Wat als je heel vaak ziek bent?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Wat als je heel vaak ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 15:59

Hoi allemaal.

Ik ben alweer ziek.. Iedere keer wanneer er iets heerst ben ik de pineut. Ik heb al verschillende keren uitgebreid bloedonderzoek laten doen, en los van een vitamine D tekort is dat allemaal in orde. Verder eet ik gezond, ga ik niet tot diep in de nacht stappen oid. Kortom, wat kan ik nu doen?

Sinds half augustus heb ik een nieuwe baan, mijn contract loopt tot half maart. Hier heb ik me echt al 3/4 keer moeten ziekmelden omdat ik me echt te beroerd voelde. Twee keer daarvan ben ik toch gegaan, maar halverwege de dag toch naar huis gegaan. Nu is mijn baas helemaal klaar met me..

Als ik morgen weer niet ga ben ik mijn baan kwijt. En ik weet echt niet wat te doen.. Het is niet dat ik niet wil gaan of luiheid, ik kan gewoon fysiek niet. Dan zit ik de hele dag op kantoor duf voor me uit te staren en komt er niets uit mijn handen of wordt het alleen maar erger.

mysa

Berichten: 10476
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wat als je heel vaak ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:05

Zolang je geen hoge koorts hebt, toch maar gaan. Je baan kwijt is erger en of je nu thuis ziek voelt of op je werk, dat maakt ook niet uit.

Susie_Anneke
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:08

Ik herken dit, ik heb over een periode van een aantal jaar hetzelfde gehad. Zodra er ergens een griepvirus opdook leek het alsof ik steeds de pineut was. Ook bij mij was bloed goed, op meerdere ziektebeelden gestest maar t was het allemaal niet. Totdat ik bleek dat ik een lichamelijke burn-out had, door een hormoon te kort was dit gaan triggeren evenals constante griep. Sinds een aantal jaar slik ik hier medicijnen voor en gaat het heel erg goed.
Daardoor ook wat banen verloren, maar nu heb ik wat aan mijn rug waardoor ik weer m'n baan kwijt ben. Ik word deze week geoperereed en voor het eerst van mijn leven heeft mijn gezondheid prioriteit 1! Een baan vind ik wel weer, mijn gezondheid gaat nu voor.

Probeer niet bij de pakken neer te gaan zitten, probeer eens of een osteopaat een oplossing kan bieden. Praat nog een keer met je huisarts, zeg dat je gewoon niks kunt.
Ik wens je veel sterkte! Denk aan je zelf!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:10

Zorgen dat je gezond eet, veel groente en fruit, evt extra vitamines nemen en iets van echinacea, dan bouw je wat weerstand op.
Op tijd naar bed en voldoende rust nemen.

Je moet er waarschijnlijk even doorheen , nieuwe werkomgeving, nieuwe virussen en minder weerstand...

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:14

Ik lees even mee, als ik al iemand zie met een koortslip krijg ik het ook, als iemand niet gemeld heeft dat diegene ziek is geweest en ik ga langs dan krijg ik het ook terwijl de besmetting toch meestal ligt voor of tijdens? Ik ben in de winter ook nog eens snel moe en slaap te kort helpt ook niet met je weerstand.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:35

Sinds ik aan de Kurkuma capsules ben heb ik er een stuk minder last van! Ben normaal ook iemand die gelijk iets overnemen van een ander die ziek of verkouden is. Anders misschien aan de Echaniforce van Dr. Vogel is ook goed voor de weerstand.

Brainless

Berichten: 29733
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Wat als je heel vaak ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:42

Vitamine D te kort heeft veel invloed op je weerstand en fitheid.
Mijn dochter heeft daar ook last van en het is gelijk te merken wanneer zijn onder de 65/70 komt.
Dan wordt ze heel moe, veel spierpijn (grieperig gevoel) en kan ze niet meer/amper fietsen naar school.
Zij slikt nu standaard een hoge dosis en zelfs dan is het regelmatig te laag.

Van de zomer zat zijn op 23! en nu met 50ug per dag zit zij op 70/75.
Wij laten nu elke 3 maanden prikken op D zodat we het een beetje in de gaten houden en hopen een regelmaat te vinden wanneer het weer daalt.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Wat als je heel vaak ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:53

Wat bij mij helpt is zodra er iets heerst, vitamine C bijslikken. En goed slapen is uiteraard ook belangrijk. Wel balen zeg dat je zo vatbaar bent. Geen idee waar het vandaan kan komen?

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:06

Vitamine C, liefst liposomaal van Dr Mercola.
Daarvan neem je van 1000 mg ook bijna alles op.
B12 en vitamine D, klopt die waarde écht.
Weet je de waarde? Is het gecheckt via stichtingen die kant op?
En je cortisol? Ofwel werken je bijnieren goed?
Verder denk ik gelijk aan vitamine B1, ik heb lyme gehad en ben daardoor chronisch vermoeid gebleven tot op heden.
Elke dag 25 mg vitamine B1 per injectie doet voor mij wonderen!
Pillen zijn er ook trouwens, maar ik moet toch al prikken dus die ene extra maakt dan ook niet meer uit, ik prik met insulinespuitjes.
Spuitjes die diabeten gebruiken dus.
Ik heb veel geprobeerd, als je wil mag je pb'en, er zijn best wat opties. :j

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:07

Imunnomax ahcc helpt heel goed je weerstand te verhogen. Heb dat een half jaar geslikt en een half jaar niet verkouden of ziek geweest. Terwijl ik normaal ook alles oppik. In Japan slikken de meeste mensen homeopathische pillen met dezelfde ingrediënten om niet ziek te worden.

wyoming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:08

Ik was vroeger nooit ziek, sloeg alles over, soms een dagje niet lekker maar daar hielt het dan bij op. Sinds ik een klein bacterie/virus bommetje in huis heb lopen (lees mijn fantastische peuter) pak het ene na het andere van hem mee en hij pakt alles mee. Zo ben ik zelf nu ook al weer 5 dagen uit de running. Voordeel is dat ik op dit moment niet voor een werkgever werk maar ik ben wel meewerkend echtgenoot, al kwam er van werken dus weinig terecht de afgelopen dagen.

Anoniem

Re: Wat als je heel vaak ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:12

Wanneer meld jij je ziek? De een doet dat al bij een verkoudheidje de ander doet het pas bij een zware buikgriep.
Ik ben het er wel mee eens dat zolang je geen koorts/buikgriep of iets hebt je gewoon aan het werk moet gaan. En anders zou ik toch eens goed met de huisarts er over praten.

Love_myhorse
Berichten: 604
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Wat als je heel vaak ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:17

wat is in jou geval ziek? Heb je hoge koorts? Of ben je gewoon niet lekker?

Zolang je geen hoge koorts heb probeer toch maar te gaan.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:17

Gaat het om 3-4x een dag of dan ook gelijk meerdere dagen?
Als het om 3-4x 1 dag over een jaar gaat dan is dat echt niet bovengemiddeld hoog verzuim hoor.

Werk je voltijd? Is dat niet te veel voor je misschien?

Anoniem

Re: Wat als je heel vaak ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:33

Heb je ook iets gedaan met dat vitamine d tekort?

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:46

Bizzybijtje schreef:
Heb je ook iets gedaan met dat vitamine d tekort?


Precies mijn vraag ook :)
Vit D is heel belangrijk voor het immuunsysteem namelijk....

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:55

Maanlicht schreef:
Hoi allemaal.

Ik ben alweer ziek.. Iedere keer wanneer er iets heerst ben ik de pineut. Ik heb al verschillende keren uitgebreid bloedonderzoek laten doen, en los van een vitamine D tekort is dat allemaal in orde. Verder eet ik gezond, ga ik niet tot diep in de nacht stappen oid. Kortom, wat kan ik nu doen?

'Ziek' als in verkouden/ griep/ buikgriep etc.?
Vitamine D heeft met je afweer te maken: opkrikken dus!
...en verder zou het ook met je darmflora kunnen samenhangen, bijvoorbeeld een orthomoleculaire arts kan hier echt iets zinnigs doen.
Citaat:
Sinds half augustus heb ik een nieuwe baan, mijn contract loopt tot half maart. Hier heb ik me echt al 3/4 keer moeten ziekmelden omdat ik me echt te beroerd voelde. Twee keer daarvan ben ik toch gegaan, maar halverwege de dag toch naar huis gegaan. Nu is mijn baas helemaal klaar met me..

Als ik morgen weer niet ga ben ik mijn baan kwijt. En ik weet echt niet wat te doen.. Het is niet dat ik niet wil gaan of luiheid, ik kan gewoon fysiek niet. Dan zit ik de hele dag op kantoor duf voor me uit te staren en komt er niets uit mijn handen of wordt het alleen maar erger.

...laat je niet intimideren!
Jij bepaalt of je kunt werken - punt.
Niet je huisarts, niet de arboarts - en al helemaal niet de baas!

(Het is een kostenpost, een zieke werknemer. Nou, niemand is verplicht om mensen in loondienst te nemen. Maar als jouw baas dat wel gedaan heeft, gelden er gewoon regels.)

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Wat als je heel vaak ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:59

@Janneke, maar niemand is ook verplicht haar contract te verlengen als ze zich weer ziek meld.

Idd, is ziek echt koorts e.d. of ook als je verkouden bent?

Verder al genoeg tips gegeven denk ik zo :) Sterkte en beterschap!

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:05

Die opmerkingen als mits hoge koorts gewoon gaan zou ik negeren ts.
Weet je, iedereen is fysiek anders.
Ik kan van lichte verhoging al volledig uitgeschakeld zijn, terwijl een ander vrolijk dan nog aan het werk is.
Vitamine D tekort maakt ook moe, doe daar dus wat aan.
En al die types die wel aan het werk kunnen en niet elk griepje zo heftig opvangen, wees daar blij mee want het is gewoon poedersuiker om het zo te hebben.
In de herfst ga ik de ene naar de andere griep in, en ondanks dat ik niet eens ziek lijk voel ik me dan net een vaatdoek en sta te trillen op mijn benen.
En dan de helden die vinden dat je gewoon moet gaan werken, ga er maar aan staan als je het gewoon niet kunt op dat moment: dan heb je niks te kiezen.
Nu is bij mij de oorzaak wel bekend, bij jou mogelijk ook met de vitamine D.
Heeft de dokter geen pilletjes voorgeschreven, of geadviseerd pilletjes te kopen?

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 18:09

Sorry, heb toch nog niet veel info gegeven!

Ik slik iets voor de vitamine D (Solgar Vitamine D3 1000 IU 25 mcg)
Verder ga ik bij een flinke verkoudheid gewoon, alleen heb nu weer koorts. Ik ben net even naar de AH gegaan voor wat vitamientjes en dat ging al niet... Als ik nu ga werken ben ik niets waard en wordt het alleen maar erger, daarbij wil ik ook mijn collega's niet aansteken, want het gaat echt telkens in een cirkeltje van elkaar aansteken op kantoor.

Ik werk 40 uur en de keren dat ik ziek heb gemeld ben ik 1/2 dagen thuis gebleven.
Ik ben ook erg moe, lig elke avond voor 10 uur in bed en ga er dan om kwart over 7/half 8 uit.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:11

Nagini schreef:
@Janneke, maar niemand is ook verplicht haar contract te verlengen als ze zich weer ziek meld.

Daar zit iets in.

Je laten overbluffen is ook niet in alle gevallen de beste optie als je je contract verlengd wil zien.

En er is ook de kwestie of je als werknemer wel voor 'een hork' wil werken.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat als je heel vaak ziek bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 18:11

Ik ben van plan om na dit contract een andere baan te zoeken.

Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:13

Klinkt mij ook bekend... 7x per jaar minimaal 3 dagen ziek... bij mij bleken het mijn keelamandelen te zijn... heb je die nog?
Begint het ziek gevoel met een kriebelkeel?

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:14

Sowieso je weerstand omhoog gooien.
3x daags vitamine C slikken van Solgar zou ook helpen..

Veel vers groente en fruit eten. Niet uit pot of blik, maar echt vers. het liefst van de groenteboer.

Edit: Zou deze vraag ook even plaatsen op deze pagina: https://www.facebook.com/groups/833957480026949/
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 07-01-18 18:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:14

Ik snap de baas wel. Ik zou toch eens naar de huisarts gaan om uit te laten zoeken wat er mis is. Ik zelf meld me niet zo snel ziek, ik moet bijna tussen zes plankjes liggen wil ik me weg laten sturen op het werk.

Ik snap niet zo goed waarom Janneke2 de baas een hork noemt als hij het contract niet wil verlengen. De baas heeft een bedrijf en geen liefdadigheidsinstantie, en als iemand zich zo ontzettend vaak om vage klachten ziek meldt kost dat je een heleboel geld als werkgever zijnde, ik zou het contract ook niet verlengen.