[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:42

ohhh wat leuk! ik heb vroeger altijd veel getekend, maar ik denk zeker al ruim 4 jaar niet meer. Door dit topic wil ik toch wel weer gaan tekenen, niet dat ik extreem goed ben, maar ik vond het altijd zo leuk! Eigenlijk alleen maar paarden, maar goed dat komt hier wel goed uit :') Op een gegeven moment vroegen steeds meer stalgenoten me om hun paarden na te tekenen, toen was de lol er voor mij vanaf, want dan voelde het als een verplichting om te gaan tekenen. Ik denk dat ik me aan een keer per maand ga wagen, want ik werk ook nog 40 uur in de week :+

Bovenstaand verhaal typte ik zo'n 1,5 uur geleden, ik ben heel enthousiast begonnen aan mijn eerste tekening. Ik wil per maand een tekening maken van mijn jaarling, beginnend als veulen *\o/* Ik teken aan de hand van een foto. Hier mijn eerste tekening:

Januari '18 Legendale als veulen

Afbeelding
Ik vond zijn hals echt heel erg lastig...

Legendale HB Glamourdale x Diamond Hit x Sultan


eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:24

Ik vind het veulen gaaf! Gewoon een gave tekening :D

Als iemand een tekening wil maken van een foto, ik bied eclair aan hoor! Ik heb 1000e foto's, kan helaas geen nieuwe meer bijmaken :(

Seven

Berichten: 21189
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:22

Vandaag weer eens iets anders gedaan namelijk weer een breyer repaint die hoort hier niet dus vandaag geen pastel update :D

Zanakuzies
Mooie studie van het paard

Gerlinde
Ziet er goed uit, ga je deze verder uitwerken?

Nalonyda
Mooie kleuren, oog vond ik zelf ook mooi zo leeg voegt in mijn ogen nog meer mysterie toe.

Victory boy
Mooie schetsen/lineart vooral stampertje vind ik erg leuk

Julie
De verhoudingen kloppen joh kunnen eten helemaal maar zeker met nr twee ben je goed op weg

Nalonyda
Beide weer erg mooi, prachtig kleur gebruik bij de tweede erg realistisch.

Danielle
Erg mooi gemaakt :j
De hals ziet er goed uit, enige wat mijn aandacht extra trekt is het ook die is wst zwaar omrand of te licht kwa pupil naar mijn idee

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:29

Dankjewel eclair en seven, geeft me toch weer wat moed voor de volgende! Ik denk inderdaad dat dat hetgeen is wat me inderdaad ook een beetje teveel opvalt seven, dat oog. Nou ja, ik hoop door de maanden heen meer te leren en te verbeteren! Ik vind repaints altijd erg leuk ook om te zien!
Nalonyda, ik vergat het bij mijn post te zetten maar wauw, wat een fantastische werken maak je! En ook zo snel... :wow:

Legendale HB Glamourdale x Diamond Hit x Sultan

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:31

Gisteren niet geplaatst, ben wat aan het oefenen in houtskool en wit krijt. Van alles wat. Ik heb ze in m'n big sketchbook geplakt dus het ziet er wat gek uit. De lippen van pinterest op de manier die Quebelle adviseerde. Dat ga ik meer oefenen met losse onderdelen.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Was al eerder begonnen met een fototje in verschillende mediums. Er komt nog aquarell en acryl verf bij. En dan eens zien hoeveel ruimte ik dan nog heb. Wil dit vaker doen in m'n boek. (Die overigens echt enorm is :+ )

Afbeelding

Seven

Berichten: 21189
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:33

Ik dus ook m'n eerste met pastel gedaan en deze met acryl en lekker fel vos gemaakt net als m'n eigen oranje dame
Spoiler:
Afbeelding

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:37

Seven schreef:
Ik dus ook m'n eerste met pastel gedaan en deze met acryl en lekker fel vos gemaakt net als m'n eigen oranje dame
Spoiler:
[ [url=m/6lkEkq.jpg]Afbeelding[/url] ]



Oh die is fantastisch! Ik heb een zwak voor vosjes <3 welke kleur was hij eerst?

@sanneb: ik vind je werk erg mooi. Ik vind mensen en met name lippen en neuzen echt niet te doen :') Zo lastig...

Legendale HB Glamourdale x Diamond Hit x Sultan

Telpeva

Berichten: 14683
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:41

Reactie rondje

Summerfly Ik ben al blij dat ik niet de enige ben :+ Ik heb ook niet zo veel op of aan te merken op jouw werk, ik zou het niet beter kunnen. Het enige dat mij opvalt is dat dat de rechter wenkbrauw (voor het personage links) wat korter is dan de andere kant. De ogen vind ik mooi met de schaduw zo subtiel.

sanneb: je zou het imo niet zeggen dat het in korte tijd gemaakt is, ik probeer de verschillende kleurtjes erin te ontdekken maar dat zijn er volgens mij behoorlijk veel. Ik vind hem mooi geworden, en de paardjes ernaast zijn ook leuk

gerlindie Poeh daar neem je ook een paar moeilijke dieren zeg, een magere beer en walvissen! heb je er een beetje een goed gevoel bij dat je geen gum hebt gebruikt? want ze zijn niet 100% als op de voorbeeldfoto's, maar je kan imo zo ook prima zien wat voor dieren het zijn, je ziet echt wel wat je van plan was om te maken :j

joey_lover Ik weet niet precies waar ik niet tevreden mee ben, het liefst zou ik een heel deel aan 'oefenen' gewoon over kunnen slaan en meteen perfect mensen kunnen tekenen. De schaduwen in gezichten vind ik moeilijk om te bepalen, ik moet elke keer nog steeds schema's erbij pakken van de verhoudingen, ik kan nog niet tekenen zonder dat ik een dummy (zo'n poppetje om na te tekenen) erbij heb, ugh. Ik voel mij een enorme beginner op dat gebied en dat haat ik. Je wezels vind ik echt cute :o echt een leuke verzameling, en allemaal netjes gemaakt. Ik vond laatst een filmpje over perspectief en verkorten/vergroten van lichaamsdelen in perspectief, die moet ik even opzoeken help mij herinneren dan stuur ik een link in het topic :j Als ik eraan denk doe ik dat vanavond

zanakuzies wat een leukerd! ik vind de manen erg leuk gelukt, mooi realistisch :j

Isapaardje: Wat een leuke gave stijl heb je, doet inderdaad erg denken aan Rien Poortvliet! ga maar snel meer oefenen met de kleuren en hier uploaden want ik wil meer zien :D

Quebelle: dankje voor de uitleg en de stappen! het filmpje dat je doorstuurde zag ik vanochtend pas, die doe ik zo nog even bekijken (alle tips voor striptekenen, character design... dat is allemaal zó welkom :):) Dankje!) Volgens mij heb ik al 100x gezegd dat ik je werk leuk vind maar ik ga het voor de 101e keer gewoon herhalen want zo saai ben ik. Clip Studio heb ik geinstalleerd, moet nog even kijken hoe alles precies werkt maar dat komt wel :D

Wendy15 Pff jij kan ook al zo mooi mensen tekenen *jaloers*

Malenka ben je er al over uit of je hem nog mee laat tekenen deze tekening? ik blijf hem leuk vinden, ook zo op de achtergrond van je materiaalbox. Grappig ook om te lezen dat jij niks hebt met aquarel en potlood, en hoe verschillend zo'n voorkeur soms kan zijn. Je bent de eerste die ik hoor over potlood! gebruik je dat echt nooit dan, ook niet voor schetsen? want hoe werk jij dan?

Seven zo leuk dat je er weer bij bent :D tof dat je de tekening weer opgepakt hebt, ik vond hem al mooi en ik vind hem nu nog mooier :j Ps ik zie net je repaint voorbij komen, ik voel grote liefde <3 <3 <3

zanakuzies hey dat ziet er goed uit :D ik heb het programma ook geinstalleerd n.a.v. dit topic, hopelijk werkt het voor mij net zo goed! het ziet er echt uit als potlood, en zeker die neus bovenin vind ik heel mooi geworden


Als ik straks meer tijd heb doe ik op de rest ook reageren, ik ben al zo lang aan het tikken nu dat ik straks anders geen tijd meer heb om zelf te tekenen. Succes vandaag weer iedereen, maak er wat moois van :*

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Seven

Berichten: 21189
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:50

:D
Bedankt Telpeva

@danielle
Ik moest het zelf ook even opzoeken haha het was ook een vos maar deze stond al bijna een jaar in de grondverf in de kast haha

Stiekem een close up je

Spoiler:
Afbeelding

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Telpeva

Berichten: 14683
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:17

Mijn eerste tekening op de pc en met wacom sinds jaaaren is bij deze een feit. Zo uit mijn hoofd is het 10 jaar geleden, of iets in die richting. Het voelt ook nog onwijs onwennig en het filmpje dat Quebelle postte vond ik een erg leuke manier om toch de bewegingen weer wat onder de knie te krijgen. De helft van de stappen ben ik vergeten, zie ik nu achteraf maar hey.
Paardjes
Afbeelding
Wel in een oude versie van photoshop gemaakt want clip studio krijg ik niet aan de praat, tijdens het installeren krijg ik een error dat er een bestand mist en zodra ik hem start zegt hij dat een ander bestand mist. Morgen maar weer even naar kijken.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

gerlindie

Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:45

Ik ben niet thuis vandaag, dus heb deze tussendoor gemaakt in de trein.
Alleen mijn stift was te dik, en ik ben een G vergeten :')

Maar goed, het telt mee :)

Afbeelding

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:46

@Gerlinde, er is ook en specifiek handlettering topic. (niet dat ik je daar heen wil jagen, maar best gezellig daar)
[UK] [CENTRAAL] Handlettering
Ik hang daar ook, maar ik heb meestal kruisingen tussen handlettering en tekenen.. of zo...
Probeer hier de tekeningen te gaan plaatsen en daar de handlettering.
En dat letters vergeten.. uche... doe ik nooit.. .. zoek de fout..Deze was makkelijk te corrigeren.
Spoiler:
Afbeelding

Deze was niet te corrigeren :+ *\o/* {:)-:( En deze had ik letterlijk overgeschreven, proest....

Spoiler:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 04-01-18 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

gerlindie

Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:49

Ik ga eens kijken sjolvir :D

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:07

Afbeelding

Van vandaag. Gaan nog wel wat uurtjes inzitten

I Survived because the fire within, burned brighter than the fire around me.
*~ Duende ~* Frederiksborger ras (moravitas_devoto op Instagram )

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:20

Telpeva: zo simpel, maar zo paards <3
Gerlindie: het handletter topic is gezellig hoor, vooral doen :D *ugh*
Moonprayer: heb ik ergens over heen gelezen? Ga je een tattoo ontwerpen?

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:56

nergens overheen gelezen, ik heb alleen deze gepost. word inderdaad een tattoo, onderarm .
niet voor mijzelf. het is mijn werk ^-^

I Survived because the fire within, burned brighter than the fire around me.
*~ Duende ~* Frederiksborger ras (moravitas_devoto op Instagram )

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:56

Oeh, dat is helemaal vet! Vriendin van mij heeft ook tattoo's ontworpen als werk!

Dat moment dat je uit je werk komt, de hele dag zin had in tekenen, je een papier voor je neus hebt en een potlood en dat er dan niks lukt :(

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:49

Ik lig momenteel ziek op bed. Gisteren nog een poging gedaan om een fennec te schetsen, maar met barstende hoofdpijn youtube videos kijken is blijkbaar niet zo'n succes. Heb het dus maar snel opgegeven. Vandaag niet eens geprobeerd om vanaf filmpjes te schetsen, dus alleen wat rare krabbels. Zou zelf niet eens weten wat het zijn :=

3/365, 4/365
Afbeelding

Seven

Berichten: 21189
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 02:30

Ahha moon prayer, Dan moet bij jou zijn dus met mijn tattoo idee die ik zelf maar niet op papier krijg :D
Wellicht dat jij wel kan maken wat ik zie in m'n hoofd

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:05

O jeetje nu voel ik me wel heel amateuristisch als ik jullie prachtige kunstwerken zie. :=

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:15

@SanneB Prachtig!! wat een expressie! :D

en Martine, natuurlijk niet, gewoon lekker schilderen, tekenen, schetsen en posten ;)

I Survived because the fire within, burned brighter than the fire around me.
*~ Duende ~* Frederiksborger ras (moravitas_devoto op Instagram )


Selina

Berichten: 14260
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:52

joey_lover schreef:
Ik lig momenteel ziek op bed. Gisteren nog een poging gedaan om een fennec te schetsen, maar met barstende hoofdpijn youtube videos kijken is blijkbaar niet zo'n succes. Heb het dus maar snel opgegeven. Vandaag niet eens geprobeerd om vanaf filmpjes te schetsen, dus alleen wat rare krabbels. Zou zelf niet eens weten wat het zijn :=

3/365, 4/365
[ [url=m/Qieoom.jpg]Afbeelding[/url] ]


Toen ik alleen de tekening zag dacht ik dat je je inspiratie van de nieuwe star wars film had :P

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Telpeva

Berichten: 14683
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:02

martine096 schreef:
O jeetje nu voel ik me wel heel amateuristisch als ik jullie prachtige kunstwerken zie. :=

Niks van aantrekken hoor! Niemand is geboren met het talent om direct kunstwerken te maken, de mensen die nu al goed kunnen tekenen die hebben ook allemaal ooit ergens begonnen :j gewoon door gaan, door te oefenen leer je en word je steeds beter!

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Nalonyda

Berichten: 544
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:46

DanielleVos, Moet je zeker gaan oppakken! Heel mooi werk, vind de hals helemaal niet zo storend. En dankjewel! Ik maak het inderdaad vrij snel, vind het soms dan juist lastig om echt tijd ergens in te stoppen :j

sanneb, heel gaaf zeg. Vind de eerste en de lippen toch erg gaaf. Vind het toch ook een leuk idee om meerdere mediums te tekenen op 1 blad.. dat is er eentje die ik ga onthouden :j

Seven, Leuk zeg, begint toch al mooi te lijken. <3

Telpeva, vind zulke tekeningentjes uber schattig. Er ziten ook een paar hele sterke tussen waar je met zo weinig toch een hele mooie vorm krijgt. Vind vooral die rechter die stijgerd erg mooi!

gerlindie, altijd respect voor mensen die zo iets kunnen. Ik ben in mijn tijd als grafisch vormgeven altijd de grond in gebeurd over mijn font gebruik :') Ondanks dat het erg gaaf is als je het goed kan!

Sjolvir, vind de laatste handlettering heeel gaaf van jou <3

moonprayer, prachttiigg <3 Wil ooit een tattoo op mijn arm, heb het ontwerp wel... alleen ben toch niet zo gedetailleerd als dat jij bent!

joey_lover, Beterschap! Hoop dat je snel beter bent, vind je fenne toch wel erg gelukt! Die rechts onder doet me denken aan een hele lang hondje, maar misschien is mijn beelddenken apart, haha! Zal zelf ook maar eens moeten schetsen. Haal anders 05/365 niet. :')

martine096, Waar een wil is.. is een eg, je wilt mijn oude tekeningen ook niet meer zien... reselijk als ik er aan terug ben, maar met oefenen kom je er wel!

Heb Gisteravond deze gemaakt voor 04/365... Ik loop dus bij, alleen twijfel ik wat ik vandaag ga doen. Ik heb werk tot 5, wil even 's middags slapen en heb daarna een borrel... misschien toch wat schetsen in mijn schetsboek of morgen middag maar 2 tekeningen maken
Afbeelding

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:23

Hey, leuk topic!

Ik wil ook graag meedoen. Heb al heel lang niet serieus meer getekend/geschilderd, maar heb besloten dat ik elke dag een klein schetsje oid wil maken in mijn Bullet Journal, en zo af en toe iets groters. Dit omdat ik wel creatief bezig wil blijven, maar me op deze manier niet een te hoge druk opleg.

DanielleVos: Erg mooie schets van het veulen, vooral de hals spreekt me heel erg aan, juist omdat ie niet perfect is.

sanneb: wat een mooie stijl heb je, heel mysterieus. Ook een heel goed idee om met verschillende materialen aan de slag te gaan.

seven: Heel gaaf, mooie lichten en schaduwen.

Telpeva: mooie beweging in je schetsen. Ik heb ook al heel lang niet meer digitaal gewerkt. Ziet er top uit!

moonprayer: Ziet er al goed uit, ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Nalonyda: prachtig! Hoe bouw je dit op?

Afbeelding

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower en 29 bezoekers