Op de valreep nog Trekpaard Tycho zijn 2017!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Op de valreep nog Trekpaard Tycho zijn 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-17 07:55

Hai!
Zo op de laatste dag van dit bewogen jaar toch een overzicht van dit afgelopen jaar van mijn knapste. Ik kon t niet laten :P

Het was, as usual, weer een erg bewogen jaar. Van heel fijne ritten en leuke dingen naar de eeuwige zorgen en intensieve verzorging van zijn CPL, auto-immuunziekte en de daaruit voortvloeiende kwaaltjes. Niet leuk, zeker niet als dan eind het jaar opeens weer iets ernstigs terug keert op het moment dat hij verder juist super in zijn vel zit. -O- Maar we gaan door, hij is nog steeds lekker zichzelf en geniet, dus ik ook! :j
Genoeg gezeur, jullie willen natuurlijk foto's zien ;)

Januari
Eerste ritje was op de 3e, gezellig samen met Geer en haar Caap.
https://boktimg.nl/img/m/Ek03hE.jpg

Af en toe lekker spelen met z'n 3 matties (zoekplaatje := )
Afbeelding

Af en toe een heerlijk momentje samen.... <3
https://boktimg.nl/img/m/wx1SLH.jpg

En genieten van de prachtige luchten bij ons in de polder
Afbeelding

Februari
Natuurlijk waren we er weer bij op de Strôa Noordwelle *\o/* *\o/*
Afbeelding

Maart
Het zonnetje was er al vroeg in maart, het was heerlijk genieten op ons strand
Afbeelding

We zijn de peerds wezen wegen in het dorp. Een mooi rondje van ongeveer 10km. M'n nichtje op Tycho en ander nichtje op m'n fjordje, ik ernaast op de fiets.
https://boktimg.nl/img/m/zg9LZR.jpg

April
De poort naar de wei ging weer open! Stelletje blije eitjes, haha! *D
https://boktimg.nl/img/m/F8nRQQ.jpg

Op zaterdag is mijn 'bonusdochter' er altijd en 9 van de 10 keer ook ons nichtje. Dus heel regelmatig mag Tych dan kinderpoownie spelen. Deze foto was van de eerste buitenrit zo samen.
Afbeelding

M'n hond gaat ook regelmatig mee een ronde riejen, vindt ie heerlijk!
Afbeelding


Mei
De natuur was weer op z'n best!
https://boktimg.nl/img/m/8PLqa8.jpg

En de avonden alweer zo lang dat we heerlijk een flinke ronde over strand konden riejen met z'n allen (vriendin op Tycho)
https://boktimg.nl/img/m/xj8T3E.jpg

Juni
Juni was verder erg rustig. Ik heb de knoop door moeten hakken van mezelf en mijn lieve fjordenvriendje moeten verkopen. Niet omdat we geen klik hadden, die was super. Niet omdat hij niet in de groep paste, dat was ultiem goed. Maar omdat ikzelf hem niet kon bieden wat hij nodig had. Ik heb daar de energie helaas niet voor, en 2 paarden half doen, nee, dat werkt voor mij niet. Ik heb het een jaar geprobeerd, maar het werd echt een moeten en het ging niet meer. Vind het nog steeds erg moeilijk.
Tych was er enorm van door van slag, zoals ik verwacht had. Hij was weken chago, viel af, had geen zin en ik heb hem dus veel vrij gegeven, alleen wat poetsen, beetje wandelen, kroelen, masseren. Heel af en toe even een blokje om op strand.
https://boktimg.nl/img/m/z2GvmO.jpg


Juli
Als de koeien er niet lopen, mogen ze af en toe op De Groooooote Wei. Ik hoef jullie niet te zeggen hoe hij dat vindt ;)
Afbeelding

Een ritje samen met Sanne en Diva deed hem goed, even extra afleiding.
https://boktimg.nl/img/m/7xPkE0.jpg

Augustus
Hij werd weer meer zichzelf, had alles een plekje kunnen geven en kwam gelukkig ook weer wat aan.
Zo af en toe rijd ik met Tycho (en de trailer natuurlijk :P ) naar 't Zeeuwse en bekapt mijn smid hem daar bij hem thuis. Gelijk een mooi 'excuus' voor de smid zijn vrouw (en mijn dinnie) om een rondje met onze knollies te gaan riejen. Ze kunnen t altijd goed vinden die 2.
Afbeelding

Dit jaar hebben we door omstandigheden maar 2 ringrijdwedstrijden meegereden, waaronder de Zomerwedstrijd, op m'n eigen durpje Oostkapelle.
https://boktimg.nl/img/m/ovtdBy.jpg

September
Om weer te proberen wat meer spier en kracht op te bouwen weer in de bak gaan rijden. Ik sta nog steeds versteld! :oo Het was 3 jaar geleden dat ik voor t laatst gelest had ivm zijn artrose en alle andere kwalen, maar we zijn gewoon weer begonnen. Zó trots dat ie zo z'n best doet <3
Afbeelding

Opeens was daar de vraag of Tycho model wilde spelen voor een afterwedding/crashthedress-shoot. Ja, tuurlijk! Was voor een kennis, dus erg leuk! Hier het topic: [ITP] Trekpaard Tycho als bruidspeerd
Afbeelding

Oktober
Er zaten zulke prachtige herfstdagen tussen, echte cadeautjes. Daar hebben we heerlijk van genoten en in oktober onze eerste les dus gehad. En spierpijn erna.... Jeutje! :oo Daarna lekker uitstappen met de Flaps erbij
Afbeelding

Tycho is fan van bijna alle andere dieren en zéker onze Jerseykoeien! Hier zijn we onze pinken gaan checken in het natuurgebied. De liefde is zeker wederzijds :+:
Afbeelding

November
Onze poes had een nestje en deze grijze draak (jaja, wéér een grijze :)) ) is al dikke matties met Tycho
Afbeelding

Helaas kwam deze maand die K^%$-straalkanker ineens weer terug. Man man man, wat baal ik enorm. En daar bovenop ook nog een flinke hoefzweer. Dit was onze laatste strandrit van 2017
Afbeelding

De dag erna was ie stijf, de dag erna ook nog en het werd maar erger en erger. DA erbij, 2x laten behandelen door cranio, extra supplementen, maar hij werd zo slecht dat hij op zondag 12 november eigenlijk alleen nog maar wilde liggen. De DA was de dag ervoor geweest, ook met tang en hamer voor een blein getest, maar leek oke. De dag erna zou ze weer komen en een half uur voordat we er was ineens prut over z'n hoef. Tóch een blein, en hij kwam er via de kroonrand uit. Wat moet het pijnlijk zijn geweest, mijn lieve knapste :(:)
Hij kreeg heel hip sterretjesverband m/kRrD4i.jpg en de verzorging werd nog iets intensiever dan hij normaal al is, want er moest flink geweekt worden. Daar wordt je wel creatief van. Van plastic tassen ( https://boktimg.nl/img/m/oSnlXB.jpg ) tot uiteindelijk gewoon in een emmer (gelukkig)

December
10 december, sneeuw!
https://boktimg.nl/img/m/uXTEfs.jpg

Toen was het eindelijk duidelijk dat hij er écht geen last meer van had! Hij ging heerlijk uit z'n plaat, jutte zelfs z'n meiden steeds op, haha!
Ik heb hem nog een week vrij gegeven en heb toen weer de eerste 20min gestapt in de bak. Ik was zoooo blij, hij voelde fijn en blij een werkwillig.
Afbeelding
Ik heb er nu weer een paar keer op gezeten, wil niets overvragen oid. Maar komt ook door t slechte weer en mijn tekort aan energie :\ Allemaal samen geen geweldige combi.

Vandaag het jaar afgesloten. Normaal ga ik op Oudejaarsdag een rondje strand riejen, maar ik zit met de griep, net weer een beetje op de been, dus dat wordt 'm niet. Maar mijn bonusdochter is met VD aan de slag gegaan met hem. Zij vindt dat geweldig, hij ook, dus laat maar gaan dan ;) Geweldig zicht hoor, een meisje van 11 met m'n joekeltje zo heerlijk aan de slag.
https://boktimg.nl/img/m/Vxrkos.jpg
(hier gaf ze het commando 'shake')


Iedereen een heel gezellige jaarwisseling en vooral een gezond 2018! :# :#

groetjes :wave:
Laatst bijgewerkt door Jaan81 op 31-12-17 08:12, in het totaal 3 keer bewerkt

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-


pompompom

Berichten: 765
Geregistreerd: 06-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 08:17

Leuk overzicht jaan, op naar een gezond 2018!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Op de valreep nog Trekpaard Tycho zijn 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 08:50

Mooi overzicht van een heel leuk paard :)
Hopelijk kunnen jullie nog lang en pijnvrij van elkaar genieten!

