Point in the picture

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Point in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-18 02:17

Hallo!

Vandaag heb ik een hele 4 uur aan mijn huiswerk besteed. Namelijk het fotograferen van Point!

Ik als amateur ben erg blij met hoe sommige foto’s eruit zijn gekomen. Erg veel ruzie gehad met mijn opdracht, voornamelijk de donkere foto’s. Dus 2 uur, 2 camera’s, een paar rondjes longeren en een bouwlamp verder kwamen we hier!

Afbeelding

Ik vind dit toch wel een van de tofste foto’s geworden. Ik heb ze nog lang niet allemaal over gezet, maar wil deze toch graag met jullie delen!


Afbeelding
Deze close-up ben ik ook wel tevreden mee.
Iemand nog tips voor fotograferen in het donker? (Naast een beter camera kopen natuurlijk :P)

Bedankt voor het lezen!


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101648
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Point in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:52

Wil je alleen fototechnische tips? Dan past het topic beter op FK. Wil je alleen de paardjes laten zien zonder verdere bedoelingen dan hoort het hier.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/


lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-18 13:53

Bellatrix schreef:
Wil je alleen fototechnische tips? Dan past het topic beter op FK. Wil je alleen de paardjes laten zien zonder verdere bedoelingen dan hoort het hier.



Oh dat is eigenlijk wel een lastige. Ik bedoel er eigenlijk verder niets mee. Bedankt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101648
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Point in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:43

Die eerste heeft wel wat maar kan meer nabewerking gebruiken als je jezelf wil verbeteren.
De 2e is onscherp en heeft storende achtergrond.

Gewoon lekker veel oefenen en kijk naar fototopics op FK, daar kan je ook veel tips uithalen. :j

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-18 20:09

Bellatrix schreef:
Die eerste heeft wel wat maar kan meer nabewerking gebruiken als je jezelf wil verbeteren.
De 2e is onscherp en heeft storende achtergrond.

Gewoon lekker veel oefenen en kijk naar fototopics op FK, daar kan je ook veel tips uithalen. :j



Dankjewel!

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Point in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:07

bij de 2e vind ik de uitsnede niet zo mooi, had hem iets hoger gepakt, dus de frontriem erop en iets minder van de rest en stel scherp op het oog, kies voor het mooie een egale achtergrond, hij lijd nu erg af.

Foto 1, ja ik heb het ook eens geprobeerd en ondanks dat ik al 5 jaar fotografeer was ik er ook niet tevreden over. er is zo weinig licht dat de meeste camera's en of goedkopere lenzen dat niet trekken.

Bij jou had het lichtpunt hoger moeten staan dus echt achter het paard en niet van onder, zelfde geld voor jezelf, neem nooit een foto van onderen want dan trek je 9/10x de verhoudingen uit elkaar, probeer altijd op ooghoogte van dier/persoon te blijven.

Lekker blijven oefenen :) komt vast helemaal goed

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-18 23:31

Keell94 schreef:
bij de 2e vind ik de uitsnede niet zo mooi, had hem iets hoger gepakt, dus de frontriem erop en iets minder van de rest en stel scherp op het oog, kies voor het mooie een egale achtergrond, hij lijd nu erg af.

Foto 1, ja ik heb het ook eens geprobeerd en ondanks dat ik al 5 jaar fotografeer was ik er ook niet tevreden over. er is zo weinig licht dat de meeste camera's en of goedkopere lenzen dat niet trekken.

Bij jou had het lichtpunt hoger moeten staan dus echt achter het paard en niet van onder, zelfde geld voor jezelf, neem nooit een foto van onderen want dan trek je 9/10x de verhoudingen uit elkaar, probeer altijd op ooghoogte van dier/persoon te blijven.

Lekker blijven oefenen :) komt vast helemaal goed



An top bedankt! Ik had idd ook heel veel moeite met het licht. Was allang blij dat deze er zo uit was gekomen!
Nogmaals bedankt voor de tips!

marit2403
Berichten: 439
Geregistreerd: 01-11-15

Re: Point in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:12

Mooi die eerste foto!!

Spoiler:
kiekeboe


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brandje_04 en 31 bezoekers