Volg je paard, 2018

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-17 14:26

Beste Bokkers,

Als eerste een gelukkig nieuwjaar!

Vanwege het succes van alle topics, hier alweer 2018. Wat de bedoeling is: als eerst stel je jezelf en je paard(en) voor. Ook stel je doelen voor het hele jaar of per maand of beide. Het zou leuk zijn om ook op elkaar te reageren, het hoeft niet, maar is misschien wel leuk voor beide kanten. Heb je een verzorgpaard vraag dan even toestemming van de eigenaar.

Het is voornamelijk voor jezelf om te zien waar je bent, maar ook leuk om andere mensen te volgen!

Als je het niet helemaal begrijpt kan je de vorige topics doorlezen:
Volg je paard, 2015
Volg je paard, 2016
Volg je paard, 2017

Heel veel succes en plezier in 2018 *\o/*

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver


JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-17 14:49

Laat ik mijzelf dan maar even voorstellen

Mijn naam is Joyce, ik ben 24 jaar (16 april 2018 25 jaar), Ik werk 20 uur bij de Albert Heijn achter de kassa. Mijn hobby's zijn natuurlijk alles met paarden, ik spaar schleich, ik doe sinds kort aan Diamond painting en vind het leuk om te filmen. Ik heb ook een eigen youtubekanaal (zie onderschrift) wat ik ook erg leuk vind om te doen. Mijn passie ligt daarbij meer bij het filmen en editen dan aan het vloggen. Ik zelf ben zeer onzeker en heb sinds vorig jaar een angst ontwikkeld. Ik ben in 2016 een paar keer de controle kwijt geraakt over paarden. Dit zijn voornamelijk mijn eigen paarden, maar in 2016 ben ik ook achterovergeslagen met een manege paard. Ik heb daarbij zoveel geluk gehad. Als ik de controle kwijt ben raak ik in paniek en loop alleen maar aan het paard te trekken :o Ik hoop dit jaar van deze angst af te komen.

Zelf heb ik 2 paarden. Enya en Betsy. Echt 2 totaal verschillende paarden, maar zou zonder beide niet kunnen.
Als eerst stel ik Enya even voor, zij is naast Svenn (ons echt eerste eigen paard) mijn eerste zelf gekochte eigen paard. Enya heb ik 12 juli 2012 helemaal zelf gekocht en onderhouden. Ik leerde haar kennen op stage. We moesten haar beleren, iemand anders reed haar als allereerste, ze was zo braaf. Dat ik dat tegen mijn moeder zij; die zei meteen waar wil je haar stallen dan, dus ik ging opzoek. Ik heb haar daarna zelf helemaal opgeleid, naar waar we nu zijn. Ik kan alles met haar <3. Niks in ons te gek. Wij hebben BB gesprongen, crossen. En dan zie je echt mensen kijken dat ze niks kan, maar die topper doet alles met der hoeven in der neus. Ze is echt een super merrie, ik kan iedereen op haar zetten. Bij bange mensen is ze heel voorzichtig en bij mij kan ze echt behoorlijk vervelend zijn. Ohja ze is 9 jaar oud, word alweer 10 jaar in April. Afbeelding

Dan Betsy
Zij is een tinker merrie van 5 jaar oud. Ik heb haar leren kennen bij Stal Roseboom. Ik ken de eigenaar, want 10 jaar geleden hebben we van haar Svenn gekocht. Dus had haar op facebook en daar kwam een filmpje voorbij van Betsy, op slag verliefd. Kort daarna kwam er een advertentie van haar dat ze iemand zocht om te helpen. Dus gereageerd en werd aangenomen. De eerste keer dat ik kwam, mocht ik op Betsy, ze was toen net aan het opstarten,dus weinig paarden op dat moment. Helaas was de singel te groot dus het zadel schoof meteen. De eerste paar stappen, nog verliefder. Helaas de middelen niet om haar te kopen. Ze werd al gauw verkocht -O- gelukkig ging ze 10 mei pas weg. Veel nog op haar gereden. Ik kreeg nadat ze weg was een berichtje, dat ze Betsy weg gingen doen. Ik gelijk in tranen. Ze konden niks met haar en kwam terug. Toen heb ik haar kunnen kopen (ander werk, meer uren, goedkope stalling) Ze is nog wat overbouwd, maar doen lekker alles rustig aan. Volgend jaar heb ik al intensiever plannen met haar. Niet te intensief. Ze word volgend jaar mei 6 jaar. Betsy is een gevoelige en onzekere merrie (ik zelf ben ook echt onzeker)
Afbeelding

Dan even onze doelen voor dit jaar:
Enya
* TREC wedstrijden starten
* Liggen leren van vrijheidsdressuur
* Paar crosstrainingen en oefencrossen rijden
* Bitloos rijden overgaan.

Betsy:
* Meer kunsten leren van vrijheidsdressuur
* Bitloos rijden.
* Met neckrope en zadel door de bak kunnen

Voor mezelf heb ik ook doelen
* Mijn angsten onder controle houden
* Durven los te laten (uit de comfortzone komen)
* Mijn youtubekanaal wat groter krijgen. 300 abbonees maar eerst :P
* BE halen
* Meer voor andere filmen
* Dit topic goed bijhouden :') Voorgaande jaren was ik zeer onactief. In 2015 en 2016 alleen voorgesteld en 2017 eerste deel actief, toen onactief en laatste 2 maanden weer actief :')

En natuurlijk de januari doelen
Enya:
* Afspraak maken met de osteopaat en boomlooszadelpasser
* Vrijheidsdressuur doen
* Conditie weer beterder krijgen, grotere rondes en meer draven etc.

Betsy:
* Afspraak maken met de osteopaat en boomlooszadelpasser
* Conditie op gaan bouwen dmv hand paard en rijden
* Meer als handpaard meenemen.
* Vrijheidsdresuur kunstjes perfectioneren
* Buiging op commando krijgen, hier mee is ze heel onzeker!

Ik ben zeer benieuwd wat dit jaar ons gaat brengen !
Afbeelding

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:37

Leuk! Ik doe weer mee dit jaar.

Ik ben Linda, 27 jaar en ik rijd nu bijna 6 jaar paard. Op de manege waar ik reed, De Eenhoorn in Blokker, kwam in 2013 een gek paard waar ik verliefd op werd. In 2015 begon ik met haar te leasen, maar het jaar erna vertrok ik voor de liefde naar Spanje en kon ze niet mee. Na lang wikken en wegen besloot ik om er gewoon voor te gaan sparen en zo kwam ze in oktober 2017 naar mij toe <3

Kathy is een 14-jarige AES-merrie zonder sportprestaties, maar onder het zadel heel braaf. Ze blijft aan de hand wel een merrie met een handleiding, maar ze wordt steeds relaxter en dus liever.

Onze doelen voor 2017:
  • Geen angst meer in de buitenbak
  • Galopexamens 1 t/m 4 halen (deze zijn nodig om officiële wedstrijden te starten)
  • Minstens één keer 1 meter springen
  • Minstens één keer alleen op buitenrit, evt met iemand op de fiets ernaast, en dan ook kunnen draven/galopperen
  • Relaxed een aantal proeven van verschillende niveaus kunnen oefenen in onze eigen bak

Dan de doelen voor januari:
  • Eerste week de hoefsmid laten komen
  • Tandarts laten komen
  • Kunnen longeren
  • Minstens twee lessen rijden bij mijn instructrice

En tot slot, dit zijn wij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:06

Ik doe graag mee dit jaar! Ik vind doelen stellen en naar doelen toewerken best lastig, dus ik hoop dat dit topic mij helpt om mijn doelen te behalen.

Allereerst zal ik ons even voorstellen: ik ben Maaike, 16 jaar, en verzorg sinds maart 2016 Sterre, een ontzettend leuke 12 jarige haflingermerrie. Sterre kan behoorlijk eigenwijs zijn, maar stiekem is ze een schatje. Verder is ze liever lui dan moe en af en toe behoorlijk lomp. Na 1,5 jaar zijn we echt naar elkaar toe gegroeid en hebben we al een heel aantal dingen bereikt.

Doelen voor 2018
- Dressuur: op B-niveau komen.
- Springen: afstanden inschatten verbeteren, en dat veel oefenen d.m.v. balkjes en lijntjes. Daarnaast wil ik ook graag een crossles rijden.
- Buitenrijden: samen met iemand op de fiets naar 'het grote bos' rijden en een leuke rondje rijden, om uiteindelijk haar conditie (en stiekem ook die van mij) te verbeteren dat we zonder problemen een buitenrit van 20km kunnen maken.
- Vrijheidsdressuur: de buiging, de Spaanse pas en draf bevestigen. Daarnaast los mee kunnen galopperen.
- Grondwerk: verder gaan met werken aan de hand.

Doelen voor januari
- Minimaal 4x serieus dressuur rijden, waarvan 1 of 2 keer les.
- Oefenen met balkjes
- Alleen een kleine buitenrit maken
- 2 passen Spaanse draf
- Oefenen met werken aan de hand

Ik hoop dat wij allemaal onze doelen kunnen bereiken in 2018 en over precies een jaar terug kunnen kijken op 365 fantastische dagen!

Afbeelding

Safjelove
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-11-17

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:49

Hoi Ik ben Linde!
Ik ben nu 13 jaar en ik rij nu ruim 4 jaar.
Ik heb een verzorgpony waar ik graag mee bezig ben.
Haar naam is Safari.
Ze is een schatje! (meestal :oo )
Safari vind het ontzettend naar als ik opstap (daar gebruik ik een krukje voor)
En in galop aanspringen is ook een dingetje.
Ik heb jammer genoeg geen foto's van deze knapperd.
Dit jaar is mijn andere verzorgpony Merel verkocht.
Ik ben er kapot van geweest en had besloten te stoppen met rijden.
2 maanden niet gereden en toen kwam ik Safari tegen. Ik viel als een blok voor haar.
Gelukkig rijd ik nu weer!

Mere, voor altijd in mijn hart

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 19:19

Yes ik doe ook weer mee! Hopelijk verwaarloos ik het topic niet zoveel als vorig jaar _O-

Ik ben Britt, 22 jaar en heb sinds 12-01-2016 mijn eerste eigen pony gekocht. Haar naam is Zara, ze is een 11-jarige Duitse Rijpony van slechts 1.40m hoog. Extreem sensibel, rillerig en zeker niet de makkelijkste onder het zadel. Aan de hand daarentegen heel lief en fijn mee te werken. In 2016 heb ik haar 'opnieuw' ingereden vanwege haar traumatische verleden. 2017 stond in het teken van dressuurmatig oppakken en alles bevestigen. We hebben ook pas in 2017 onze eerste galop gedaan. Inmiddels hebben we al een paar wedstrijdjes meegepakt voor de ervaring, maar nog geen winstpunten gehaald. Helemaal niet erg want we zijn er ook nog niet helemaal klaar voor :P

Doelen voor 2018:
-Eerste winstpunt in de B dressuur halen!
-Lekker blijven lessen: moeilijkere oefeningen beter bevestigen
-Een springzadel aanschaffen
-Vaker gaan springen (lees: 1x in de week of 1x in de 2 weken)
-Buitenrijden: Een keer een leuke buitenrit maken in een natuurgebied!
-Weer meedoen aan de Paard&Leven Dag

Helaas is 2017 een beetje geëindigd met een stom ongelukje :+ Zara heeft zich afgelopen donderdag extreem verstapt in de longeercirkel nadat ze een gekke 5 minuten had. Ze maakt dan veel slidingstops om 180 graden weer om te draaien. Helaas ging de slidingstop een beetje mis en schoot ze met haar been langs de houten rand van de longeercirkel (zo'n opstaande rand om het zand tegen te houden), waardoor een stuk vel van haar been weg geschraapt werd. Ze stond direct op 3 benen en wilde haar been even niet belasten (ik was er helaas niet bij, maar stalgenoot/staleigenaren hebben super gehandeld!). Dierenarts is gebeld voor advies, boxrust gekregen, gekoeld en voorzichtig gestapt aan de hand enkele dagen. Daarnaast heeft de staleigenaar wondcrème gesmeerd.

Inmiddels is het een paar dagen verder en lijkt ze nergens meer last van te hebben. Ze loopt helemaal rad in alle gangen, toont geen pijn, laat het prima toe als je aan het wondje zit en het been ziet er prima uit. Niet warm of dik gelukkig. Ik was al bijna bang dat we het nieuwe jaar gingen inluiden met een dikke dierenartsrekening :=

Doelen voor januari
-Wond verder verzorgen
-Voorzichtig het longeren/werk weer oppakken
-Grondwerk: lekker blijven oefenen met dressuur aan de hand etc.

Onze laatste wedstrijd in november 2017:
Afbeelding

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:11

Citaat:
Doelen voor 2018
- Dressuur: op B-niveau komen.
- Springen: afstanden inschatten verbeteren, en dat veel oefenen d.m.v. balkjes en lijntjes. Daarnaast wil ik ook graag een crossles rijden.
- Buitenrijden: samen met iemand op de fiets naar 'het grote bos' rijden en een leuke rondje rijden, om uiteindelijk haar conditie (en stiekem ook die van mij) te verbeteren dat we zonder problemen een buitenrit van 20km kunnen maken.
- Vrijheidsdressuur: de buiging, de Spaanse pas en draf bevestigen. Daarnaast los mee kunnen galopperen.
- Grondwerk: verder gaan met werken aan de hand.

Doelen voor januari
- Minimaal 4x serieus dressuur rijden, waarvan 1 of 2 keer les.
- Oefenen met balkjes
- Alleen een kleine buitenrit maken
- 2 passen Spaanse draf
- Oefenen met werken aan de hand

De eerste buitenrit van 2018 is een feit! Het is alleen geen kleine rit geworden zoals mijn doel was voor januari, maar een grote buitenrit samen met mijn vader op de fiets! We zijn begonnen met de conditie opbouwen *D Ook galoppeerde ze gisteren voor de eerste keer los mee. Ik zweef nog even verder op mijn roze wolk <3

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:47

Wat leuk! Ik heb deze topics eigenlijk nog nooit gezien.

Ik heb ook zeker wel dingen met mijn verzorg/bijrijd/trainpaardje Kassandra.
Ze is nu 2,5 en mentaal zeker wel klaar voor het rijden. Veel grondwerk gedaan en dr mindset gaat zeker weten de goede kant op dus mijn doelen voor 2018:
- haar nog wat meer zelfvertrouwen geven; (ik) goede leider blijven en consequent blijven, nog wat meer buiten wandelen en zonder paarden om ons heen werken zodat ze beter leert zichzelf en mij te vertrouwen
- basisdingen op de grond beter bevestigen; voetjes geven moet nog verbeteren. Ook heeft ze soms nog wel eens de neiging om mij heen te lopen wanneer ze het spannend vindt, dat moet er ook 100% uit.
- onze volgende stap nu; dubbele lijnen longeren en lange lijnen. Laten wennen aan de druk van het halster+ bit zodat ze dat kent voordat ik er op stap
- een goed zadel voor haar vinden (eerst 1 voor inrijden en later een wat betere kwaliteitszadel)
- haar inrijden, eerst bitloos denk ik. Daarna ook met bit
- wanneer ze vertrouwd is om naar buiten te gaan, buitenrijden. Eerst met een ander paard erbij. Aan het einde van het jaar misschien ook ritjes alleen, maar dat ligt er aan (ga ik niet forceren).
- wanneer ze er klaar voor is wat dressuurmatiger rijden en les nemen
- klein sprongetje als ze er klaar voor is
- hopelijk in de zomer keuring; dus haar keuringklaar maken

Doelen voor Januari:
- focussen op voetjes geven zodat ze het zonder problemen gaat doen
- buiten wandelen
- grondwerk blijven doen; meer zelfvertrouwen geven en mijn leiderschap nog net wat meer bevestigen
- laten wennen aan hoofdstel+ bit
- áls het gras wat opdroogt; dubbele longe en lange lijnen

Afbeelding

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:54

Wat een leuk topic! Ik doe mee aangezien wij het komende jaar weer volop gaan groeien en ontwikkelen :D

Even voorstellen:
Dit zijn wij:
Afbeelding

Mijn naam is Susanne en ik ben 31. Werkzaam als leraar drama op een praktijkschool.

En dit is Joy:
Afbeelding

Joy is een Quarterhorse van 20 maanden. Haar volledige naam is Haidas Magic Joy.

Ik heb haar sinds oktober 2016. Ze staat nu in de opfok, maar ik wil als ze straks 2 is al rustig beginnen met wat grondwerk.

Ze is in november geopereerd an koliek en de revalidatie is nu voorbij. Ze is gister weer terug in het koppel gegaan *\o/*

Ik heb per maand (nog) geen doelen, maar het komende jaar wil ik dus het grondwerk gaan oppakken en haar wellicht showen aan de hand.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Gimme_Joy op 06-01-18 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:59

Wat een leuk topic, ik ga mee volgen en mee doen hier, ben vooral benieuwd welke doelen er dan uiteindelijk bereikt zullen zijn eind dit jaar :) Ook leuk om de anderen te volgen, succes alvast met jullie doelen +:)+

Goed, eerst onszelf even voorstellen :)

Ik ben Steffi, 24 jaar en samenwonend met mijn (nu nog) vriend, in juli dit jaar trouwen we en zo bouwen we samen verder aan een heerlijke toekomst voor ons samen ^&+
Tijdens de week ben ik fulltime aan de slag als juf in het speciaal onderwijs, in het weekend ben ik boerinnetje bij ons op de boerderij. Helaas zit ik voorlopig tot eind februari thuis met een gebroken ruggenwervel (iets met van een paard vallen en verkeerd landen :+ ) ik hoop snel weer helemaal de oude te zijn en terug aan de slag te kunnen :)
Naast mijn 2 paardjes, lopen er hier thuis ook heel wat melkkoeien rond en hebben we 3 hele leuke tamme katten (er lopen er hier wel meer rond, maar er zijn er maar 3 tam) Walter, Willy en Voske.

Ik ben de trotse eigenaaresse van 2 koudbloedjes. Een fjorden ruin van 15 jaar, Jules en een shetlander merrie van 30(+) jaar, Vlekje. Ik rijd recreatief met Jules, Vlekje wordt af en toe nog eens ingespannen voor het koetsje, maar geniet eigenlijk vooral van haar pensioen. Mijn eigen Mini en Maxi staan heerlijk aan huis, zo kunnen we met volle teugen genieten van elkaar :)
Afbeelding

Onze doelen voor begin dit jaar zijn een beetje bijgesteld en komen vooral neer op samen revalideren. Want niet alleen voor mij liep 2017 niet helemaal top af, ook mijn vriendje ligt nog in de lappenmand na een koliek operatie op 23 december. Gelukkig verloopt het herstel goed, Jules is ondertussen weer thuis en is weer helemaal zichzelf, gelukkig maar! Het enige wat hij er nu zichtbaar aan heeft overgehouden, is een aparte coiffure ;)
Afbeelding Afbeelding

Onze doelen voor 2018:
- Samen helemaal herstellen, zodat we er terug tegenaan kunnen
- Leuke trouwfoto's met de paardjes
- Jules terug in top conditie krijgen, er mogen heel wat kilo'tjes af
- Grondwerk terug grondig oppakken
- Bitloos en boomloos gaan rijden
- Daarvoor een boomloos zadel kopen
- Les nemen met Jules
- Een veilig en fijn gevoel hebben tijdens het rijden (na mijn val heb ik toch wat schrik opgedaan)
- Genieten van veel mooie buitenritjes
- Een buitenrit maken op verplaatsing
- Vlekje meenemen als handpaard (eerste stapjes verwacht ik)
- Een uitloop stal maken in de weide
- Piste/paddock aanleggen in de weide (lees, vriend overtuigen hiervan :Y) )
- Vlekje mag vooral genieten van haar pensioen, en veel knuffelen en kroelen met Jules en haar baasje dit jaar!

