Jaaroverzicht Bokt Community 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13992
Geregistreerd: 20-04-16

Jaaroverzicht Bokt Community 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 15:05

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Bokker Riddershow

Voor het nieuws was 2017 een jaar vol veranderingen. De voorpagina ging op de schop, en daarmee kwam er meer ruimte voor het Community nieuws. De BNB (Bokt nieuwsbrief) werd opgeheven; een aantal onderdelen kregen vanaf dit jaar een eigen plekje op de voorpagina, de overige onderdelen vervielen. Met drie correspondenten; Banjer, melody7 en Nayomie en vijf onderdelen begonnen we het nieuwe jaar. Wekelijks werd een 'topic van de week' geplaatst, en maandelijks konden jullie een nieuw artikel lezen van 'Het doorgeefstokje', 'Bokt vriendschappen', 'Bokker achter het topic' of 'Hoe gaat het met' en 'Bokkers vertellen'. In de loop van 2017 werd hier ook 'Bokt veulens' aan toegevoegd, en sinds kort is het voormalige BNB-onderdeel 'Het bloemetje' ook weer terug! Naast veranderingen in de onderdelen waren er ook wat veranderingen in het team; melody7 stroomde door naar de nieuwsredactie waarna AlwaysH en Mondy het correspondententeam kwamen versterken.
Om het nieuwe jaar leuk te beginnen hebben wij voor jullie een overzicht gemaakt van dit eerste jaar Community nieuws met wat statistieken, topics van het jaar en een overzicht per onderdeel. Daarnaast hebben we de rollen eens omgedraaid zodat jullie kunnen lezen wie er achter onze correspondenten zitten.

Wil jij jezelf of een andere Bokker aanmelden voor een van de onderdelen in 2018? Stuur dan een pb naar melody7.

Namens het Community nieuwsteam wensen wij jullie een mooi en gelukkig 2018!

Onderdelen uitgelicht

Topics van de week
Elke week wordt er een speciaal topic uitgelicht als topic van de week. De een is heel leerzaam, de ander heel leuk en soms ook een verdrietig topic. Wij hebben teruggekeken naar al deze topics en bekeken welk topic er in de maand bovenuit stak.

In januari stond het eerste topic op de voorpagina, dat was het topic over Kareltje. Vlak daarna kwam in februari een medisch topic aan bod, dat het gevecht tegen een Sarcoïd vertelde. In maart was het herinneringstopic van Deijs het meest bekeken topic en in april kwam het topic van warmbloed naar koudbloed omhoog als eentje waar het meeste op gereageerd was. In mei mochten wij meegenieten van het volgtopic van Josav, die een Akhal-Teke veulentje verwacht. In juni valt dit topic op over een zwangerschap van een Bokker, waarbij vooral veel duidelijk is geworden met wat er wel of niet onder topic van de week valt. In juli kwam het topic een paard delen naar voren en werden ervaringen en adviezen gedeeld.
In augustus konden wij meegenieten van een eigen zadelkamer die gebouwd werd, misschien wel een droom voor vele Bokkers. In september stond het leven van Tinker Callas in de schijnwerpers, oktober werd er aandacht besteed aan de vraag waar menig paardenbaas van witte (manen en staart) paarden over nadenkt, het wassen ervan! De laatste maanden braken aan en in november heeft het topic van Ghostattack ons flink laten lachen, gelukkig met een goed einde! Als laatste maand kwam het tekenjaar van EmmaZ aan bod, die prachtige tekeningen maakt. Met dit topic hebben wij 2017 op een fijne manier afgesloten, met een hoop leuke uitgelichte topics!

Hoewel het niet altijd even makkelijk is om een geschikt topic te vinden, doen wij onze best om verschillende soorten topics topic van de week te maken. We kijken daarbij of het topic om paarden gaat, het in die week is opgestart en of er iets leuks, bijzonders of bijvoorbeeld leerzaam aan is.

Doorgeefstokjes
Het allereerste nieuwe stokje van januari werd doorgegeven aan KimD, zij mocht als eerste het spits afbijten op de geheel vernieuwde voorpagina.
Daarna volgde er in volgorde van de maanden, een hele hoop interessante Bokkers.
In februari was Sieltjuh aan de beurt, die het stokje doorgaf aan Set_Elkol in maart.
In april was Ine23 degene met het stokje en zij gaf hem weer door aan Peelie in de maand mei. In juni was Mirranda de gelukkig Bokker en zij gaf hem weer door aan MartineC1711.
Vanaf augustus kwam naar voren dat éénmaal per maand een doorgeefstokje toch wel erg weinig was en hebben wij besloten om dit tweemaal per maand te gaan doen, een komt online op de 1ste van de maand en de andere op de 20ste. Zo kunnen wij veel meer Bokkers laten zien op de voorpagina.
In augustus mochten dan ook Bokkers Floortje2002 en bettyvn starten met het nieuwe doorgeefstokje.
Zij gaven de stokjes door aan Gast3289 op 1 september en op 20 september NAIWHL. Helaas was er in oktober maar één stokje, namelijk die van xMayo.
Dan waren er in november wel weer twee stokjes die doorgegeven waren, op 1 november was dat Tigress en op 20 november was dat _Dracarys.
In de laatste maand van het jaar 2017, was op 1 december DreamUp aan de beurt en als allerlaatste stokje van het jaar, was er op 20 december het topic van Resistance.

Ben jij benieuwd wie er in januari de stokjes gekregen hebben? Hou dan de voorpagina in de gaten!

Hoe gaat het met? en Bokker achter het topic
Als eerste topic in januari waren wij benieuwd hoe het met Pebbles ging, het paard van Moyra die in 2012 haar been brak. In februari was het wederom een treurig verhaal, Bokker Nouvel haar merrie had een ongeluk gehad in 2011, ook zij liet ons weten hoe het nu ging. In maart namen wij contact op met Bokker lenka14, die de vooruitgang van haar paard liet zien. Bokker Chasingmood was in april aan de beurt, zij tekent ontzettend mooie portretten. Ze vertelde ons hoe ze tot die tekeningen komt. In mei kregen wij te zien wie Jesse, Calice en de rest zijn, een van de aandoenlijkste combinaties van bokt.
Voor de maand juni hadden wij weer een hoe gaat het met topic deze keer van Bokker Sodeletuut, haar paard was vermist en is na een grote zoektocht weer teruggevonden en hier vertelde ze hoe het nu met haar en haar paard gaat. In juli was het Bokker Marleen_vA die een prachtig eerbetoon aan haar overleden paard had gemaakt met bijzondere foto's. Augustus waren we nieuwsgierig naar Bokker mirriejj en haar shetlander Jimmy, waarmee ze dressuurmatig traint. September was het de beurt aan emilyslaluna die een topic had geopend met de zoektocht naar haar Lotje en ons vertelde hoe dat is gegaan. Oktober, Bokker welmoed__ heeft een nieuw paard gekocht en vertelt hoe het paard op haar pad kwam. In november vertelt Bokker Thats_Me over haar ervaringen in Swaziland. En als laatste van dit jaar: december was voor Bokker Nimber. Zij vertelde over haar probleempaard Ice en de vorderingen samen.

Bokt vriendschappen en relaties
Naast een paardenforum is Bokt ook een virtuele plaats waar vriendschappen ontstaan. In enkele gevallen ontstaat er uit die vriendschap zelfs meer: een liefdesrelatie. Afgelopen jaar hebben we weer hele mooie vriendschappen en relaties die via Bokt zijn ontstaan mogen uitlichten.

Het spits werd afgebeten door Nayomie en Iejoor. In januari vertelden zij hoe hun vriendschap is ontstaan. Aleeneh en Olina waren de volgenden. In april vertelden ze over hun relatie.
In juni vertelden Vikki en Tazzey hoe ze vriendinnen zijn geworden. Juli was de maand van Blijheid en TE5. Obelix en Nimber vertelden in augustus over hun vriendscahp, die al is ontstaan toen Bokt nog een Boktje was.
In september hadden we een hele groep: de dames van het VWO3 2015-2016 topic vertelden over hun vriendinnengroepje. In oktober mochten we schrijven over een heus Bokt huwelijk: Maartje1990 en Jinte waren getrouwd! In november beten [***], dnieSz en Dimphyl het spits af in de vernieuwde opzet van de Bokt vriendschappen en relaties. Tot slot hadden Duhelo en fojoe de eer om 2017 af te sluiten.

