Ik snap mezelf niet meer...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Ik snap mezelf niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 18:09

Beste bokkers,
Misschien heb je dit topic https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=18&t=1936747 al eens gelezen, zo niet ga dat eerst even doen want anders snap je niks van dit topic!

Maar goed, zoals de titel het al zegt ik snap gewoon totaal niks meer van mezelf. Ik heb pas met een goede oudere vriendin van mij gepraat met het probleem tussen mij B en A. Zij is van mening dat ik de vriendschap met A op een laagpitje moet zetten of zelfs helemaal moet verbreken om vervolgens voor B te gaan. Zij is dus van mening dat A niks over onze gevoelens kan zeggen en dat ze toch niks hebben gehad en het ze het me nu wel moet gunnen hoor.

Sinds twee dagen geleden na het soort van verbreken van het contact met B (alleen nog wat snaps naar elkaar sturen wat je naar iedereen stuurt, streaks genaamd) zijn we weer wat gaan chatten. Maar ik weet niet meer of ik B nog leuk vind. Dit klinkt raar, maar het is net alsof ik mezelf een soort van verboden heb om op hem verliefd te zijn en dat ‘speciale’ gevoel niet meer mag hebben bij hem. Hij wilt bijvoorbeeld wel met mij afspreken en met mij bellen maar ik houd het af. Ook een stukje angst, dat ik hem leuker ga vinden en ook omdat ik het heel ongemakkelijk vind (wat waarschijnlijk wel meevalt, maar wat ik mezelf aanpraat) mijn goede vriendin vind dat ik gewoon met hem moet gaan afspreken maar durf/wil het toch (?) niet. Ik heb alleen nog een beetje een kriebel als hij een snap terug stuurt of iets liefs zegt. Veder denk ik wel veel na over hem en deze situatie, ookbegin ik wel eens het gesprek.

Maar goed ik snap dus niks meer van mezelf. Of ik hem nou nog leuk vind, of A toch belangrijker is? Ik heb het allemaal even niet meer op een rijtje, want voel me al dagen vervelend door deze rot situatie waarin ik voor mezelf nog steeds geen antwoord heb. Ik weet zeker dat ik het diep van binnen wel ergens moet weten, maar hoe krijg ik dit naar boven. Het probleem is dat B mij volgens mij wel steeds leuker begint te vinden, maar ik weet niet of dit wederzijds is/blijft.

Snappen jullie er nog iets van? Kunnen jullie mij helpen? Zo niet dan heb ik iniedegeval mijn hart even gelucht. Bedankt voor het lezen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ik snap mezelf niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 18:13

Het is niet de bedoeling dat je meerdere topics over hetzelfde probleem opent.

Sar
Berichten: 248
Geregistreerd: 29-12-11

Re: Ik snap mezelf niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 18:17

Je bent nog hartstikke jong. Er zijn nog zo veel mensen die op je pad zullen komen. Blijf er niet te lang in hangen, als je niet voelt voor B wat je denkt dat je moet voelen houd het op. Hoe vervelend ook voor hem. Je zou met A kunnen praten over jullie vriendschap. Het zou toch zonde zijn als jullie vriendschap over gaat door een jongen waar je uiteindelijk toch niks voor blijkt te voelen.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 18:38

lieveli schreef:
Het is niet de bedoeling dat je meerdere topics over hetzelfde probleem opent.


Klopt, maar mijn vorige topic liep ‘dood’ met reacties en wil wel graag een oplossing voor mezelf vandaar :)

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 18:40

Sar schreef:
Je bent nog hartstikke jong. Er zijn nog zo veel mensen die op je pad zullen komen. Blijf er niet te lang in hangen, als je niet voelt voor B wat je denkt dat je moet voelen houd het op. Hoe vervelend ook voor hem. Je zou met A kunnen praten over jullie vriendschap. Het zou toch zonde zijn als jullie vriendschap over gaat door een jongen waar je uiteindelijk toch niks voor blijkt te voelen.


Bedankt voor je reactie. Ik heb het A gelukkig nog niet verteld, maar een kleine ‘therapie’ (niet echt natuurlijk, maar met elkaar een keertje goed praten zou wel beter zijn).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 18:41

sat_nath schreef:
lieveli schreef:
Het is niet de bedoeling dat je meerdere topics over hetzelfde probleem opent.


Klopt, maar mijn vorige topic liep ‘dood’ met reacties en wil wel graag een oplossing voor mezelf vandaar :)


Dan kan je in dat topic reageren met de vraag of iemand nog tips heeft of iets, deze word gesloten namelijk :)

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Re: Ik snap mezelf niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 18:53

Neem maar van een oud wijf aan dat je gewoon moet doen wat je leuk lijkt, grote kans dat zowel A als B over een half jaar geen onderdeel meer vormen van jouw leven.

Je gaat nog zoveel atjes en btjes krijgen, dus je maakt jezelf gek voor helemaal niks.

marleen_88

Berichten: 14048
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Ik snap mezelf niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:31

Wat maak je het jezelf enorm lastig, je waait met elke wind mee en laat je enorm beïnvloeden.
Vraag jezelf eens af wat jij nu echt wilt, daarna weet je dus wat je te doen staat. Succes.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 22:33

marleen_88 schreef:
Wat maak je het jezelf enorm lastig, je waait met elke wind mee en laat je enorm beïnvloeden.
Vraag jezelf eens af wat jij nu echt wilt, daarna weet je dus wat je te doen staat. Succes.


Helemaal waar. Ik ga erover nadenken bedankt.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Ik snap mezelf niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:48

Aangezien je hierover nog een recent ander topic hebt geopend plaats ik hier een slotje, je kunt verder praten over dit probleem in het eerder geopende topic:
[JH] Verliefd zijn kan niet?