wedstrijden kiezen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

wedstrijden kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 10:45

Ik heb even de hulp van de Nederlandse bokkers nodig!

Ik woon in België en voor mijn 5 jarige paard staat het weekend van 21-23 juli met stip genoteerd voor het BK 5 jarige paarden wat gereden wordt over een (Belgisch) L parcours, dus vergelijkbaar met de Nederlandse M ongeveer, maar het parcours staat hier op deze wedstrijd over het algemeen wel dik gebouwd maar niet super technisch, allemaal in het bos.

Qua voorbereiding is het echter qua wedstrijden in België niet ideaal, de laatste eventing voor dit BK is 26-27 mei. Ik zoek dus nog minimaal 1, evt 2 wedstrijden in Nederland.

Ik had gedacht aan 7-8 juli in Renswoude, OF 1 juli in Leende. 1 van deze 2 zou ik sowieso willen rijden, als laatste wedstrijd voor het BK, welke raden jullie aan? Ik zou L inschrijven. Zou er überhaupt plaats zijn op 1 van deze wedstrijden?

En nog ervoor 24 juni Leidschendam of 16-17 juni Ede > welke zouden jullie hiervoor kiezen? En ook hier de vraag of er startmogelijkheid zou zijn in de L?

Ik zoek bij voorkeur crossen in het bos, mag gerust wat dikker gebouwd staan, maar wel eerlijk, uitnodigend, niet voortdurend draaien en keren...


maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: wedstrijden kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:28

Waarom Etten Leur niet 2 april? Dat is voor jou zo aan te rijden. 18 maart is Alphen Chaam.

Dior Lagetta Spirit Upgrade x Guidam dressuur L1+11 springen Z+3 eventing Z+4/CIC*

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 14:35

Dan is er in België een wedstrijd. Ik wil specifiek in de periode dat ik schrijf in Nederland nog iets meepakken, omdat er dan bij ons niets georganiseerd wordt.
Wij hebben maar een 10-tal wedstrijden op het ganse seizoen.

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:13

Ik denk dat Renswoude in tegenstelling tot Leende qua zwaarte/technische cross een mooie voorbereiding is op jouw BK. Wel voornamelijk open terrein, maar wel heel fijn rijden.
In NL hanteren wij niet de regel (zoals in Belgie dat wel gebeurt) dat Nederlanders voor gaan op Belgen, Duitsers of deelnemers uit andere landen. Je moet er snel bij zijn met inschrijven maar je maakt evenveel kans op een startplek als ieder ander.
Ede staat bekend als vriendelijk gebouwd. De cross is afwisselend door bos en open stukken. Wordt wel verreden over 2 dagen op twee verschillende locaties.


Eef_Bam

Berichten: 4088
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:21

Renswoude is een mooie uitdagende cross, denk dat je daar meer aan hebt dan Leende.

Leidschendam en Ede zijn beide mooie crossen, Leidschendam is denk ik iets uitdagender. wel is Ede meer in het bos, lijkt wat meer op de Belgische crossen. Maar de dressuur en springen is een dag eerder in Ede, dan zal je moeten overnachten of 2 keer heen en weer. Op deze wedstrijden kan je ook M starten, dat is meer vergelijkbaar qua niveau met de Belgische L.

Startmogelijkheden zijn er genoeg, maar hou er rekening mee dat het op volgorde van inschrijving gaat. Je zal je dus al enkele maanden van te voren moeten inschrijven. Zeker voor Leidschendam en Renswoude moet je op tijd zijn. Hier op bokt is meestal een topic met wanneer de inschrijving open gaat.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 20:21

ik kan me als Belg inschrijven door een mailtje te sturen, moet ik dat dan ook doen zo kort mogelijk na opening van de wedstrijd, of kan ik dat bv nu al sturen?
Want ik lees geregeld dat jullie er niet door komen omdat het systeem overbelast is, maar eigenlijk zou het dan ook niet eerlijk zijn dat ik daar dan geen last van heb omdat ik moet mailen?

Alvast bedankt voor de input, ga dan toch zeker Renswoude proberen starten.
Is de M dan nog niet te zwaar voor een 5 jarige?

Ik heb in Ndl al Vrouwenpolder, hulsberg en westdorpe gereden. Westdorpe vind ik de M helemaal niet zwaar staan en zeker vergelijkbaar met L in België, maar vb hulsberg heb ik ook M gereden, die vond ik qua techniciteit echt wel zwaarder staan dan een L in België...
Staat Renswoude ook niet bekend als wat zwaarder?

Anoniem

Re: wedstrijden kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:03

Ik zou ook Renswoude starten daar staat namelijk een volwaardige L cross. Leende was buiten een iets of wat rommelige organisatie kwa niveau ook meer een veredelde B cross. Dus dat geeft kwa voorbereiding niet echt veel meerwaarde.

Eef_Bam

Berichten: 4088
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:58

Hoe het precies zit met inschrijven als Belg kan ik niet zeggen. Voor nederlanders is het soms via de mail en soms via mijnknhs. Maar voor beide geld dat het pas vanaf een bepaalde datum kan. Officieel 10 weken vantevoren, maar sommige organisaties wijken er vanaf.

De gemiddelde M cross in nederland zit qua nivea een beetje tussen de Belgische L en M in. Hulsberg in de M is wat mij betreft een van de pittigere M crossen, wel zo technisch als een Z op andere plekken. Leidschendam en Ede zijn niet simpel in de M, maar een pak minder technisch dan Hulsberg. Waarbij Ede nog iets lichter is dan Leidschendam. Renswoude gaat maar tot de L maar heeft wel leuke uitdagingen er in zitten.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 09:37

Dan zou het een optie zijn om Ede in M te starten en Renswoude L, qua moeilijkheidsgraad in het parcours??
Ik wil mijn paard graag goed voorbereid krijgen, maar wil ze ook niet overvragen natuurlijk, belangrijkste blijft dat ze vertrouwen krijgt/heeft...

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Re: wedstrijden kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:43

Ik denk dat het beiden crossen zijn waar jonge paarden vertrouwen krijgen. Allebei zijn ze eerlijk gebouwd. Renswoude in het L is denk ik iets technischer als Ede in het M. Je hebt wel bij beide crossen alternatieven voor moeilijkere lijnen. Renswoude is vooral op open terrein en Ede afwisselend, meer bos. Beide fijne crossen die eerlijk en overzichtelijk zijn voor jonge paarden. :j

Josien_

Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: wedstrijden kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:54

Leende wordt komend jaar voor het eerst georganiseerd geloof ik, denk dat daar niet zo veel over gezegd kan worden tot nu toe :P .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34583
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:10

Ik zou zeker Renswoude doen. Je moet de data waarop de inschrijving opent goed in de gaten houden (kan via het topic op bokt) en dan gelijk inschrijven. Renswoude heeft 2 jaar terug ook de klasse M gehad, maar dit staat nu niet op de eventingkalender.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 13:20

Ok Renswoude in het L zet ik dus zeker op mijn kalender! Bedankt voor de tips!
Ede noteer ik ook, vooral bosomgeving is dan voor mij wel interessant. Ga eens filmpjes zoeken om te weten of ik hier ook L start of toch een keer M.

Josien_ schreef:
Leende wordt komend jaar voor het eerst georganiseerd geloof ik, denk dat daar niet zo veel over gezegd kan worden tot nu toe :P .


Ah ok, kon ik niet weten als Belgje :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:23

Josien_ schreef:
Leende wordt komend jaar voor het eerst georganiseerd geloof ik, denk dat daar niet zo veel over gezegd kan worden tot nu toe :P .


Oh wacht je hebt gelijk! Ik heb leende verward met nuenen..
Leende ben ik heel benieuwd naar. Het is daar best klein en krap dus ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 13:43

Oei, klein en krap, dan denk ik aan veel lussen, draaien en keren, en dat zoek ik nu net niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:54

Antonius schreef:
Oei, klein en krap, dan denk ik aan veel lussen, draaien en keren, en dat zoek ik nu net niet...


Daar ben ik wel bang voor. Zij hebben een aantal oefencrossjes georganiseerd. Misschien zijn daar filmpjes van te vinden

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: wedstrijden kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:04

Leende en Nuenen organiseren samen

Eef_Bam

Berichten: 4088
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:06

De organisatie van Nuenen organiseert het nu in Leende als ik het goed begrepen heb. Omdat het terrein in Nuenen voor dressuur en springen niet ideaal was..

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:21

Josien_ schreef:
Leende wordt komend jaar voor het eerst georganiseerd geloof ik, denk dat daar niet zo veel over gezegd kan worden tot nu toe :P .


Juist daarom ook. Als een wedstrijd voor het eerst georganiseerd wordt staat er altijd een zeer vriendelijke, laagdrempelige cross.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34583
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:24

Ja kan, maar je kan ook dingen tegen komen waarvan je denkt, niet heel handig. Logisch ook, want je leert door ervaring. Maar als je op safe wilt gaan en van ver komt zou ik liever een wedstrijd kiezen die zich bewezen heeft.

Josien_

Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:40

Anoniem schreef:
Josien_ schreef:
Leende wordt komend jaar voor het eerst georganiseerd geloof ik, denk dat daar niet zo veel over gezegd kan worden tot nu toe :P .


Oh wacht je hebt gelijk! Ik heb leende verward met nuenen..
Leende ben ik heel benieuwd naar. Het is daar best klein en krap dus ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen.


Ik begreep wel dat ze aan het kijken zijn of ze de bossen in kunnen, maar geen idee of dat gaan lukken.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:58

De inschrijving voor Leende (vroeger Nuenen) is geopend. Nieuwe locatie, nieuwe crossroute, wordt een mooie cross!
Paarden BB, B en L, pony's BB en B t/m M.

♥♥♥ ๑۩۞۩๑ Chakra Mansolein ๑۩۞۩๑ ♥♥♥ Onze zwarte fluwelen schoonheid is gefokt door stoeterij Mansolein


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers