Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:11

Ondanks de kritieken op mijn advertentie komt er morgen iemand kijken die juist geen vaste dagen wilt. Wilt niet gelijk rijden en juist zelf eerst kijken of de klik er is. Kortom iemand die aan mijn kleine eisen voldoet. Nu hopen dat het klikt tussen ons

A better world shall emerge based on faith and understanding.


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:02

Succes!

Ik zou meerdere mensen laten komen. Misschien niet gelijk alle vier maar bijvoorbeeld eerste de beste 2 2x. Ze kunnen het ook afzeggen omdat het niet is wat ze zoeken he ... Of ze komen toch niet opdagen, of het klikt niet...

Als je ze allemaal laat komen en je wijst de rest af willen ze misschien niet meer als de eerste keus af haakt. Om dat te voorkomen kun je beter om de beurt laten komen en per persoon bekijken of het wat wordt en daarna pas de volgende vragen.

Ik heb net twee x gehad dat iemand twee x geweest is, enthousiast leek, en dan toch afhaakt (of gewoon niets meer laat horen) daarom had ik al een derde meisje aangegeven (die stuurde net berichtje toen ik hem op gereserveerd had gezet) dat ze mijn geblesseerde paard wel mocht verzorgen en dan 1 van de pony's rijden als dat uit kwam en ze eerste keus zou hebben als het andere meisje af zou haken . Nu rijd dat derde meisje dus 3x per week mijn pony want die ervoor liet niets meer horen. Hopen dat ze het vol houdt. Is er nu een maand denk ik.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:10

Alle 4 kennis laten maken.
Op papier is toch anders dan in het echt.
En bij een klik een vervolgafspraak en laten rijden.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:42

Anke schreef:
Alle 4 kennis laten maken.
Op papier is toch anders dan in het echt.
En bij een klik een vervolgafspraak en laten rijden.


Inderdaad, zo is dat bij mij ook ooit is gegaan. Wel eerlijk zeggen dat er nog 3 komen kijken en je het na de laatste laat weten wie het wordt.
Ik weet nog precies hoe blij ik was toen ze belde dat ik het geworden was :D
Maar zeg dat in ieder geval wel eerlijk, dat vond ik wel heel fijn om te weten :j

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:51

Hallo ik meld me!

Grappig dat ik nu van bijrijder naar paardeneigenaar ben gegaan :D .

Het is nog even weg, maar als mijn paard beleerd gaat worden wil ik graag een verzorger voor drie dagen in de week. Poetsen, longeren/grondwerk, wandelen, losgooien, maar ook mesten etc. Ik wil een bijdrage van 50,- per maand vragen. Rijden is absoluut nog niet aan de orde.

Ia dat reëel, of kan ik dat op mijn buik schrijven?

Edit: ik vind het bedrag symbolisch als "stok achter de deur". Dat er wel iets van serieusheid in zit. Ik vraag het niet omdat ik het nodig heb.
Laatst bijgewerkt door Gimme_Joy op 04-01-18 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:52

Ik vind 50 euro dan erg veel als ze ook moeten mesten.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:53

Gimme_Spurs schreef:
Hallo ik meld me!

Grappig dat ik nu van bijrijder naar paardeneigenaar ben gegaan :D .

Het is nog even weg, maar als mijn paard beleerd gaat worden wil ik graag een verzorgen voor drie dagen in de week. Poetsen, longeren/grondwerk, wandelen, losgooien, maar ook mesten etc. Ik wil een bijdrage van 50,- per maand vragen. Rijden is absoluut nog niet aan de orde.

Ia dat reëel, of kan ik dat op mijn buik schrijven?


Als bijrijder sprekend zou ik dit absoluut niet gaan betalen voor een paard waar niet op gereden kan worden. Al het andere wat je er mee kunt is leuk, maar dat zijn ook dingen die je kunt doen met een paard waar wel op gereden kan worden.


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:53

Ik vind het belachelijk om geld te vragen aan een verzorgster zodat jij niet hoeft te gaan

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:56

Gimme_Spurs schreef:
Hallo ik meld me!

Grappig dat ik nu van bijrijder naar paardeneigenaar ben gegaan :D .

Het is nog even weg, maar als mijn paard beleerd gaat worden wil ik graag een verzorger voor drie dagen in de week. Poetsen, longeren/grondwerk, wandelen, losgooien, maar ook mesten etc. Ik wil een bijdrage van 50,- per maand vragen. Rijden is absoluut nog niet aan de orde.

Ia dat reëel, of kan ik dat op mijn buik schrijven?

Edit: ik vind het bedrag symbolisch als "stok achter de deur". Dat er wel iets van serieusheid in zit. Ik vraag het niet omdat ik het nodig heb.



Ik zou eerder de verplichting geven van grondwerk lessen nemen en deze later omzetten naar rijlessen met eventueel nog een kleine bijdrage.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:57

little_birdy schreef:
Ik vind het belachelijk om geld te vragen aan een verzorgster zodat jij niet hoeft te gaan


Zeg ik dat dat de reden is dat ik geld vraag? Wat een toon zeg...

Ik vraag het nog niet aan iemand he, het is meer een idee...

Rijden is nog niet aan de orde, wil niet zeggen dat het nooit kan he. Als het beleren goed gaat kunnen bosritjes etc. tzt wel. Maar in het begin als er nog niks bevestigd is, vind ik het risico te groot.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:58

myk_en_shant schreef:
Gimme_Spurs schreef:
Hallo ik meld me!

Grappig dat ik nu van bijrijder naar paardeneigenaar ben gegaan :D .

Het is nog even weg, maar als mijn paard beleerd gaat worden wil ik graag een verzorger voor drie dagen in de week. Poetsen, longeren/grondwerk, wandelen, losgooien, maar ook mesten etc. Ik wil een bijdrage van 50,- per maand vragen. Rijden is absoluut nog niet aan de orde.

Ia dat reëel, of kan ik dat op mijn buik schrijven?

Edit: ik vind het bedrag symbolisch als "stok achter de deur". Dat er wel iets van serieusheid in zit. Ik vraag het niet omdat ik het nodig heb.



Ik zou eerder de verplichting geven van grondwerk lessen nemen en deze later omzetten naar rijlessen met eventueel nog een kleine bijdrage.



Dat is natuurlijk ook een optie! Nig helemaal niet aan gedacht.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:59

Gimme_Spurs schreef:
Hallo ik meld me!

Grappig dat ik nu van bijrijder naar paardeneigenaar ben gegaan :D .

Het is nog even weg, maar als mijn paard beleerd gaat worden wil ik graag een verzorger voor drie dagen in de week. Poetsen, longeren/grondwerk, wandelen, losgooien, maar ook mesten etc. Ik wil een bijdrage van 50,- per maand vragen. Rijden is absoluut nog niet aan de orde.

Ia dat reëel, of kan ik dat op mijn buik schrijven?

Edit: ik vind het bedrag symbolisch als "stok achter de deur". Dat er wel iets van serieusheid in zit. Ik vraag het niet omdat ik het nodig heb.


Ik zou hier als bijrijder absoluut niet voor betalen :o En als eigenaar zou ik hier ook geen geld voor vragen ;)
Dan betaal je letterlijk om klusjes te mogen doen, beetje krom denk je niet?
Die €50 kan je vragen zodra er op je paard gereden mag worden, dan vind ik het een heel reeel bedrag.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:01

Maar hoe los je dan het vrijblijvende op? Ik ben erg zuinig op mijn paard en spullen. Helemaal omdat ze nog zo jong is. Zomaar een dag niet komen omdat er verder tpch niks tegenover staat vind ik echt een no go. Dat wil ik ondervangen op deze manier.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:03

Gewoon op zoek naar een betrouwbare verzorger :+
Ik heb nog nooit betaald voor een bijrijdpaard, en ben toch altijd gekomen. Ik heb 1 keer een dag afgezegd, en dat was omdat mijn opa die ochtend overleden was. Verder nooit.
Ook niet toen paard stilstond met een peesblessure en er alleen mee gewandeld kon worden.


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:14

Lienie_F schreef:
Gewoon op zoek naar een betrouwbare verzorger :+
Ik heb nog nooit betaald voor een bijrijdpaard, en ben toch altijd gekomen. Ik heb 1 keer een dag afgezegd, en dat was omdat mijn opa die ochtend overleden was. Verder nooit.
Ook niet toen paard stilstond met een peesblessure en er alleen mee gewandeld kon worden.


Waar woon jij? ;) :+

Makkelijker gezegd dan gedaan. Dit topic is niet voor niets in het leven geroepen denk ik haha!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

HopeMyDay

Berichten: 1282
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:20

Gimme_Spurs schreef:
Hallo ik meld me!

Grappig dat ik nu van bijrijder naar paardeneigenaar ben gegaan :D .

Het is nog even weg, maar als mijn paard beleerd gaat worden wil ik graag een verzorger voor drie dagen in de week. Poetsen, longeren/grondwerk, wandelen, losgooien, maar ook mesten etc. Ik wil een bijdrage van 50,- per maand vragen. Rijden is absoluut nog niet aan de orde.

Ia dat reëel, of kan ik dat op mijn buik schrijven?

Edit: ik vind het bedrag symbolisch als "stok achter de deur". Dat er wel iets van serieusheid in zit. Ik vraag het niet omdat ik het nodig heb.


Ik zou persoonlijk niet zo veel geld vragen voor alleen verzorgen als je er niet mee kan rijden, uiteraard kan je wel zeggen dat tegen de tijd dat er wel gereden zou kunnen worden dat ze dan wel een bijdrage moeten leveren.
Vaak is de kans dat er eventueel gereden kan worden in de toekomst al heel veel motivatie voor jonge(re) ruiters.
Wat is ongeveer je leeftijdscategorie?


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:29

Niet jonger dan 16. Misschien wel 18. Het is een jong paard, dus je moet wel weten wat je doet. Het zou best kunnen dat de uiteindelijke bijrijder onderdeel wordt van het "leerproces" en dan valt er een hoop te bespreken. Maar dat ligt natuurlijk erg aan de persoon.

De reden dat ik een bijrijder wil is dat ik waarschijnlijk naar een stal ga verhuizen die verder van mijn huis ligt dan de opfok nu. Ik werk natuurlijk gewoon fulltime. Daarnaast vind ik het wel prettig om iemand te hebben die kan verzorgen als ik een keer een weekendje weg wil. Zo heb ik dat als bijrijder zelf ook altijd gedaan en dat was top. Iemand erbij die kan opvangen als je een keertje ziek bent ofzo.

Dus niet omdat ik het niet kan betalen oid.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:43

Maar je zoekt dus wel iemand omdat jij het niet kan (wil) ivm tijd/afstand. Je zoekt gewoon een hulpje, en dat is prima, maar ik zou daar geen geld voor vragen. Daarnaast heb je een jong paard, dus als je wil dat je paard ook nog een beetje netjes wordt opgevoed, dan moet diegene wel wat kennis in huis hebben.

In jouw geval komt het bijna op het tegenovergestelde neer, je zoekt iemand die jouw paard beweging en opvoeding wil geven op dagen dat jij niet kan. Dan zou je haast diegene moeten betalen voor de 'klusjes'.

Ik zoek ook iemand om mijn paard te rijden, omdat ik lichamelijk niet kan, en ik hoop dat ik iemand kan vinden die mijn paard op gelijk niveau kan houden of zelfs iets kan bijleren. Dan hoop ik zo een win-win situatie te bereiken dat diegene een paard heeft om te rijden, en dat ik een fijne bijrijder heb. met wat ik wil, zou ik liever elke week iemand 1 of 2 keer op mijn paard zetten die mijn paard ook echt iets te leren heeft, maar daar heb ik geen budget voor helaas :')

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:50

Ze wordt op de stal waar ze terecht zou komen beleerd. Door een trainer en door mij. Hoe lang dat gaat duren hangt natuurlijk van veel factoren af. Dan zou ik het bijrijden uitstellen tot het moment waarop ook echt gereden kan worden.

Maar zijn er dan alleen maar verzorgers die persé willen rijden, of ben ik zo naïef :+

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:02

Niet bot bedoeld hoor ;)
Maar verzorgers zijn er genoeg en als je indd een goede hebt alaan ze echt niet zomaar een dagje over,
Ik zorg namelijk al 3 volle weken voor een paard van iemand die het bekken gebroken heeft.
en sla zo goed als geen dag over (heb soms migraine)
Verzorgen vind ik geen probleem heerlijk om met de dieren om te gaan

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:04

little_birdy schreef:
Niet bot bedoeld hoor ;)
Maar verzorgers zijn er genoeg en als je indd een goede hebt alaan ze echt niet zomaar een dagje over,
Ik zorg namelijk al 3 volle weken voor een paard van iemand die het bekken gebroken heeft.
en sla zo goed als geen dag over (heb soms migraine)
Verzorgen vind ik geen probleem heerlijk om met de dieren om te gaan


Snap ik... het geschreven woord :o

Het is ook een beetje kwestie van vertrouwen natuurlijk. En ik wist van tevoren dat ik een vreselijke paardeneigenaar zou worden vwb bezorgdheid haha!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:09

@rena100 ik zou ze ook alle 4 laten komen. Hier ook mensen mee gemaakt die een tijd niet gereden hadden en helaas toch niet goed genoeg konden rijden om met paardlief overweg te kunnen.

@gimme spurs hangt ook beetje van regio af. Ik heb wel mensen gehad regio spaarndam/Amsterdam die €50 geen probleem vonden en nog niet mochten rijden maar op langere termijn wel. Maar als je het niet echt nodig hebt zou je ook idd verplichte les of lagere bijdrage kunnen doen natuurlijk.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:18

Ik vind de reden om geld te vragen niet Oke. Wil graag iemand die ervoor gaat, en niet iemand die omdat ze betaalt, naar stal gaat omdat het anders 'zonde' zou zijn.

Snap wel dat je een serieus iemand wil, en vind het ook een heel goed idee om diegene dan grondwerk les te laten nemen. Zeg om de week een les, eventueel eens per maar bij een goede en diegene kan aan de slag. Weet jij ook dat er serieus met je paard omgegaan wordt en niet maar wat aangeklooid.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:21

Tja die vier zijn er nu inmiddels alweer 6...krijg elke dag mailtjes...heb nu wel echt iemand die echt zou kunnen passen. Dus die laat ik eerst komen, en daarna kijk ik verder.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:29

Marocje schreef:
Ik vind de reden om geld te vragen niet Oke. Wil graag iemand die ervoor gaat, en niet iemand die omdat ze betaalt, naar stal gaat omdat het anders 'zonde' zou zijn.

Snap wel dat je een serieus iemand wil, en vind het ook een heel goed idee om diegene dan grondwerk les te laten nemen. Zeg om de week een les, eventueel eens per maar bij een goede en diegene kan aan de slag. Weet jij ook dat er serieus met je paard omgegaan wordt en niet maar wat aangeklooid.


Begrijp me niet verkeerd hoor, maar ik snap het niet zo goed. Ondanks dat il het met je eens ben en een grondwerkles dan veel beter is. Maar als je mag rijden als bijrijder is het wel ok om er geld voor te vragen? Ik heb het zelf als bijrijder altijd gedaan. Een bijdrage betalen bedoel ik. Ik leende iemands paard en spullen. Ik heb ook weleens een poos niet kunnen rijden en dan betaalde ik het eigenlijk ook gewoon.

Ik wil inderdaad gewoon een serieus iemand. En of dat nu beter lukt met het verplicht stellen van een les of met geld, dat is me om het even.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers