Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:29

Ik had ook een bestelling gedaan, buyers protection liep af, gevraagd om 30 dagen verlenging heeft de verkoper gedaan en gisteren was het pakketje er, tot nu toe alleen maar zeer meewerkende verkopers gehad.
Nog maar 1 keer alie nodig gehad en dat was ook op aanraden van de verkoper, volgens mij doen ze allemaal hun uiterste best, of ik heb gewoon steeds de goeden getroffen :+ .

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:07

Anoniem schreef:
xZiva_ schreef:
neehoor.

als jij een dispute opent met dat je het product nog niet hebt maar de buyers protection afloopt, beoordeelt ali automatisch en krijg jij je geld terug ;)
al meerdere keren gedaan namelijk


En dat is dus niet meer zo.. hier echt een hel gehad om voor bepaalde items geld terug te krijgen. Pas als het dispuut escaleert reageer ali automatisch met het teruggeven van geld, maar in het begin bemiddelen ze alleen. En als het dus om 'still in transit but protection is running out' gaat verlengen ze hem vaak eerst nog. Óók vanuit Ali zelf..

Zo ver heeft het niet eens hoeven te komen (al had ik aangegeven geen tracking logistics bij reden van dispute):
ear,thank you for you contact,and i have already agree with you dispute,and the money will be refund within 15 days,thank you,hope you get it as soon as possible,thank you


Ik snap nog steeds niet waarom je iets onnozels verstuurt en dan alsnog zonder problemen geld teruggeeft. Zal wel aan mij liggen. :+

Ik heb 1 keer bij ali een escalate dispute gehad. De reden was dat ik overduidelijk een duikmasker op sterkte besteld had en zij iets zonder sterkte geleverd hadden. Dus ik kon er niets mee. Geld uiteindelijk teruggehad. Verder gaat het eigenlijk wel goed. Soms raakt iets zoek, ook worden wel eens pakjes met dezelfde trackingnummers verstuurd. Ik heb denk ik een stuk of 10 disputes gehad wegens niet aankomen (sieraden rond de feestdagen, tracking loopt tot aan Nederland en dan komt het niet verder). Maar over het algemeen geen problemen.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:58

Ik heb nu twee pakjes gehad die erg lang onderweg waren, bij beide buyers protection verlengt en beide toch binnen die tijd binnen, kijk je op het pakketje, hebben ze je adres door elkaar gehusseld, op plaats van de straat stond de woonplaats, postcode stond voor the Netherlands, dus vertraging was hier in Nederland ontstaan ,omdat er even gepuzzeld moest worden door post nl :+ .

Chinezen hebben soms een andere logica dan wij :D .

HxSunlight

Berichten: 1942
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:01

Ik heb gisteren iets heel leuks binnen gekregen, kruissteek borduren! Kost wel erg veel werk maar krijg er hopelijk ook iets moois voor terug. Vandaag aan begonnen :) binnen 2 weken had ik hem in huis.

Afbeelding

Afbeelding

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:15

Kruissteek borduren doe ik al jaren, maar ik moet eerlijk zeggen dat de meeste ontwerpen bij Ali me totaal niet aanspreken.
Anders binnenkort even kijken of er weer nieuwe zijn die misschien aardig zijn.

MarliesV

Berichten: 15179
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:26

Bij mij wordt er beweerd dat ze geen geld terug kunnen doen omdat ik met creditcard betaal.

Weet iemand wat hier van waar is? Kunnen ze alleen refunden met alipay of paypall?

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:36

Nee hoor creditcard kan ook. Heb ool al wel eens geld terug ontvangen via creditcard.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:39

Is je borduurwerkje nu voorbedrukt en in spiegelbeeld?

Wij hebben er kussenhoezen weggehaald, moesten ook geborduurd worden, met chineze poezen, we dachten dat ze net zo grof geborduurd moesten worden als de Nederlandse kussens, nou dat was niet zo. Was 14 count of zo -O- , hebben we het druk mee gehad om dat voor de verjaardag waar ze op gegeven moesten worden klaar te krijgen :D, hele gezin inclusief echtgenoot is aan de borduur gegaan :D .

HxSunlight

Berichten: 1942
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:10

Grainey schreef:
Is je borduurwerkje nu voorbedrukt en in spiegelbeeld?


Zo ongeveer wel denk ik! Je hebt aan andere kant de kat met allemaal andere kleuren, per kleur heeft een nummer en bij dat nummer hoord die kleur touwtje die je aan de andere kant moet borduren. Als ik het goed zeg haha.:P Dit is de eerste keer dat ik dit doe weet er niet zoveel over. Heb ook nog iets anders onderweg die ik moet doen met diamantjes maar dat zet ik hier ook nog wel op als ik die binnen heb.

Het is echt veel werk.. ben hier nu al zeker zo'n 10 uur al mee bezig geweest en lijkt net of ik bijna niks heb gedaan. :=

Afbeelding

Afbeelding

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:06

Heb gisteren een hele leuke blouse, topje, ketting en tunnels besteld! Hoop dat het snel binnen is :o

Astor

Berichten: 5603
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:48

Ik ben heel blij met Aliexpress! Bestel veel dingen en nog nooit echt teleurgesteld!

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:19

Mijn touwlamp met 3 fittingen is binnen. Erg mooie kwaliteit vind ik, Ben er blij mee.
Best snel ook geleverd en geen extra duane kosten gehad.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:05

HxSunlight schreef:
Grainey schreef:
Is je borduurwerkje nu voorbedrukt en in spiegelbeeld?


Zo ongeveer wel denk ik! Je hebt aan andere kant de kat met allemaal andere kleuren, per kleur heeft een nummer en bij dat nummer hoord die kleur touwtje die je aan de andere kant moet borduren. Als ik het goed zeg haha.:P Dit is de eerste keer dat ik dit doe weet er niet zoveel over. Heb ook nog iets anders onderweg die ik moet doen met diamantjes maar dat zet ik hier ook nog wel op als ik die binnen heb.

Het is echt veel werk.. ben hier nu al zeker zo'n 10 uur al mee bezig geweest en lijkt net of ik bijna niks heb gedaan. :=

Ha, ha, je bent net mijn dochter, die borduurt ook met touw, je mag het ook wel garen noemen hoor :+ , geduld is een schone zaak en het wordt heel erg mooi, denk daar maar aan bij het borduren, niet hoe lang je al bezig bent :)

HxSunlight

Berichten: 1942
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:25

Citaat:
Ha, ha, je bent net mijn dochter, die borduurt ook met touw, je mag het ook wel garen noemen hoor :+ , geduld is een schone zaak en het wordt heel erg mooi, denk daar maar aan bij het borduren, niet hoe lang je al bezig bent :)


Haha, gaat vast en zeker goed komen! ben heel benieuwd! Ik zal het in vervolg garen noemen. :roll: :+

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:28

Heeft iemand wel eens babykleertjes besteld? Hoe doe je dat met die maten?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:14

Ze zien er nooit uit als op de foto. Maten zijn raar en de kleding heeft een rare pasvorm. Kwaliteit is niet denderend en durf het zelf pas aan te trekken na 4 keer wassen en dan is het meeste al verwassen

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:08

Mwah... je moet goed kijken wát je koopt. Ik heb best veel babykleding besteld in het begin en heb 2x een flop gehad. 1 pakje wordt nu door een ander kindje nog gedragen en is nog lang niet 'afgedragen'. Ik heb een Amerikaans merk via Ali gekocht en dat was echt superkwaliteit. Maar zelfs de kaartjes voor in de winkel zaten er al aan.

HxSunlight

Berichten: 1942
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 07:31

Gisteren weer een alie pakje binnen kregen! Nu waren het 2 tijdelijke fake tattoos. Ben benieuwd hoelang hij blijft zitten.. wel is de kwaliteit echt super mooi! Heeft 2 en half week over gedaan om hier te komen.

Afbeelding

Afbeelding

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:37


xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:05

HxSunlight schreef:
Gisteren weer een alie pakje binnen kregen! Nu waren het 2 tijdelijke fake tattoos. Ben benieuwd hoelang hij blijft zitten.. wel is de kwaliteit echt super mooi! Heeft 2 en half week over gedaan om hier te komen.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]



heb je een linkje? <3

HxSunlight

Berichten: 1942
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:15

xZiva_ schreef:
HxSunlight schreef:
Gisteren weer een alie pakje binnen kregen! Nu waren het 2 tijdelijke fake tattoos. Ben benieuwd hoelang hij blijft zitten.. wel is de kwaliteit echt super mooi! Heeft 2 en half week over gedaan om hier te komen.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]



heb je een linkje? <3


http://s.aliexpress.com/jMz2YrAV?fromSns=Copy

:)

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:53

Ik had laatst een hondentuigje besteld, was maar in 1 maat verkrijgbaar, maat M volgens de productomschrijving en laat dat nu precies de maat zijn die ik nodig heb.
Komt hij vandaag binnen, is het een XS. -O-
Ik heb de verkoper dus een mail gestuurd dat ze de kans hebben om de juiste maat te sturen of mijn geld terug te storten want dat ik niet akkoord ben met deze maat omdat ik geen Chihuahua(puppie) heb en de ontvangen maat dus van geen kant past.
Nu maar afwachten, als er geen reactie is met een week of ze komen met en oplossing waar ik niet tevreden over ben is een dispute zo geopend.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:39

Vandaag een spiegeltje besteld voor in het uiteinde van mijn fiets stuur. Liep er tegenaan dat ik tijdens het fietsen met mn shet wel erg vaak achterom wil kijken wat het verkeer doet. Dacht dat dit misschien wel de ideale oplossing is. Heeft iemand van jullie daar misschien al ervaring mee met datsoort spiegeltjes?

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:35

Ricie schreef:
Vandaag een spiegeltje besteld voor in het uiteinde van mijn fiets stuur. Liep er tegenaan dat ik tijdens het fietsen met mn shet wel erg vaak achterom wil kijken wat het verkeer doet. Dacht dat dit misschien wel de ideale oplossing is. Heeft iemand van jullie daar misschien al ervaring mee met datsoort spiegeltjes?



Ik fiets zelf met spiegels omdat ik slechthorend ben. En ik wil je waarschuwen voor de dode hoek direct naast je. Ben me al eens meer de blubber geschrokken dat er ineens verkeer naast me opdook.
Via wish heb ik wel een stel spiegels binnen. Die kun je alleen niet zo goed verstellen wat ik met mijn oude wel kan

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:16

Aaah okee! Jaa ik ging er wel al vanuit dat je een dode hoek zou hebben idd. Maar goed dat zal zich in de praktijk vanzelf wel laten merken. Dat zal idd schrikken zijn, zeker als je het niet verwacht of hoort. Ben benieuwd dan hoe die spiegel te verstellen is. Was een spiegeltje van 1,77 geloof ik. Vond het het proberen wel waard....