Welke camping is geschikt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Welke camping is geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 10:47

Hoi bokkers!

Deze zomervakantie willen mijn vriend en ik graag op vakantie naar Oostenrijk. Voordat we daar heen rijden willen we graag op een camping dichterbij een paar nachtjes verblijven. We zaten zelf te denken aan Duitsland of Luxemburg. Nu zijn we op zoek naar leuke campings die goed bij ons passen. En dat is best lastig. :+

Onze eisen zijn;
- Groen gebied, liefst in het bos.
- Groene camping. Liefst tussen de bomen ipv op een veldje.
- Zwembad of meertje om te zwemmen zou leuk zijn maar hoeft niet.
- Regio België, Luxemburg of Duitsland (of iets totaal anders?)

Weet bokt misschien een leuke camping? Of een goede website waar we iets kunnen vinden?
Alvast bedankt! *\o/*

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Welke camping is geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:54

Ik ken alleen Camping du rivage goed in wallendorf-pont aan een rivier. Niet echt tussen bomen.

Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:56

Ik zoek een camping eigenlijk altijd via de site van ACSI:
https://www.eurocampings.nl/

Je kan daar zoeken op land en streek, en reviews lezen van de campings.

Succes en alvast veel kampeerplezier!

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Welke camping is geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:05

Groningen-Luxemburg-Oostenrijk is ruim 300 km extra, zou ik voor een paar nachtjes niet doen.
Het is van Luxemburg naar Oostenrijk nog 800 km rijden gemiddeld.

Midden Duitsland, zo rond het Thuringer Wald moet vast wat te vinden zijn wat aan jullie wensen voldoet. Dan ben je aardig op de helft van je tocht.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Welke camping is geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:11


Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:32

MarliesV schreef:
Groningen-Luxemburg-Oostenrijk is ruim 300 km extra, zou ik voor een paar nachtjes niet doen.
Het is van Luxemburg naar Oostenrijk nog 800 km rijden gemiddeld.

Ja, zo las ik het eerst ook. Maar bij herlezing van de OP concludeerde ik dat TS en haar vriend eerst een paar dagen samen willen "proefkamperen" voordat ze de reis naar Oostenrijk ondernemen. En daarvoor zoeken ze nu een camping die ze in 1 dag kunnen bereiken.

Maar misschien zit ik er ook wel helemaal naast hoor :) .

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Welke camping is geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:46

Ik lees de OP ook zo als Roodvos. Het gaat toch om een keertje proefcamperen?
Wij zijn in Luxemburg hier geweest https://www.campingkohnenhof.lu/kohnenhof-nl/ , een prima camping aan een riviertje. Wij hadden er zelfs prive sanitair bij, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Welke camping is geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:02

Deze vraag past beter op [BEU] Bokt Erop Uit, ik ga het topic verplaatsen.

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:04

Ah zo, op die manier had ik het nog niet gelezen.
Begrijpend lezen is lastig ;)

Wij hebben op Camping La Sure gestaan in Reisdorf, Luxemburg.

Camping was net over genomen destijds, erg nette mensen, waren druk bezig alle vaste plekken leeg te maken zodat het echt een camping werd ipv staplaatsen voor seizoensmensen.

Redelijk veel bomen op de camping. Als je een plekje langs het water reserveert dan zit je tussen de bomen met een prachtig uitzicht.

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 13:54

Myca schreef:
Ik lees de OP ook zo als Roodvos. Het gaat toch om een keertje proefcamperen?
Wij zijn in Luxemburg hier geweest https://www.campingkohnenhof.lu/kohnenhof-nl/ , een prima camping aan een riviertje. Wij hadden er zelfs prive sanitair bij, maar dat hoeft natuurlijk niet.



We hebben al een keer proef gekampeerd in de Vogezen in Frankrijk. Dit jaar willen we graag meerdere campings bezoeken en willen we dus via een camping naar Oostenrijk zodat het niet zo mega ver meer is.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:04

uggy schreef:
Myca schreef:
Ik lees de OP ook zo als Roodvos. Het gaat toch om een keertje proefcamperen?
Wij zijn in Luxemburg hier geweest https://www.campingkohnenhof.lu/kohnenhof-nl/ , een prima camping aan een riviertje. Wij hadden er zelfs prive sanitair bij, maar dat hoeft natuurlijk niet.



We hebben al een keer proef gekampeerd in de Vogezen in Frankrijk. Dit jaar willen we graag meerdere campings bezoeken en willen we dus via een camping naar Oostenrijk zodat het niet zo mega ver meer is.


