[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:10

Spannend met fabels tine..

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:33

Nou, ik had gelijk. Niets uitgekomen. Voor de zekerheid zijn beide achterbenen nog helemaal op de foto gezet. Nou, als we haar ooit gaan verkopen hoeft een rontgenologische keuring niet meer ;-). Ze vonden dat ze wel iets beter loopt. Maar komt denk ik door behandeling osteopaat. Nu voor 7 dagen pijnstillers meegekregen en ze moet dan komende 7 dagen ook werken. Kijken of we verbetering zien. Zo ja dan heeft ze pijn, zo nee, dan zou het gedrag zijn. Maar mag van osteopaat eigenlijk tot 6 januari niets doen, dus nu met haar in overleg.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:51

VHU: Heftig als er een cliënt overlijdt op de werk.

Alle mensen met verkoudheid/griep beterschap!

Lastig karwei zulke bomen kappen Biancacoo.

Vandaag klein tochtje gemaakt met ponylief. Ze is weer wat fitter aan het worden, conditie komt weer terug nu.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:51

VHU: Heftig als er een cliënt overlijdt op de werk.

Alle mensen met verkoudheid/griep beterschap!

Lastig karwei zulke bomen kappen Biancacoo.

Vandaag klein tochtje gemaakt met ponylief. Ze is weer wat fitter aan het worden, conditie komt weer terug nu.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:02

Afbeelding
Keshya voor het eerst thuis ingespannne, zo braaf!

Heftig Vhu als je dat mee maakt.
Lastig Tine van die verschillende adviezen.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:45

Ips <3 <3 <3 wat heeeeerlijk !!!!
Spaikey, lekker een rondje gedaan. Conditie zal wel weer komen.
Tine.... -O- daar ga je niet meteen van juichen.... ik blijf duimen voor heeeel snel herstel .... dat ze weer helemaal fit is en lekker aan het werk gaat... heel veel succes !!

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:48

Afbeelding

Gerrit is vandaag met Diantha naar Wolvega geweest. Ze had al jaren een soort bobbel / gaatje in haar onderkaak waar stikzooi uitkwam.
Tandartsen konden niks vinden. Dus ze moest doorverwezen worden. Maar ja altijd drachtig dus lastig. Nu met 6 mnd dracht en nog 5 te gaan was het moment.
Dus hoop op de foto. Kies onderaan de wortel ontstoken. Moest er uit. Normaal zou het paard dan blijven opde kliniek en zouden ze in een aantal dagen proberen de kies los te wrikken.
Maar wat bijna nooit lukt, lukte nu.kies kwam los.
Dus ze kon weer mee naar huis. Wel met flink wat medicijnen. Ze heeft een soort nood vulling/tand gekregen en die moet eigenlijk 2 weken blijven zitten.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 07:10

:wow: wat een lange wortel. Ongelooflijk dat die zo los is gekoemen. Lekker weer mee naar huis en hopen dat het goed schoon te houden is.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 08:56

Jeee baudyh....wat een geluk dat de kies eruit kwam !! Hoop en duim dat ze snel hersteld...en noodvulling blijft zitten.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:37

Jeetje Baudyh :oo wat fijn voor Diantha dat dat ding eruit is!
Tine, met dry needling en osteo is het met Cathey uiteindelijk goedgekomen, maar het was een lang traject. Zoals je weet was bij Cathey rontgenologisch (en klinisch ook overigens) helemaal niets mis. In de beweging was ze nooit kreupel maar als je haar vergelijkt nu met jaar terug stapt/draaft/galoppeert ze nu zo veel ruimer dan daarvoor. Omdat ze al ruim was is dat nooit opgevallen omdat ze dus regelmatig bleef, maar feitelijk was ze natuurlijk helemaal niet rad.
Dus ik hoop dat de dry needling / het osteo/fysio traject uiteindelijk gaat helpen. Narigheid voor jullie en jullie snel groeiende Patrick is dat het maanden en maanden kan duren :(:)
Rembrandt helemaal toedeledoki :+

Hier 2e en 3e Kerstdag bij mijn ouders, was prima, en gisteravond nog naar StarWars met vrienden en hun kinderen plus uit eten, was erg gezellig. Nu zo weer naar mijn werk. Kijken hoe het daar is.

Morgen ga ik Fred verhuizen naar zijn andere stal, ontzettend veel zin in.
Fijne dag allemaal!

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:59

Wow Baudyh wat een lange wortel zeg. Fijn dat hij toch zo los kwam. Hopelijk is het probleem nu opgelost.

Hier geen ervaring met dry needling.

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:26

Tine ik kan me wat betreft Fabels alleen maar bij VHU aansluiten, sommige dingen hebben heel veel tijd nodig. Net als een nieuwe telefoon.

Baudyh ik dacht eerst dat een kauwbot van de hond was op de foto, Diantha is vast nog redelijk jong omdat het nog zo'n lange kies is, hoop dat het goed gaat genezen. Straks wordt ze dikker omdat de ontsteking ook veel energie neemt.

Ips fijn dat het goed ging met Keshya nu kilometers maken.

Spaikey was het bij jullie dan droog af en toe? hier bleef het de hele dag regenen, ik kan nu eenden houden in de wei zo nat is het. Alleen tegen het bos aan is het droog en op het verharde bij de stalletjes. Er is ongeveer 28 mm gevallen in een dag.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:12

Marga. Bij ons heeft het alleen gisterochtend geregend. Mijn bak is ook erg nat nu. Maar buiten zijn de onverharde paden redelijk tot goed op wat plassen water na. Wij hebben hier een heel netwerk van onverharde paden die zeer goed begaanbaar zijn. En de verharde weg gaat altijd prima pony is goed verkeersmak. Vandaag schijnt de ☀️ . Maar vandaag heeft ze een dagje rust.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:32

Joehoe, sinds....... heel lang.... {:} {:} {:} {:}
Hopelijk droogt het een beetje op buiten!

Haha, ik dacht ook eerst dat het een kauwbot was. Wat een eind kies zeg. Wat zal ze nu opknappen!!!
VHU, Cathey heeft veel langer met het probleem gelopen en gewerkt, dus ik hoop dat het bij ons niet zo lang gaat duren :(:)

Na overleg met osteopaat besloten om toch met pijnstillers te beginnen en dan heel licht werk te geven. Puur om te zien of er verbetering is. Niet om training op te bouwen. Want als ze wel pijn heeft, en er doorheen gaat lopen wordt de schade wellicht weer groter.
Gisteravond dus begonnen met eerste zakje, en vanmorgen gelongeerd. Ze begon wel weer eerst met draken, maar ja, dat is ook beetje gewoonte wellicht, omdat ze steeds met pijn aan de bak moest. Maar daarna...... de rem is eraf, compleet weg hahaha, wow, ik was vergeten dat ze zo ontzettend mooie draf had. Na max 10 minuten weer gestopt. Later van de week nog een keer kort proberen en ook 1x heel kort onder het zadel (met instructrice erop). Als zij ook verschil voelt, is het duidelijk pijn. En hoe gek het ook klinkt, daar ben ik wel blij mee. Want met hulp van osteopaat krijgen we dat hoop ik wel goed. Als het gedrag zou zijn, zou het veel moeilijker worden.
Ik heb weer hoop. *\o/*

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:03

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met fabels Tine. Als het inderdaad pijn is weet je wel waar je verder kunt gaan qua behandelen. Hopelijk komen jullie er dan uit met de osteopaat.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:19

Dat is gunstig Tine en met een beetje geluk bouwt ze dan ook geen spiergeheugen op waar ik dus vervolgens met Cathey mee kwam te zitten -O-
Wat heerlijk dat jullie haar weer even goed hebben zien lopen!

Hier Fred ff laten uitspringen in de bak *\o/* hij kan zoooooo hard draven :oo en dan helemaal in takt met enorme rake passen wel gaaf hoor om te zien =:) maar goed hij is ook een draver natuurlijk :7
Op het werk gelukkig alles z'n gangetje.

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:48

Lekker VHU.

Vrienden van ons hebben een jonge draver in training. We zijn ook eens naar de stamppottenavond op Wolvega geweest. Echt gaaf.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:55

Nou Fred is verhuisd ben zo blij dat ik eindelijk van die nattigheid af ben. Sta nu bij een plek met gedraineerde bak en gedraineerde longeerring wat een luxe.
Direct maar uitgeprobeerd :+

Afbeelding

Fred z'n oren en ogen vallen zowat uit zijn hoofd :') hij vond het allemaal super interessant. Hij gaat miv maandag ook 5 dagen per week in de stapmolen (ma t/m vr) en die stapmolen was helemaal spannend _O- naja zal wel goedkomen. Op zijn stal stond hij direct rustig te eten.

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:07

Hey VHU wat is Fred een hunk zeg.
Laat hem maar lekker wennen aan zijn nieuwe huis.

Tine op het goede spoor met Fabels.

Hier nog steeds aan het snotteren en hoesten het is hardnekkig. Met klusjes gauw uit gevuurd.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:17

Hier ook nog steeds niet fit. Vanmorgen gewoon pas om 11 uur wakker. Dat is gewoon zooooo niets voor mij. Maar goed, heb het blijkbaar nodig en nu kan het.

Ik zou vanmorgen menles hebben met Sam, maar juf was het vergeten, dus even zelf geoefend. Nou...... ben benieuwd hoe het morgen in de ring gaat :x
En onverwacht blijft er een vriendje van zoonlief logeren. Gezellig!

VHU, Fred verhuisd. Ik dacht dat je al verhuisd was eigenlijk, maar goed, mijn geheugen laat me de laatste tijd wel vaker in de steek. Wat is hij toch een heerlijk dier.

Nou, ik ga tuigen poetsen en het huishouden doen. Altijd leuk O:)

Nilda

Berichten: 132
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:41

Wat fijn om je paard met dit weer toch lekker te kunnen longeren. Wat een pracht dier die Fred!

Bedankt voor de tips over het boek. Die ga ik zeker aanschaffen.

Gister kreeg ik de tip om mijn tweespan te gaan rijden met een broek. Dit om ongelukken te voorkomen bij te laat en of slecht remmen van de kar. Hier mensen ervaring met broek bij tweespan?

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:35

Fred stond er ook wel stoer bij vanochtend ja :+
Veel succes morgen Tine!!

Ik reed mijn welshjes altijd met broek oftewel omloop. Bij te laat of slecht remmen is mijn ervaring dat je vooral je disselriemen goed moet hebben afgesteld. Voor koetsiersbewijs tweespan werd wel ook altijd erg gelet op dat je die omloop goed genoeg erom had. Heb ooit ook koetsiersbewijs gedaan :o :+

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:08

Happytime, klopt het dat jij vanaaf in het Top 2000 café bent???

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:15

Gem: niet dat ik weet. :n

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:03

Citaat:
niet dat ik weet.
:(:) :)) was het maar zo'n feestje he :D