Ook met gelegenheidsruiter weet Global Express te winnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13986
Geregistreerd: 20-04-16

Ook met gelegenheidsruiter weet Global Express te winnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 14:35

Bokt.nl / KWPN
Springen
Ingezonden door Ketaki

Na een valpartij van werknemer Lennard de Boer bedacht Marcel de Boer zich geen moment. Met geleende kleren kwam hij met de hengsten van Lennard aan de start. In de klasse Z leidde dat toch een prachtige overwinning met Global Express.

Met het jasje van Henk Frederiks, de broek van Albert Zoer, de stropdas en laarzen van Lennard en een uit de kofferbak getoverde oude cap, verscheen Marcel de Boer aan de start met de hengsten Heineken VK VDL (klasse M), Grand Slam VDL en Global Express. Op het voorterrein kwam Lennard de Boer tijdens de klasse L ongelukkig ten val en liep daarbij een gebroken sleutelbeen op. “Bij de EHBO greep Lennard me al direct bij de arm toen het duidelijk werd dat ik ‘zijn’ hengsten zou gaan starten. Winnen! Dat was de opdracht die hij me mee gaf”, lacht Marcel. Met Global Express (Oriënt Express uit Dame Ricard van Laudanum xx, fokker Haras de la Gisloterie) lukte dat, en dat was sowieso al een overwinning die op de wishlist stond. “We hadden van tevoren al gehoopt dat Global hier zou gaan winnen, omdat we de ereronde graag wilden opdragen aan de hengstenhouder Hein Peeters. Bij hem heeft Global Express ter dekking gestaan en hij is helaas niet meer onder ons. Hij had iets met de Radetsky-muziek die hier in de ereronde wordt gedraaid, dus extra mooi dat het zo is gelopen”, vertelt Marcel de Boer, die als eerste van vijf deelnemers in de barrage van start ging.

Veel vermogen
“Thuis heb ik Global wel eens gesprongen maar nog nooit in het parcours. Ik snap ook wel dat Lennard hem niet graag afstaat, want wát een paard! Ik heb het einde van zijn vermogen nog lang niet gevoeld. Ik wilde niet alle risico nemen maar kon hem wel heel mooi kort wenden, en gelukkig was dat goed genoeg voor de zege. Het hele seizoen heb ik maar één keer BB gesprongen dus het was voor mij vanavond ook even weer omschakelen. Gelukkig kan ik met dit resultaat thuiskomen!” Op een mooie tweede plaats eindigde de KWPN-goedgekeurde hengst Gerardus (Carambole uit Ruata ster pref prest van Iroko, fokker A.J. Veenhoven), die onder Gerbert te Koppele met veel inzet en macht sprong. Ze waren net wat sneller dan Siebe Kramer met Apower (A’Lee Spring Power uit Oriane van Lux, fokker Hermann Vogt), die onderweg iets tijd verloor in een krappe wending. Tussenklassementsleider Graziano (Baltic VDL uit Rienaldine ster van Great Pleasure, fokkers Henk en Andreas Barenkamp) liep onder Micky Morssinkhof met een safe nulrit naar de vijfde plaats.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:41

Wat een compliment voor zijn africhtingskwaliteiten! Als iemand anders er zo op weg kan rijden en een winnend parcours springt.

Maar mag dit zomaar? Hoef je geen startkaart of zoiets te hebben dan met het bewuste paard? Je mag toch niet zomaar even 3 paarden van een ander starten?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Ook met gelegenheidsruiter weet Global Express te winnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:44

Stoer zeg, zo even opstappen en wegrijden en dan nog winnen ook!

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Pauley

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Re: Ook met gelegenheidsruiter weet Global Express te winnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:44

Zo gaaf dat hij dat gedaan heeft! Ik heb het gezien en het was een erg mooie ronde.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:29

heel knap.

las ook dat hij de overwinning aan breeder Hein Peeters heeft gegeven, die niet zo lang geleden is overleden.

daar stond Global Express ook ter dekking :)

tienus63

Berichten: 11967
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:07

Suzanne F. schreef:
Wat een compliment voor zijn africhtingskwaliteiten! Als iemand anders er zo op weg kan rijden en een winnend parcours springt.

Maar mag dit zomaar? Hoef je geen startkaart of zoiets te hebben dan met het bewuste paard? Je mag toch niet zomaar even 3 paarden van een ander starten?

Blijkbaar mag dit tijdens hengstencompetitie. Het gaat om de hengst en niet om de ruiter.
Mag zowel bij het springen als bij dressuur.

deze ruiter zou ook bovenin meekunnen rijden als bij de dressuurpaarden.

#trotsoponzeboeren


Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 00:45

tienus63 schreef:
Suzanne F. schreef:
Wat een compliment voor zijn africhtingskwaliteiten! Als iemand anders er zo op weg kan rijden en een winnend parcours springt.

Maar mag dit zomaar? Hoef je geen startkaart of zoiets te hebben dan met het bewuste paard? Je mag toch niet zomaar even 3 paarden van een ander starten?

Blijkbaar mag dit tijdens hengstencompetitie. Het gaat om de hengst en niet om de ruiter.
Mag zowel bij het springen als bij dressuur.

deze ruiter zou ook bovenin meekunnen rijden als bij de dressuurpaarden.


Deze jongens hebben sowieso volgens mij een universele startpas, omdat dit goedkoper is en minder tijd kost dan voor ieder paard een nieuwe startpas aan te vragen.
Dan mag je dus in principe op "ieder" paard starten.

Al moet ik wel zeggen, dat ik niet denk, dat hij dit met een dressuurpaard zou doen. Zou op zich wel grappig zijn als Marcel een dressuurproefje zou gaan rijden.

Jork; weeskind (Fries), M1 + 9
Pureina; voorheen M springen, L2 dressuur, B eventing, nu nog gereden door mijn moeder.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, GrapeshotBot en 92 bezoekers