Knhs instructieweken 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChiniChar
Berichten: 29
Geregistreerd: 06-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 13:44

Kan gewoon iedereen meedoen of moet je al minstens een keer een wedstrijd gereden hebben? Zag namelijk op een formulier van vorig jaar iets staan van combinatienummer dus vroeg me dat af haha

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Knhs instructieweken 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 13:58

Je moet lid zijn van de KNHS. :)

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 14:04

Ihashe schreef:
Is het ook leuk om als 14-15 jarige bij een paardenkamp te zitten of is het vooral 21+?


Ligt heel erg aan welk kamp. Bijvoorbeeld de allround week zit meestal rond de 17/18 en ouder.

ChiniChar schreef:
Kan gewoon iedereen meedoen of moet je al minstens een keer een wedstrijd gereden hebben? Zag namelijk op een formulier van vorig jaar iets staan van combinatienummer dus vroeg me dat af haha


Was dat niet relatie nummer ? Die heb je namelijk wel nodig, en die krijg je wanneer je lid bent van de knhs.

Ihashe
Berichten: 257
Geregistreerd: 05-04-15
Woonplaats: Son en Breugel

Re: Knhs instructieweken 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 15:07

Dankje, weet iemand dan de gemmidelde leeftijd van een SGW-kamp? Die spreekt mij persoonlijk ook meer aan. Is het ook wel echt dat je daar iets leert of is het meer de constructie van een ponykamp?

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 23:19

Ihashe schreef:
Dankje, weet iemand dan de gemmidelde leeftijd van een SGW-kamp? Die spreekt mij persoonlijk ook meer aan. Is het ook wel echt dat je daar iets leert of is het meer de constructie van een ponykamp?


Je hebt ook een sgw kamp tm 21 jaar, daar zal je dus zeker leeftijdsgenoten vinden, maar dan mag je echt je wekker zetten en achter de computer slapen, want die zit razendsnel vol.

Ik heb een keer meegedaan met een allround week en ik ben afgelopen zomer als begeleiding meegeweest. Ik vind het super leerzaam en absoluut niet het concept van een ponykamp hebben, vooral omdat je twee keer per dag van verschillende instructeurs les krijgt. In de avond worden er clinics georganiseerd, maar tussendoor zal je jezelf moeten vermaken of mee willen doen met de spellen van de begeleiders als die georganiseerd worden.

ChiniChar
Berichten: 29
Geregistreerd: 06-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 10:47

ChiniChar schreef:
Kan gewoon iedereen meedoen of moet je al minstens een keer een wedstrijd gereden hebben? Zag namelijk op een formulier van vorig jaar iets staan van combinatienummer dus vroeg me dat af haha


Was dat niet relatie nummer ? Die heb je namelijk wel nodig, en die krijg je wanneer je lid bent van de knhs.[/quote]

Ah oke, ik dacht combinatienummer gezien te hebben maar relatienummer is veel logischer haha

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Re: Knhs instructieweken 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:12

Ik ben ook aan het wachten op de data voor dit jaar, vorig jaar voor het eerst geweest. Zo enorm veel geleerd en leuke tijd gehad! Ik ga dit jaar zeker weer :):)

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: Knhs instructieweken 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:51

Ik ben ook heel benieuwd naar de data! in 2015 en 2016 (uit mijn hoofd) geweest, helaas kwamen de data van 2017 niet heel gunstig uit, maar hoop heel erg dat we volgend jaar weer kunnen!

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Knhs instructieweken 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:18

Een vriendin van mij heeft gemaild, het antwoord was dat de datas waarschijnlijk pas ergens in februari bekend worden.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Knhs instructieweken 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:57

Ik ben voorgaande jaren naar de op naar de top week geweest maar vond deze vorig jaar met 4 dagen alleen maar dressuur wat lang. Zeker omdat de beloofde springles toch weer longeerles werd. Wel was ik erg blij met 1 van de instructeurs

Ik twijfel nu een beetje alle kanten op. Dus heb wat vragen
- hoe ziet het programma van de m/z dressuurweek eruit en kan je daarbij kiezen om de hele week van dezelfde instructeur les te krijgen
- is de allround week of weekend ook nuttig als je L springt en M crosst want wat ik van vroeger weet was het springniveau vaak wel wat lager?
- is de eventing week leuk als je M crosst want volgens mij is het terrein van Ermelo daar minder op ingericht?

meagen

Berichten: 952
Geregistreerd: 22-12-07
Woonplaats: deventer

Re: Knhs instructieweken 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:59

volg
ik wil dit jaar zeker weer die kant op gaan
alleen de datum nog even kijken

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:21

Joki schreef:
Ik ben voorgaande jaren naar de op naar de top week geweest maar vond deze vorig jaar met 4 dagen alleen maar dressuur wat lang. Zeker omdat de beloofde springles toch weer longeerles werd. Wel was ik erg blij met 1 van de instructeurs

Ik twijfel nu een beetje alle kanten op. Dus heb wat vragen
- hoe ziet het programma van de m/z dressuurweek eruit en kan je daarbij kiezen om de hele week van dezelfde instructeur les te krijgen
- is de allround week of weekend ook nuttig als je L springt en M crosst want wat ik van vroeger weet was het springniveau vaak wel wat lager?
- is de eventing week leuk als je M crosst want volgens mij is het terrein van Ermelo daar minder op ingericht?


Ik kan de eerste vraag niet voor je beantwoorden.
De tweede vraag wel en de derde vraag ook. De allroundweek is leuk voor alle niveau's! Je wordt ingedeeld naar niveau en je voorkeur en mochten de instructeurs denken dat je het kunt dan laten ze je ook hoger springen. Ik heb nu zelf alleen maar jong spul om te rijden maar toen ik nog met de pony's op kamp ging lieten ze ons zelfs boven ons huidige niveau springen om te kijken hoe dat aanvoelde. :) Het eventingterrein is geschikt voor alle klasses. :)

lyvexelvin
Berichten: 1
Geregistreerd: 09-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:29

Ik lees nog geen antwoord op de eerdere vraag of de instructieweek leuk is voor 14 jarigen. Kan iemand mij dat nog vertellen?

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Knhs instructieweken 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:46

Ik ben zelf destijds naar een gecombineerde paard pony week geweest als 15 jarige en vond dat toen helemaal het einde! Wel al 7 jaar geleden!

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Knhs instructieweken 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:58

Ik ben voor de eerste keer geweest toen ik 13/14 was, toen een hele leuke week gehad!

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: Knhs instructieweken 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:23

Ik ben er ook voor het eerst geweest toen ik 13/14 was, was ontzettend leuk! Dat was de allround pony week, misschien als je een paard hebt, dat je bij minder leeftijdsgenoten in zit en het misschien minder leuk is.

EllyC

Berichten: 8123
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Knhs instructieweken 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:03

het wordt toch op leeftijd ingedeeld en niet op stokmaat?

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Knhs instructieweken 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:39

Bij een paard/pony week heb je daar niet zo'n last van hoor! Bij ons was de oudste 18 geloof ik.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:40

Ik vind dat je niet zo zeer veel leert met een paard dat L of M loopt. Met geluk hoor je een aantal tips die je nog niet wist. Dus het kán wel. Maar ik doe het persoonlijk dus om die reden niet.
Cross terrein vind ik leuk om mee te beginnen. Voor officieel B en L al niet meer. Voor het M zijn er vast wel enkele lijnen en leuke hindernissen maat zoals ik me herinner vind ik het niet zo, tenzij er nu veel is veranderd.
Het is vooral de gezelligheid en iemand die wat minder fanatiek lest zal er heel veel aan hebbem.
En at k zeg misschien die andere kijk.

Maar. Dat is persoonlijk.


Voor een 14 jarige vind ik het een onwijs leuke ponykamp. Inclusief ontzettend veel informatie uit verschillende lessen. Vooral de gezelligheid er om heen. Daarbij leer je er erg veel als je nog niet zo lang mee loopt in de wereld!

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:17

EllyC schreef:
het wordt toch op leeftijd ingedeeld en niet op stokmaat?


Bedoel je de weken of de lesgroepen?
Wat betreft de weken wordt er niet iets 'ingedeeld'. Je hebt ponyweken, paardenweken en gemengde weken (vaak paarden t/m 21).
Lesgroepen worden ingedeeld op niveau. Hierin kan je ook voorkeuren aangeven.

Cioccolato schreef:
Ik vind dat je niet zo zeer veel leert met een paard dat L of M loopt. Met geluk hoor je een aantal tips die je nog niet wist. Dus het kán wel. Maar ik doe het persoonlijk dus om die reden niet.
Cross terrein vind ik leuk om mee te beginnen. Voor officieel B en L al niet meer. Voor het M zijn er vast wel enkele lijnen en leuke hindernissen maat zoals ik me herinner vind ik het niet zo, tenzij er nu veel is veranderd.
Het is vooral de gezelligheid en iemand die wat minder fanatiek lest zal er heel veel aan hebbem.
En at k zeg misschien die andere kijk.

Maar. Dat is persoonlijk.


Voor een 14 jarige vind ik het een onwijs leuke ponykamp. Inclusief ontzettend veel informatie uit verschillende lessen. Vooral de gezelligheid er om heen. Daarbij leer je er erg veel als je nog niet zo lang mee loopt in de wereld!


Dat hangt er een beetje vanaf, maar ben het wel met je eens dat dat niet de enige reden zou moeten zijn om naar kamp te gaan (M/Z weken evt. wel, heb daar geen ervaring mee).
Crossterrein is inderdaad op BB/B niveau, maar er zijn ook zeker wel een aantal uitdagende hindernissen (trakener, heg, brug af en dan een dikke boomstam etc.). Daarnaast zouden ze ook een aantal hindernissen kunnen verplaatsen om moeilijke lijntjes te maken, maar dit wordt volgens mij niet veel gedaan.

Noor17
Berichten: 402
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:38

Vriendin had een berichtje gedaan en kreeg: klopt dat we later zijn met de data. Dit jaar geen weken maar een paar lange weekenden.... wel duidelijk waar de prioriteit van de KNHS ligt.

xHoefijzer

Berichten: 191
Geregistreerd: 20-11-13

Re: Knhs instructieweken 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:43

@noor17 zeiden ze ook wanneer ze ongeveer online gezet worden?

Noor17
Berichten: 402
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Knhs instructieweken 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:59

Nee dat konden ze nog niet zeggen. Dat was ook waarom ze het had gevraagd ivm vrij vragen op haar werk.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:19

Als je een paar berichten terug leest zie je dat ik had geschreven dat ze de datas in februari verwachten te weten.

mavantos

Berichten: 3589
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:23

Ik lees mee ter oriëntatie :)
Eindelijk weer een paard dat wat ouder is. Week vind ik veel te intensief, maar als het echt een (lang) weekend is zou het wel leuk zijn misschien eens mee te doen.