[DIGI] Out of time

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

[DIGI] Out of time

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 15:59

Hey bokkertjes,

recentelijk mijn werk afgerond voor een wedstrijd. Ik hoop dat hij discreet genoeg is maar omdat er een bips te zien is weet ik het niet helemaal zeker :+.

Het landschap en de vrouw zijn volledig zelf getekend met mijn tekentablet. De wolken zijn gedaan met behulp van een speciale brush die meer een stempel is dan wat anders en de klok is een rechtenvrij plaatje van internet die ik uitgebreid bewerkt heb.

Ik geef altijd de voorkeur aan het zelf tekenen van een volledig ontwerp maar omdat er een hele krappe deadline was heb ik de hulp van Google ingeroepen voor de klok.

Alle feedback is zeer welkom! En graag hoor ik wat voor idee of gevoel je krijgt bij het zien van deze afbeelding, wat voor verhaal speelt zich af?

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [DIGI] Out of time

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:02

Het is niet mijn smaak maar ik vind het wel knap uitgevoerd :) :j

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:05

Ben hier totaal niet in thuis, vind hem prachtig.
Wolken rechts zijn wel veel gedetaileerder dan links en meer diepte effect, weet niet of dat bewust is.
Wolken zijn achtergrond (klok ook?) en die is relatief gezien veel scherper dan je voorgrond/meer gedetaileerd.
Persoonlijk (niet dat ik het kan, dat is weer ander verhaal) zou ik achter passend maken bij voor, of voor bij achter? als je begrijpt wat ik bedoel?

Wat betreft blote billen, geen schokkend bloot toch is hel discreet netjes.
De person kijkt om hoog? naar de lucht? Althans zo lijkt het.

Stijl en opzet vind ik heel mooi. Heb verder de ballen verstand van tekenen digital, maar dit waren dingetjes die me opvielen, maar die je allicht bewust zo gekozen hebt.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [DIGI] Out of time

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:06

Wauw, ik vind hem eigenlijk best wel heel tof!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:09

Tja wat denk ik te zien..

Een vrouw die het donker tegemoed loopt.. Out of Time.., ze zal dus wel ook wel geen tijd meer hebben voor iets? Stervende (ze ziet er wel heul goed uit voor een stervend persoon :D)?

Of misschien vergaat de wereld?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:17

Hier een analyse die waarschijnlijk heel anders is dan de bedoeling is.

De houding van de vrouw en het op de grond gedrapeerde 'kleedje' gaven mij gelijk de associatie met die parfum reclames waar schaars/niet geklede vrouwen al heupwiegend van de camera af lopen, al dan niet in een groot tropisch meer. In ieder geval een rustig eventueel iets sensueel sfeertje, terwijl de titel op mij een beetje onheilspellend over komt, beetje gehaast en dreigend.

De klok lijkt niet in de wereld te passen, maar een invloed van buitenaf te zijn. Als ik er langer naar kijk ga ik er ook een oog in zien, dat neerkijkt op het tafereel maar dat kan een hersenkronkel zijn van mijn kant :') . Ik zie het bijna als een soort stelsel van twee planeten waarbij de klok-planeet op de 'huis'planeet af komt.

Maar wat die vrouw er nu doet kan ik niet verzinnen. Moet ik ook wel bij zeggen dat dit niet zo mijn straatje is, dus wellicht ziet een oog dat gewend is dit soort dingen te bekijken wel een duidelijke link. Ik ben wat meer van het recht toe recht aan realisme :o

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 17:04

@Granoek, thanks!

@Sjolvir, dat van die wolken is gelijk ook het minpunt van het gebruiken van die bewuste brushes, het zijn meer stempels dan wat anders. Ik gebruik ze dan ook alleen als ik tijdnood heb of iets heel simpels in elkaar moet zetten.

De klok is een achtergrond maar wel een belangrijk deel van het onderwerp "out of time" daarom dat hij zo prominent is. De opdracht was om iets te maken wat past bij de tekst "out of time". Maar achteraf gezien had ik er liever toch iets van een beetje wolken ofzo voor gezet, al is het alleen maar om extra te benadrukken hoe groot het is. Dat de klok zo scherp is is omdat het een vectorafbeelding was, die zijn zo enorm scherp daar kan geen mens tegenop, ik heb de scherpte wel afgezwakt maar niet genoeg. Normaal leg ik mijn werk een paar dagen aan dr kant en kijk er nog eens naar maar daar was nu geen tijd voor -haha, ja, out of time :') -. Maar je hebt gelijk, ik had het beeld iets dichter bij elkaar moeten brengen qua stijl.

De persoon kijkt naar haar bestemming, in mijn beleving de klok die als een soort portaal dient of een portaal kan triggeren om de juiste tijd. Volgens mij kijkt ze dan wel de goeie richting uit toch?

@Nayomie, dank je wel!

@IMJ, ze ziet er inderdaad goed uit :') maar wie weet heeft ze wel een auto-ongeluk gehad en wandelt ze nu van het leven naar de dood en is ze daarbij in perfecte staat :').

Einde van haar leven is inderdaad wat ik in gedachten had.

@Mooney, :') thanks voor de associatie :') dat was niet mijn intentie, but now it can't be unseen _O-. Het idee was ook aanvankelijk dat ze door een woestijn zou lopen en zonder zo'n kleedje maar meer een hoopje kleding met een zakhorloge waarbij ze richting een portaal liep maar dat ontwerp pakte gewoon totaal niet dus in plaats daarvan heb ik iets minder nadruk gelegd op de omgeving zelf maar in plaats daarvan gebruik gemaakt van sterke kleurcontrasten.

Dat oog is eigenlijk heel niet zo'n gek idee, einde van haar tijd, soort judgement day, van de ene dimensie naar de andere dimensie/wereld, je zit er niet eens zo heel erg naast :p ik vind het wel een interessante benadering.

Voor mij is die vrouw aan haar tijd voorbij in deze wereld, ze is aan het sterven, de klok tikt door, ze heeft nog een weg te begaan voor haar tijd echt helemaal voorbij is. Een beetje een tussenstation en ze legt zich neer bij haar lot, geeft zich er aan over.

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: [DIGI] Out of time

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:19

Interessant dit werk...
Mijn eerste reactie was dat ik juist dat naakte wel wat gedurfds vind hebben..!

Het beeld wat ik krijg is dat er iets is met tijd, iets groots, belangrijks, en dat het aan de ene kant heel ver weg is en van ons af staat (de vrouw heeft haar rug naar ons toe, de tijd is achter de bergen) en aan de andere kant ook dichtbij (het kan bijna op je af komen zetten zo)...

Toen ik las dat het thema Out of Time is toen vond ik t eigenlijk behoorlijk createif zo :)
Welke programmas gebruik je?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:13

Dan zou ik er zelf een wat ouder persoon van hebben gemaakt geloof ik!

Maar ik zag dus wel wat jij wil doen overkomen. Dat lijkt me de bedoeling! :D

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [DIGI] Out of time

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 23:38

@Anniek22, thanks! Ik gebruik photoshop.

@IMJ, dat had ik inderdaad kunnen doen, is simpelweg niet bij mij op gekomen :') dit project is een beetje 'go with the flow' geweest met een gebrek aan tijd