Man verdacht van misbruik minderjarige paardenverzorgsters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Man verdacht van misbruik minderjarige paardenverzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 00:25

De Limburger
Juridisch


De 68-jarige N. uit het Roermondse kerkdorp Leeuwen wordt verdacht van het plegen van ontucht met twee minderjarige meisjes. Dit gebeurde op een paardenclub, waar de slachtoffers zijn paarden verzorgden.
N. zou de meisjes geregeld hebben meegenomen voor een ritje met een koets. Tijdens die ritjes zouden er seksuele handelingen hebben plaatsgevonden. De in Maasniel geboren verdachte werd in augustus vorig jaar opgepakt. Sindsdien zit hij vast. Het Openbaar Ministerie heeft hem onder meer verkrachting, aanranding en het binnendringen van het lichaam in de periode tussen 2009 en 2016 ten laste gelegd.

Bekentenis
De verdachte bekent de twee slachtoffers te hebben betast. Van het zwaarste strafbare feit, het binnendringen van het lichaam, is echter geen sprake geweest, zo benadrukte hij maandag tijdens de pro formazitting. Hij betuigde in de rechtbank spijt van zijn daden. "Ik had dit niet mogen doen. Ik had mijn verstand moeten gebruiken."

Liefde voor paard
De officier van justitie sprak van een ernstige zedenzaak, met twee getraumatiseerde slachtoffers. "We hebben het hier over misbruik van twee mensen over een periode van acht jaar. De verdachte deed dit op een vileine, manipulatieve manier. Hij maakte gebruik van hun liefde voor een paard en een pony om ze onder druk te zetten."

Advocaat Heemskerk stelde dat zijn cliënt gebukt gaat onder stress en last heeft van een darmaandoening. Daarnaast merkte hij op dat N. een ‘man op leeftijd’ en een ‘first offender’ is. De raadsman verzocht de rechtbank om de twee slachtoffers nog eens te laten horen bij de rechtercommissaris. Tevens wilde hij de voorlopige hechtenis van zijn cliënt laten opheffen. Beide verzoeken werden door de rechtbank afgewezen. De inhoudelijke behandeling van deze zaak vindt binnen drie maanden plaats.


Moderatoropmerking:
Wij snappen dat men het niet altijd met elkaar eens hoeft te zijn, daarover in discussie gaan is ook zeker geen probleem. Echter willen we jullie vragen om op de bal te blijven spelen en niet persoonlijk te worden.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


VanessaSH
Berichten: 675
Geregistreerd: 12-12-13

Re: Man verdacht van misbruik minderjarige paardenverzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:30

Arme slachtoffers..

Hoop dat hij een hele goede straf krijgt! Van mij mag hij min. 50 jaar krijgen. Komt hij er zoiezo niet meer uit.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Man verdacht van misbruik minderjarige paardenverzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:34

Bah wat vreselijk zeg, en dat voor 8 jaar...
Hopelijk krijgt hij een flinke straf! Ik hoop ook dat de slachtoffers voldoende (professionele)hulp krijgen. Zo iets gaat je niet in de koude kleren zitten.

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:45

Vraag me toch vaak af waarom je als meisje dan alsnog verzorgster blijft spelen voor de dieren?
Het is juist daardoor dat die man zijn gang kan blijven gaan. Dit speelt al 8 jaar blijkbaar maar geen van beide verzorgsters heeft het lef om het verzorgen op te zeggen. Over bedreigingen lees ik niks.
Als verzorgster kan je zomaar oozeggen. Heb ik ook gedaan maar omwille van studies.

Vraag me tevens dan af hoe erg je de aantastingen vind als je tóch blijft gaan en wéét dat die man weer kan toeslaan.
Het kan "onschuldig" beginnen met lichte aanrakingen. Maar als je zelf wel blijft teruggaan krijgt die man de kans om steeds verder en verder te gaan.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 11-01-18 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Leef en laat leven.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:47

Art_Ificious schreef:
Vraag me toch vaak af waarom je als meisje dan alsnog verzorgster blijft spelen voor de dieren?
Het is juist daardoor dat die man zijn gang kan blijven gaan. Dit speelt al 8 jaar blijkbaar maar geen van beide verzorgsters heeft het lef om het verzorgen op te zeggen. Over bedreigingen lees ik niks.
Als verzorgster kan je zomaar oozeggen. Heb ik ook gedaan maar omwille van studies.

Vraag me tevens dan af hoe erg je de aantastingen vind als je tóch blijft gaan en wéét dat die man weer kan toeslaan.


Dat heet angst.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:49

Onder druk gezet maar er wordt nergens vermeld hoe en of ze al van begin onder druk gezet werden.

Ik zou na de eerste aantastingen gewoon weg gebleven zijn. Juist uit angst voor meer.

Die man kan ook gedacht hebben de eerste keren "ah ze komen toch terug dus ik kan een stapje verder gaan."
Als de meisjes dan tegengewerkt hebben zal hij waarschijnlijk met de druk gekomen zijn.
Maar kom, hoeveel minderjarigen hier zijn er al erg volwassen als ze 12 zijn? Tegenwoordig véél te véél als ik de grote monden soms hoor op straat/in de winkel.
Dan heb je óók het verstand om weg te blijven bij zulke mensen.
Ik spreek uit ervaring namelijk. Zelf niet betast geweest door de paardenhouder maar hij stuurde mijn zus en haar vriendin wel nare smsjes om te komen want zijn vrouw was niet thuis etc.
Zus en vriendin zijn gewoon weggebleven (ze waren toen beide 14 jaar).
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 11-01-18 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Leef en laat leven.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:50

Niet alleen angst, maar wat denk je dat twee jonge meiden qua gevoel hebben bij waarschijnlijk hun lievelingspaarden?
Dit is gegarandeerd zeer geraffineerd gegaan, die kerel heef 8 jaar te tijd gehad om die meiden daar te krijgenwaar hij wil met die paarden als bindmiddel.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:53

Art_Ificious schreef:
Onder druk gezet maar er wordt nergens vermeld hoe en of ze al van begin onder druk gezet werden.

Ik zou na de eerste aantastingen gewoon weg gebleven zijn. Juist uit angst voor meer.


Maar ook de angst de paarden te verliezen en dat wil je niet dusja dan maar doen wat die man wilt zodat je nog wel de paardjes kan blijven doen...

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier


ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:55

Art_Ificious schreef:
Onder druk gezet maar er wordt nergens vermeld hoe en of ze al van begin onder druk gezet werden.

Ik zou na de eerste aantastingen gewoon weg gebleven zijn. Juist uit angst voor meer.


Ik denk dat je hier niet over kunt oordelen. Je weet de situatie niet, niet wat er gezegd is of hoe dit is gegaan.

Wat je zegt staat wel openbaar, voor hetzelfde geld lezen de slachtoffers dit ook ;)
Niet prettig om zulke oordelen na zoiets vreselijks te lezen.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:56

Art_Ificious schreef:
Onder druk gezet maar er wordt nergens vermeld hoe en of ze al van begin onder druk gezet werden.

Ik zou na de eerste aantastingen gewoon weg gebleven zijn. Juist uit angst voor meer.

Dat is heel gemakkelijk gezegd, meestal zorgen dit soort figuren er voor dat die kinderen zich ontzettend aan de paarden hechten en dan gaat het heel slinks en manipulatief de foute kant op, het is zo gemakkelijk schreeuwen vanaf de zijlijn maar geloof me, zo simpel is het niet. Van dichtbij heeft een goede vriendin dit meegemaakt, geen verkrachting maar wel ongewenste aanrakingen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Niobe

Berichten: 7978
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:56

Art_Ificious schreef:
Vraag me toch vaak af waarom je als meisje dan alsnog verzorgster blijft spelen voor de dieren?
Het is juist daardoor dat die man zijn gang kan blijven gaan. Dit speelt al 8 jaar blijkbaar maar geen van beide verzorgsters heeft het lef om het verzorgen op te zeggen. Over bedreigingen lees ik niks.
Als verzorgster kan je zomaar oozeggen. Heb ik ook gedaan maar omwille van studies.

Vraag me tevens dan af hoe erg je de aantastingen vind als je tóch blijft gaan en wéét dat die man weer kan toeslaan.
Het kan "onschuldig" beginnen met lichte aanrakingen. Maar als je zelf wel blijft teruggaan krijgt die man de kans om steeds verder en verder te gaan.


Als buitenstaander kun je dat vrij makkelijk zeggen, maar zulke mensen zijn zo goed in manipuleren. Die meisjes zullen het gevoel hebben gehad geen keuze te hebben...

Hoe die advocaten van dit soort mensen hun werk doen ik weet het niet... “Darmaandoening” en “stress”. Nou en?!

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:57

Bah bah, en dan die advocaat die nog wat medelijden wil wekken. Zonde ventje is oud en gestrest, heeft een darmaandoening. Hij kan niet genoeg afzien wat mij betreft.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

purny

Berichten: 27461
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:57

Art_Ificious schreef:
Vraag me toch vaak af waarom je als meisje dan alsnog verzorgster blijft spelen voor de dieren?
Het is juist daardoor dat die man zijn gang kan blijven gaan. Dit speelt al 8 jaar blijkbaar maar geen van beide verzorgsters heeft het lef om het verzorgen op te zeggen. Over bedreigingen lees ik niks.
Als verzorgster kan je zomaar oozeggen. Heb ik ook gedaan maar omwille van studies.

Vraag me tevens dan af hoe erg je de aantastingen vind als je tóch blijft gaan en wéét dat die man weer kan toeslaan.
Het kan "onschuldig" beginnen met lichte aanrakingen. Maar als je zelf wel blijft teruggaan krijgt die man de kans om steeds verder en verder te gaan.

chantage, manipulatie noem maar op. Van mij mag ie heel erg lang de bak in. En dan vooral aan de medegevangenen laten weten wat hij gedaan heeft. Die gaat geen leven hebben daar. En terecht.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 01:03

Bigone heb zelf bíjna hetzelfde meegemaakt. Mijn zus had met haar vriendin ook twee verzorgpaarden. Die man is ook vreemde dingen gaan smsen. Zij zijn er gelukkig niet op in gegaan. Achteraf is die man alsnog opgepakt voor aanranding van een meisje en zijn de paarden verkocht.

Klopt als medegevangen weten dat je er omwille van verkrachting zit maken ze je af. Helaas een.vriend van.mij zo verloren geraakt. Werd onschuldig beticht als.verkrachting (hele verhaal is te lang) maar dus wel vermoord in de cel. Net voor hij opnieuw voor het gerecht zou verschijnen. :(

Advocaten denken alleen aan.hun portemonnee. Hoe langer zij de rechtszaak kunnen aanspannen hoe meer hun cliënt moet betalen voor hun diensten. Meer is dat niet voor de advocaten, puur het geld dat is enige wat hen telt.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 11-01-18 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Leef en laat leven.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 01:03

Art_Ificious schreef:
Vraag me toch vaak af waarom je als meisje dan alsnog verzorgster blijft spelen voor de dieren?
Het is juist daardoor dat die man zijn gang kan blijven gaan. Dit speelt al 8 jaar blijkbaar maar geen van beide verzorgsters heeft het lef om het verzorgen op te zeggen. Over bedreigingen lees ik niks.
Als verzorgster kan je zomaar oozeggen. Heb ik ook gedaan maar omwille van studies.

Vraag me tevens dan af hoe erg je de aantastingen vind als je tóch blijft gaan en wéét dat die man weer kan toeslaan.
Het kan "onschuldig" beginnen met lichte aanrakingen. Maar als je zelf wel blijft teruggaan krijgt die man de kans om steeds verder en verder te gaan.


Victim blaming.. Zoek het op. Want dat doe je nu {:)-:(

purny

Berichten: 27461
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 01:08

Art_Ificious schreef:
Klopt als medegevangen weten dat je er omwille van verkrachting zit maken ze je af. Helaas een.vriend van.mij zo verloren geraakt.

Wat erg voor je. Maar dan had die man maar met z'n handen van die meisjes af moeten blijven

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 01:09

purny schreef:
Art_Ificious schreef:
Klopt als medegevangen weten dat je er omwille van verkrachting zit maken ze je af. Helaas een.vriend van.mij zo verloren geraakt.

