Vakantie Dolomieten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Vakantie Dolomieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-18 21:24

Hallo allemaal,

Allereerst excuus als dit topic verkeerd staat.

Na vier jaar wil ik graag weer een keer op vakantie en wel naar de Dolomieten. Ik neem in elk geval twee honden mee en ik denk mijn moeder. Het eerste "probleem" waar ik op stuit is dat ik alleen maar vakantie appartementen tegen kom. Mijn honden kunnen geen traplopen en zijn veel te zwaar om te tillen, dus tips voor vakantiehuizen waarbij we geen trap op hoeven zijn erg welkom. Ik wil sowieso naar Lago di Braies (Pragser Wildsee) en verder heb ik natuurlijk nog meer prachtige plekken en natuurparken gezien op google maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Verder lekkere plekjes om te winen en dinen, wandelroutes e.d. Stappen ga ik niet doen dus dat is niet belangrijk. Ik zit te denken aan 11 dagen(excl. autorit) maar als jullie zeggen dat is echt veel te kort! dan is 14 dagen is ook zeker een optie en ik denk er aan om begin mei te gaan, zodat het voor de honden niet te warm is. Eind april is ook mogelijk als jullie dit aanraden qua temperatuur voor de honden. Verder wil ik dus eigenlijk vooral de mooie natuur verkennen en lekker eten en drinken en is een vakantiewoning op "de begane grond" dus van groot belang. Camperen is voor mij geen optie ivm gezondheidsredenen.

Wie o wie kan mij van tips en tricks voorzien :D? Alvast hartelijk bedankt!


Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Vakantie Dolomieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:02

Ik heb geen tips voor accomodatie, maar is een gebergte wel handig als je honden geen trap kunnen lopen? Bergen kunnen behoorlijk steil zijn en op sommige wandelpaden heb je ongetwijfeld trapjes.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Vakantie Dolomieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-18 23:05

Ja sorry, ik had durven moeten neerzetten. Een brede dichte trap van enkele treden zal nog wel gaan maar bijv. een open trap zoals ik hier in huis heb durven ze niet op. Hopelijk komen er nog wat reacties :’)

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Vakantie Dolomieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:06

Maar kunnen de honden dan niet beneden blijven slapen?
Zo zijn er denk ik veel meer opties?

Wave after wave

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Vakantie Dolomieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-18 23:08

Ja tuurlijk kunnen ze in de woonkamer slapen, maar ik zie voornamelijk appartementen waarbij je al een enorme trap op moet om in het huis te komen en dat wil ik niet.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:31

Nynke1 schreef:
Ja tuurlijk kunnen ze in de woonkamer slapen, maar ik zie voornamelijk appartementen waarbij je al een enorme trap op moet om in het huis te komen en dat wil ik niet.



Ooh, excuus. Dat had ik niet helemaal begrepen, op die manier haha.

Wave after wave

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Vakantie Dolomieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 00:50


De Turtle.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Vakantie Dolomieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 01:02

Dankjewel

gaucho

Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:58

Ik ben even aan het denken, heb in een fantastisch appartement vlakbij de Pragser Wildsee gezeten en daar was ook een appartement op de begane grond.

Oh, deze was dat http://www.stoffnerhof.it
Weet alleen zo niet of honden daar welkom zijn.

Via de website van 'der roter hahn' kun je iig veel vakantie huizen in de Dolomieten vinden.

Wij zijn een week eind september geweest, echt fantastisch weer toen en hebben ons toen geconcentreerd op het gebied rondom de drei zinnen en Prags. Echt heel gaaf daar, ik ga zeker nog een keer terug naar bijvoorbeeld een ander stuk Dolomieten.

Life begins at the end of your comfortzone.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Vakantie Dolomieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-18 23:41

Thanks Gaucho, ik zal contact opnemen met die mensen en de andere website checken.

Het lijkt mij ook zo waanzinnig mooi daar!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: idion en 112 bezoekers