2017 met Diallo!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

2017 met Diallo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 20:17

2016 was een zeer bewegelijk en avontuurlijk jaar voor Diallo en mij. We reden onze eerste wedstrijden, gingen vaak gaan wandelen en naar de zee, we trainde vollop in dressuur en springen, we begonnen aan de hogere parcours in training, enzovoort enzovoort...

Dat beloofde voor 2017, maar helaas was dit jaar niet echt voor ons weggelegd. Vooral door mijn studies kromp mijn tijd met Diallo in. Ook het springen hebben we niet terug opgepakt na een slechte val in 2016. We hebben ons dit jaar vooral gefocust op dressuur, waar we dan wel weer grote sprongen in hebben gemaakt. Verder zat ik zelf wat in een dipje, wat natuurlijk ook wel effect had. Maar toch hebben we ook heel fijne momenten gehad, die ik ook graag met jullie wil delen.

Afbeelding

Afbeelding

In januari onze eerste fotoshoot :D

Daarna heeft Diallo enorme diarree gekregen door slecht hooi. Daardoor was hij echt wel een pak vermagerd, en heeft het werk even stil gelegen.

Afbeelding

Afbeelding

In april zijn we dan lekker aan zee gaan rijden, met de lange teugel. En ik had niet voor een braver paard kunnen wensen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In mei zijn we dan op een cross geweest in Axel. Jammer genoeg had ik mijn brave paard van de zee toen niet mee, en hebben we na 20 minuten het terrein verlaten omdat bij elk paard dat langst Diallo kwam of elke hindernis Diallo op hol sloeg.

Afbeelding

Afbeelding

In mei was het dan weer wat tijd voor fototjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de zomer straalde Diallo dan weer helemaal en kan nog steeds niet genoeg krijgen van onze foto's in de bloemetjes.

Afbeelding

In augustus mocht het kindje van mijn broer (2 jaar) die helemaal gek is van paarden ook eens op Diallo zitten, natuurlijk vond ze het helemaal geweldig waardoor ze er ook helemaal niet af wou en dit zorgde voor een grote huilbui _O-

Afbeelding

Afbeelding

September deed Diallo weer heel goed.

Toen begon eigenlijk het drama.

In oktober kreeg ik een blessure aan mijn rechtervoet; er zaten kleine scheurtjes in mijn ligamenten en rekspieren waardoor ik 6 weken niet mocht rijden en in een brace moest. Ik heb ongeveer 5 weken rust genomen en daarna terug aan het werk gegaan.

In november hebben we Diallo van stalling verhuisd, omdat het toch heel druk werd met school en half pension niet meer lukte, of toch heel moeilijk. Ik begon al snel te merken dat Diallo niet zichzelf was, dit is geuit tot een heel drama, hier ook te lezen op bokt. Diallo was zeer ongelukkig en had een zwakke weerstand.

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5AF68F14

Afgelopen zondag hebben we Diallo dan terug verhuisd met spoed. Hopend op een beter plekje en een betere toekomst.

Bedankt om mee te lezen! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 27-12-17 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: 2017 met Diallo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:28

Heftig jaar... Hopelijk brengt 2018 jullie veel goeds :j

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 13:07

_Sofie schreef:
Heftig jaar... Hopelijk brengt 2018 jullie veel goeds :j

Gelukkig is het allemaal wel weer op zijn pootjes terecht gekomen, bedankt! :D

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: 2017 met Diallo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 01:34

Hopelijk straalt hij straks weer zoals in de foto's hierboven <3

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: 2017 met Diallo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 02:52

Hopelijk word ie weer net zo mooi en blij als op de bloemetjes foto's, ik duim voor jullie <3

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 12:01

<3 Wauw, jullie bloemetjes foto's <3 ik snap dat je daar heel erg blij mee bent.
Hopelijk krijgen jullie een heel mooi 2018

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 12:05

Die eerste foto is geniaal :D

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 2017 met Diallo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:18

Prachtige foto's! Ik heb je topic over je stalling al die tijd gevolgd en ben blij dat jullie een fijne plek gevonden lijken te hebben! Veel geluk en plezier in 2018 :)

Allegandra

Berichten: 784
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Koewacht

Re: 2017 met Diallo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:50

Leuk overzichtje!
Hoe bevalt je nieuwe stalling? Had in je toenlopende topic ook gereageerd

Hee ook in Axel geweest? Wat leuk!
Afgelopen jaar ben ik zonder paard gaan kijken. Maar normaal altijd met min.twee paarden daar.

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Re: 2017 met Diallo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 16:00

Dankjewel iedereen voor de leuke reacties! <3

@Allegandra: Ja heel erg tot nu toe, heb terug ook veel inspraak en controle over mijn paard wat ik ook heel fijn vind. En ja :) Helaas wel niet lang...

Allegandra

Berichten: 784
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Koewacht

Re: 2017 met Diallo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:39

2018 gaan we weer in Axel. Waarschijnlijk met Pinksteren.