Aantal ezels wereldwijd daalt snel

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:51

piezze schreef:
Ook in china zelf zijn er protesten tegen hondenslachtingen. De wereld is niet zo zwartwit. https://www.animalstoday.nl/chinees-pro ... gen-yulin/


Weet ik. Ik zeg ook niet dat alle chinezen hier aan meewerken. Maar er echter gebeuren wel zieke dingen, ondanks dat niet de gehele bevolking daar achter staat.


piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:59

Ja hier ook als je Facebook mag geloven. Overal lopen zieke geesten rond.
Niemand hier op Bokt is voor dierenmishandeling lijkt me. Maar ik kan me best voorstellen dat als je daar geboren bent je gelooft in geneeskrachtige werking van onderdelen van dieren. Als dat je met de paplepel ingegoten wordt. Dat wil nog niet zeggen dat je knettergek of dom bent. Wij krijgen hier andere dingen met de paplepel ingegoten. Ik denk om een volk te veranderen, moet je je verdiepen in de achterliggende gedachten en traditie en met die wijsheid proberen hun mening om te vormen. Daar gaat jaren overheen. Verbieden helpt niet want ze doen het dan toch wel al dan niet stiekem. En heel eerlijk. Ik denk dat ze nooit gaan stoppen met honden eten en neushoorns stropen. Het gaat door tot de laatste neushoorn op is. Mensen zijn niet bereid om te veranderen als de traditie zo diep zit. Halal slachten passen ze ook niet aan.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:06

piezze schreef:
Ja vast maar je zal het varken maar zijn in de varkensmesterij. Die zal het niet boeien dat er beestjes zijn die het nog minder goed hebben.

En daarbij kunnen we hier ach en wee roepen over chinezen aan de andere kant van de aardbol maar feit is dat wij geen invloed op hen hebben. Wel invloed hebben we op ons eigen stukje wereld. Laten we dat dan eerst ff regelen.
Dus omdat het een nog niet is opgelost, moeten we onze ogen maar sluiten voor het andere?

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:08

SVRL schreef:
piezze schreef:
Ja mar ze doden ze niet om de smaak maar voor een geneesmiddel. Dus dat hoeft de reden niet te zijn.



Wauw, ik had nooit gedacht dat een westerling zo naïef zou zijn om deze onzin te geloven! Vellen van ezels of de hoorn van een neushoorn bevatten 0,0000000 geneeskrachtige stoffen. Het is louter bijgeloof waar alleen domme mensen in trappen.



Ga je op de man spelen? Wat een rare reactie. Ik geloof er zelf niet in hoor. Hoe kom je er bij? Ik neem nog niet eens een patacetamol als ik buikpijn heb gewoon omdat ik het zonde vind voor zoiets chemische middelen in omloop te brengen :evaw:

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:10

Ailill schreef:
piezze schreef:
Ja vast maar je zal het varken maar zijn in de varkensmesterij. Die zal het niet boeien dat er beestjes zijn die het nog minder goed hebben.

En daarbij kunnen we hier ach en wee roepen over chinezen aan de andere kant van de aardbol maar feit is dat wij geen invloed op hen hebben. Wel invloed hebben we op ons eigen stukje wereld. Laten we dat dan eerst ff regelen.
Dus omdat het een nog niet is opgelost, moeten we onze ogen maar sluiten voor het andere?



Nee hoor ga ze maar veranderen daar in China, lukt je vast!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:10

Was het niet zo trouwens dat dat hondenslacht festival niet meer word gehouden omdat het verboden werd of iets dergelijks?

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


Goof

Berichten: 28527
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:16

piezze schreef:
Ook in china zelf zijn er protesten tegen hondenslachtingen. De wereld is niet zo zwartwit. https://www.animalstoday.nl/chinees-pro ... gen-yulin/


Helaas denkt het gros van de mensen wel zwart-wit en zijn ze niet in staat verder te denken dan 'Chinezen zijn domme dierenmishandelaars'.

Het lukt ons in ons bekrompen landje met onze 17 miljoen inwoners niet eens oude tradities aan te passen, want dan breekt de pleuris uit, hoe kun je dan wel van een land met ruim 1,3 miljard inwoners verwachten dat ze van de ene op de andere dag hun geloof en traditie loslaten?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Aantal ezels wereldwijd daalt snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:17

Volgens mij worden bij onze tradities geen dieren mishandeld wel?

Goof

Berichten: 28527
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:19

sureido schreef:
Volgens mij worden bij onze tradities geen dieren mishandeld wel?


Ten eerste vinden ze dat daar ook niet het geval, zij vinden dat normaal, wij hebben besloten dat het mishandeling is.
Ten tweede gaat het om het veranderen van geloof en tradities; als dat in ons ieniemienie zeiklandje nog niet lukt, hoe wil je het dan in zo'n waanzinnig groot land voor elkaar krijgen?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Aantal ezels wereldwijd daalt snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:22

Dieren levend villen vind jij geen mishandeling? Dat hebben wij alleen maar zo besloten?
Gelukkig denken daar veel mensen anders over, ja ook in China, wat niet wegneemt dat het daar nog steeds gebeurt en niet verboden is.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Goof

Berichten: 28527
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Aantal ezels wereldwijd daalt snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:26

Ho even, ik vind dat wel degelijk gruwelijk. Uiteraard zou ik bijna zeggen. Maar had ik in China geboren geweest dan had ik het waarschijnlijk doodnormaal gevonden. Dat is het verschil tussen bevolkingen en culturen. Wij in het westen beslissen dat het walgelijk is om zo om te gaan met dieren en vinden hen allen vreselijke mensen. Zij in het oosten vinden het doodnormaal en vinden gewoontes van ons absurd.
Het ligt er maar net aan waar je geboren bent en hoe je opgroeit en wat je mee krijgt.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:36

Goof schreef:
piezze schreef:
Ook in china zelf zijn er protesten tegen hondenslachtingen. De wereld is niet zo zwartwit. https://www.animalstoday.nl/chinees-pro ... gen-yulin/


Helaas denkt het gros van de mensen wel zwart-wit en zijn ze niet in staat verder te denken dan 'Chinezen zijn domme dierenmishandelaars'.

Het lukt ons in ons bekrompen landje met onze 17 miljoen inwoners niet eens oude tradities aan te passen, want dan breekt de pleuris uit, hoe kun je dan wel van een land met ruim 1,3 miljard inwoners verwachten dat ze van de ene op de andere dag hun geloof en traditie loslaten?

Ik vind het meest trieste punt nog wel dat al die 1,3 Chinezen zo kortzichtig over een kam worden geschoren...

Goof

Berichten: 28527
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Aantal ezels wereldwijd daalt snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:41

Ja dat dus Kuggur. En dat mensen niet verder komen dan ' ik vind het vreselijk, dus het is vreselijk en die mensen zijn walgelijk'. Punt.
Zonder enig inzicht in hoe tradities en culturen eigenlijk werken en vooral zonder enige bereidwilligheid om daarover na te denken.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:44

piezze schreef:
Ailill schreef:
Dus omdat het een nog niet is opgelost, moeten we onze ogen maar sluiten voor het andere?

Nee hoor ga ze maar veranderen daar in China, lukt je vast!
Neuh, die illusie heb ik niet :n

Ik vind het echter wel altijd een ietwat enge gedachtegang: Op plaats A (lokaal) zijn er genoeg problemen, dus men moet niet eens de illusie hebben om zaken op plek B (elders op deze fantastische Aarde) te kunnen veranderen.

Het een sluit het ander niet uit, althans in mijn optiek.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:44

Ja precies. Het is maar net waar je geboren bent. Elk mens heeft goede en slechte kanten en om dingen te verbeteren moet je niet gaan wijzen maar mensen goed informeren. De juiste scholing geven zodat ze zelf gaan nadenken. Echte verandering kan je alleen bij jezelf bewerkstelligen. En dat is al lastig genoeg.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:47

Quote:
Het een sluit het ander niet uit, althans in mijn optiek.

Ooh maar dat hoor je mij niet zeggen hoor. Ik ben voor elke verbetering in welzijn voor wie of wat dan ook. Het is alleen dat je door een heel volk te demoniseren je niks verbetert. Erger nog. Je gooit de deur dicht.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Aantal ezels wereldwijd daalt snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:57

Ja en nee, theoretisch gezien is het mogelijk. Praktisch uitvoerbaar? Feitelijk niet.

Ik denk dat vooral veel mensen vallen over het feit dat er daar onnodig dieren lijden, om medicinale redenen.

Al geldt hetzelfde natuurlijk voor de westerse dier-consumptie, dat berust ook voornamelijk op luxe en is, in veel gevallen, ook niet perse noodzakelijk.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Nikass

Berichten: 16484
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:38

piezze schreef:
...Mensen zijn niet bereid om te veranderen als de traditie zo diep zit.


Nou inderdaad, dat is in het "nuchtere" Nederland wel gebleken.

Mijn eerste reactie is ook "idioten daar in Azië", maar je hebt wel gelijk; de varkens hier in het westen leven ook in een hel. En geen marteling? Behalve die slachthuizen in België dan toch zeker? Of de paarden die alleen worden gehouden, nooit een ander paard zien. En mager en zonder beschutting op een kaal weitje de winter moeten door komen. Echt triest. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

Ergens het dierenwelzijn proberen te verbeteren is altijd goed, maar inderdaad, enige bescheidenheid in hoe wij zelf met dieren omgaan, siert ook.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:41

En omdat het in België mis ging stond gelukkig! Ook de hele krant er van vol.
Omdat mensen er van walgen.
Anders dus dan in China waar maar een klein deel dat vind.

Paarden hier hele dagen opgehokt is gelukkig ook steeds vaker onderwerp van gesprek.

julius_juut

Berichten: 3093
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:49

sureido schreef:
Volgens mij worden bij onze tradities geen dieren mishandeld wel?


Stiekem zijn ook in Nederland sommige bloedsporten nog gewoon volkomen legaal hoor. Je koopt een pasje, koopt een hengel, en je gaat je gang maar.

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:51

Ja veel over praten, veel aandacht aan dierenwelzijn blijven geven. Dat is denk ik dat je zelf kunt doen. En bewuste keuzes. Wateet ik wel en wat niet.

Nikass

Berichten: 16484
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:01

bruintje123 schreef:
En omdat het in België mis ging stond gelukkig! Ook de hele krant er van vol.
Omdat mensen er van walgen.
Anders dus dan in China waar maar een klein deel dat vind.


Ja klopt, maar een groot deel van de mensen die "er van walgen" hadden wel de dag erna weer een karbonaadje op hun bord liggen. De walging viel bij nader inzien misschien wel mee?

Ik ben het deels met je eens hoor Bruintje; ik vind ze daar nóg gestoorder dan hier. Misschien is het hier meer hypocriet? ;)

Oh en wat betreft de paarden, inderdaad ook triest, maar ik had het niet over opgehokte paarden, maar de paarden die ik hier 24/7 buiten zie staan, zonder beschutting of deken, veel te mager, en altijd alleen.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 02-01-18 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:28

Oh China.....Waar hele volksstammen zweren bij de heilzame werking van een poep en een scheet na één positief placebo-effect.... :roll:

Jammer dat het altijd de dieren zijn die hier onder moeten lijden en dat China zo prop en prop vol is door overbevolking.

Koper

Berichten: 30076
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:35

beert schreef:
Dan nog vind ik dit wel zorgwekkend. Niet dat alle ezels zullen verdwijnen, maar wel omdat China niet bepaald bekend staat om het diervriendelijk houden van hun dieren. En alles wat geld oplevert, is dan de klos..

Ik heb geen beelden gezien en ook weinig behoefte aan, maar stel me in China geen groene weides voor met gelukkige ezels.

En toch is dat raar. Slecht leven voor die ezel = slechte ch'i.

Ben ik trouwens de enige die "ejiao" als gebalk vind klinken?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:38

24/7 zonder schuilstal buiten idem dito. Of de paarden alleen.
Sorry voor dat vergeten te melden. Verkondig hier zo vaak mijn mening daarover dat ik er bijna vanuit ga dat mensen die wel weten.

Als je vlees at uit Nederland had je geen vlees van de wantoestanden van die slachterij.
Het was ook snel bekend welke winkels dat vlees hadden.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MariskaFally, nikia en 8 bezoekers