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Op de valreep nog Trekpaard Tycho zijn 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-17 14:38

Dank u!
Het gezonde is idd wel echt t belangrijkste voor 2018.

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Op de valreep nog Trekpaard Tycho zijn 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 01:34

Hey, zag je op uitgelicht :D
Tis wel een jaar met up's en down's voor jullie geweest...

Tych heeft altijd nog een speciaal plekje in m'n hart <3
Op naar een GEZOND 2018 :)

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Op de valreep nog Trekpaard Tycho zijn 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 09:10

Wat een heerlijke foto's, het plezier spat van jullie af! <3

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Santos_05

Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Op de valreep nog Trekpaard Tycho zijn 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 09:18

Wat een mooi overzicht! Gelukkig sluit Tycho 2017 goed af! Nu duimen dat hij in 2018 ook zo goed blijft.

Staat Strao Noordwelle dit jaar weer op de planning?

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023


Rocamor

Berichten: 10825
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Op de valreep nog Trekpaard Tycho zijn 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:59

Een van mijn favo boktpaarden. Hij is en blijft zo gaaf!

Sterkte met de nieuwe strijd tegen die straalkanker. Hopelijk komt hij er goed door

Rockes <3

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Op de valreep nog Trekpaard Tycho zijn 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:27

Mooi overzicht Jaan! Ondanks de tegenslagen gelukkig ook een hoop mooie dingen kunnen doen.

Ik hoop dat 2018 voor jullie een positief en gezond jaar wordt! :)

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Op de valreep nog Trekpaard Tycho zijn 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:33

Tycho!

Dat 2018 maar een mooi en gezond jaar voor jullie mag worden en dat ik daar af en toe in de vorm van topics maar van mag meegenieten.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:40

Mooi overzicht! Tycho blijft gewoon een hele knappe bink <3
Dat 2018 voor jullie een gezond jaar vol geluk en plezier mag worden !

Dat poesje ook....laat.mij.met.rust.ik.zit.heerlijk :') :+

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Op de valreep nog Trekpaard Tycho zijn 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:19

Wat een knapperd!
Hij is heel mooi lang en rank voor een Trekpaard, dan ken ik ze wel anders.

Mag ik vragen wat voor zadel je erop hebt liggen?

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Op de valreep nog Trekpaard Tycho zijn 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:17

Wat een stoer paard! Mega gaaf ook met die koeien.

Mirjam1311

Berichten: 68
Geregistreerd: 30-09-13
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:26

Super leuk! <3

Proud to be a farmer

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Re: Op de valreep nog Trekpaard Tycho zijn 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:37

Super leuk! Gave foto’s, die met de lichten in de polder vind ik met name erg mooi!

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-18 21:25

Dank voor de leuke reacties! Is echt gaef om te lezen dat jullie 'm 'kennen' ;)

Dovahkiin schreef:
Wat een knapperd!
Hij is heel mooi lang en rank voor een Trekpaard, dan ken ik ze wel anders.

Mag ik vragen wat voor zadel je erop hebt liggen?

Dak je. Dat ranke is voor hem net weer vervelend, want ik moet echt m'n best doen om hem op gewicht te houden. Hij is snel net te dun/schraal. Hij vreet z'n eigen ook niet kapot, nooit gedaan ook. Op zich heel fijn natuurlijk :j

Ik heb een Sommer Dolce op zijn rug liggen.

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-18 21:25

Santos_05 schreef:
Staat Strao Noordwelle dit jaar weer op de planning?

Ik hoop dat we dat halen ja, is wel een soort doel :j Kunnen we weer even bijbeppen :D

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

moppielover

Berichten: 1665
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: boven-leeuwen

Re: Op de valreep nog Trekpaard Tycho zijn 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:35

Knappe Tycho <3

Wat een jaar zeg! Wat heb jij toch een hoop over voor je knapperd!
Ik hoop dat 2018 beter gaat worden voor jullie en dat Tycho de straalkanker mag overwinnen en gezond(er) mag blijven!

27-05-2009 Rust zacht lieve Moppie. Nu heb je geen pijn meer en weet dat je voor altijd in mijn hart bent.

Cindyrella

Berichten: 862
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: 't Mooie Zuud-Beveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:45

Zag ik zomaar ineens bekende oortjes en hele lieve woorden!! <3
Afbeelding

Mooi overzicht, toch nog een boel gedaan met je Tych! Iets dat he misschien niet verwacht had in het begin van 2017!

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers