Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:22



Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:06

Wat leuk al die jaartopics! Ik heb Shenna nog geen jaar dus kan helaas niet zo'n topic maken haha. Wel heb ik een topic gemaakt van sneeuwfoto's! :D

Maar hier ligt alles een beetje stil nu qua trainen en zo. Wij hebben alleen maar een buitenbak en die is door het slechte weer ontzettend nat.. Dat is zo vervelend! Ook de bak op de club waar ik regelmatig ga rijden is doorweekt. Balen! Dus de afgelopen tijd doe ik niet zoveel met Shenna, behalve regelmatig longeren. Ach, komt wel weer! Ik heb geen haast. Ze is nu 4,5 dus op zich hebben we genoeg tijd haha!

Vandaag trouwens wel voor de allereerste keer er een keer op gezeten zonder zadel! En ze was super braaf, ze heeft geen stap verkeerd gezet! :D

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:55

Ik ben juist naar een stal mét binnenbak verhuisd, dus ik kan voor het eerst in jaren wel doortrainen ondanks de regen/sneeuw/andere neerslag!
Hij is super afgeleid, maar gelukkig kan hij ook nog gewoon alles wat ik hem al geleerd had :D

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 00:12

Ik kan helaas niet echt een stal vinden die aan mijn eisen voldoen die een binnenbak hebben!

Want ik wil namelijk 's winters dat mijn paard lekker overdag buiten kan, waar ze kan rennen en spelen en knuffelen met andere paarden. En gevoerd wordt.
En 's nachts op stal met onbeperkt hooi. + zelf krachtvoer regelen.
En ik wil dichtbij het bos/duin/strand :D

Overal waar ik nu een binnenbak tegenkom staan ze 's winters naar mijn idee veel te veel binnen of op een te kleine paddock of individueel etc.. En krijgen te weinig ruwvoer of het ligt niet in een mooie omgeving..

Ach ja.. Voor nu doe ik het maar met deze stal haha! Staat ze tenminste met 30 vriendjes elke dag op een enorm stuk land. En naast het bos :D + grote stal, onbeperkt hooi en eigen krachtvoer. Met de natte buitenbak 's winters moet ik het dan maar even doen helaas.. Haha!

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:04

Celine_Famke schreef:
Ik kan helaas niet echt een stal vinden die aan mijn eisen voldoen die een binnenbak hebben!

Want ik wil namelijk 's winters dat mijn paard lekker overdag buiten kan, waar ze kan rennen en spelen en knuffelen met andere paarden. En gevoerd wordt.
En 's nachts op stal met onbeperkt hooi. + zelf krachtvoer regelen.
En ik wil dichtbij het bos/duin/strand :D

Overal waar ik nu een binnenbak tegenkom staan ze 's winters naar mijn idee veel te veel binnen of op een te kleine paddock of individueel etc.. En krijgen te weinig ruwvoer of het ligt niet in een mooie omgeving..

Ach ja.. Voor nu doe ik het maar met deze stal haha! Staat ze tenminste met 30 vriendjes elke dag op een enorm stuk land. En naast het bos :D + grote stal, onbeperkt hooi en eigen krachtvoer. Met de natte buitenbak 's winters moet ik het dan maar even doen helaas.. Haha!

Ik heb ongeveer dezelfde eisen als jij, en een stal gevonden die hier volledig aan voldoet, én binnen mijn budget! Ik vind zelf dat ik daar echt ontzettend veel mazzel mee heb gehad! O:)
Alleen ik stond dus ergens met alleen een buiten'bak', en meneer was dus nog niet eerder in een binnenbak geweest, en dat was toch wel even meer wennen dan ik me had gerealiseerd. Die bakranden (en spiegels) zijn toch wel spannend!

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:31

Oh wat heerlijk dat je dat gevonden heb! Dat is vast niet hier in de buurt? Haha! Als ik zo een stal zou vinden zou ik meteen overgaan! :P

Wij hebben ook alleen een buitenbak en mijn paard is ook nog nooit in een binnenbak geweest, dus ik weet ook niet hoe ze daarop zal reageren. Ze is best een schijtbak dus waarschijnlijk vind ze het wel eng haha!

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:26

In de buurt van Wageningen :+
Mijne is echt een rots als hij ergens van schrikt, en daar heb ik wel mazzel mee! Woensdag, toen ik voor het eerst gereden heb, was het aan het dooien, waardoor het sneeuw op het dak aan het schuiven was, iets dat alle paarden spannend vonden. Hij is 1x opzij gesprongen (1 kant van de bak is open), daarna helemaal niks meer! Ondanks de andere paarden die wel aan de kletter gingen!

Oh, en vandaag voor het eerst in mijn eentje een rondje buiten gereden! Op ons vorige plekje zijn we ook vaak het bos in geweest, maar altijd samen. Hij liep wel vaak voorop, dus heb het maar gewoon gedaan, en het ging heerlijk!

07_Calimero
Berichten: 296
Geregistreerd: 09-11-06

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:08

Hallo allemaal,
Ik heb een 3,5 jarige merrie die dit najaar beleert is en nu even vakantie heeft tot het voorjaar 2018.
Graag praat/ volg ik met jullie mee. Succes iedereen!

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:09

Ha! Ik lees hier ook even mee! Ik heb een pony die afgelopen jaar ingereden is en nu langzaamaan het werk een beetje oppakt en dat heel leuk doet!

Heel leuk karakter, al wordt hij nu in de winter wat vrolijk, maar dat mag, lekker een beetje puberen.
We gaan lekker samen naar buiten, met springen kijkt hij niet op of om en springt alles, dressuurmatig zijn we rustig aan het lessen en rechtrichten... heel leuk <3

Hij is geschoren en daar keek hij niet van op of om... hoefsmid is ook absoluut geen probleem. Trailer, vrachtwagentje... eitje! Op een andere locatie? Geen probleem... is toch gewoon een bak? Ideale pony!

Hij begint ook langzaam een beetje spiertjes aan te maken!
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:56

Hij is inderdaad lease zoals Emma! Emma had toen Nico mee!

Haha Ix (Ixion :)) ) maakt zich dus wel rond. Die trekt zijn kop tussen zijn knieën en gaat dan met 4 benen tegelijk de lucht in. Dat is wel uit te zitten, tot hij dan 180 graden omspringt _O-
Maar dit doet hij gelukkig niet zo vaak haha. Kan het ook wel een beetje inschatten wanneer hij zo fris is.
Echt bokken kan hij niet zo goed, als ie dat aan de longeerlijn doet valt hij half om :P

xx_Irisje

Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:00

Mag ik aanhaken?

Mijn 3 jarige dit jaar zadelmak gemaakt, ben benieuwd naar de vorderingen van leeftijdsgenoten!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:38

Fijn dat ie daar net zo makkelijk mee weg liep. Wat voor type hoofdstel had je gebruikt?

En sja in ons hoofd denken we meer controle te hebben met bit, wat niet altijd zo is Haha. :')

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:06

Wat fijn Thamar! Ik vind Jappeloe echt zo veranderd sinds je hem hebt!

Ik wil ook wel eens bitloos proberen, op een halstertje kan ik er in princiepe zo mee wegrijden dus verwacht geen problemen _O-

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:27

Zonder zadel kent hij uiteraard ook al, ideale pony :))

Zondag een verkleed outfit getest op hem voor verkleed carrousel, moet nog even geheim blijven dus plaats er geen foto van maar ik was echt verbijsterd hoe lief hij was _O-

Haha ach, hij hoeft niet zo groot als Dakar te worden toch? :P

Heb er zelf ook eentje op de manege ingereden deze zomer, maar daar stap ik ook nog niet zonder zadel op. Die heb ik wel bitloos ingereden dus dat kent ze wel...

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 17:38

Welkom Iris! Ik ken je paarden al van andere topics. :)

Wat fijn dat die van jullie daar zo makkelijk mee zijn zeg! Heerlijk lijkt mij dat.

[***] is ook weer onder het zadel, nu een maandje of twee maar ik merkte dat ik zelf niet zo fanatiek was als het zo koud was. Even snel longeren hophop, zeker nu ik gewoon full time werk.
Sinds een paar weken werk ik 32 uur en had ik ook veel meer energie om echt te trainen, voor zover dat kan met een drie jarige.. :')
Vandaag voor het eerst zonder vooraf te longeren erop gestapt en merkte dat ze echt heel apart vond hahaha.
Zulke gewenning gaat dus heel snel..

Dus we kachelen lekker rond en in 2018 maar eens wat proefjes oefenen. Sowieso nog ibop doen en dan van de zomer naar centrale keuring. :)

Afbeelding

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:29

Haha gisteren weer gereden, 3e keer ooit in een binnenbak. Hij blijft veel spanning opbouwen (spiegels in elke hoek en 1 bij de B, doodeng natuurlijk, en die wand... Dalijk valt die zomaar om!) dus ben ik kinderliedjes gaan zingen :+ Andere mensen zullen wel raar gekeken hebben :+ Maar het werkte, en daar gaat het om!
@Bobje: ziet er goed uit, hoor, niks te zien van gebrek aan fanatisme!
@Sanne: Fijn als ze zo lief zijn! Mijne ook al vroeg zonder zadel (eigenlijk al voordat ik met zadel ging rijden :+) maar verkleed durf ik nog niet helemaal aan O:)
@Suikermeisje: Precies, dat stuur (maar vooral de rem) moeten echt werken voordat je er zonder zadel opstapt! Wel fijn dat je ook bitloos fijn rondstuurt!

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:01

Ja dat ken ik, en als het je wel lukt ga je meestal toch klemmen, met alle gevolgen van dien

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:14

Iedereen de beste wensen voor 2018 nog he! :D

Hier gaat alles ook zijn gangetje. Vanwege het slechte weer en tijdgebrek zijn we nog niet echt heel actief bezig met rijden, maar goed ze is nu 4,5 jaar oud dus zat tijd nog! Heeft geen haast. Toch merk ik wel al dat ze echt vooruit gaat!

Vandaag samen met mijn bijrijder naar de rijvereniging gewandeld, die bak ligt er wat beter bij. Ik ging er eerst even op. Shenna was ontzettend druk. Eerst al weglopen/ rennen toen ik opstapte. Ik bleef eerst hangen met de intentie alsnog op te stappen maar sprong er toch maar af toen ze begon te rennen haha. Daarna bleef ze gelukkig braaf staan alleen ging ze suuuper hard stappen en was ze erg gespannen. Het duurde ook wel een flinke tijd voor we door alle hoeken konden haha. Gek beest. Maar uiteindelijk deed ze het geweldig goed! Toen ging mijn bijrijder er ook even op en kon ik het vanaf de grond zien. Top paard! Zag er fijn uit. Heb ook wat foto’s gemaakt (helaas geen foto’s van dat ik erop zat). Na het rijden was ze echt gesloopt haha.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017


Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 08:39

Doen jullie nog longeren voor het rijden? Dat wil ook nog wel eens helpen als ze druk zijn. :)

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:26

Ziet er al fijn uit hierboven!

Dat teveel aan energie herken ik wel, als hij een dag stilstaat moet ik eerst een kwartier alleen werken aan tempocontrole voor ik andere oefeningen meepak :+
Als hij meer dan 1 dag stilstaan longeer ik wel even van te voren, want dan kan hij nog wel eens vuil omhoog komen met opstappen... :')

Hij gaat dan echt helemaal uit zijn plaat aan de longeerlijn, ben altijd blij dat hij dat onder het zadel niet doet haha!

Wij hebben vorige week onze eerste springles gehad. Instructeur was ontzettend enthousiast en pony was superbraaf!



En... hij is ook wel in voor een verkleedpartijtje! :))

Afbeelding

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:48

Ik longeer al heel lang niet meer voor het rijden, en ik rij echt lang niet elke dag. Maar dat geeft niet, hij is toch wel braaf (en als hij dat niet is dan doe ik net alsof hij toch braaf is :+)
Maar goed, ik ben weer lekker het bos in aan het gaan met de mijne! Hij heeft deze maand (dwz de afgelopen 4 weken) al zijn vuurdoop gehad alleen in het bos (net zo braaf, kwam er pas op de terugweg achter dat 'ie alleen was :') ) en als bomproef paard voor een ander, ouder, achteraf nog nooit het bos in geweest zijnd paard *\o/*
En natuurlijk trainen we braaf door in de dressuur en ook probeer ik hem vanaf de grond naast lenig ook sterk te krijgen. Op naar allemaal leuke dingen het komende jaar, te beginnen met een Working Equitation les over 2 weekjes!

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:45

Wat leuk nessinator! ook lekker veelzijdig zo. :)

Ik heb gister les gehad, echt zooo fijn. Eigenlijk zou ze vrij zijn maar zondag was ze erg stout :').
Dus wilde het wel even goed afronden voor ze weer een dag vrij zou krijgen. Heerlijk gewerkt aan tempo controle en op een geven moment ging ze echt mega sjouwen. Toen ging ik aangalloperen en ging ze echt mega zitten! <3 zo jammer dat het niet gefilmd is, maar echt zo bizar van achter naar voren aangegallopeerd!

Nu mag ze dus even vrij haha. Hier is alleen de buitenbak (paddocks, longeer etc) echt knijterhard... Hopelijk hebben jullie wat minder issues daarmee!

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:26

Bij ons is de longeer nog net te doen, alleen het midden is keihard. Langs de rand was het gewoon zacht. Gelukkig hier ook een binnenbak die gewoon het jaar door goed is!

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:52

Die van mij wordt door de trainer buiten verder doorgereden. Hij heeft in de bak wat last van het feit dat er niet zo veel gas op zit. En buiten wandelen vindt hij erg leuk. Maar rijden schijnt hij ook erg leuk buiten te vinden.
Maar hij kan al wel los gereden worden, dus al erg trots op hem.

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:37

Wij hebben even zijn overtollige energie er uitgelopen op buitenrit! <3

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Oza04, Tomboy0, Yavanna en 29 bezoekers