Het is erg leuk om over alle vriendschappen en relaties die via Bokt zijn ontstaan te schrijven en we gaan hier in 2018 natuurlijk mee verder. Willen jullie ook over je vriendschap of relatie die via Bokt is ontstaan vertellen, stuur dan een pb naar Banjer.

Bokkers vertellen
Bokkers vertellen bestaat uit twee samengevoegde BNB-onderdelen; 'Een dag uit het leven van..' en 'Bokkers in het buitenland'. In 'Bokkers vertellen' stellen wij maandelijks een aantal vragen aan Bokkers die een speciaal beroep hebben, in het buitenland wonen of een bijzondere hobby uitoefenen.

Het spits werd afgebeten door Bokker Firstofjuly, zij runt een manege op Bonaire. De volgende Bokker was Lowara, zij geeft equitherapie. Ook Bokker wortel115 beantwoordde een aantal vragen, zij woont in Australië. Bokker YoRien vertelde over haar hobby Dutch Horseboarding, Bokker Libera over haar leven in Amerika en Bokker ivy_power89 kwam aan het woord omdat zij bijzondere post ontving van de familie van Harvey Specter, waar haar veulen naar vernoemd is. Bokker Mariska_28 trekt jaarlijks met de huifkar door Nederland, dit jaar stelde wij haar wat vragen over deze reis. Bokker Bellatrix beantwoordde een aantal vragen over haar vele meetings, en Bokkers gamble en nelske164 schreven over de show die zij in Ahoy reden. Bokker Ratties4life reisde samen met haar paard af naar Zweden om daar stage te lopen en vertelde ons daarover. Dit jaar sloot Bokker Riddershow af, zoals haar Boktnaam al verraadt geeft zij historische shows met paarden.

Hoe gaat het nu met de Bokt veulens?
Op 10-07-2017 zijn we begonnen met een nieuw onderdeel: Hoe gaat het nu met de Bokt veulens?
Elke maand kunnen jullie lezen hoe het met een van de top 5-veulens van de veulenverkiezingen is. Zijn ze nog in leven, hoe is het inrijden gedaan en hoe zien ze er nu uit zijn een aantal dingen die aan bod komen. Leuk om te zien hoe al die kleintjes zijn uitgegroeid!
Het topic waarin de meeste reacties zijn gekomen is het topic van Frummel ( gouden hengstveulen 2010)

Virtueel bloemetje
Terug van weggeweest, hebben wij het virtuele bloemetje weer uit het stof getrokken. Dit onderdeel kon vaak voor een glimlach zorgen of net dat kleine beetje steun geven wat ze kunnen gebruiken. Ook in 2018 willen wij virtuele bloemetjes uitdelen aan zij die het leuk vinden.
Het eerste bloemetje werd uitgedeeld aan Joolien, die een auto-ongeluk heeft gehad en daar over sprak in haar topic. Het tweede bloemetje was voor marleen_usar. Die samen met haar paard nogal wat pech had gehad. Het derde bloemetje van 2017 was voor zanakuzies die wel een heel bijzonder topic opende, waarbij zij ten huwelijk werd gevraagd!


Een kijkje achter de schermen...

De correspondenten

Er is weer een jaar voorbij, een jaar met vele hoogte en soms dieptepunten. Veel bijzondere verhalen, topics die eruit sprongen, nieuws over het wel en wee in de paardenwereld en regelmatig kunnen jullie lezen hoe het met een aantal veulens gaat, hoe vriendschappen zijn ontstaan of wie nou achter een topic zit. Ons leek het daarom leuk om eens te laten zien wie er achter deze topicschrijvers (de correspondenten) zitten.

Afbeelding

Nayomie

Wie ben ik?
Mijn naam is Nayomie, 20 jaar en woon ergens op een mooi plekje in Groningen. In het dagelijkse leven volg ik een studie applicatie en mediaontwikkelaar. Naast de studie vind ik het leuk om te gamen, tekenen, schrijven en alles waarvan ik gelukkig word. Althans, dat probeer ik :P

Welke 3 topics staan mij het meeste bij?
Oh jeetje, ik heb zo veel topics gezien afgelopen ja(a)r(en). Een daarvan is van een bokker die een cap ging ontleden. Heel interessant om te zien hoe zo'n cap eigenlijk in elkaar zit. Ander topic dat me heel erg bij gebleven is, is het topic: "wegens aanrijding met een persoon..". Heeft me wel aan het denken gezet. Ook de ervaringen die geplaatst werden, vond ik aangrijpend. Een topic waar ik me ook over gebogen heb dit jaar, is het topic met de kwestie wat verzorgd is en wat niet. Toch interessant om dan de meningen te lezen van mensen.

Maar, Bokkers zijn lekker creatief geweest en de topics zijn bijzonder, mooi, interessant, leuk, boeiend op hun eigen manier. Ik lees graag verhalen van mensen, kwesties van Bokkers en van alles wat hen bezig houdt. Dus ik hoop weer op een leuk aantal topics in 2018! *\o/*


Afbeelding
Banjer

Ik ben Vera, geboren in 1977 en woonachtig in ern klein dorpje in het noorden van het land. Ik woon samen met mijn vriend en samen hebben we een aantal geweldige dieren: 3 paarden (Banjer, Cobus en Knelis), 2 honden (Ronja en Cinna), 3 parkieten (Hanne, Klaasje en Marthe), 3 konijnen (Leon, Denzel en Lotje), 2 katten (Livia en Buddha) en nog 10 tamme ratten.
Ik ben correspondent geworden omdat ik het leuk vind om te schrijven en de verhalen of de gebruikers achter de topics uit te lichten.

De 3 topics die me het meest zijn bijgebleven... toch wel het topic van zanakuzies, die een huwelijksaanzoek via Bokt kreeg. Het tweede topic dat me is bijgebleven... dat is niet moeilijk... het geboortetopic van Knelis, die korte tijd later van mij zou worden :D
Het derde topic dat me nog is bijgebleven is het topic van spicegirl, een geweldig moedige vrouw die helaas haar strijd tegen een vreselijke ziekte heeft verloren.



Afbeelding
AlwaysH
Ik ben Chantal, 17 jaar oud en doe de opleiding tot paraveterinair dierenartsassistent. Verder heb ik een verzorgpaard genaamd Rana en fok ik thuis hobbymatig met hamsters. Een andere grote hobby van me is schrijven en dit is de voornaamste reden dat ik het Boktteam versterk. Voorheen was ik Boktblogger maar dit vroeg te veel tijd, en daarom heb ik samen met mijn collega's hier op Bokt besloten om als correspondent te gaan helpen.
Op Bokt kijk ik veel in leerzame topics maar vind ik het meeste plezier in kletstopics. Het [HK] Bokkers met hamsters #3 topic is een topic die ik elke dag wel bezoek en dingen plaats.
Ook het [RT-V] [centraal] Aan de teugel topic heb ik in 2017 goed bijgehouden. Hier heb ik veel van geleerd.
Verder heb ik heel veel topics gestipt en ontstipt, en zou ik er niet nog een nummer drie uit kunnen halen.


Afbeelding
Mondy

Ik ben Cynthia, 29 jaar, geboren in Den Helder en nu samenwonend in Eindhoven.
Ik heb een geweldige appaloosa genaamd Woldhoeves Jolly Joker waar ik western mee rij en een hoop plezier mee heb zoals sommigen misschien wel van onze topics kunnen herinneren :D
Ik ben een tijdje terug eens Mod geweest maar merkte dat ik dat qua tijd niet ging redden toen. Omdat ik het stiekem toch wel erg leuk vond om iets meer te kunnen doen voor Bokt heb ik toen ik gevraagd werd voor correspondent meteen ja gezegd.

De topics die mij dit jaar het meeste zijn bijgebleven.. dat zijn er nog best veel bedenk ik mij.
als eerste een (deel van) een topic dat ik elk jaar eigenlijk wel volg. Ik vind het super om te zien hoe iedereen met elkaar meeleeft, tips geeft en de spanning van de geboortes rondom de veulens: [KS] [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2.
Ook het verhaal van de onwijs dappere Linge uit het topic [VN] 7-jarig meisje zwaargewond na val uit koets *Update*, zal ik niet snel vergeten. Wat een kanjer is dat meisje en wat geweldig om te hebben mogen zien dat ze zo vooruit is gegaan!
Dit topic, [HK] Ons kindje heeft kans van 1 op 4 op Down, ervaring gevraagd, loopt wel al wat langer maar heeft een geweldig mooie wending gekregen in 2017. De openheid en de kracht van de Ts door de tijd heen is voor mij geweldig om te zien :j.
Het is vrij moeilijk om er zomaar een paar te kiezen en er zijn nog een hoop topics die voor mij speciaal zijn, ik zal komend jaar weer net zo hard genieten van ze allemaal!


Dan nog als afsluiting...
Statistieken
Top 10 meest bekeken Community topics
Door heel 2017 heen zijn er behoorlijk wat topics geplaatst door de correspondenten van de Bokt Community. Met ruim 4300 keer bekeken staat het topic van het Gouden hengstveulen uit 2010 op de eerste plek en met een verschil van bijna 1500 keer bekeken, staat het topic van Moyra en Pebbles op de tiende plek.

Hieronder is een overzicht geplaatst van de top 10 van de meest bekeken topics van de Community.

1. [VN] Hoe gaat het nu met de boktveulens: Gouden hengstveulen 2010 - 4310 keer bekeken
2. [VN] Virtueel bloemetje: Joolien - 4156 keer bekeken
3. [VN] Bokt relaties: Aleeneh en Olina - 3700 keer bekeken
4. [VN] Hoe gaat het met...Sodeletuut? - 3582 keer bekeken
5. [VN] Het doorgeefstokje van de maand december: Resistance - 3430 keer bekeken
6. [VN] Bokkers vertellen: De meetings van Bellatrix - 3197 keer bekeken
7. [VN] Hoe gaat het met... Nouvel? - 2968 keer bekeken
8. [VN] Virtueel bloemetje: Huwelijksaanzoek aan Zanakuzies via Bokt - 2819 keer bekeken
9. [VN] Bokker achter het topic: Jesse, Calice en de rest - 2780 keer bekeken
10. [VN] Hoe gaat het met...moyra en Pebbels? - 2729 keer bekeken

Afsluitend woord
Bedankt iedereen voor het lezen, het insturen en natuurlijk het openen van zulke leuke topics! Wij hopen dit jaar weer een hoop mooie, spannende en meelevende topics voorbij te zien komen om te gebruiken bij de Community onderdelen.
Lijkt het jou ook leuk om aan de Community mee te werken? Stuur dan een pb'tje naar Melody7 met een korte motivatie en wat informatie over jezelf. Wie weet kun jij dit jaar ook helpen!

Dan nog een korte vraag aan onze lezers, welke onderdelen vond je het leukste? Welke onderdelen mis je eigenlijk nog en welk onderdeel spreekt je het minste aan?

Nog een heel fijn 2018 gewenst vanuit het correspondenten-team!

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Mando

Berichten: 15684
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Jaaroverzicht Bokt Community 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:23

Heel mooi overzicht.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Anoniem

Re: Jaaroverzicht Bokt Community 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 02:38

Leuk overzicht, en leuk ook dat het bloemetje terugkomt. Ik was helemaal vergeten dat die er ook was, maar las heb wel altijd met veel plezier. :j


Daihyo

Berichten: 88036
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Jaaroverzicht Bokt Community 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 11:57

Heel mooi overzicht zo! Wat hebben jullie veel gedaan +:)+

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Jaaroverzicht Bokt Community 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 11:59

Veel werk verzet! Leuk! :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Larislaatje, Letsdunit, Thats_Me en 71 bezoekers