Leidse studenten? Vraag over woonruimte

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Leidse studenten? Vraag over woonruimte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 20:08

Hallo,

Op dit moment wonen en studeren mijn vriend en ik samen in een heel fijn zelfstandig appartementje in regio Arnhem/Nijmegen. Over twee jaar hebben we allebei ons bachelordiploma op zak en dan komt natuurlijk de vraag wat we voor de master gaan doen. Sinds een paar weken staan Leiden (en Delft) serieus op ons lijstje - daar zouden we allebei een leuke studie kunnen doen en dan kunnen we bij elkaar in de buurt blijven.

Ik ben me meteen af gaan vragen hoe we dat met woonruimte het beste aan kunnen pakken. Ideaal zou zijn om zelfstandig en het liefst natuurlijk ook samen te blijven wonen. Terug naar een studentenkamer op een gang zien we allebei totaal niet zitten (zeker mijn vriend niet, hij is inmiddels 24 en is daar dus wel een beetje overheen), maar ik begrijp dat je het niet altijd voor het uitkiezen hebt.

Mijn vraag dus: zijn er hier Leidse studenten die ons een beetje op weg kunnen helpen?
Ik heb me uiteraard aangemeld bij Duwo, maar daar zouden we dus maar iets meer dan anderhalf jaar wachttijd kunnen opbouwen. Hier in Nijmegen heb je daar niks voor, hoe zit dat in Leiden?
Of zijn er misschien nog andere wegen waarlangs we eventueel kans zouden kunnen maken?

Alvast bedankt!



Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Leidse studenten? Vraag over woonruimte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:06

Ik z9u je ook inschrijven bij woonnet haaglanden.

Zelf heb ik enorm mazzel gehad 2x met huizen via sociale huur. 1x nog geen jaar ingeschreven gestaan voor een 1 kamer woning en daarna 2 jaar voor een 4 kamer appartement nieuwbouw in Delft. :)

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Leidse studenten? Vraag over woonruimte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:48

Misschien ook kijken naar Den Haag? Paar jaar geleden was daar in ieder geval makkelijker wat te vinden.

DayDream21

Berichten: 1077
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Leidse studenten? Vraag over woonruimte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 01:09

Toevallig, ik woonde in Nijmegen en studeer sinds dit jaar in Leiden. Mijn kamer heb ik via een makelaar gekregen, en die heb ik via kamernet.nl gevonden. Als je wilt kan ik via pb vertellen via welke makelaar ik mijn kamer heb gekregen. Het vinden van een kamer in Den Haag is over het algemeen wel makkelijker en goedkoper, voor zover ik weet. Mar persoonlijk vind ik Leiden wel een leukere stad om in te wonen.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Leidse studenten? Vraag over woonruimte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 07:51

Via pararius zijn ook woningen in Leiden en omstreken te vinden. Schrijf je vooral gauw in ook bij woningnethollandrijnland.
Als je pech hebt kan de wachtlijst jaren bedragen.

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596


    Antwoord op onderwerpPlaats een reactie