Dan zou ik niet naar Luxemburg kijken dat is toch wel redelijk uit de richting. Zeker niet als je uit het noorden komt. Dan ga je toch heel Duitsland door. Vind je Duitsland niks zou ik nog eerder naar Tsjechie kijken. Welke gebied gaan jullie in Oostenrijk? Je kan daar ook naar meer campings kijken natuurlijk.

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 14:32

lenaa_tje schreef:
Dan zou ik niet naar Luxemburg kijken dat is toch wel redelijk uit de richting. Zeker niet als je uit het noorden komt. Dan ga je toch heel Duitsland door. Vind je Duitsland niks zou ik nog eerder naar Tsjechie kijken. Welke gebied gaan jullie in Oostenrijk? Je kan daar ook naar meer campings kijken natuurlijk.




Tsjechië en Duitsland is voor ons prima. We weten nog niet waar we in Oostenrijk heen gaan. Waarschijnlijk naar een nationaal park vanwege de natuur.

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Welke camping is geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:11

Zat ik toch in de juiste richting met mijn eerste post. Thuringer Wald is wel een gebied wat jullie denk ik aanspreekt.
Weet daar alleen geen campings (wij overnachten meestal maar 1 nacht en dan in een pension).

Dorus

Berichten: 13204
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:40

Wij staan al jaren op camping Kautenbach in de Luxemburgse Ardennen. Het is een smalle langgerekte camping langs een beekje.
Prachtige groene omgeving met zeer veel wandelpaden in de omgeving. Er is ook een treinstation in het dorp en met de lage treinprijzen (maximaal 4 euro voor een OV dagkaart) kan je dus eenvoudig uitwijken naar een ander gebied om een CFL route te lopen (van treinstation tot treinstation).

Wel moet ik me bij bovenstaande reageerders aansluiten dat een tussenstop in Duitsland waarschijnlijk gerichter is, via Luxemburg is best om, zelfs als je in het westen van Oostenrijk je eindbestemming zou hebben.

Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:06

uggy schreef:
Myca schreef:
Ik lees de OP ook zo als Roodvos. Het gaat toch om een keertje proefcamperen?
Wij zijn in Luxemburg hier geweest https://www.campingkohnenhof.lu/kohnenhof-nl/ , een prima camping aan een riviertje. Wij hadden er zelfs prive sanitair bij, maar dat hoeft natuurlijk niet.



We hebben al een keer proef gekampeerd in de Vogezen in Frankrijk. Dit jaar willen we graag meerdere campings bezoeken en willen we dus via een camping naar Oostenrijk zodat het niet zo mega ver meer is.

In dat geval sluit ik mij aan bij Marlies en is Luxemburg geen voor de hand liggende keuze. Stippel je route uit naar je eindbestemming, en zoek een camping die min of meer op de route ligt. Denk aan ca. 50 km van de route.
Als je met een tent reist kan het ook fijn zijn om onderweg even in een B&B of een hotelletje te overnachten.

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Welke camping is geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 19:28

Bedankt al voor de goede tips! Iemand nog ideeën voor een leuke camping in Oostenrijk?

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:39

uggy schreef:
Bedankt al voor de goede tips! Iemand nog ideeën voor een leuke camping in Oostenrijk?

Waar wil je graag heen Oostenrijk heeft een hoop mooie plekken

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Welke camping is geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:44

Maria Laach in duitsland

_djoeke_
Berichten: 285
Geregistreerd: 31-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:34

uggy schreef:
Bedankt al voor de goede tips! Iemand nog ideeën voor een leuke camping in Oostenrijk?


Seecamping muller aan de Weissensee is niet heel luxe, maar wel heel mooi gelegen.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Welke camping is geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:48

Eigenlijk hebben alle campings altijd wel een plekje over. Ik zou gewoon lekker Duitsland in rijden en als je bepaalde omgeving mooi vindt ga je de snelweg af, ga je wat touren en zoek je een camping. Op die manier hebben wij echt al leuke plekken getroffen.
Ook in Noord Oostenrijk. Afgelopen jaar stonden we in een boomgaard aan een meertje. Prachtige plek. Kan hem wel opzoeken als je wil.

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Welke camping is geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 21:42

Ik heb intresse in alle plekjes Goof, die van jou klinkt ook perfect!

Het mooie is dat we eigenlijk nog niet weten waar we precies in Oostenrijk heen willen. Daardoor is de keuze nog heel groot :D