En voor deze maand zijn de doelen:
- 2x per dag aan de hand stappen met Jules, langzaam opbouwen naar langer dan 10 minuten per keer.
- 2x per week een langere wandeling maken met Vlekje
- Elke dag de paardjes lekker poetsen en knuffelen, veel genieten van elkaar <3
En op medisch gebied:
- Draadjes uit de wonde van Jules
- Jules laten testen op insuline resistentie (voor de zekerheid)
- Vlekje laten testen op IR en eventueel cushing (ze is een oudje, ook voor de zekerheid dus!)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:55

Leuk! Vorig jaar ook meegedaan. :D

Even voorstellen:
Elano is een 2,5 jarige Irish Cob ruin. 5 April wordt hij 3 jaar oud. Hij is nu meer dan een jaar in mijn bezit en mijn eerste eigen paard. Elano is alles behalve lui en vind het reuze gezellig als hij mee mag om wat te doen! Samen maken we een hoop kilometers door te wandelen en te fietsen en we proberen steeds meer dingen uit.
Helaas heeft hij pssm1, maar samen komen we een heel eind! :D
Afbeelding
Afbeelding

Doelen voor dit jaar:
-Beginsel van longeren erop zetten. (Stap en ho, op de circel blijven)
-Buiten kilometers maken door erachter te lopen i.p.v ernaast met een touwtje.
-Veel kilometers maken met de fiets.
-Hulpen blijven bevestigen en verbeteren.
-In de zomer weer zwemmen in de zee.
-Oefenen met de barebackpad. Gewoon op zijn rug leggen, aangsingelen en wandelen.
-Als het lukt eind van het jaar een keer erop zitten, maar dit is geen doel die ik echt persé dit jaar wil doen.

Doelen voor Januari:
-Naar het strand wandelen
-Rondje maken terwijl ik achter hem loop.
-Keertje in de 'bak' grondwerken.

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:09

Hallo, mijn naam is suraya, 24 jaar en een beestenbende thuis wat mijn hobby is.

Mijn inimienie knol zyan van 8 maandjes oud heb ik doelen mee!!
2018 gaat in het teken staan van zijn gezondheid. Aankomen en spierprobleem in zijn been verder behandelen. Ook rustig meewandelen.
Toen hij hier kwam had hij een ontzettend slechte vacht en was hij maar 29 kilo en 63 cm.

Onze doel januari is bijkomen!!
Eventueel gaat er deze maand scheer aparaat over maar dat weet ik nog niet zeker.
Ook komt de DA weer voor een hormoon spuit voor zijn spieren
Afbeelding

Doelen voor mij zelf zijn,
Uit depressie en burn out komen
Weer meer sporten
En genieten van hopelijk een beter jaar

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:23

Oh wat een ontzettend leuk topic!

Even voorstellen:
Dex is een 4,5 jarige Franse Draver. Hij heeft kort in koerstraining gestaan, maar is al snel verkocht wegens te makkelijk galopperen en niet snel genoeg. Hij is nu iets meer dan 9 maanden in m'n bezit. We hebben vorig jaar al heel veel stappen mogen zetten, van het aanleren tot netjes meewandelen tot het zadelmak maken. Dit jaar gaan we gezellig verder in kleine stapjes met veel grondwerk, lekker buitenrijden en hoop ik wat onderlinge wedstrijdjes mee te mogen doen.

Ik met m'n grote vriend:
Afbeelding

Doelen 2018:
Q1:
- Meer grondwerk oppakken; voornamelijk a.d.h.v. het '101 horsemanships oefeningen'.
- Een Centered Riding rijles meepakken
- Buitenrit alleen (zonder andere paarden/fietsers)
- Zonder zadel écht rijden (draf/galop)
- Buitenritje zonder zadel
- Rij oefeningen uit het boek 101 horsemanships oefeningen meepakken
- Trailer naar vreemd terrein voor een buitenrit (strand/veluwe of zoiets)
- Overstap bitloos

En daarnaast heb ik nog twee 'doelen':
- Een onderling dressuurwedstrijdje
- Een onderling springwedstrijdje
- Endurance wedstrijd impulsklasse

Maar het aller-aller-aller belangrijkste in 2018 is dat we hopelijk allebei gezond blijven en van elkaar genieten :)

Ik stel mezelf elke maand ongeveer 3 doelen
Doelen Januari
1) Buitenritje alleen; toevallig gisteren voor het eerst gedaan samen :D
2) Longeren dubbele lijnen oppakken
3) Meer grondwerk doen

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:44

Wat een leuk topic!

Ik stel ons ook even voor:
Ik ben Kymberley, 27 jaar en woonachtig in Den Haag samen met mijn verloofde. In september 2018 gaan wij trouwen. ^&+ Ik werk 40 uur per week als paralegal bij een bedrijf dat chemische en life science patenten schrijft.
Verder hou ik van sporten, lezen en buiten zijn en natuurlijk met de paarden rommelen. Sinds mei 2011 heb ik een bijrijdpaard: een inmiddels 13 jarige draverruin. En sinds afgelopen zomer een eigen pony, waarover ik in dit topic wil plaatsen. :)

Pepper is een 2,5 jarige Mini Appaloosa ruin en wordt in april 3 jaar. Hij is ongeveer 95 cm hoog (nooit gemeten) en sinds juli 2017 in mijn bezit.
Ik heb hem gekocht als hengst, maar omdat hij zichzelf nog al in de weg zat heb ik hem na 2 dagen al laten ruinen := Hij moet nog erg veel leren maar we zijn al een heel eind!

Doelen 2018

- Longeren verder bevestigen (dit heeft hij nu 3 keer gedaan)
- Conditie en spieren opbouwen dmv wandelen en grondwerk
- Verder met het bevestigen van de basis (wijken voor druk, ruimte respecteren etc.)
- Beginnen met lange lijnen
- Een mooi tuigje voor hem kopen
- Afhankelijk van de progressie een bandje slepen

Doelen januari
- Longeren verder oefenen
- 2 keer per week een uur wandelen
- meer aandacht buiten het werken om geven (poetsen, samen zitten etc.)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:56

Wat een leuk topic! De eerdere delen zijn mij ook nooit opgevallen.

Gimme-spurs, goed dat joy hersteld is. Ik heb je topic gevolgd toen ze op de kliniek stond en ben blij dat het zo goed gaat.

Oké, ik zal me ook maar even voorstellen. Mijn naam is Natalie en ik ben 38. Met mijn vriend woon ik samen in Woudenberg en we hebben 3 paarden en 2 katten aan huis. Om dat allemaal te betalen werk ik 40 uur per week als visual merchandiser.

De paarden.
Esra is van mijn vriend. Ze is 23 en al een paar jaar met pensioen. Voorknieen zijn kapot maar ook daarvoor was rijden al geen optie meer. Om haar soepel en bezig te houden doe ik met haar wat basis vrijheidsdressuur, parreli en heb ik mezelf het werken aan de lange lijnen aangeleerd.
Doel voor 2018: eindelijk eens iemand zieken die me les kan geven in het werken met lange lijnen :D
- minimaal 2x per week wat met haar doen

Take 6 roepnaam kliek. Mijn eerste eigen paard en beste vriend <3 hij is nu een jaar of 25 maar denkt dat hij 5 is. Ik laat hem lekker in die waan. Ondanks dat heeft hij wel wat ouderdomsdingetjes waaronder ppid. Alle doelen gaan bij hem dan ook accuut overboord als ik denk dat zijn gezondheid daar aanleiding toe geeft.
Doelen; zeker tot de zomerstop elke week blijven lessen
-lekker blijven boscrossen, als het weer het weer toelaat km uitbreiden tot 20 / 25 km per rit
- weekendje weg met mijn bokt vriendinnetjes
- nog een spring clinic rijden
- trec oefening rijden

Twix (als ze lief is twinkeltje). Heet eigenlijk Twiggy's Twilight Silky Way. Dit is degene waarvoor ik met dit topic mee wil gaan doen. Weet soms echt niet hoe ik met haar verder moet dus hoop op veel steun en regelmatig een flinke schop :+
De situatie, ik heb haar 2 jaar geleden als 5 jarige gekocht. Zadelmak en braaf moest alleen nog doorgereden. Beleerd richting reining maar was ook dressuur matig mee gereden. Onder het zadel bleek ik er al snel niets mee te kunnen. Instructrice erbij gehaald en die zei na 5 min dat ik moest stoppen, paard was niet ingereden maar er waren wat knopjes opgezet en dat was het. We zijn heel voorzichtig bij het begin begonnen en dat leek goed te gaan maar helaas is het paard na een half jaar toch een keer van pure spanning dichtgeklapt. Kon fysiek en mentaal geen stap meer verzetten. Gelijk op rust gezet en door een kliniek laten nakijken. Daar kwam gelukkig niets uit. In overleg met mijn instructrice die het op dat punt ook niet meer wist een andere weg ingeslagen en een parreli juf gezocht. Daar in januari 2017 mee begonnen. Eerst leiderschap en vertrouwen opgebouwd. Helaas zei ook deze juf al in de tweede les 'riding and training have always been done to her and never with this horse' . Parreli bleek wel een gouden greep en twix vind de games leuk. Zeker als we die in het bos doen. In april heb ik het zadel opnieuw geïntroduceerd. Dat was geen succes. Oren plat, tanden ontbloot en het hele paard strak van de spanning. Toen brak mijn hart echt. Maanden bezig geweest haar opnieuw aan het zadel te laten wennen en ergens in juli ofzo voor het eerst weer opgestapt. En na 3 seconden er weer af.
Inmiddels zijn we zo ver dat ik in het bos mag meeliften. Als ze ontspannen is kan ik wat doen met been en teugelhulpen (ze heeft een side pul) maar daar moet ik zeer voorzichtig mee zijn om spanning te voorkomen. Bos vind ze leuk en daar kan ze ook ontspannen. Bakwerk geeft veel spanning en na een half uur grondwerk kan ik er een paar rondjes mee stappen maar dan houd het echt op.

Doelen voor 2018
-elke maand blijven parreli lessen blijven volgen
- bos km uitbreiden maar min 20 km
- in de bak een gas, stuur en rem erop krijgen
- verdiepen in we, proefles?
- blijven werken aan vertrouwen en ontspanning

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:08

Oeh ik wil ook meedoen! :o

Even voorstellen;
ik ben Immanuela, 19 jaar oud. En ik heb sinds vorig jaar mijn eigen paard genaamd Peter! <3
Peter is 23 jaartjes jong :j Maar voelt zich nog helemaal niet zo oud. *\%/*

Afbeelding

Ik studeer zelf paardenhouderij en zit al in mijn laatste jaar.. :oo
En we zijn eind afgelopen jaar voor het eerst officieel B gestart!

Doelen voor 2018
Peet heeft de afgelopen twee weken een beetje een vakantie gehad... Dus we gaan langzaam aan weer trainen voor ons volgende wedstrijd. Ik moet nog uitzoeken welke wedstrijd we gaan doen.
Daarnaast is Peter sinds we verhuisd zijn een beetje bang geworden voor buitenritten. Dit wil ik weer oppakken als het weer weer eens meezit. {:}
En ik heb ook doelen opgezet om hopelijk mee te kunnen doen aan het nationale scholen concours. En stiekem hoop ik ook mee te kunnen doen aan wat selecties voor de Gelderse kampioenschappen, en wie weet ook de gelderse zelf ook. En als laatste wil ik het vrijheidsdressuur weer verder oppakken.'

Afbeelding

[o]

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:52

Thanks Natalie36! Ja ben ook superblij dat ze weer helemaal goed is. Stiekem was dat ook al een behaald doel. Helemaal omdat ze nu weer terug is in de kudde (en ze gelijk daarna weer apart kon omdat ze de rest liep weg te jagen bij haar bestie :') )
Afbeelding
Afbeelding
Maar lief zijn ze wel samen! :j

Gave dingen doen jullie allemaal al met je paarden!

Wat een skeeties Frummels en Rayoow <3

Ik denk dat ik ook nog wel veel van jou kan leren puppy1128! Wat een lieve uitsraling heeft jouw paard!

Och jee s_v ook al koliek |o . Wat een rotziekte is dat toch! Maar ik zie dat de zijkant van de buik is geschoren, hoe is die operatie gegaan? Joy haar ritssluiting zit gewoon aan de onderkant.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:11

Wat leuk dat ik enkele 'bekende' van bepaalde topics zie! :D

@gimme
Dankje! Mag ik vragen waarom je denkt veel te kunnen leren van mij? Ben wel erg benieuwd. (Mag ook via pb, weet niet of het de bedoeling is om dat hier te bespreken?)
En jouw paard had kwa koliek na de operatie toch nog een risico op iets? Weet even niet meer hoe je dat noemt. Maar is dat risico 'weg' of dat niet?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:12

s_v schreef:
Onze doelen voor 2018:
- Samen helemaal herstellen, zodat we er terug tegenaan kunnen
- Leuke trouwfoto's met de paardjes
- Jules terug in top conditie krijgen, er mogen heel wat kilo'tjes af
- Grondwerk terug grondig oppakken
- Bitloos en boomloos gaan rijden
- Daarvoor een boomloos zadel kopen
- Les nemen met Jules
- Een veilig en fijn gevoel hebben tijdens het rijden (na mijn val heb ik toch wat schrik opgedaan)
- Genieten van veel mooie buitenritjes
- Een buitenrit maken op verplaatsing
- Vlekje meenemen als handpaard (eerste stapjes verwacht ik)
- Een uitloop stal maken in de weide
- Piste/paddock aanleggen in de weide (lees, vriend overtuigen hiervan :Y) )
- Vlekje mag vooral genieten van haar pensioen, en veel knuffelen en kroelen met Jules en haar baasje dit jaar!

En voor deze maand zijn de doelen:
- 2x per dag aan de hand stappen met Jules, langzaam opbouwen naar langer dan 10 minuten per keer.
- 2x per week een langere wandeling maken met Vlekje
- Elke dag de paardjes lekker poetsen en knuffelen, veel genieten van elkaar <3
En op medisch gebied:
- Draadjes uit de wonde van Jules
- Jules laten testen op insuline resistentie (voor de zekerheid)
- Vlekje laten testen op IR en eventueel cushing (ze is een oudje, ook voor de zekerheid dus!)

- Tandjes laten nakijken (bij Vlekje voor de eerste keer :o , ik weet het, niet oké, maar goed, nu betaal ik zelf de kosten, dus kan het wel!)


Zo, eerste doelen van deze maand zijn voltooid! De DA is net weer naar huis gereden, draadjes zijn uit de wonde (was een heel precies werkje, hij is er even mee bezig geweest...) paard was super braaf, zelf de DA was er verbaasd over, normaal moeten ze hiervoor verdoven en is het vaak alsnog lastig, de mijne bleef gewoon rustig staan, zonder verdoving ikke kei trots! :D

Bloedjes voor cushing zijn ook onderweg, IR verwachtte hij niet bij mijn Fjord, hij vond hem helemaal niet zo vet als de DA in de kliniek. Volgens hem stond hij er juist netjes bij voor zijn ras, helemaal niet veel te dik, ikke weeral trots :D

Wel nog een nieuw doel toegevoegd, volgende week komt da DA de tanden nog eens nakijken + eventueel de uitslag van de bloedjes bespreken :)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

nine1987

Berichten: 8313
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:18

Ik stap ook in in het topic.. :)

Ik ben jeanine, 30 jaar.. Werkzaam als manager bij Zeeman.. Mijn hobbies zijn mijn paarden en lekker film kijken met mijn partner.. Vriendlief en ik zijn in get trotse bezit van 3 paarden..

Als eerst onze Wiebe..

Paspoortje:

Naam: Wiebe
Stamboeknaam: Ysbrand fan Tomas-Hof
Leeftijd: 10 jaar
Niveau: B
Discipline: recreatie/dressuur
Karakter: stabiel, betrouwbaar, eigenwijs, kuddeleider, rustig

Afbeelding

Dan hebben we nog onze tinkerruin..

