Problemen met juwelier, horloge

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-18 20:11

Ik weet niet zo goed waar ik deze informatie op de juiste wijze kan vinden maar ik zit met een probleempje. In juni 2017 heb ik een horloge gekocht bij een juwelier. Deze is vanaf juni tot januari al 3 keer kapot gegaan. Ik ben het behoorlijk beu en ben maandag heen gegaan. Toen zei ze dat ze mij een ander horloge kon aanbieden. Ik was erg verrast en blij, deze ging zij bestellen en zou hem donderdag ophalen. Horloge gepakt, garantiebewijs en toen kwam het. ‘Dan wordt het nog €40,00 alsjeblieft’. Ehm wat?! Maandag heeft zij mij niks gezegd over een bij betaling? Ik heb het horloge niet mee genomen en gezegd dat ik zaterdag terug kwam.

Ik kreeg net een berichtje, dat zij mij het andere horloge van €40,00 duurder niet kan meegeven. Ze kon wel een nieuw bandje (voor de 3e keer) voor mijn kapotte horloge bestellen. Dit wil ik écht niet. Toen gaf zij aan dat ik of €40,00 kon bij betalen, of een nieuw bandje bestellen. Met beide oplossingen ga ik niet akkoord. Toen gaf zij aan, het garantie bewijs met een jaar te verlengen. Maar wat heb ik aan een horloge dat telkens kapot gaat? Helemaal niks..

Heb ik recht op mijn geld terug? Dan koop ik ergens anders wel een horloge.. Als het allemaal onduidelijk is, ik hoor het wel :o


luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:16

Ik snap wel dat je geen horlogen van €40 duurder zo mee krijgt.
Misschien kan ze je je geld teruggeven. Heb jij geen verlies en de juwelier ook niet.

[o]

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:35

Ik denk dat je het beste je geld terug kan vragen en ergens anders een horloge kopen. Ik zou er persoonlijk niet blij van worden als er elke maand iets mis mee is!

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:36

luuntje schreef:
Ik snap wel dat je geen horlogen van €40 duurder zo mee krijgt.
Misschien kan ze je je geld teruggeven. Heb jij geen verlies en de juwelier ook niet.



Klopt. Als huidig horloge van ts 50€ was en het nieuwe 90€ gaan ze 40,- bij vragen.
Maar het was wel zo netjes geweest dit van te horen even te melden en ts niet voor het blok te zetten.

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:17

Rare gang van zaken. Dat hadden ze moeten vertellen, dat het horloge 40 euro duurder is. Niet mee akkoord gaan lijkt me. Zit er nog garantie op de andere? Dan gewoon eisen dat deze gemaakt wordt.
Al is dat ook geen garantie want ik ben al 4 x terug geweest en ze kunnen het probleem niet oplossen. Mijn horloge gaat achterlopen als ik het draag. Als ik het in de la leg, dan loopt het perfect op tijd. Tot ik hem om doe, dan loopt hij steeds wat achter. Heel naar probleem want volgens de juwelier is er niks aan de hand, maar die dragen hem ook niet tijdens het testen natuurlijk.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-18 21:20

Ik snap dat ze geen duurder horloge gaan meegeven, maar het feit dat ze het maandag niet had verteld.. ik krijg ook geen reactie meer op mijn berichtjes dus ik ga er morgen naar toe. Ik wil hem ook niet een jaar laten verlengen omdat hij vaker kapot is dan dat ik hem daadwerkelijk draag.. en ik heb juist een horloge om te dragen.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:24

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat het horloge kost?

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:30

Maar dat is toch logisch? Dat je geen duurder product meekrijgt?

Het is erg balen dat je horloge al zo vaak kapot is gegaan. Maar het is echt niet normaal om daar een duurder product voor terug te krijgen.

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-18 21:31

Mijn horloge was €69,95.. niet echt een simpele Lucardi horloge haha.

En Nachocheese, lees even een post hierboven. Het gaat mij niet om dat ik dat product niet mee krijg, het gaat mij om de manier waarop en wat mijn rechten zijn. Aub eerst even lezen voordat je zo je mening gooit.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:33

PrinceAmos schreef:
Mijn horloge was €69,95.. niet echt een simpele Lucardi horloge haha.

En Nachocheese, lees even een post hierboven. Het gaat mij niet om dat ik dat product niet mee krijg, het gaat mij om de manier waarop en wat mijn rechten zijn. Aub eerst even lezen voordat je zo je mening gooit.


Hoezo wat je rechten zijn? Je hebt geen recht op een duurder product lijkt mij?
Ze biedt je toch een ander horloge aan, maar wel van dezelfde prijsklasse als je vorige horloge.

Edit; Oke, nu twijfel ik aan mezelf :') ze liet jou letterlijk deze zien van deze krijg jij?
Laatst bijgewerkt door Nachocheese op 12-01-18 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-18 21:34

Waar staat dat zij mij een ander horloge aanbied? Zou je eerst even alles willen lezen voordat je gaat reageren? Is wat prettiger voor jou, maar ook zeker voor mij.

Edit: ja, ze vroeg welke ze mocht bestellen voor mij. Ze heeft niks over een bij betaling gepraat. Wist ik veel dat dat horloge €40,- duurder was.
Laatst bijgewerkt door PrinceAmos op 12-01-18 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:35

PrinceAmos schreef:
Waar staat dat zij mij een ander horloge aanbied? Zou je eerst even alles willen lezen voordat je gaat reageren? Is wat prettiger voor jou, maar ook zeker voor mij.


In je op.


nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:37

Volgens mij mist er wat informatie. Kon je kiezen uit andere horloges? Had ze afbeeldingen en stond er een prijs bij?

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-18 21:41

nynke55 schreef:
Volgens mij mist er wat informatie. Kon je kiezen uit andere horloges? Had ze afbeeldingen en stond er een prijs bij?

Er stonden geen prijzen bij. Ze zei alleen dat het andere merk in een duurdere prijsklasse viel en daardoor de kwaliteit beter was.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:42

Zou vragen of ze een horloge van dezelfde prijsklasse kunnen bestellen als dezelfde niet meer leverbaar is.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:53

Even bij het begin. Ging het horloge kapot of de band? En wat voor materiaal was de band. Van een leren of kunststof band was, dan is het in de prijsklasse die ts noemt, niet heel vreemd dat die wat sneller slijt. Maar 3x kapot in een half jaar is natuurlijk wat teveel van het goede.

Dat ze dan een nieuw horloge aanbieden is heel netjes. Het lijkt me niet meer dan logisch dat je dan tot de waarde van het originele horloge kan uitkiezen.

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-18 22:06

Het is z’n ijzeren(?) band, die een Rosefield horloge ook heeft. Ze heeft alleen maar in mijn prijsklasses het merk wat ik nu al heb, en dat wil ik niet meer.

Ook hoef ik geen commentaar: ‘het lijkt me logisch dat je die duurdere niet zo mee krijgt’, want daar heb ik dus totaal niks aan. Dat snap ik zelf ook wel. Daarvoor heb ik dit topic niet geopend. Ik wou graag weten wat reeël is in mijn situatie.. en dat zou voor mij geld terug zijn.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 00:59

Een stalen band hoort probleemloos meerdere jaren mee te gaan, tenzij het de pinnetjes zijn waarmee hij aan het horloge vast zit. Die willen als je bijvoorbeeld ergens aan blijft hangen nog wel eens verbuigen. Als de band zelf kapot ging dan heb je te maken met een ondeugdelijk product.

Voor wat betreft je rechten verwijs ik naar: www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 01:07

Gewoon dit horloge terug brengen. Zeggen dat je recht hebt op een deugdelijk product en dat ze er niet in geslaagd is dat te leveren en dat je je geld terug wil. Voor die 70 euro ga je naar een ander en vraag je daar een goed horloge.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 01:36

Tja moeilijk beoordelen voor ons als buitenstaanders. We kunnen immers niet zien wat er stuk is of dat je wellicht blijft haken of dat het toch gewoon door gebruik komt.

Ik dacht dat we het hier hadden over een peperduur horloge wat defecten had. Een band is echter gevoelig bij dit soort goedkope modellen. Voor 70 euro kan je nu eenmaal geen titanium gebruiken.

ik ben wel benieuwd naar de staat van het horloge. Is dat nog in Nieuwstaat of is de kast en glas ook beschadigt?

Barbabientje

Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 04:57

Ik heb hetzelfde verhaal ook ooit eens gehad met een vrij duur horloge. Na 6 maanden hebben waarvan 5 maanden niet kunnen dragen was ik het ook wel echt zat.
Heb toen uiteindelijk voor hetzelfde bedrag een horloge mogen uitkiezen, uiteindelijk zelf gekozen voor een duurdere maar verschil uiteraard zelf bijgelegd.

Snap dat je dit zelf moet betalen, maar even vertellen dat het door hen gekozen horloge duurder was en dus bijbetaling vroeg was wle zo netjes geweest.

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 05:09

PrinceAmos schreef:
nynke55 schreef:
Volgens mij mist er wat informatie. Kon je kiezen uit andere horloges? Had ze afbeeldingen en stond er een prijs bij?

Er stonden geen prijzen bij. Ze zei alleen dat het andere merk in een duurdere prijsklasse viel en daardoor de kwaliteit beter was.


Met die laatste opmerking wist je dus dat je sowieso zou moeten bij betalen. Misschien heb je het zelf verkeerd geinterpreteerd?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Keeth

Berichten: 331
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Playa del Stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 07:24

Voor 70 euro verwacht je toch wel een horloge die niet 3 keer binnen een half jaar tijd kapot gaat. Zelfs mijn goedkope primark horloges gaan nog langer mee zonder kapot te gaan :+

Wat Veulen84 ook al zegt, terugbrengen en je geld terugvragen. Als je binnen 6 maanden tijd al 3 keer terug bent gemoeten is het alles behalve een deugdelijk product en die hoort de juwelier wel gewoon te leveren.

Hoe lang heb je garantie op je horloge?

Guesse

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-18 14:42

@Cayenne, dat het in een duurdere prijsklasse valt betekent niet dat je het verschil moet bijleggen. Het was wel zo netjes geweest van haar om het te vertellen. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat een bedrijf een product van betere kwaliteit meegaf, zonder bijbetaling. Ze had het gewoon moeten vermelden.

@KailyxMur, ik had een jaar garantie op dit horloge. Nu nog 5 maand, dit wil zij verlengen met een jaar. Helaas vind ik dit geen optie want het maakt het product niet anders.

Ik lees ook dat er wordt gezegd dat ik misschien ergens achter blijf haken. Dat is misschien mogelijk, maar mijn kleding zit er altijd overheen dus hij wordt wel ‘beschermd’. Er zijn ook al kledingstukken dus beschadigd van mij, maar daar hebben we het nu niet over. Ik ga straks heen en hopelijk komen we tot een oplossing.

Misschien stel ik wel voor om 50/50 de bijbetaling te doen.. als ze het geld niet wilt terug geven.

Edit: @Robert45, zoals hierboven vermeld wordt hij beschermd door mijn kleding. Er zit geen 1 kras op de glasplaat of op de achterkant. Het bandje gaat telkens kapot. Voor €69,95 verwacht ik dat écht niet. Het was voor mij een flinke uitgave. Als ik prullaria wil ga ik wel naar de Action en koop een horloge van €3,95 bijvoorbeeld. Persoonlijk vind ik dat ik wel wat mag verwachten voor dat geld.

BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:46

Mocht ze daar niet mee akkoord gaan dan je geld terugvragen, zegt ze dan dat de garantie al verlopen is dan wijs je haar maar op het feit dat het horloge nu al voor de vierde keer ter reparatie word aangeboden en gewoon niet voldoet. En wat prijs betreft, ik doe vijftien jaar met een hema horloge van 25 euro. Hooguit een ander bandje en een nieuw batterij.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Danielleeee_, Dirkje_Nero, Emese_Flower, Floemii, IASCrawler, MaiMai, manonnevot, MiSzNiTa, nuscaniels, Sandyislief, senna21, Zil en 165 bezoekers