Hoe krijg ik spotify zover

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Hoe krijg ik spotify zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 12:03

Dat hij muziek van mijn laptop in de bibliotheek op wil slaan?

Ik heb muziek op mijn laptop staan die Spotify niet kent |o Op mijn laptop kan ik in Spotify best een afspeellijst maken met deze nummers, dat is geen probleem. Maar als ik op het werk zit, kan ik er dus niet bij.... En met mijn telefoon ook niet. Nou zou ik ze overal handmatig op kunnen zetten, maar als dat steeds nodig is, zeg ik liever mijn Spotify abonnement op (heb nu een proefabonnement). Als ik toch handmatig steeds alles moet kopiƫren....

Dus, heeft iemand enig idee of dit mogelijk is en zo ja, hoe? Waarschuwing, ik ben een volslagen beginneling met Spotify

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:10

Onder bibliotheek (links in het lijstje van spotify) staat de optie 'lokale bestanden'. Als je die aanklikt krijg je een link naar instellingen. Bij instellingen kun je aangeven waar spotify bestanden moet vinden, uit downloads, windows media player of muziekbibliotheek, en je hebt een optie bron toevoegen. Zo zou het moeten lukken.
En de nummers moeten denk ik ook op offline beschikbaar staan, anders zou het idd wel eens zo kunnen zijn dat Spotify ze niet kan vinden.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 28-12-17 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6638
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:11

Heb je gewoon een afspeellijst oo je account gemaakt in Spotify en via Spotify ook nummers toegevoegd? Want dan zou je dat gewoon overal via je account moeten kunnen gebruiken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 12:22

Ibbel schreef:
Onder bibliotheek (links in het lijstje van spotify) staat de optie 'lokale bestanden'. Als je die aanklikt krijg je een link naar instellingen. Bij instellingen kun je aangeven waar spotify bestanden moet vinden, uit downloads, windows media player of muziekbibliotheek, en je hebt een optie bron toevoegen. Zo zou het moeten lukken.
En de nummers moeten denk ik ook op offline beschikbaar staan, anders zou het idd wel eens zo kunnen zijn dat Spotify ze niet kan vinden.

Die heb ik dus gevonden. En op mijn 'thuislaptop' werkt dat dus ook gewoon. Op mijn werk kan ik Spotify wel toegang geven tot die mappen, maar die mappen zijn leeg. Dus als ik op mijn werk de afspeellijst open, staat gewoon de helft van de nummers er niet in...

NadjaNadja schreef:
Heb je gewoon een afspeellijst oo je account gemaakt in Spotify en via Spotify ook nummers toegevoegd? Want dan zou je dat gewoon overal via je account moeten kunnen gebruiken.


Euhm.... ik heb gewoon zoals Ibbel aangeeft in mijn lokale bestanden gezocht en dan op linkermuisknop geklikt, 'toevoegen aan afspeellijst'. Is er een andere manier?

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:24

Dit gaat niet, bedenk dat Spotify geld verdient met het streamen van nummers waarover het afdrachten aan de muzikanten betaald. Als een nummer niet op Spotify staat, hebben ze met de betreffende muzikanten geen deal gemaakt. Daarmee is Spotify dus geen doorsnee mp3 speler of YouTube / vimeo. Met apple/iPhone kan het met hun muziek app trouwens wel, maar dat is dus geen Spotify

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Re: Hoe krijg ik spotify zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:38

Als ik het goed begrijp staat de muziek op je laptop opgeslagen. Als je het dan in een afspeellijst op spotify zet speelt spotify het vanaf de bibliotheek op de computer af. Het staat dus niet in spotify opgeslagen. Spotify is geen cloud waar je je muziek in kan opslaan. De enige manier om die muziek ook op je telefoon of werk te luisteren is door het ook op die apparaten te zetten.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Hoe krijg ik spotify zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 12:46

Daar was ik al bang voor. Dan heeft Spotify weinig toegevoegde waarde voor mij. Bedankt voor de informatie!

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:48

Misschien werkt het wel wanneer je de muziek in Google drive/Onedrive/Dropbox opslaat? Zelf nooit geprobeerd hoor. Ik heb geen lokale muziekbestanden meer sinds is Spotify heb (dat is nu juist het fijne er aan ;)). Als deze functie erg belangrijk voor je is is een andere muziekservice misschien handiger.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Hoe krijg ik spotify zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 12:54

Nou ja, het blijft jammer dat je niet de muziek kan luisteren die je wil luisteren :+. Dat was nou juist inderdaad wel net het idee van het proefabonnement op spotify, maar werkt dus niet.

Dropbox zou misschien kunnen, maar dan moet ik gaan betalen voor opslag. Die zit namelijk al redelijk vol. Googledrive en onedrive kan ik ook nog naar kijken.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Hoe krijg ik spotify zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:01

Maar zijn dit dan zulke aparte nummers dat ze niet op Spotify te vinden zijn? Want zelfs de muziek van mijn neef z'n hobby-bandje kan ik er terugvinden. Ze hebben imo een aardig groot aanbod.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6638
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:02

Maar kun je niet gewoon die muziek zoeken in Spotify? Er staat namelijk echt wel heel veel muziek op.

Mocht je de cover van je nichtje die je via de mail in een MP3 bestand hebt gekregen zoeken, dan wordt het misschien wel lastig... :')

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hoe krijg ik spotify zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:25

Het kon voorheen altijd wel. Ik heb ook een tijd een playlist gehad met nummers die van m'n laptop af kwamen en die ik vervolgens op mijn telefoon afspeelde. Maar dat is lang geleden, misschien is het toch tegenwoordig niet meer mogelijk.

Zal straks thuis eens voor je kijken of het mij lukt en zo ja, hoe dan :)

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:21

Ik vraag me ook af of je je lokale muziek niet gewoon in spotify zelf vinden kan. Op je telefoon/tablet zetten is heel simpel. Een kwestie van telefoon en laptop op dezelfde wifi verbinden, naar de afspeellijst navigeren op je telefoon die de lokale bestanden bevat, en die afspeellijst downloaden naar de telefoon. Zodra apparaten op verschillende locaties en dus verschillende wifi verbinden zitten wordt het iets ingewikkelder, maar zeker niet onmogelijk.

Wat betreft andere computers op andere locaties. Ik zou inderdaad een clouddienst als dropbox/onedrive gebruiken, daar je muziek op zetten die spotify niet heeft, en zowel op je werk computer als thuis computer die dropbox map aanwijzen als map voor lokale bestanden. Dan zou het goed moeten gaan.