Paspoortje:

Naam: Sneakers
Stamboeknaam: Sneakers van de Gorterstraat
Leeftijd: 4 jaar
Niveau: B
Discipline: recreatie/dressuur
Karakter: extravert, spring in het veld, betrouwbaar, meewerkend, mensgericht

Afbeelding

En dan nog onze Pareltje..

Paspoortje:

Naam: Pareltje
Stamboeknaam: Horseland's Pearl
Leeftijd: 5 jaar
Niveau: B
Discipline: mennen recreatie/dressuur/vaardigheid
Karakter: sensibel, meewerkend, nieuwsgierig, ongeduldig

Afbeelding

Onze doelen voor dit jaar: vooral heel veel lol met onze knollies..
Wiebe en Sneakers hoop ik in de zomer eens onderling te starten.. :)

<3 Sneakers <3

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:17

Wat een leuke paardjes heb je ook nine1987! <3

[o]


Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:12

Hoi Hoi,

Ik kom mij hier ook melden... Misschien dat zoiets bij mij ook wat meer een stok achter de deur is :)
2017 is niet echt mijn jaar geweest... januari ben ik gevallen en mijn stuitje vreselijk gekneusd... paar maand niet kunnen rijden (kon veel dingen na een paar weken alweer, maar rijden bleef pijnlijk).
Toen we weer beetje gingen opbouwen, ben ik vreselijk door mijn rug gegaan... waardoor ik weer lang niet kon rijden... Af en toe wel buitenritje ofzo... maar echt serieus zijn we 2017 niet bezig geweest... erg jammer.

Zal mijn paardje even voorstellen:
Naam: Liberty
Leeftijd: 11 jaar
Ras: Ongelukje :) (Kruizing tuiger en fries)
Kleur: bruin, klein wit vlekje op het hoofd en 1 wit voetje
Kan eigenlijk alles wel en is heel rustig
Afbeelding
Afbeelding

Doelen voor 2018:

Ben in 2017 gestopt met mijn "springlessen op de manege". Vond de springles op zich erg fijn... maar helaas zit ik met wat balans problemen waardoor ik niet goed op paard zit en Liberty dus onder mij uit rent.
Heb nu een nieuwe instructrice gevonden waarbij ik 1x per maand prive les probeer te nemen (doel 2018... echt elke maand proberen 1x vol te houden!!)
Zij gaat met mij aan het werk, zowel grondwerk als vanuit het zadel.
Les voor januari staat alweer gepland; 27e.

Heel graag wil ik in 2018 werken aan
1. mijn balans probleem
2. onder mij weg rennen bij moeilijke onderdelen
3. Rust in zadel behouden
4. Weer beginnen met enkele B dressuur proeven (heb 4 winstpunten, daarna ging het alleen maar weer slechter)
5. Springen weer oppakken - we zaten op 90cm, maar ik vond het laatste tijd spannend worden en kon ik niet meer fijn meekomen
(hier mijn probleem wel zichtbaar, zit niet goed mee op de sprong)
Afbeelding
Afbeelding

Hoop met dit topic ook wat verder te komen en echt aan mijn doelen te kunnen werken!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:08

puppy1128 schreef:
Wat leuk dat ik enkele 'bekende' van bepaalde topics zie! :D

@gimme
Dankje! Mag ik vragen waarom je denkt veel te kunnen leren van mij? Ben wel erg benieuwd. (Mag ook via pb, weet niet of het de bedoeling is om dat hier te bespreken?)
En jouw paard had kwa koliek na de operatie toch nog een risico op iets? Weet even niet meer hoe je dat noemt. Maar is dat risico 'weg' of dat niet?


Nou jij wandelt al zo lekker met je paard! Ik vind dat een beetje eng nog... hoe heb je dat aangepakt? Daar kan ik veel van leren :D

Joy had meer kans op verklevingen. De darmen zijn bloot komen te liggen tijdens de operatie, waardoor ze aan elkaar kunnen kleven. Zelfs ver na de operatie (tot een jaar erna) kan dat een risico zijn. Vooral bij jonge paarden is het een risico. Maar tor nu toe gaat het (klop klop) supergoed!

Wat fijn s_v! Hoe lang heeft hij op kliniek gestaan?

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:22

Gimme_Spurs schreef:
Wat fijn s_v! Hoe lang heeft hij op kliniek gestaan?


Jules heeft een weekje op de kliniek gestaan en staat nu ondertussen al 1,5 week thuis. Bij hem zat de verstopping in zijn dikke darm, die hebben ze open moeten maken om het zand eruit te halen. Operatie is wel heel vlot verlopen bij hem, geen knellingen of darmen die verkeerd lagen, dus dat is bevorderlijk voor het herstel!

Hopelijk herstelt jouw paardje ook vlot van de kliniek, bij jullie is het denk ik al iets langer geleden toch? Blijft spannend nu he, hoe het herstel gaat verlopen. Bij ons loopt het nu ook goed, maar ik blijf het spannend vinden naar de toekomst toe..

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

nine1987

Berichten: 8313
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:30

Jeetje Steffi en Suzanne.. Jullie hebben je portie ellende al gehad zo te zien.. Wel fijn om te leven dat alles alweer wat beter uitziet..

Bedankt Immanuela..

Wat een leuke paarden komen hier ook voorbij.. Leuk om zo te volgen.. :D

<3 Sneakers <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, rover_, SemrushBot, sterregoud en 28 bezoekers