Wat erg voor je. Maar dan had die man maar met z'n handen van die meisjes af moeten blijven

Hij was onschuldig, het betreffende meisje die hem als schuldige aanduidde heeft het toen ineens toegegeven dat hij onschuldig was. Ben.je vet mee als je vermoord bent.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 11-01-18 01:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Leef en laat leven.

purny

Berichten: 27461
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Man verdacht van misbruik minderjarige paardenverzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 01:12

Ik bedoel ook die man die nu is opgepakt. Niet je vriend als je dat denkt

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 01:13

purny schreef:
Ik bedoel ook die man die nu is opgepakt. Niet je vriend als je dat denkt

Oh ok :) klonk alsof je mijn vriend bedoelde.

Deze man mag zeker goed ondee handen.genomen worden ;) is strafbaar en heeft toegegeven.

Leef en laat leven.

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Man verdacht van misbruik minderjarige paardenverzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 02:36

Jeetje Art.. ik sta te kijken van je onnozele reactie en dan druk ik me nu heel vriendelijk uit :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 02:43

@ Art_Ificious, dat jij je in een situatie bevond waarin je makkelijk weg kon komen betekent helaas niet dat iedereen net zoveel geluk heeft, en al helemáál niet dat ze het misbruik dus over zichzelf hebben afgeroepen omdat ze zijn blijven hangen... :(
Ik weet niet hoe jullie situatie was, maar heeft deze man gedreigd om de paarden te verkopen als jullie het spelletje niet meespeelden, of erger nog, dat hij ze naar de slager zou brengen als ze niet...?
En vergelijk je nare smsjes nou echt met fysiek misbruik?

Art_ificious schreef:
Die man kan ook gedacht hebben de eerste keren "ah ze komen toch terug dus ik kan een stapje verder gaan."
Als de meisjes dan tegengewerkt hebben zal hij waarschijnlijk met de druk gekomen zijn.
Maar kom, hoeveel minderjarigen hier zijn er al erg volwassen als ze 12 zijn? Tegenwoordig véél te véél als ik de grote monden soms hoor op straat/in de winkel.
Dan heb je óók het verstand om weg te blijven bij zulke mensen.


Hier kan ik het alleen maar echt op álle fronten mee oneens zijn. :wow:

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 04:32

Kimbers schreef:
Jeetje Art.. ik sta te kijken van je onnozele reactie en dan druk ik me nu heel vriendelijk uit :n

Nou, ik zit op mijn handen om geen heel nare dingen te gaan typen -:(-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110637
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 07:42

Chocopasta schreef:
Kimbers schreef:
Jeetje Art.. ik sta te kijken van je onnozele reactie en dan druk ik me nu heel vriendelijk uit :n

Nou, ik zit op mijn handen om geen heel nare dingen te gaan typen -:(-


Hier nog iemand. Ga je diep schamen zeg -:(-

Ik heb hetzelfde mee gemaakt. Het begon toen ik tien/elf jaar was en je wordt gewoon geestelijk enorm gemanipuleerd en op je ingepraat tot je het nog gaat geloven ook.
Daarnaast werd er steeds verteld dat mijn ouders en de ponies iets werd aan gedaan. Op die leeftijd, zeker wanneer je al wat naief en beinvloedbaar bent ingesteld, maakt dat je extra kwetsbaar. En op een gegeven moment ga je geloven dat het normaal is, waarna het van kwaad tot erger ging en jaren door gegaan is.
Ik heb er verdorie nog steeds nachtmerries van en problemen door (waardoor een zeer ernstige slaapstoornis).
Maar neeeeuhh, volgens Art_ificious kies je er als slachtoffer zelf voor :( Bizar gewoon.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Bokker31
Berichten: 155
Geregistreerd: 16-04-07
Woonplaats: Enschede

Re: Man verdacht van misbruik minderjarige paardenverzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:10


NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Man verdacht van misbruik minderjarige paardenverzorgsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:12

Heeft dit niet al op Bokt gestaan? Het is een nieuwsbericht uit oktober 2017.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bronsveen, Doubtless, Eelmo, ElCid, ElinaSK, Facebook, ImkeTarek, Mariett, mika11, MirjamRobin, Monique1963, Pose1, Renkle, Rubio, SemrushBot, SjakieXX, su72, TessaxQuincy, Wopkebrok, Yontheke en 71 bezoekers