan kun je een second opinion vragen en een hele andere dierenarts bloedonderzoek laten doen.

Veel succes met onderzoeken en behandelen. Sterkte voor je paard!

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:48

Art_Ificious schreef:
Ik denk dat ts starter wil zeggen:
Paard was volgens de verkoper gezond maar bij de klinische keuring bleek dat hij wormen, bloedarmoede en eiwittekort had. Ik vermoed dat dit ook vastgesteld is dmv een bloedonderzoek.
En dat ze opnieuw een bloedonderzoek heeft laten.doen omwille van.de dikke benen.

Ik weet niet of je dat als verborgen gebrek kan zien. Voor verborgen gebreken zit je namelijk nog binnen de periode om hier melding van te maken.



Als het bij de klinische keuring al duidelijk was is het geen verborgen gebrek. Ts heeft ondanks dat het paard toch gekocht. Eigen keuze ineen niet gezond paard te kopen
Een verkoper kan ook niet in het paard kijken dus verborgen ook niet als de verkoper het niet wist.

Vervelend maar staat mi los van de verkoop. Ts heeft het paard maar niet volledig, haar keuze geweest.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Problemen na aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:11

3 maanden geleden gekocht en nu is er leverbot gevonden? Vrees dat je daar weinig mee kan, want hij kan het ook bij jou opgelopen hebben.
Ondanks het feit dat hij al rammelde bij aankoop. Je wist dat die gebreken aanwezig waren, omdat je hem hebt laten keuren, maar je hebt hem toch gekocht. Dan accepteer je de kwalen die hij heeft en die bij jou bekend zijn.

Of hij toen al leverbot had, dat zal je helaas nooit weten.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Problemen na aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:15

Hoe woont het paard? Op stal? Wat krijgt ze nu te eten, beweging etc?
Wat voor wormen zijn het? Bloedworm? Is er in die 3 maanden al wel verbetering in wormtelling en gewicht van het paard gekomen?

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Problemen na aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:23

Mijn paard heeft ook leverproblemen gehad en wat ik daarvan geleerd heb is dat veel zaken zoals bijv. Leverbot geen vaste diagnose zijn. Ze sluiten andere dingen uit en denken daarom aan leverbot.

Met zo'n diagnose is er altijd ruimte voor discussie en dat maakt ze vond opinion lastig :)

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Re: Problemen na aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:18

Ik hoef geen verwijten dat ik een ‘ongezond’ paard heb gekocht. Als iemand zo wil reageren reageer dan a.u.b niet... Paard heeft een enorm fijn karakter en dat is naar waar ik zocht. Ik vraag of iemand ervaring heeft met leverbot.

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:20

Supervixen schreef:
Je eerste zin klopt natuurlijk al niet. Een paard is niet gezond als hij bloedarmoede, wormen en eiwittekort heeft.
Waarom heb je twee dierenartsen?

Ga aub naar een andere topic. Het is mijn zaak als ik twee dierenartsen wil.

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:20

Marjo89 schreef:
Wat mijn bovenstaander zegt. Hoe kan aan paard nou gezond zijn als hij bloedarmoede heeft. En is dat daadwerkelijk gecheckt ?
En staat je paard veel op stal ? Krijgen hoop paarden dikke benen van. En leverbot kan elk paard krijgen. Niet fijn maar te behandelen.

Ze staat 24/7 buiten

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:21

Rizette schreef:
Dat kan natuurlijk. Je paard mankeerde ook erg veel en w.s ook mager? Dat los je niet 1,2,3 op met goed voer dat duurt wel even voordat je paard weer in balans is. Ik hoop dat je het niet hebt laten werken maar alleen aan het opknappen bent, want dit paard kan met die tekorten en een leverbot infectie niet werken. Dan ben je zo een jaar verder voordat alles o.k is.

Mijn paard was absoluut niet mager

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:23

Jotoma schreef:
Wat vervelend ts! Je geeft aan dat je niet weet wat je moet geloven, maar het is aangetoond in het bloedonderzoek. Dus dat is dan gewoon zo.

Je bent inmiddels drie maanden verder, dus het zou denk ik kunnen dat je paard dit in de afgelopen drie maanden opgelopen heeft. En dan komt het niet uit het bloedonderzoek van de eerste keuring. Daarom zou de eerste dierenarts kunnen zeggen dat het er toen nog niet was. Overigens: wat maakt het uit wat de eerste dierenarts vindt? Of wil je het paard onder verborgen gebrek terug naar de vorige eigenaar doen? Danwel iets met de kosten?

Mocht je echt twijfelen aan je eigen dierenarts, dan kun je een second opinion vragen en een hele andere dierenarts bloedonderzoek laten doen.

Veel succes met onderzoeken en behandelen. Sterkte voor je paard!

Dankjewel, ik ga haar behandelen voor leverbot, de wormen en bloedarmoede zijn ondertussen al weg

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:24

eilleen333 schreef:
3 maanden geleden gekocht en nu is er leverbot gevonden? Vrees dat je daar weinig mee kan, want hij kan het ook bij jou opgelopen hebben.
Ondanks het feit dat hij al rammelde bij aankoop. Je wist dat die gebreken aanwezig waren, omdat je hem hebt laten keuren, maar je hebt hem toch gekocht. Dan accepteer je de kwalen die hij heeft en die bij jou bekend zijn.

Of hij toen al leverbot had, dat zal je helaas nooit weten.

Het is een zij, vind het onrespectvol dat je over een paard kan zeggen dat ze ‘rammelt’, het blijft een wel een dier!

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:25

Floortz schreef:
Hoe woont het paard? Op stal? Wat krijgt ze nu te eten, beweging etc?
Wat voor wormen zijn het? Bloedworm? Is er in die 3 maanden al wel verbetering in wormtelling en gewicht van het paard gekomen?

Paard is nooit mager geweest...

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:26

ruitje schreef:
Mijn paard heeft ook leverproblemen gehad en wat ik daarvan geleerd heb is dat veel zaken zoals bijv. Leverbot geen vaste diagnose zijn. Ze sluiten andere dingen uit en denken daarom aan leverbot.

Met zo'n diagnose is er altijd ruimte voor discussie en dat maakt ze vond opinion lastig :)

Dankjewel, ik wist niet dat het zo werkte :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:27

ESEL schreef:
Supervixen schreef:
Je eerste zin klopt natuurlijk al niet. Een paard is niet gezond als hij bloedarmoede, wormen en eiwittekort heeft.
Waarom heb je twee dierenartsen?

Ga aub naar een andere topic. Het is mijn zaak als ik twee dierenartsen wil.


Oh wauw. Wou net reageren maar als ik zie hoe je doet, laat ik het wel zijn. Ze willen enkel helpen hoor. Jeetje...

Jou titel is: Problemen na aankoop. Daardoor gaan wij ervan uit dat je niet tevreden bent en ergens compensatie wil.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-18 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:28

Ts....tip....doe even kalm. De bokkers reageren misschien directer dan je zou willen maar ze zeggen niets raars. Als tegen jou gezegd is dat het paard gezond is maar wel een aantal gezondheidskwesties heeft dan IS het paard niet gezond. En de opmerking over het rammelen bedoeld ze waarschijnlijk mee dat de situatie erop lijkt alsof ze bewust een ongezond paard hebben te verkocht. Twee dierenartsen is jouw zaak ja, maar ernaar vragen is interesse.

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:29

[/quote]
Ga aub naar een andere topic. Het is mijn zaak als ik twee dierenartsen wil.[/quote]

Oh wauw. Wou net reageren maar als ik zie hoe je doet, laat ik het wel zijn. Ze willen enkel helpen hoor. Jeetje...[/quote]

Als je verwijten gaat gooien dan kan je beter niet reageren ja... zo help je niemand
Laatst bijgewerkt door LEFD op 13-01-18 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:31

friendly schreef:
Ts....tip....doe even kalm. De bokkers reageren misschien directer dan je zou willen maar ze zeggen niets raars. Als tegen jou gezegd is dat het paard gezond is maar wel een aantal gezondheidskwesties heeft dan IS het paard niet gezond. En de opmerking over het rammelen bedoeld ze waarschijnlijk mee dat de situatie erop lijkt alsof ze bewust een ongezond paard hebben te verkocht. Twee dierenartsen is jouw zaak ja, maar ernaar vragen is interesse.

Ik vraag of er mensen ervaring hebben met leverbot. Ik heb haar nu gekocht en ik wil de leverbot oplossen. Direct reageren is iets TOTAAL anders. Ik reageer ook direct en daar heb je ook problemen mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:32

Ik zie nergens dat iemand verwijten heeft gemaakt naar jou?

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Re: Problemen na aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 13:32

Lees hierboven aub...