Tja..daten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

LotteSmokey
Berichten: 252
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg (Brunssum)

Tja..daten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-18 10:48

Beste bokkers,

Dit topic omdat ik het even van mij af wil schrijven en te weten of ik echt zo slecht gehandeld heb.

Zondag heb ik via Tinder een man (32) leren kennen waarmee ik maandag op date ben geweest. Hij kwam een beetje badass op mij over; maar dat zijn helaas de typisch waar ik op val. :(
Dit was ook te zien aan zijn instagram. Hij volgt en wordt gevolgd door alleen maar meiden.

Tijdens de date zijn we gaan wandelen en hebben we wat gedronken op mijn appartement.
Na het afspraakje whatsappen we regelmatig nog. Woensdag heb ik gevraagd of er nog een tweede date inzat. Hij vond zeker dat we nog eens wat konden doen. En dat zou gisteren zijn om 21:00u.

Donderdag liet hij mij weten wel niet veel geld te kunnen uitgeven en dus niet te weten wat we konden doen want hij zat krap. Omdat ik niet weer een drankje op mijn appartement wilde doen heb ik gevraagd of hij toch nog een paar eurotjes had om voor zichzelf een drankje te kunnen kopen. Toen zei hij: 'Een colaatje moet lukken'.

Gisteren om 20:00u whatsappte hij mij waar we zouden afspreken. De vorige keer moest ik ook al bedenken hoe de date zou uitzien. Dus ik stelde de stad voor en vroeg of hij misschien iets anders wist. Toen kreeg ik het antwoord zeg gewoon maar wat jij wilt.
Daarna appte hij ik wil het niet te laat maken want ik ben een beetje moe.
Dit irriteerde mij en ik reageerde met: 'Nou ga dan maar naar bed!'.
Ik kreeg een beledigd poppetje met ok dan en na een aantal minuten: 'Dan ga ik wel iets anders doen'.
Hier reageerde ik op met: 'Maak je het wel niet te laat want je bent moe'.

Daarna whatsappte hij: 'Precies zijn mensen die daar begrip voor hebben en niet alleen met zichzelf bezig zijn'.
Ik heb hier niet meer op gereageerd omdat ik het nogal een rare opmerking vond.

Na de berichten ga ik natuurlijk overanalyseren en vraag ik mij af of het zo raar is hoe ik gereageerd heb.
Als je iemand leuk vindt om mee te daten dan vindt je het toch leuk om af te spreken en ga je toch niet zeggen niet te laat want ik ben een beetje moe of ik weet niet wat we moeten doen want ik heb weinig geld op het moment. Dan bedenk je toch iets wat wel mogelijk is.
Of denk ik nu raar..

Heel verkeerd is het dat ik toch hoop nog iets van hem te horen maar dat lijkt me sterk.
Pff, ik haat daten!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:59

Wat leuk dat je iemand hebt ontmoet via Tinder. Ik ga even stapsgewijs door je post heen.

Wat maakt het precies uit dat hij alleen maar door meiden wordt gevolgd op insta? Dat maakt iemand toch niet meteen een badass?

Maar wat een overtrokken reactie van jouw kant TS. Het is de tweede date, jullie hebben geen relatie. := Tuurlijk is t vervelend dst het lijkt alsof het vanuit jouw kant komt maar misschien was er een reden voor?

Ook vind ik dat je niet per sé iets hoefde te zeggen over “maak je het niet te laat..”, komt zo bemoeierig over.

Snap echt heel goed dat je het vervelend vind dat jij moet bedenken hoe een date eruit ziet en dat hij “alles best vindt” (mannen die initiatief nemen zijn leuk). Maar nogmaals, jullie hebben pas 1 date gehad. Misschien was hij er niet net zo enthousiast over zoals jij maar wilde hij het toch nog wel een kansje geven. ;)

Eef_Bam

Berichten: 4091
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:02

He's just not that into you ;) .
Ik zou het lekker hierbij laten en er niet achteraan gaan. Als hij je echt leuk zou vinden vraagt hij vanzelf naar een tweede date. Maar vermoed dat dat niet gaat gebeuren.

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:09

Hij had misschien anders kunnen zeggen dat de date hem niet zo goed uit kwam, maar dat jij als een moedertje tegen hem zegt dat hij niet te laat moet gaan slapen is wel behoorlijk belachelijk inderdaad.
Als iemand mij zo zou commanderen nadat ik ze net heb leren kennen zou ik ook keihard afgeknapt zijn.

Daarnaast, een 32-jarige man die geen geld heeft voor een colaatje? Wat moet je daarmee. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:12

Ik vind je irritatie niet zo raar. Hij laat jou alles bedenken en (zoals het lijkt) liefst ook betalen, het komt op mij over als of hij eigenlijk wil afzeggen maar niet durft ofzo.

Ik zou ook van me afbijten na zulke smoesjes, graag of niet hoor :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-18 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:15

Ik vind het eigenlijk alleen maar eerlijk van hem dat hij aangeeft niet genoeg geld te hebben. Als ie zo badass was had ie daar wel een andere manier op bedacht ;) . Ook dat hij moe is, kan toch? Het is een tweede date, je hebt er nog niet alles voor over, je kent diegene amper. En dan vind ik jouw reactie best bemoeierig en vervelend overkomen, dan zou ik er ook al geen zin in hebben.

Skessa_
Berichten: 10602
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:16

Sorry maar ik snap zijn reactie volkomen :=

Hij was moe, maar wilde toch met je afspreken. Dat is toch alleen maar positief? En dan ga jij zo lopen bitchen...

Als je hem echt leuk vind zou ik nog een sorry, was niet zo bedoeld achter aan gooien en anders lekker laten gaan.

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:18

Ik snap helemaal waar je reactie vandaan komt. Alleen ik snap zijn reactie op jouw bericht ook wel.

Als iemand voor mijn gevoel zo erg geen moeite doet zou ik persoonlijk er niet achteraan gaan zitten. Laat hem inderdaad maar met een idee komen.

Maar jouw reactie zou mij na een tweede date ook wel een beetje afschrikken :o (je weet nooit wat er in iemand zijn leven afspeelt, wie weet heeft hij wel een mega drukke week maar wil je toch wel zien) ik zou misschien een excuusje sturen en het verder van zijn kant laten komen.
Laatst bijgewerkt door Iinge_ op 07-01-18 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:19

Zou hij het moe zijn niet gezegd kunnen hebben om maar 1 drankje te doen en niet meer.
Dat hij geen geld had voor meer, maar dit rot vond om te vertellen.

Je had ook kunnen afspreken wanneer hij ruimer bij kas zou zitten.
Of een drankje kunnen trakteren.

[o]

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:19

Jeetje serieus!? Lijkt me heel normaal als je moe bent dat je het niet te laat wilt maken!
Prima dat hij dat aangeeft. Jouw reactie daarop vind ik echt idioot en onaardig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:20

Maar eh, TS wil toch ook niet door met deze man, neem ik aan?
Ik zou ook zo'n reactie sturen als zij gedaan heeft, maar wel met als doel het daten met hem daarmee te beëindigen, omdat hij zo weinig interesse toont/smoesjes verzint. Natuurlijk kan iemand een keer moe zijn, maar hij liet bij de eerste date al alles aan haar over en nu weer, tja, daarmee zou het voor mij wel klaar zijn.


Edit; Oh, je wil nog wél door met deze man... Dan is je reactie niet zo slim inderdaad.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-18 11:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:20

Simbaa schreef:
Jeetje serieus!? Lijkt me heel normaal als je moe bent dat je het niet te laat wilt maken!
Prima dat hij dat aangeeft. Jouw reactie daarop vind ik echt idioot en onaardig.


Vooral een beetje obsessief ook na 2 dates.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:22

Als ik die man was was ik allang weggerend. :=

Nee het is niet leuk als jij alles moet bedenken. Maar dat had je toch op een normale manier kunnen zeggen dat je het eens fijn zou vinden als hij iets leuks zou bedenken? En dat hij moe is... Dat kan toch gewoon? Hij is moe maar wou wel nog de tijd nemen om jou te zien! Dat vind ik juist positief! Ik snap die bitchy opmerkingen van jou dus helemaal niet.

Second to the right, and straight on till morning

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:24

Sorry, maar als ik hem was zou ik compleet op jou afgeknapt zijn. Je overdreeft extreem overdreven, terwijl hij alleen maar eerlijk aangeeft krap bij kas te zitten en moe te zijn, en ondanks dat wilde hij toch met je afspreken.

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

LotteSmokey
Berichten: 252
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg (Brunssum)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-18 11:26

Ik heb hem mijn excusses aangeboden...

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:26

Next. Hij is een zwakkeling en profiteur. Als die je echt leuk vond, had die er werk van gemaakt en niet lopen te verkondigen dat hij geen geld heeft of moe is. Bye.

Al vind ik ik het verhaal over de cola zelf betalen wel erg vreemd :')

I mean, die drie euro max, zou jij die niet willen betalen?

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Tja..daten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:30

Maar wat raar ook dat je voorsteld dat hij zijn eigen cola moet betalen. Als iemand die je semi-leuk vind krap zit kan het ook een keer van jouw kant komen toch?
Heel eerlijk, ik zou afhaken als ik de reacties kreeg die jij hem geeft. Het is jullie 2e date, zo moeilijk zou het allemaal niet moeten zijn. :=

Volg Joy op Joy the Malinois <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:32

Denken jullie dan echt dat deze man nog zin had om TS te zien?

-Zij regelt de eerste date
-Zij vraagt om een tweede date (waar hij mee instemt)
-Zij moet ook bij de tweede date bepalen wat ze gaan doen, hij wil geen input geven (als ze zijn input vraagt moet ze 'zeggen wat zij wil')
-Hij geeft aan geen geld te hebben voor een date
-Hij geeft aan dat hij moe is

Alles komt van TS en hij doet niks, behalve appjes sturen. Het is jullie tweede date, zo moeilijk zou het niet moeten zijn toch?

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Tja..daten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:53

ik zou het ook niet fijn vinden als op 2e date als je al eerlijk bent en daarna nog iemand zo betweterig over komt.
ik zie dat je je excuses al hebt aangeboden dar is natuurlijk ook goed.

ik verbaas me er trouwens al over dat je een normale date hebt kunnen vinden op Tinder die al iets gaat drinken. de meeste willen daar ook toch wat anders :')

Saartje_J
Berichten: 131
Geregistreerd: 31-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:57

topsylover schreef:
Hij had misschien anders kunnen zeggen dat de date hem niet zo goed uit kwam, maar dat jij als een moedertje tegen hem zegt dat hij niet te laat moet gaan slapen is wel behoorlijk belachelijk inderdaad.
Als iemand mij zo zou commanderen nadat ik ze net heb leren kennen zou ik ook keihard afgeknapt zijn.

Daarnaast, een 32-jarige man die geen geld heeft voor een colaatje? Wat moet je daarmee. :=


Die laatste zin... dat dacht ik ook al :)

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Tja..daten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:04

wat een mietje. blijkbaar geen zin om maar wat moeite te doen voor je. Lekker laten lopen zo'n niksnut

Suzanne F.

Berichten: 49170
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:15

Geen aandacht meer aan besteden. Hij is blijkbaar niet echt enorm geïnteresseerd.
Jouw reactie was wel een beetje bitchy inderdaad maar ik had al niks meer gestuurd. Hij heeft geen geld om met jou uit te gaan en hij is moe. Dus hij probeert je netjes af te poeieren. Klaar dan.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Sellyxx

Berichten: 1202
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:18

Ik vind sommige mensen hier een beetje overdreven reageren alsof ts obsessief zou zijn. Ze mag hier best over nadenken/piekeren/mee zitten. Dat zou ik ook doen hoor. Ik lees hier idd dat jij vooral veel moeite moet doen en misschien raak jij daar wel onzeker van? Van 'Wil hij het wel echt?' Als iemand dan met bezwaren komt is het logisch dat je dat negatief opvat. Sommige mensen hier bekijken het vanuit de buitenkant en zeggen daarom 'hij is alleen maar eerlijk', maar ik combi met het initiatiefloze snap ik heel goed dat het je irriteert. Als hij nou had laten blijken dat hij het heel leuk vond met je weg te gaan, alleen echt moe/ziek oid was, zorgt dat er misschien voor dat je alweer meer begrip krijgt. Hij reageert van ik ben moe, ik wil niet te laat maken etc, en als je dat dan op jouw beurt tegen hem terug zegt zijn dat enkel zijn woorden en dat vind ik zeker niet opeens moederig. Het kan jou namelijk niks schelen hoelaat hij naar bed gaat, t zijn enkel zijn woorden.

ik zou vooral meer willen weten idd over zijn financiële situatie, natuurlijk kan het zo zijn dat iemand problemen heeft, iemand hoeft dan niet gelijk afgeschreven te worden. Maar het zou mijn nieuwsgierigheid wel wekken van, wie is hij en wat voor leven heeft hij ;). Als daar verder niks aan de hand blijkt te zijn weet je ook weer dat je zijn reactie, helaas, wel persoonlijk op kunt vatten.
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 07-01-18 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Tja..daten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:22

Zo nou jou had ik ook de deur gewezen := eerlijk er voor uitkomen en dan nog gezeik krijgen ook. Want je weet zelf ook dat als je ‘een colaatje’ gaat drinken, dat niet bij 1 blijft. En als je dan krap bij kas zit :=

Maar goed, zou maar lekker door gaan swipen dan. Dit wordt hem duidelijk niet als jullie je nu al aan elkaar ergeren :roll:

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Sellyxx

Berichten: 1202
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:28

Celiien schreef:
Zo nou jou had ik ook de deur gewezen := eerlijk er voor uitkomen en dan nog gezeik krijgen ook. Want je weet zelf ook dat als je ‘een colaatje’ gaat drinken, dat niet bij 1 blijft. En als je dan krap bij kas zit :=

Maar goed, zou maar lekker door gaan swipen dan. Dit wordt hem duidelijk niet als jullie je nu al aan elkaar ergeren :roll:


Hij komt eerlijk ergens voor uit, maar hij lijkt er niet echt voor uit te komen graag met ts iets te willen doen. Jij kan vanaf jouw situatie zeggen, ik had je de deur gewezen, maar als jij in jouw geval enthousiaster was overgekomen zou ts misschien wel helemaal niet zo op jouw hebben gereageerd en had je haar ook deur niet hoeven te wijzen.

Ik denk dat het voor ts een opstapeling was van 'maars' waardoor zij eerder het idee kreeg de deur gewezen te worden dan andersom?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _joy_c_, Annienke, Ellen_ov, Googlebot, JorineV, marley93, MirjamRobin, Mo_86, Neelm3r9, Paardjes83, SannevZ, Selina en 168 bezoekers