Verkopen trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura1982

Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Verkopen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 19:33

Hallo

Ik heb een 1.5 paardstrailer van merk atec. Betreft een gegoten vloer vorig jaar 4 nieuwe banden eronder gedaan. Verder in keurige staat ie der jaar netjes in onderhoud. Volledige bescherming aan binnenzijde van stangen bekleed tot trap bescherming.
De trailer is van 2007 en heeft een witte kap verder grijs.
Ik heb hem gekocht in 2014 toen had er 20 keer een paard in gestaan.
Wat kan ik voor deze trailer vragen?

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7


BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Verkopen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:35

Zoek dit soort trailers op marktplaats op en kijk wat er voor gevraagd word, krijg je een idee van prijzen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Laura1982

Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Verkopen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 19:52

Had ik al even zitten kijken maar de prijzen lopen erg uiteen.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Verkopen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:01

Ik heb ook even gekeken, denk dat je met jouw onderhoud en het weinige gebruik met een vraagprijs van ongeveer 2650 redelijk zit, denk dat je het er niet meteen voor krijgt maar goede foto's en het verhaal erbij en dan maar afwachten. Wel zorgen dat hij piccobello schoon op de foto staat. En foto van laatste onderhoudsbeurt(nota) erbij.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:15

bigone schreef:
goede foto's en het verhaal erbij .... piccobello schoon

Extreem belangrijk! Als je een goede prijs wilt krijgen moet je tijd en moeite steken in een goede presentatie. Met één telefoon foto van een (niet al te) smerige trailer redt je het niet.

xTinkertje

Berichten: 167
Geregistreerd: 07-08-14
Woonplaats: groningen

Re: Verkopen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:21

ik denk dat een goede prijs rond de 2500 zou zijn, ligt er ook aan hoe jou trailer in staat is! als je trailer in zeer goede staat is zou je der zelf wel rond 3000 voor krijgen of meer :p

be fearless in the pursuit of what sets your soul on fire

Laura1982

Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Verkopen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 20:27

Ja ik heb alle nota's van de dingen die gedaan zijn bewaard en uiteraard goed wassen en goede foto's doen wonderen. Maar zelf ben je toch sneller geneigd meer te vragen dan dat die misschien echt waard is vandaar de vraag hier aan objectieve mensen. Dank allemaal.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7


Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Verkopen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:53

Op MP worden vaak fantasieprijzen gevraagd en de hier genoemde prijzen van 2500-3000 zijn al even fantastisch. Atec van 11 jaar oud SCHAT ik rond de 2000 voor een particulier

Laura1982

Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 21:04

Karreman schreef:
Op MP worden vaak fantasieprijzen gevraagd en de hier genoemde prijzen van 2500-3000 zijn al even fantastisch. Atec van 11 jaar oud SCHAT ik rond de 2000 voor een particulier


Waar baseer je dat op behalve de leeftijd?

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Verkopen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:20

Toch heeft Karreman niet helemaal ongelijk. Je ziet op mp wat de vraagprijs is maar niet wat er nu echt voor betaald werd. Of dat de trailer (auto, motor enz) er nog staat omdat de verkoper veel te optimistisch was.

Toen wij een jongere trailer wilden kwamen we er achter dat we voor iets meer dan voor een tien jaar oude we een splinternieuwe konden kopen. Het is er uiteindelijk eentje van een jaar oud geworden maar geloof me, daar was echt een flinke kop af.

Dus vraag gerust tussen de 25 en 29, maar stel je erop in om flink wat water bij de wijn te doen als de belangstelling tegen valt.

kitobeer

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Verkopen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:37

ik heb voor mijn 1.5 trailer die 6 jaar was 2700 gekregen. Was in super conditie.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:46

De trailer is dus 10-11 jaar oud. Heeft hij binnen gestaan of altijd buiten ?
Je zegt dat hij een gegoten vloer heeft. Is de vloer van hout of van staal ?
Want ondanks de gegoten vloer kan de bodem toch verrot zijn van vocht van onderaf. Daardoor kunnen ook de zijwanden aangetast zijn.
Dit telt allemaal mee .
Ik dacht ook nog een hele goede trailer te hebben zoals jouw beschrijving.
Toch eerst na laten kijken en werd afgekeurd, kon er nog €150,- voor krijgen bij de dealer
Op marktplaats toch met alle mankamenten genoemd verkocht voor €600,- als opknapper aan poolse mannen.


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:47

Atec's van die leeftijd staan niet bekend om hun degelijkheid.

Doorgaans hebben die wel wat rotte plekjes in de wanden of bodem. (en juist dat laatste is niet altijd van de buitenkant te zien..). Ik zou ik een vp doen van 2500 euro. Maar er vanuit gaan dat je dat er niet voor gaat krijgen..
Houten trailers zijn sowieso erg op hun retour. Niemand wil dat eigenlijk nog. Investeren in een volpolyester of nog beter aluminum is op de lange termijn vele malen goedkoper.

Laura1982

Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Verkopen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-18 05:58

Aluminium vloer zit onder de gegoten vloer.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:21

Laura1982 schreef:
Aluminium vloer zit onder de gegoten vloer.

Dan kun je rustig wat hoger inzetten, ondanks leeftijd van de trailer. Schoon, goed onderhouden, alu vloer en weinig gebruikt, daar mag best wel een prijskaartje aanhangen dus vp van 2750 is helemaal niet verkeerd, veel succes.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Silly1972

Berichten: 14770
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:23

Karreman schreef:
Op MP worden vaak fantasieprijzen gevraagd en de hier genoemde prijzen van 2500-3000 zijn al even fantastisch. Atec van 11 jaar oud SCHAT ik rond de 2000 voor een particulier



Nou nee hoor, ik heb mijn Hotra elegance 1.5 uit 2005, 2 weken geleden nog verkocht voor 2750 en het liep echt storm.
Nu had deze wel een zadelkamer maar toch

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Silly1972

Berichten: 14770
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:23

bigone schreef:
Laura1982 schreef:
Aluminium vloer zit onder de gegoten vloer.

Dan kun je rustig wat hoger inzetten, ondanks leeftijd van de trailer. Schoon, goed onderhouden, alu vloer en weinig gebruikt, daar mag best wel een prijskaartje aanhangen dus vp van 2750 is helemaal niet verkeerd, veel succes.



Mee eens

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Verkopen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:28

Mag ik dan jullie een omgekeerde vraag stellen? Wat zouden jullie geven voor een trailer die in 2015 helemaal vanaf frame opnieuw is opgebouwd (dus al het plaatwerk is nagenoeg nieuw). Zit een rubberen mat in. Alleen het onderstel en de kap zijn nog 'oud'. Onderstel komt uit '82.
Ik moet nog gaan kijken, dus weet niet hoe die er in het echt bij staat. Maar zo op de foto ziet het er netjes uit.

Wat zouden jullie geven voor zo'n trailer?

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

tengeltje11
Berichten: 7072
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Verkopen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:37

Ik heb 10 jaar terug een 2-paards atec van 3 jaar oud gekocht voor 2500 euro.
Was zo goed als nieuw.

Dus hier volg ik eer de 2000 euro.

De vraagprijs op marktplaats is zelden de verkoopprijs,en trailers die leuk geprijsd zijn,staan er ook niet meer op,die zijn zo weg.
Dus wat er wel al meerdere dagen opstaat,is gewoon te duur geprijsd.

Ook hier volg ik dat een atec van die leeftijd echt niet goed aangeschreven staat qua duurzaamheid.

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:07

Rena100 schreef:
Onderstel komt uit '82.

Zoals eerder genoemd hebben wij destijds onze jaren '80 trailer ingeruild voor een vrijwel nieuwe. Binnen een paar honderd meter keken mijn vrouw en ik elkaar aan en zeiden "zo, die ligt echt een stuk fijner achter de auto". Dus zelfs al is de rest nieuw, ik zou er niet meer dan een honderd of zes-zeven voor over hebben. Maar als ie op het oog goed is kan ie vast voor meer opbrengen, de verkoper heeft maar één iemand nodig die er meer voor wil geven. De kunst is om die ene iemand te vinden ;)

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:17

Rex_Rolfo schreef:
Rena100 schreef:
Onderstel komt uit '82.

Zoals eerder genoemd hebben wij destijds onze jaren '80 trailer ingeruild voor een vrijwel nieuwe. Binnen een paar honderd meter keken mijn vrouw en ik elkaar aan en zeiden "zo, die ligt echt een stuk fijner achter de auto". Dus zelfs al is de rest nieuw, ik zou er niet meer dan een honderd of zes-zeven voor over hebben. Maar als ie op het oog goed is kan ie vast voor meer opbrengen, de verkoper heeft maar één iemand nodig die er meer voor wil geven. De kunst is om die ene iemand te vinden ;)


Ze vraagt er 1350 voor, dat is naar jouw idee dus teveel?

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:33

Rena100 schreef:
Ze vraagt er 1350 voor, dat is naar jouw idee dus teveel?

Dat is alleen te beoordelen als je met een schroevendraaier en goede zaklamp op, in en onder de trailer kruipt.

Ik zou het er niet voor over hebben, maar dat is omdat ik ervaren heb wat het verschil is tussen een oude en een vrijwel nieuwe trailer. Als je dat nooit ervaren hebt kun je je misschien lastig voorstellen dat het zo'n groot verschil kan maken. En dan nog moet je maar het budget hebben om een hele jonge trailer te kopen.

Ga kijken, doe een bod wat de trailer voor jouw waard is, kom je eruit dan gefeliciteerd met je nieuwe trailer, kom je er niet uit zoek je gewoon verder. Goed opknappen van een trailer is best duur en een verkoper zal proberen die kosten eruit te halen. Of dat realistisch is is een tweede. De ene verkoper is bereid wat verlies te nemen, de andere niet (en loopt dan het risico nog heel lang met een trailer te zitten die echt niet meer waard wordt als ie langer stil staat).

Roodvos

Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Verkopen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:34

Hoe vaak er een paard in heeft gestaan is niet interessant/relevant. Een houten trailer die buiten staat kan wegrotten zonder dat er ooit een paard in heeft gestaan.

Cruciaal voor de vraagprijs is de technische staat. Ik zou er even mee naar de trailerhandel rijden en kijken wat je inruil krijgt. En dan daar op MP iets boven gaan zitten.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Dorien66

Berichten: 1633
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:45

Ik heb vorig jaar een Atec 1,5-paards uit 2000 verkocht. Hij was in perfecte staat, altijd binnen gestaan, rubberen gietvloer en rubber op de klep en was brandschoon. Mijn start-vraagprijs was 2.000 euro, maar daarvoor ik raakte hem niet kwijt, hij is voor een paar honderd minder gegaan.
Jammer dat iedereen die nu 2.500-3.000 euro roept, toen niet op zoek was :+

instagram: @dorien_66

Laura1982

Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-18 16:45

Ik heb besloten de trailer in te ruilen op een andere hoef ik er niet mee te leuren en kan ik rustig rond kijken. Dank voor alle adviezen.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers