[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-17 14:44

Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western


poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 14:52

Leuke kaart! Vrolijk kerstfeest iedereen :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:57

Hoe gaat het nu met jullie? :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-18 17:44

Het gaat echt heel goed, dankjewel voor het vragen! :D

Ducky is de afgelopen week alleen maar braaf geweest. Met het rijden is hij wel nog erg druk en wilt hij bij de kant van de deur de hoeken niet door, maar ik rij dan gewoon heel veel figuren achter elkaar en veel tempowisselingen van sneller naar langzamer, naar sneller en dan op een gegeven moment vergeet hij dat hij moet klieren bij de hoeken en dan loopt hij er zo doorheen :'). De galop rechtsom heb ik tot nu toe alleen nog in de les kunnen oefenen, want de laatste tijd rijden we met een stuk of 8 mensen in de bak. Dus dan doe ik het liever niet. Hij gaat dan totaal niet door de hoeken, snijdt alles af en gaat dan heel hard draven voordat hij in galop springt. Linksom daarentegen gaat echt super goed! :)

Het longeren gaat ook echt steeds beter. Degene die mij helpt is me nu aan het leren hoe ik een beetje met de 'teugels' moet spelen waardoor hij minder vierkant gaat lopen. Ik begin het steeds beter te begrijpen en Ducky ook. Af en toe stopt hij nog abrupt en draait hij zich om waardoor de lijnen in de knoop zitten, maar als ik dan naar hem toe ga om alles weer uit de knoop te halen en hem dan weer weg te sturen, komt hij niet meer op me af en gaat hij gewoon braaf weg.

En buitenrijden gaat altijd goed :). Dat vind ik echt het leukste. Gewoon lekker met een lange teugel buiten rond hobbelen. Duck is dan ook echt een blij ei met zijn oortjes naar voren. Het is wel altijd grappig als we gaan draven, want als er dan een fietser naast hem fietst of iets verder op fietst, dan moet hij de fietser inhalen voordat ik hem weer in een normaal draftempo krijg :'). Op het galoppad galoppeerd hij heel rustig en dan moet hij van mij terug naar draf als we 3/4e zijn zodat we niet de sloot in vliegen :').

Ohja en de hoefsmid is ook geweest en van de week ga ik een afspraak maken om de zadelmaker weer te laten komen. Ik heb het idee dat ik wat meer naar voren ben gaan zitten. Zegmaar dat mijn zadel aan de achterkant wat omhoog ligt.

Duck ligt nu ook vaak in zijn stal, alleen zodra hij me hoort dan staat hij op:

Afbeelding
Afbeelding


Iedereen nog de beste wensen en een gelukkig nieuw jaar! :D

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lukasje
Berichten: 11206
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:08

Wat fijn te horen dat het goed gaat met jullie! +:)+
Voor 2018 wens ik jullie heel veel plezier en geluk samen, en natuurlijk op niet-paardenvlak ook het allerbeste!!

Don't take anything for granted

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:33

Fijn nieuws! Toch snel opgelost!!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

ruitje

Berichten: 12308
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:24

Goed nieuws! Jij ook nog de beste wensen!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-18 18:36

Ik ben zo trots op Ducky! :D

Vandaag zijn we buiten gaan rijden met degene waar we altijd mee buiten rijden, maar haar paard was echt heel vervelend. Ongeveer 50 meter buiten stal kwamen we een jongetje op de fiets tegen die een kerstboom achter zijn fiets had gebonden. Haar paard sprong zowat de lucht in, draaide zich om naar de sloot waar hij vol op af ging en toen kon ze hem nog net de andere kant op sturen. Hij galoppeerde weg. En dacht even van oh oliebol daar gaan we, maar Ducky deed niks. Hij bleef rustig staan en keek alleen maar achterom van huh wat doet die nou weer. Toen reden we weer verder. Ik had gewoon een lange teugel en eigenlijk had ik geen eens door dat we bij de AH waren want we reden er zo langs met een lange teugel en Duck keek geen eens op. Haar paard begon weer raar te doen op het fietspad dus toen heeft Ducky voorop gereden langs alle auto's. Daarna kwamen we halverwege het rondje bij een dijk waar we op moeten. Haar paard ging er keihard in galop vandoor de dijk op en toen dacht ik echt dat we in de sloot zouden belanden, maar Ducky deed weer niks. Hij stond netjes stil en ging pas lopen toen ik zei dat het mocht. We hebben toen voor de rest van de route gedraaft. Duck was zo braaf! Ik was zo trots. Ik heb heel de tijd alleen maar met een lange teugel gereden en hij was mega ontspannen. Ik ben zo trots, echt waar! :D

Ik heb een nieuwe 300 gram deken voor hem gekocht want die hij nu heeft vond ik niet lekker liggen. Hij kreeg er ook een beetje schuurplekken van en hij is er in gaan staan of iets, waardoor heel de binnenkant gescheurd is.

Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:49

Hij is wel heel cool buiten. Echt leuk als je ze zo kunt vertrouwen. Het ligt vaak ook wel aan de ruiter dus wrs zit jij ook heel rustig.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Lukasje
Berichten: 11206
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:32

Amai wauw, dat is inderdaad wel erg knap want ook al heb je een koel paard buiten, vaak gaat die toch wel met het andere paard mee wanneer dat vertrekt. Hij mag dan soms een draakje in de binnenpiste zijn, buiten is Duck dus superbetrouwbaar. Zo is buitenrijden wel erg fijn!

Don't take anything for granted

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:37

Jeetje wat een koele kikker zeg buiten. Heerlijk!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:28

Fijn dat Duck zich nu zo goed gedraagt en dat ie buiten ook zo braaf bleef! Dan merk je inderdaad als je zelf relaxt bent hoe erg ze dat ook kunnen spiegelen.

Mooie updates!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 18:59

Duck is echt een top paard! We hebben niemand meer op stal om mee buiten te rijden, omdat dat meisje niet meer buiten wilt rijden. Dus zei mijn vriend dat hij wel mee gaat hardlopen. Dat hebben we vandaag gedaan en het ging mega goed! We zijn langs de Brielse maas gereden en toen langs de N57 en toen via het industrieterrein terug naar stal. Op het industrieterrein was het mega druk. Ze waren bezig met grote machines en we konden er eigenlijk niet langs. Mijn vriend zei dat we beter konden omkeren, maar ik ben een stukje verder gereden en toen heb ik gevraagd of we er langs mochten en dat mocht. Dus ik ben er gewoon doorheen gereden en Ducky deed niks. Hij keek wel om zich heen en hij was erg alert, maar hij schrok niet en is ook niet gaan rennen. Echt, het verbaast me zo erg hoe braaf Ducky buiten is!

Toen we op stal aankwamen wilde mijn vriend Ducky in zijn stal zetten, maar hij haalde het halster voor zijn stal er af en deed toen pas zijn stal open dus weg was Ducky :') :') Ik was helemaal in paniek want het was donker en ik zag hem nergens. Dus ik in paniek achter de stallen zoeken. Stond hij bijna in de sloot achter de stallen en ik hoorde hem alleen maar briezen. Ik kreeg hem gelukkig best wel snel te pakken want zijn enige optie was om de sloot in te gaan of naar mij toe te draaien. Ik kan er nu echt om lachen, maar daarnet was ik echt in paniek :')

Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:00

Zo braaf dat hij buiten is! Echt leuk!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 19:14

Het is echt super leuk! Nu kunnen we elke keer samen gaan hardlopen (naja mijn vriend en Ducky :') ) en dingen met z'n drieën doen :D. We hebben vandaag 5.69 km gelopen met een snelheid van 18.4 km/u.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Leo

Berichten: 50093
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:35

Wat heerlijk zeg!! Dat is pas echt genieten!! :D

Duck moest wel nog even duidelijk laten weten dat hij toch nog wel een donderstraal is :')

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:53

Hij moest het natuurlijk wel even ondeugend afsluiten _O- Heel fijn dat hij zo braaf is buiten.

Balou_k

Berichten: 14048
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:19

Wat zijn jullie een top stel zo met zijn drietjes!

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

ruitje

Berichten: 12308
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:14

Wat een leuke foto ook!!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Lukasje
Berichten: 11206
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:52

Oh keileuk dat je dat samen kan doen! Wel erg lief van je vriend ook om dat voor te stellen. En super dat die vierbenige deugniet van jou buiten dan toch zo betrouwbaar is.
Ik kan me wel voorstellen dat je even een hartverzakking kreeg pfieuw!

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-18 14:09

Ja het is zo leuk om samen met mijn vriend nu naar buiten te kunnen! Hij bokst 3 keer per week, fitnesst 2 keer per week en loopt dan 2 keer per week hard op zijn "vrije" dagen.

Gisteren hadden we les en dat ging eigenlijk best goed! Hij liep wel weer te klieren en elke keer ging hij steeds een beetje harder lopen als ik de teugels ietsjes los liet. Dus we hebben hem heel veel vanuit harde draf terug laten gaan naar stap en ik heb heel de tijd kleine kneepjes gegeven aan de teugel en dan weer los laten. Dat hielp uiteindelijk ook goed. We hebben ook veel figuren gereden en uiteindelijk ook nog beide kanten gegaloppeerd.

Vandaag wilde ik zo graag naar buiten, maar niemand wilde mee dus toen heb ik Ducky vanochtend opgezadeld en ben ik naar buiten gegaan. Ik scheet bijna in mijn broek de eerste paar meters, maar na een paar minuten was dat weg en heb ik heel de tijd met een lange teugel gereden. We hebben lekker veel gedraaft en ook nog een stuk gegaloppeerd. Ducky was zo ontzettend braaf! Op de terugweg kwamen we op de dijk twee jongetjes tegen op hun fietsen die rotjes aan het afsteken waren. Ducky durfte er echt niet langs dus ik vroeg of ze alsjeblieft even op wilde houden. De jongetjes pakten hun fiets en toen zijn ze keihard weggefietst. Maar Ducky wilde er nog steeds niet langs dus toen heb ik mijn teugels naar voren gedaan en mijn zweep op zijn hals gedrukt en met mijn benen schopjes gegeven om hem naar voren te krijgen. Uiteindelijk liep hij er langs en toen zijn we met een lange teugel naar huis gereden. Ik ben zo trots! :D

Afbeelding
Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Kimalian
Berichten: 123
Geregistreerd: 21-11-17

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 15:07

Joh, ik sta toch echt wel in de buurt. Ik rijd ook vaak langs het brielsemeer. Misschien kunnen we een keertje samen buitenrijden.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-18 15:13

Ja leuk! Laat het maar weten wanneer je een keer samen wilt rijden :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 15:34

Super toch dat je gewoon gedaan hebt, lekker alleen naar buiten.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:37

Goed opgelost met de rotjes TS. En heel fijn dat het zo goed ging, alleen naar buiten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, DDDara, MairiMacBran en 136 bezoekers