Trailer verhuren, contract?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Trailer verhuren, contract?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 20:08

Halloo,

Sinds januari dit jaar heb ik mijn eigen trailer.
Wat begon als 1 hoop blijheid werd al gauw 1 grote nachtmerrie. Van top tot teen was dat ding verrot, zowel wanden als vloer en zelfs de oplooprem was kapot.
Na maanden te hebben geklust is hij klaar en ben ik er onwijs trots op natuurlijk.

Nou is het zo dat ik hem wil gaan verhuren, rond Amsterdam zijn er nauwelijks 1,5 paards trailers te huur en zo extreem vaak gebruik ik hem niet en vind het zonde om hem dan te laten staan.

Met mijn ouders had ik al wat besproken qua kosten maar ik zit er ook over te denken om een contractje op te stellen.

Dit omdat ik vaker heb gehoord dat mensen hun trailer verhuren, bijv. 50,- borg vragen en dat het paard van de huurder de trailer afbreekt en de schade enorm is. Dan kan je zeggen dat de borg daarvoor is maar als er een paard een gat in de wand schopt (bij wijze van) is dat echt niet met 50,- gerepareerd.

Is het dan reël om borg te vragen en een klein contractje op te stellen met daarin dat bij grote/ernstige schade veroorzaakt door hetgeen dat de huurder vervoert, de kosten worden vergoedt door de huurder?
Denk hierbij aan grote schade hè, Dus niet als de trailer gewoon vies wordt teruggebracht of als er een krasje in mn trapbescherming zit...


Ik hoor graag meningen en ervaringen hierover!

Stillfree van Susheila Stables aka. Tommy
Lucky Velvet Bar aka. Boots
http://www.cm-fotografie.weebly.com ~ http://www.facebook.com/cmfotografie1


Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Trailer verhuren, contract?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:14

Ik zou zeker een contract opstellen. Maar beter is misschien inschrijven kvk en dan algmene voorwaarden opstellen en die laten ondertekenen. Ik zou zelf niet snel een trailer verhuren. Je weet nooit hoe je hem terug krijgt. Denk aan kapot licht e.d. zou het een en ander goed gaan uitzoeken qua verzekering, aansprakelijkheid en evt schade

XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Trailer verhuren, contract?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 20:33

Kvk en bedrijfsverzekering is zo duur dat ik er meer aan kwijt ben dan dat ik er uiteindelijk uit haal helaas.

Ken ook wel mensen die paardenvervoer doen en dat ook niet hebben omdat het gewoon té duur is vergeleken hetgene wat je eruit haalt. Kan je nagaan hoeveel het is voor enkel een trailer zelf verhuren.

Qua verzekering wordt ik niet veel wijzer. De een zegt dat je WA verzekering erover gaat en de ander niet. Ga sowieso mn eigen verzekering eens bellen en vragen hoe dat zit.

Stillfree van Susheila Stables aka. Tommy
Lucky Velvet Bar aka. Boots
http://www.cm-fotografie.weebly.com ~ http://www.facebook.com/cmfotografie1

Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Trailer verhuren, contract?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:39

Bedrijfsverzekering snap ik dat je dat te duur vind. Dan moet je er wel rekening mee houden dat je een keer een schade moet betalen denk ik. Dit blijft altijd een lastig punt inderdaad. Je zult nooit alles kunnen afdekken. Heb zelf ooit een keer mijn trailer uitgeleend. Kennissen brachten trailer terug. Ik was niet thuis. Toen ik de volgende dag de trailer goed weg wilde zeggen zag ik dat er schade was. Heb hun gebeld maar volgens hun hadden zij dit niet veroorzaakt. En ik weet zeker dat ik hem heel had meegegeven. Woord tegen woord

XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 20:43

Jaa daarom!
Kijk krassen of iets dat kan altijd gebeuren en zal ik echt niet moeilijk om doen, maar als er een scheur in mn mat van 200,- zit dan ga ik dat wel verhalen op de tegenpartij.
Vandaar dat ik een contract wil opstellen voor grote schade

Edit; las net iets over een logboekje bijhouden met de schade. Foto’s erbij met datum en naam van de huurder, dan kan je altijd aantonen dat de schade er bijv nog niet zat
Laatst bijgewerkt door XxChelsey1xX op 28-12-17 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Stillfree van Susheila Stables aka. Tommy
Lucky Velvet Bar aka. Boots
http://www.cm-fotografie.weebly.com ~ http://www.facebook.com/cmfotografie1

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:43

@wescha, vooraf samen fotos maken en naar elkaar appen. Dat kan je als bewijsmateriaal gebruiken :)

Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Trailer verhuren, contract?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:44

Dat is inderdaad een goede les geweest, maar bij bekenden ga je er toch vanuit dat het op goed vertrouwen kan.

Hopelijk krijg je je informatie op orde en kan je een goede keuze maken

XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Trailer verhuren, contract?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 20:56

Vandaar mijn edit, ik wil dan een logboek bij gaan houden met de naam van de huurder, de datum van verhuur, foto’s vooraf met datum en foto’s achteraf met datum om altijd bewijs te hebben en in mijn gelijk te staan.

Maar mijn moeder zei net iets dat het mensen kan afschrikken als ze voor “even een trailer huren” een contractje moeten ondertekenen

Stillfree van Susheila Stables aka. Tommy
Lucky Velvet Bar aka. Boots
http://www.cm-fotografie.weebly.com ~ http://www.facebook.com/cmfotografie1

Anomien

Berichten: 7370
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Trailer verhuren, contract?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:58

Jee... ik zou het gewoon niet doen als ik dit al lees.
Veel werk. Je bent al snel te duur of als er schade is heeft niemand het gedaan. Gebruikers zien altijd mogelijkheid tot discussie.

En dan. Ben je naast de gebruikelijke slijtage je winst weer kwijt.

Mama van mijn lieve meisjes

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Trailer verhuren, contract?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:07

Ik zou het ook niet doen.
Toen ik in 2014 mijn paard heb verkocht heb ik mijn trailer aan stalgenoten uitgeleend.
Toen ik die na een jaar weer op ging halen mankeerde er vanalles aan.
Zo stond heel mijn neuswiel scheef, zijn waarschijnlijk een keer weggereden zonder het neuswiel omhoog te doen, en om over de binnenkant maar niet te spreken. :x
Nee ik leen mijn trailer niet meer zomaar uit en zal hem ook nooit gaan verhuren. :n

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Trailer verhuren, contract?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:44

Vergeet ook niet dat de meeste aansprakelijkheidsverzekeringen niks uitkeren bij schade aan aanhangers of trailers. Ik had ook schade aan mijn gietvloer na het uitlenen, tja... Gewoon pech helaas, volgens de verzekering iig.


Nibbit

Berichten: 10407
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Trailer verhuren, contract?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:49

Ik zou de trailer mooi voor mezelf houden.
Je hebt niks aan een ander zn schade, en mensen zijn vaak niet zo zuinig als t niet hun eigen is..

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Trailer verhuren, contract?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:57

Mijn trailer is zelfs niet verzekerd als ik hem uitleen.Die zit in de verzekering in combi met de auto.
Ik heb begrepen dat bij uitlenen de schade altijd voor jezelf is.
Sindsdien ben ik ook niet meer zo happig om de trailer uit te lenen.

Qerty
Berichten: 2011
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Trailer verhuren, contract?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:17

Als ik een auto huur betaal ik doorgaans tussen de 200-300 euro borg. Denk dus dat je dat ook best voor een trailer kunt vragen. Het bedrag van de huur kun je daar naderhand vanaf trekken.

Ik zou het echter niet aandurven. Schade aan je trailer is superrot, zeker als je er zoveel eigen werk aan hebt zitten. Als het schade bedrag binnen de borg blijft heb je dat wel achter de hand, maar wie garandeerd dat de huurder geen stampij gaat maken als hij het daar niet mee eens gaat. Schade boven het borg bedrag nog daargelaten.
Maar als er onderweg iets gebeurd met de combinatie en een mankement aan jouw trailer heeft daar een mogelijke rol ingespeeld en je hebt deze commercieel verhuurd zijn de financiële gevolgen niet te overzien.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Trailer verhuren, contract?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:28

Toen ik vroeger trailer huurde betaalde ik ook 50 euro borg en werd er een kopie van je rijbewijs gemaakt en moest je ook contract ondertekenen.
Ik denk dat het heel leuk lijkt zoiets maar dat het in praktijk heel erg tegenvalt.

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Trailer verhuren, contract?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:44

Ik zou ook echt niet je trailer uitlenen. Hoe ga je controleren of hij ook weer terug komt? Vals ID is zo aangemaakt. Laatst was er ook een gloednieuwe auto gestolen tijdens het test ritje.... kan je zelf niet gaan rijden? Als je het echt wilt doen zou ik het alleen aan bekenden verhuren

deb_tink

Berichten: 329
Geregistreerd: 31-03-13
Woonplaats: heiloo

Re: Trailer verhuren, contract?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:20

In mijn verzekering stond expliciet vermeld dat ik/Mn ouders verzekerd waren maar verder niet. Dus uitlenen/verhuren doe ik niet.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8261
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:21

Ik lees even mee. Heb een trailer waar ik nu niks mee doe en twijfel tussen verkoop of verhuur...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers