Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 12:44

Beetje vage titel maar ik werd het gebeld dat ze mijn kat hebben gevangen die ik al een tijdje kwijt ben. Kat kwam altijd keurig thuis maar ineens kwam ie steeds minder vaak thuis tot we hem helemaal niet meer zagen.
Wat bleek.. ze hebben mijn kat in zijn eigen straat gevangen (we wonen landelijk dus nee dat merken wij niet). Ze zijn al weken bezig met voeren zodat ze hem kunnen vangen. Dat verklaart waarom de kat steeds minder vaak thuis kwam.
Dus eigenlijk hebben zij zelf de kat van huis ontvreemd en gevangen. En nu willen ze geld hebben voor het vangen. Terwijl zij zelf het probleem gecreëerd hebben.
Ik zei al aan de telefoon sorry maar ik ga niet betalen voor het ontvoeren van mijn kat. Zeiden ze ja je kunt ook afstand doen van de kat maar dat is nog duurder. Dus ik zei van: Oh oké dus eigenlijk heb ik geen keus en moet ik sowieso betalen?
Ja zeiden ze. Dus ik zei sorry ik weet echt niks meer te zeggen ik ga ophangen.
Maarja wat nu. Ik denk dat ik het maar op z'n beloop laat. Ik ga sowieso niks betalen en doe geen afstand van de kat. Ik wil hem gewoon weer ophalen. En dan moet ik hem verdorie weer twee maanden gaan opsluiten en hopen dat ie daarna niet gelijk weer wegloopt.
Pfff.. dit kan toch niet?

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd


DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:46

Kunnen ze wel duidelijkheid geven waarom ze de kat gevangen hebben?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:46

Wat een raar verhaal?
Hij is dus niet gechipt ga ik vanuit?

misschien eens met de dierenpolitie bellen? Hebben ze tips voor je?
Iemand zal de poes vast als zwerfkat aangegeven hebben bij het asiel..

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Jellybeans
Berichten: 2556
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:46

Wat een raar verhaal.
Maar hoe weet jij dan zeker dat ze je kat hebben gevoerd en uiteindelijk in je eigen straat hebben gevangen?

28-11-2014 05-02-2017 25-11-2017 [o]

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:47

Hoe weet je dat zij jouw kat gelokt en gevangen hebben? Vind het inderdaad een rare gang van zaken, is het wel een echt dierenasiel?

vikawiek

Berichten: 1479
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:47

jeetje wat aso van die mensen. Ik zou er gewoon naar ernaar toe gaan en je kat terug eisen
Laatst bijgewerkt door vikawiek op 10-01-18 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cartoonist found dead, details are sketchy

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:47

De kat was niet gechipt?
En misschien hebben ze een melding gehad dat het een zwerfkat was? Dan voeren ze inderdaad weleens om hem makkelijker te pakken te krijgen.

Dit zal wel weer zo'n verhaal zijn waarbij je beide kanten moet horen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 10-01-18 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:48

Had hij geen bandje om of een chip? Ik weet niet hoe dit werkt, maar een kat is geloof ik gewoon eigendom. Katten en buiten lopen is lastig, voor honden staat er bijv. in de wet dat je ze niet los mag laten lopen, maar ik denk niet dat dat voor katten ook zo is.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:49

iemand zal toch meldign gemaakt hebben dat daar een wilde kat loops... Ik vindt dat altijd wat, ik ben voorstander van je kat op eigen terrein te houden (ja dat is mogelijk!). Als hier ene hond in de staat looptbreng ik hem ook gewoon naar het asiel, een kat dan mag het asiel hem plots niet meer meenemen volgens jou.... beesten op eigen terreihouden en er is geen probleem.

Daarbij die kosten lijkt me logisch. hier in het lokale asiel is het ook als je een vondeling gaat ophalen betaal je 10 euro per dag dat hij ginder verzorging genoten heeft. Is het dier niet gechipt of geregistreerd betaal je ook eens 50 euro borg, die krijg je terug als je aantoont dat je alles wettelijk in orde gebracht hebt.
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 10-01-18 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:49

Cayenne schreef:
De kat was niet gechipt?
En misschien hebben ze een melding gehad dat het een zwerfkat was? Dan voeren ze inderdaad weleens om hem makkelijker te pakken te krijgen.

Dit zal wel weer zo'n verhaal zijn waarbij je beide kanten moet horen.

Dit denk ik ook..

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

MirandaDvG

Berichten: 758
Geregistreerd: 12-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:49

Is er een reden dat ze katten in jullie straat hebben gevangen? Dit gebeurt weleens als er overlast is namelijk.
Zijn de bewoners er vooraf niet over ingelicht?
Als het echt zo is dat ze de kat bewust hebben gelokt en gevangen dan zou je toch aangifte kunnen doen lijkt mij.

De grootste en goedkoopste ruitersportwinkel (en webwinkel) van de regio!!!: http://www.horsetopshop.nl

I stepped on a cornflake, does that make me a Cereal killer?

Jorex

Berichten: 9928
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:51

@Zoe als er hier een hond in de straat loopt, weet ik precies van wie die hond is. Dus dan breng ik hem naar huis. Maar dat zal het verschil tussen in dorp/stad en buitengebied wel zijn. Van alle katten hier weet ik ook bij welke buren ze horen.

@ts rare situatie, ik zou ook niet willen betalen om mijn eigen kat deze in mijn eigen straat hadden gevangen terug te krijgen, dus ik snap je wle.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 10-01-18 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Alex en Jorie <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:51

Sowieso telt wanneer de kat op een openbare weg loopt en geen identificatie om heeft, ze hem mogen vangen. Dit telt ook wanneer de kat overlast veroorzaakt of verwaarloosd lijkt.
Dus de oplossing is simpel: bandje om en op eigen terrein houden. Als je dat niet kunt zul je met dit risico om moeten leren gaan.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:52

Zover ik weet vangen asiels geen dieren. Ze vangen ze op. Dieren worden meestal ook niet gevangen door de dierenambulance tenzij ze gewond zijn of gevaar veroorzaken. Als mensen een zwerfkat om het huis hebben moeten die vaak het dier zelf vangen zodat de dierenambulance het kan ophalen.

Ik denk dus eerder aan buren die de kat gevoerd en gevangen hebben en het dier hebben laten ophalen door de dierenambulance.

Fleur ❤️


GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:52

Waarom hebben ze de kat in zijn eigen straat lopen voeren om te lokken? Wat zeiden ze daarop?

Eerlijk... ik zou hier voor naar de politie stappen. Huisdieren worden als dingen gezien voor de wet en het is gewoon diefstal op deze manier. Maakt niet uit of het het asiel is of de buurman. Ik zou er absoluut werk van maken. Leuke manier van geld verdienen.
En zelfs al zou de politie er niet werkelijk meer mee doen dan de aangifte opnemen, dan kun je daar mee zwaaien. Misschien dat het helpt.

Al zou ik zelf gewoon de kat ophalen en een ieder die me de weg probeert te versperren kan zijn eten de komende tijd door een rietje naar binnen werken.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:52

Ik zou mijn kat sowieso direct terug gaan halen omdat ik mijn dier thuis wil!
En daar zou ik zeker geld voor over hebben..

Jij was hem al een poos kwijt, wat is een poos?

Misschien was de kat wel echt niet meer van plan thuis te komen en is hij dus gewoon rechtmatig gevangen door hem een weekje bij te voeren?

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:53

Cayenne schreef:
De kat was niet gechipt?
En misschien hebben ze een melding gehad dat het een zwerfkat was? Dan voeren ze inderdaad weleens om hem makkelijker te pakken te krijgen.

Dit zal wel weer zo'n verhaal zijn waarbij je beide kanten moet horen.


Dit. Maar ik heb nog nooit voor een kat de dierenbescherming gebeld. Omdat katten dus eigenlijk altijd buiten zijn, waarom zou je dan bellen.. of de kat moet er al slecht uit hebben gezien.

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:55

Is de kat niet gechipt dan?

Er zijn inderdaad plekken waar zwerfkatten worden afgevangen, die worden dan gesteriliseerd en weer uitgezet. Dit om de kattenpopulatie wat in te dammen. Als je kat geen identificatie draagt (chip of desnoods een halsbandje met gegevens) dan is hij denk ik aangezien voor zwerfkat.

Als je 'm niet ophaalt wordt hij over een tijdje denk ik ergens herplaatst.
Laatst bijgewerkt door Koper op 10-01-18 12:56, in het totaal 2 keer bewerkt

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:55

Misschien had iemand anders er overlast van? Als je kat al een tijdje langer minder thuis kwam kan het natuurlijk wel zijn dat hij ergens anders een adresje had gevonden waar hij eten kon stelen of lekker in de tuin kon gaan zitten poepen.
Als er een vreemde kat al een paar weken bij mij naar binnen probeert te lopen, dan bel ik het asiel misschien ook wel (als ik niet zou weten van wie hij is en als hij geen bandje om heeft).

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 12:55

IMJ schreef:
Wat een raar verhaal?
Hij is dus niet gechipt ga ik vanuit?

misschien eens met de dierenpolitie bellen? Hebben ze tips voor je?
Iemand zal de poes vast als zwerfkat aangegeven hebben bij het asiel..

Hij is wel gechipt

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:56

No_No: dat is ook heel regio gebonden, ik weet dat de dierenambulance hier niet eens een zwaar verwaarloosde kat komt halen. Ook niet als je die al gevangen hebt. Beestje stond op sterven maar ze vertelde me letterlijk "Het bloed moet er aan alle kanten uitspuiten eerder komen we hier niet voor"
Lijkt me dus heel gek dat er "zomaar" een kat gevangen wordt. Zou er ook aan twijfelen of dit wel een echt dierenasiel is...

Jildau

Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:56

Ik kan het goed begrijpen van het asiel als de kat geen chip heeft of een bandje draagt. Hoe kun je een zwerfkat anders herkennen? Wanneer het dier een eigenaar heeft hoort hij een chip te hebben of een bandje (adreskoker) en dan was dit niet gebeurd. Besluit je het dier buiten te laten lopen zonder ook maar iets waaruit blijkt dat hij een baasje zou kunnen hebben? Tsja dan krijg je dit maar dan vind ik het wel eigen schuld.

Kat ophalen, betalen en zorgen dat dit niet weer kan gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 10-01-18 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:56

Maar hij word wel steeds moeilijker op eigen terrein te houden als ze hem buiten het terrein gaan voeren.
Hadden ze dat niet gedaan was hij waarschijnlijk ook nooit gevangen.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 12:57

Memories schreef:
Hoe weet je dat zij jouw kat gelokt en gevangen hebben? Vind het inderdaad een rare gang van zaken, is het wel een echt dierenasiel?

Dat hebben ze me zelf haarfijn uitgelegd hoe ze te werk zijn gegaan

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:57

Dorine92 schreef:
IMJ schreef:
Wat een raar verhaal?
Hij is dus niet gechipt ga ik vanuit?

misschien eens met de dierenpolitie bellen? Hebben ze tips voor je?
Iemand zal de poes vast als zwerfkat aangegeven hebben bij het asiel..

Hij is wel gechipt

Staat de chip ook op jouw naam? Dus ben je geregistreerd als eigenaar?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bellizdej, eva1969, Flux, mvdende, Nickeltje, RianneH, The_Cat, Traiectum en 107 bezoekers