Geen voer/bodembedekking pensionstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Paard2014
Berichten: 81
Geregistreerd: 18-09-14

Geen voer/bodembedekking pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-18 16:19

Hoi,

Ik heb een vraag en er zijn vast mensen die mij kunnen helpen.

Er zijn al meerdere gevallen geweest maar vandaag de druppel dat er geen voordroog is en de kans is groot dat de paarden vanochtend hun voerbeurt niet hebben gehad. Nu is het wachten op voordroog (aparte dag nieuwjaarsdag)

Wat zijn mijn rechten betreft weg gaan. Ze zijn al vaker in gebreken geweest en altijd excuses gehad maar het is nu echt de druppel.

De stalhouder heeft wel een eigen waarheid dus valt niet mee te praten of er op aan te spreken...

Wie kan ons helpen wat te doen!?

(Ondertussen ook hard op zoek naar voordroog)


Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Geen voer/bodembedekking pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:21

Ehm wat let je om je spullen te pakken, paard op te laden en weg te gaan dan?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Paard2014
Berichten: 81
Geregistreerd: 18-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-18 16:23

Inderdaad...maar sta ik in mijn recht? En moet eerst even een andere stal vinden ;-)

Wilde morgen al het juridisch loket bellen..maar dacht kijk eerst of hier mensen zijn die weten hoe en wat.

SunnyHorse
Berichten: 1220
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Geen voer/bodembedekking pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:26

Waarom zou je niet in je recht staan? Waar twijfel je over?

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:29

Kun je bij twijfel niet controleren of ze voer hebben gekregen?
Als je iets na voertijd op stal komt zouden ze toch nog aan hun hooi bezig moeten zijn.
Dan kun je met zekerheid zeggen dat ze het niet krijgen en dan zou ik toch ook gauw naar een andere stal gaan zoeken, want dit kan gewoon niet...
Of ze moeten voor zo’n noodsituatie lucerne of bietenpulp ofzo voeren...

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Geen voer/bodembedekking pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:33

Mijn hemel, meteen op pad en ergens een stal regelen en wegwezen. Dit geruild van zeer slecht management en ik vermoed dat er meer aan. De hand is dan te traag inkopen doen.. Als er op deze manier met je paard omgegaan wordt zou ik er geen vertrouwen in hebben. Jouw recht is (in mijn ogen) dat je gewoon weg kan gaan omdat zij niet leveren waar jij voor betaald en wat je verwachten mag.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:36

Paard2014 schreef:
Inderdaad...maar sta ik in mijn recht? En moet eerst even een andere stal vinden ;-)

Wilde morgen al het juridisch loket bellen..maar dacht kijk eerst of hier mensen zijn die weten hoe en wat.

Waarom zou je niet in je recht staan?
Als jij ook maar een seconde denkt dat je paard niet gevoerd word zou dat als eerste reden zijn voor een goed gesprek met de stalhouder en als de situatie niet veranderd is het vertrouwen echt weg en absoluut reden om zo snel mogelijk te verrekken.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:37

Wat voor meerdere gevallen zijn er geweest? Dat jouw paarden niet gevoerd werden en de andere paarden wel? Al wel je stalling betaald? Neem aan dat dat voor januari van te voren moest? Kan me niet voorstellen dat een stalling niet in kan schatten hoeveel voer er nodig is en dat ze niet zorgen dat ze wat extra's hebben. Maar je kunt toch gewoon gaan vragen of er vanochtend wel gevoerd is? Als er nu geen voordroog meer is ga ik er vanuit dat ze vanmiddag ook geen ruwvoer krijgen maar ook dat kun je vragen toch? Wat geheimzinnig klinkt je bericht.........

Paard2014
Berichten: 81
Geregistreerd: 18-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-18 16:44

Vandaag zou er een baal gebracht worden en morgen de rest? Het is ook allemaal vaag...

Gistermiddag was er nog 1 vierkante baal. Ongeveer zo n 40 paarden dus 2 voerbeurten met die baal gedaan? Dus dat zou betekenen gister middag en avond en voor vanochtend was het op. Ik vul een slowfeeder dus misschien dachten ze is dit paard heeft een slowfeeder hij krijg minder of niks. Ik kwam begin van de middag op stal en hij was hongerig..in zijn stal was geen sprietje voordroog te vinden...dus arm dier heeft misschien ook nog wat vlas op...

Het is allemaal een aanname kan niks bewijzen...en ze praten zo dat hun gelijk hebben.

Afgelopen maanden hebben ze mijn stal slecht gedaan en vergaten nog wel eens een voerbeurt klaargezette brok of voordroog (blij met de slowfeeder..heeft hij tenminste wat gegeten)

Geniet gesprekken gehad...ben er klaar mee. Het is gewoon een ongelukkige dag zo op nieuwjaarsdag

SunnyHorse
Berichten: 1220
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Geen voer/bodembedekking pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:47

Praten heeft niet geholpen.
Je hebt geen vertrouwen in.
Dan is het toch gewoon klaar?
Strijd aangaan gaat je ook niet helpen, andere pensionstal zoeken wel.

snorkel1986

Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:48

Paard2014 schreef:
Vandaag zou er een baal gebracht worden en morgen de rest? Het is ook allemaal vaag...

