Naar het strand, welk strand en waar parkeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Naar het strand, welk strand en waar parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-17 20:43

Hallo allemaal!

Ik wil morgen ochtend vroeg naar het strand gaan met mijn shetlander. Heb dit weekend de beschikking over een trailer en wil al lang naar het strand. Ik zag dit als een mooie kans hiervoor!

Zelf kom ik uit Zuid Holland, mijn oog is gevallen op Wassenaar alleen kan ik niet duidelijk vinden waar je met een trailer kan parkeren. Ik vraag me af of jullie daar advies voor hebben? Het liefst zonder dat ik nog een half uur naar het strand toe moet lopen.

Of zijn er andere stranden in de omgeving die qua strand en parkeren beter geschikt zijn?

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh


Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Naar het strand, welk strand en waar parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:53

In Wassenaar kun je gemakkelijk aan het strand parkeren bij parkeerplaats 'De Kuil'. Houd rekening met een dubbel tarief ivm de trailer (+- 2×. €3-€3,50). Je loopt vanaf de parkeerplaats gemakkelijk het ruiterpad op naar het strand. Menig ruiter van buiten de regio komt daar, dus ze kunnen je vast vertellen waar je precies het duin in kunt. :)

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]
Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd

    ♥ mama van : I. & M. & T.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Naar het strand, welk strand en waar parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-17 21:00

Oooh okee! Ik dacht uit de site te begrijpen dat daar geen trailers mogen....

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:40

Ik verplaats dit topic naar Buitenrijden, ruitervakanties en trektochten.

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Naar het strand, welk strand en waar parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:44

Hoek van Holland kun je ook nog gratis parkeren zelfs

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:54

Bij Kijkduin is ook ergens een gratis parkeerplaats vanwaar je zo het strand op kunt. Meijendel kun je ook nog overwegen en via het natuurgebied daar het strand op rijden.

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Naar het strand, welk strand en waar parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:11


sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:34

Blinnii schreef:
In Wassenaar kun je gemakkelijk aan het strand parkeren bij parkeerplaats 'De Kuil'. Houd rekening met een dubbel tarief ivm de trailer (+- 2×. €3-€3,50). Je loopt vanaf de parkeerplaats gemakkelijk het ruiterpad op naar het strand. Menig ruiter van buiten de regio komt daar, dus ze kunnen je vast vertellen waar je precies het duin in kunt. :)


Er mogen geen paardentrailers/vrachtwagens meer parkeren bij De Kuil. Ik meen vanwege mestoverlast. http://www.de-kuil.nl/ (Informatie --> Paarden).

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:36

In Katwijk is een groot parkeerterrein waar je direct aan het strand kunt parkeren.

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:19

sakvis schreef:
Blinnii schreef:
In Wassenaar kun je gemakkelijk aan het strand parkeren bij parkeerplaats 'De Kuil'. Houd rekening met een dubbel tarief ivm de trailer (+- 2×. €3-€3,50). Je loopt vanaf de parkeerplaats gemakkelijk het ruiterpad op naar het strand. Menig ruiter van buiten de regio komt daar, dus ze kunnen je vast vertellen waar je precies het duin in kunt. :)


Er mogen geen paardentrailers/vrachtwagens meer parkeren bij De Kuil. Ik meen vanwege mestoverlast. http://www.de-kuil.nl/ (Informatie --> Paarden).

Dat, en aggressieve bezoekers :n

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Naar het strand, welk strand en waar parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:56

Sinds wanneer is dat dan? Jammer.. maar ergens wel begrijpelijk.

TS: heb je nog een fijne rit ergens kunnen maken? :)

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]
Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd

    ♥ mama van : I. & M. & T.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:59

sakvis schreef:
Blinnii schreef:
In Wassenaar kun je gemakkelijk aan het strand parkeren bij parkeerplaats 'De Kuil'. Houd rekening met een dubbel tarief ivm de trailer (+- 2×. €3-€3,50). Je loopt vanaf de parkeerplaats gemakkelijk het ruiterpad op naar het strand. Menig ruiter van buiten de regio komt daar, dus ze kunnen je vast vertellen waar je precies het duin in kunt. :)


Er mogen geen paardentrailers/vrachtwagens meer parkeren bij De Kuil. Ik meen vanwege mestoverlast. http://www.de-kuil.nl/ (Informatie --> Paarden).


Oh, wij waren daar niet zo lang geleden nog...
Sinds wanneer is dat dan? De site werkt ook niet bij mij.


nuka

Berichten: 994
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Snelrewaard

Re: Naar het strand, welk strand en waar parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:09

Toe ik er een tijdje geleden was mocht het nog wel maar het was wel verplicht een poepschep mee te nemen

♡Cool Willow Spring♡

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:10

nuka schreef:
Toe ik er een tijdje geleden was mocht het nog wel maar het was wel verplicht een poepschep mee te nemen


Ja precies, dit werdt bij ons altijd gecheckt en als we hem hadden mochten we doorrijden

TedjeBed
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-10-14

Re: Naar het strand, welk strand en waar parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:29

ik volg dit ook even, leuke locaties tot nu toe

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8271
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Naar het strand, welk strand en waar parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:12

In Noordwijk kan je goed parkeren, ga er zelf altijd heen. Als je in het weekend gaat kan het zijn dat je moet betalen maar anders vaak niet.

Langervelderslag kan je parkeren dan. Zit ook een eettentje bij zodat je naar de wc kan achteraf. Super dicht bij t strand en je kan de duinen ook nog in.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Naar het strand, welk strand en waar parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 20:28

Aaah okee wel wat locaties die ik nog kan proberen dus! Ben uiteindelijk naar Hoek van Holland geweest. Niet gereden want heb een shetje. Maar we hebben genoten van een strandwandeling!

Maaar de zee was toch nog wel wat spannend (en koud) dus in het voorjaar nog maar eens een kijkje nemen bij de zee!

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

henshem
Berichten: 1126
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:39

kitlover schreef:
In Noordwijk kan je goed parkeren, ga er zelf altijd heen. Als je in het weekend gaat kan het zijn dat je moet betalen maar anders vaak niet.

Langervelderslag kan je parkeren dan. Zit ook een eettentje bij zodat je naar de wc kan achteraf. Super dicht bij t strand en je kan de duinen ook nog in.


Langevelderslag kan je parkeren maar je mag daar het strand niet meer op.

Moppie__

Berichten: 355
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:27

sakvis schreef:
Blinnii schreef:
In Wassenaar kun je gemakkelijk aan het strand parkeren bij parkeerplaats 'De Kuil'. Houd rekening met een dubbel tarief ivm de trailer (+- 2×. €3-€3,50). Je loopt vanaf de parkeerplaats gemakkelijk het ruiterpad op naar het strand. Menig ruiter van buiten de regio komt daar, dus ze kunnen je vast vertellen waar je precies het duin in kunt. :)


Er mogen geen paardentrailers/vrachtwagens meer parkeren bij De Kuil. Ik meen vanwege mestoverlast. http://www.de-kuil.nl/ (Informatie --> Paarden).


Wat raar. Ik ben er vorige week nog geweest en ik mocht toen gewoon mijn trailer daar parkeren.
Er werd wel specifiek gevraagd of ik een schep en bezem bij me had.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8271
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:56

henshem schreef:
kitlover schreef:
In Noordwijk kan je goed parkeren, ga er zelf altijd heen. Als je in het weekend gaat kan het zijn dat je moet betalen maar anders vaak niet.

Langervelderslag kan je parkeren dan. Zit ook een eettentje bij zodat je naar de wc kan achteraf. Super dicht bij t strand en je kan de duinen ook nog in.


Langevelderslag kan je parkeren maar je mag daar het strand niet meer op.


Oh dat wist ik niet, dit jaar ook niet geweest. Sinds wanneer is dat?

Edit: ik kan er niks over vinden. Alleen in de zomerperiode mag je het strand niet op en voor de boulevard mag je sowieso niet komen
Laatst bijgewerkt door Muiz op 03-01-18 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:01

Langevelderslag mag je idd het strand niet op. Stom... maandag geweest en werd het nadrukkelijk aangegeven. Staan ook borden en boete is 140 euro als ze je pakken. Op het strand zelf mag je wel zijn.

Wandelen met een shet (inclusief poepzakjes) zou ik zelf het probleem niet van zien in vergelijking met een newfoundlander die er wel mag komen, maar daar hebben ze vast geen boodschap aan..

Las op de site van de gemeente wel dat ook aanspanningen niet welkom zijn op het strand? Dat zou ik nog even nazoeken. Misschien os dat een bepaalde periode.

Aan de duinweg kun je wel parkeren maar zijn kleine parkeerplaatsen.

Angelkisssss

Berichten: 516
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:04

Sinds september als ik het goed heb. Nog maar net ingevoerd, al balen de meeste ruiters er goed van. Grote parkeerplaats en gemakkelijk en veilig het strand op.

New Yersey
Beer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:48

Angelkisssss schreef:
Sinds september als ik het goed heb. Nog maar net ingevoerd, al balen de meeste ruiters er goed van. Grote parkeerplaats en gemakkelijk en veilig het strand op.


Maar er is vorige week dus iemand geweest in dit topic en het mag gewoon?
Zoals je dus maar een mestboy oid bij je hebt, zo ben ik het daar ook al jaren gewend

EDIT: Ik ben zelf half november voor het laatst geweest zie ik net, toen ook gewoon daar geparkeerd.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Naar het strand, welk strand en waar parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:54

Misschien mag je er wel parkeren, maar niet meer via die strandopgang het strand op?

Oy with the poodles, already

Anoniem

Re: Naar het strand, welk strand en waar parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:59

Dat zou mij logisch lijken, want er loopt direct vanaf de parkeerplaats een ruiterpad de duinen in.
Om dat via de "menseningang" te gaan... Snap best dat ze daar niet ooo nog is mest willen :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 29 bezoekers