Gistermiddag was er nog 1 vierkante baal. Ongeveer zo n 40 paarden dus 2 voerbeurten met die baal gedaan? Dus dat zou betekenen gister middag en avond en voor vanochtend was het op. Ik vul een slowfeeder dus misschien dachten ze is dit paard heeft een slowfeeder hij krijg minder of niks. Ik kwam begin van de middag op stal en hij was hongerig..in zijn stal was geen sprietje voordroog te vinden...dus arm dier heeft misschien ook nog wat vlas op...

Het is allemaal een aanname kan niks bewijzen...en ze praten zo dat hun gelijk hebben.

Afgelopen maanden hebben ze mijn stal slecht gedaan en vergaten nog wel eens een voerbeurt klaargezette brok of voordroog (blij met de slowfeeder..heeft hij tenminste wat gegeten)

Geniet gesprekken gehad...ben er klaar mee. Het is gewoon een ongelukkige dag zo op nieuwjaarsdag

In welke regio zoek je voer?

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:48

Als er toch al geen vertrouwen is in het management van de stal zou ik weggaan. Zijn ze blijkbaar ook niet rouwig om als ze niet zorgen voor voldoende voer. Neem aan dat je al andere stalling in gedachte hebt? Denk wel dat je hoe dan ook januari nog moet betalen, meestal een maand opzegtermijn toch?Die verdwijnt niet ineens als je ontevreden bent.

Paard2014
Berichten: 81
Geregistreerd: 18-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-18 16:52

Rizette schreef:
Als er toch al geen vertrouwen is in het management van de stal zou ik weggaan. Zijn ze blijkbaar ook niet rouwig om als ze niet zorgen voor voldoende voer. Neem aan dat je al andere stalling in gedachte hebt? Denk wel dat je hoe dan ook januari nog moet betalen, meestal een maand opzegtermijn toch?Die verdwijnt niet ineens als je ontevreden bent.


Dit is dus inderdaad mijn punt...ik wil niet dubbel betalen. Heb inderdaad een stal op het oog.

Hoor net dat er een ronde baal is gekomen...maar dan nog aan ze dat niet redden...

Regio Utrecht

snorkel1986

Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:53

Paard2014 schreef:
Rizette schreef:
Als er toch al geen vertrouwen is in het management van de stal zou ik weggaan. Zijn ze blijkbaar ook niet rouwig om als ze niet zorgen voor voldoende voer. Neem aan dat je al andere stalling in gedachte hebt? Denk wel dat je hoe dan ook januari nog moet betalen, meestal een maand opzegtermijn toch?Die verdwijnt niet ineens als je ontevreden bent.
das een beetje ver om voer te komen haken voor je eigen paard

Dit is dus inderdaad mijn punt...ik wil niet dubbel betalen. Heb inderdaad een stal op het oog.

Hoor net dat er een ronde baal is gekomen...maar dan nog aan ze dat niet redden...

Regio Utrecht

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Geen voer/bodembedekking pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:02

Denk dat je helaas pech hebt het is 1 januari, je zit dus al in de maand. Ik weet niet hoe de regels zijn bij je stalling maar verwacht niet dat je nu kunt vertrekken en niet betalen. Denk dat je de afgesproken opzegtermijn moet hanteren en als er niets afgesproken is en je per maand betaald ben je ook al aan de nieuwe maand begonnen dus ik denk dat het gewoon betalen wordt. Maar goed als je paard niet gevoerd wordt zo ik sowieso vertrekken dan maar een maand dubbel stalling betalen. Je hebt maar zo een paard met maagproblemen dan ben je een veelvoud kwijt aan kosten.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:07

Ik zou me er eerst druk om maken dat je paard te eten krijgt en dan een andere stal zoeken en evt. Nu vandaag je stal opzeggen als je weet dat je een andere stal hebt per 1/2/2018 en je er vertrouwen in hebt dat hij doorverzorgd wordt. (Zal wel moeten als zij opzegtermijn vasthouden)

Dan kun je tenminst op redelijke termijn weg. Hopelijk doen ze niet moeilijk dat je de 1e opzegt ipv de 31e

Succes

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:07

Paard2014 schreef:
Rizette schreef:
Als er toch al geen vertrouwen is in het management van de stal zou ik weggaan. Zijn ze blijkbaar ook niet rouwig om als ze niet zorgen voor voldoende voer. Neem aan dat je al andere stalling in gedachte hebt? Denk wel dat je hoe dan ook januari nog moet betalen, meestal een maand opzegtermijn toch?Die verdwijnt niet ineens als je ontevreden bent.


Dit is dus inderdaad mijn punt...ik wil niet dubbel betalen. Heb inderdaad een stal op het oog.

Hoor net dat er een ronde baal is gekomen...maar dan nog aan ze dat niet redden...

Regio Utrecht


Gewoon niet doen. Ze flikkeren maar mooi op. Waarom zou jij je wel aan de afspraken moeten houden, als zij dat zelf niet doen? Ontevredenheid is wat anders dan nalatigheid... En zij zijn behoorlijk nalatig. Biezen pakken en niet betalen. Ze kunnen toch niet veel tegen je doen.. Gaan ze dat wel doen, wens ze succes. Dat is een lang en duur proces en dat ze hun gelijk krijgen is niet zeker.. Dus die stappen ondernemen ze vast niet.. En zo wel, sta je redelijk sterk. Je hebt geen contract ondertekend met een maand opzegtermijn voor zover ik lees?

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Geen voer/bodembedekking pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:10

Maand opzegtermijn is standaard...

Betalingstermijn is opzegtermijn tenzij anders afgesproken.

Maar je kunt altijd eerder vertrekken en bij niet nakomen of ineens doorvoeren nieuwe regels/afspraken/prijzen etc. afspraken zijn er uitzonderingen op het opzegtermijn.

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:11

In dit geval zou ik de maand op zeg termijn voor lief nemen en dubbel betalen.

Ik ben net verhuisd en ben de maand opzeg termijn nog op mijn oude stal blijven staan, maar ik had dan ook geen voerproblemen gelukkig.
Als dit wel het geval was geweest dan had ik eerder vertrokken en dus dubbel betaald. De gezondheid van mijn paard gaat toch echt voor.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Diddykong

Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:19

Als je niet dubbel wilt betalen, zeg je morgen je stal op en vertrek je 1 februari. Bewijzen dat je in je recht staat en dat je geen stalgeld hoeft te betalen, zal heel erg lastig worden. Zeker als ze inspanning leveren en er nu wel voordroog is en ze steeds een plausibele verklaring hebben. Heb je een contract getekent, en kun je aantonen dat ze in gebreke blijven, kun je heb dit schriftelijk laten weten dat je per onmiddelijke ingang weg wilt gaan. Maar hoe dan ook ben je dan ook afhankelijk van de goodwill van je stalbaas. Gaat die er niet in mee en wil hij niet meewerken, wat ga je dan doen? Kunt moeilijk een rechtzaak beginnen over 1 maand stalgeld... dan zou ik mn verlies nemen, betalen en wegwezen. Als er nog 40 paarden staan, neem aan meerdere pensionklanten dus ook, en verder heeft (bijna) niemand een probleem en jij wel, wordt het gewoon een lastig verhaal. In je recht staan en gelijk krijgen zijn helaas 2 verschillende dingen. En eerlijk gezegd is het de tijd en moeite gewoon niet waard.

Paard2014
Berichten: 81
Geregistreerd: 18-09-14

Re: Geen voer/bodembedekking pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-18 17:41

Ik heb hooi kunnen regelen! Dus dat probleem is opgelost en mijn paard kan de nacht doorkomen.

Hij heeft letterlijk een pluk voordroog in zijn slowfeeder gekregen. Ik ben met nog 2 meiden dus hopen dat hun wel de mond durven open te trekken.

Ik heb heel wat Whatsapp berichten over bijv de stal niet goed gedaan of de voerbeurten vergeten. Weet niet of dat rechtsgeldig is?

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:48

Lijkt mij wel, zeker als jullie met meer zijn die het kunnen bevestigen moet je aardig sterk staan volgens mij.
Ik zou zeker een poging wagen, dit kan toch niet!
Die paarden zijn afhankelijk van degene die hun eten regelt, ze kunnen niks zelf pakken...

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:48

Als het lukt zou ik buiten het juridische circuit blijven... dan kun je beter de maand dubbel betalen.
Vraag is ook wat je wilt: zo snel mogelijk weg (en dat kost dan misschien wat extra) of alles volgens de regels (met het risico dat ze moeilijk gaan doen, enz)

Hilli

Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:50

Maar wat wil je bereiken dan?

Je kunt gaan en staan waar je wil, hoogstens heb je (een deel van) een maand dubbele kosten, vanwege de wettelijke opzegtermijn. Het betekent niet dat je paard daar ook fysiek aanwezig moet zijn.

Bij een stal waar het schort aan fatsoenlijke bodembedekking en waar er niet of nauwelijks voldoende gevoerd wordt, moet je niet willen staan.

Tot slot: trek je eigen lijn qua verhuizing. Prima dat andere stalgenoten je gevoel over het probleem delen, maar maak je eigen beslissingen en zoek heel snel een ander plekje. De gezondheid van je paard komt op de eerste plaats!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:52

Een vraag over rechtsgeldigheid moet je niet aan bokt, maar aan een advocaat of je rechtsbijstandverzekering stellen. Alleen een procedure aangaan om 1 maand stalgeld is echt waanzin. Of je vertrekt nu direct en houdt er rekening mee dat je mogelijk een maand door moet betalen, of je zegt per 1-2 op en blijft er nog een maand staan met alle ergernis die je dat waarschijnlijk op gaat leveren.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers