[VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-17 11:40

Zo, weer een nacht zonder telefoontjes! Dus vanochtend weer zelf naar de kliniek gebeld. Ik vroeg hoe hij de nacht was doorgekomen en hoe het nu gaat, het antwoord was: 'Super!' *\o/*
Hij doet het echt heel goed, maakt geen koorts, heeft vannacht al een paar keer mest gemaakt en zijn 'darmgeluiden' waren terug normaal. Hij is ook heel allert en wakker (ze zei: zoals zaterdag toen jullie er waren, dat maal tien!) en laat zelfs zijn koppige kantje al zien, hij voelt zich oké, mijn stoere ventje en dat terwijl hij nog maar 2 dagen gelegen onder het mes lag <3

Ik ben zo fier op mijn maatje, het is zo'n stoere en sterke beer <3 Nu duimen en hopen dat er geen ontstekingen komen in zijn buikje en dat alles zo goed blijft vooruit gaan, maar we zijn in ieder geval op de goede weg!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...


biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 12:12

Waaw super ! Ik duim mee :)

Fijne feestdagen <|-

kerstmuts

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 12:47

Ahh war fijn! Klinkt ook als een goede kliniek trouwens, ook met hoe vriendelijk ze overkomen in jouw berichtjes

"Opinions are like assholes, everybody has one" - Mark Sheehan

Abe <3

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-17 12:59

Ik ben inderdaad heel tevreden van de kliniek! Heel paardgericht (ze kijken niet vreemd op van een ouderwetse en zware Fjord en behandelen hem net als de sportpaarden die er staan!) en zoals je kan lezen, ook super vriendelijk naar ons toe. Jules staat in Venhei in Kasterle en is geopeerd door het team van 'Equinox'.

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:48

Wat super goed nieuws! Ik heb net je hele topic doorgelezen, en wat heb je leuke paarden!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:51

Dat is ook toevallig zeg, dat is ontzettend dicht bij de deur :) .

En wat een super nieuws dat het beter met hem gaat!!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:36

goed nieuws! hopen dat het zo blijft gaan!


s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-17 19:14

Deze voormiddag zijn we weer even op bezoek geweest bij mijn maatje, wat doet hij het goed. Als je hem zo ziet staan, kan je haast niet geloven dat hij er vrijdag bijstond als een hoopje ellende en dat hij afgelopen zaterdag nog maar geopereerd is. Als alles zo goed blijft verlopen (wat wel de prognose is) mag hij vrijdag of zaterdag al weer mee naar huis! :D

Hij krijgt nu 6x per dag een handje hooi & slobber als avondeten. Dat vindt hij zelf natuurlijk veel te weinig, hij wordt er zelfs een beetje 'grumpy' van, zeker als de anderen wel eten krijgen :+
Afbeelding Afbeelding

Ook mochten we een stukje met hem stappen (5 minuten, lekker in het zonnetje, goed voor zijn lijf en voor zijn humeur!), mijn zus heeft het meeste met hem gestapt, maar ik kon het toch ook niet laten om even met hem te stappen <3
Afbeelding

Wat ben ik fier op mijn bolletje, hij doet het zo goed daar, ik ben zo blij, kan niet geloven dat ik hem vrijdag bijna kwijt was, als je hem nu zo ziet staan, stoere vent! <3
Afbeelding

Vlekje stelt het ook terug beter thuis, ze roept minder naar haar vriendje, al merk ik wel aan haar dat ze niet in haar normale doen is. Het zal haar deugd doen als Jules eind deze week terug thuis is, haar beste maatje terug bij haar! <3
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 19:44

Goed zeg +:)+ ! Fijn nieuws om horen!

Don't take anything for granted

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 20:29

We zijn alweer dag 6 na de koliek ondertussen, wat gaat het eigenlijk snel vooruit...

Vanmiddag weer op ons dagelijkse bezoekje geweest in de kliniek, het gaat hem goed, de hele genezing verloopt eigenlijk vlot. Hij heeft veel energie was blij dat hij even buiten mocht stappen :D En natuurlijk ging hij actief opzoek naar eten, draakje :+
Afbeelding

Ik zal zo blij zijn als hij eind deze week terug thuis staat. Terug een beetje in 'ons normale doen', in hoeverre dat kan nu natuurlijk. Heb ook het gevoel dat het hem deugd zal doen, terug in zijn eigen stalletje, dicht bij zijn vriendinnetje, die hem echt wel mist, arm klein ding <3
Afbeelding
Afbeelding

Hij is trouwens wel best wat afgevallen na de operatie, gelukkig had hij reserve genoeg (ahum, te veel O:) )

Ik ben trouwens echt niet de enige die blij zal zijn als Jules terug thuis is, ook Vlekje zal blij zijn als haar maatje terug bij haar is. Vandaag ben ik een rondje met haar gaan wandelen. Toen we terug thuis kwamen, riep ze gelijk naar haar vriendje, zo zielig, ze begrijpt er natuurlijk niets van :(:)
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:33

Super dat Jules het nog steeds zo goed doet en straks weer naar huis mag +:)+ .
Zo deels geschoren ziet hij er nogal uit, maar gelukkig groeit dat allemaal wel weer aan.

Ocharm Vlekje toch. Zielig dat ze haar vriendje zo mist. Ik ben echt benieuwd hoe ze zal reageren wanneer ze Jules terug ziet. Hij heeft natuurlijk een ziekenhuisgeurtje bij.

Don't take anything for granted

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:48

Arme Vlekje :(:) Ik ga duimen dat Jules zo goed blijft genezen en dat hij met oudjaar weer lekker bij z'n maatje staat!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 22:04

Lukasje schreef:
Super dat Jules het nog steeds zo goed doet en straks weer naar huis mag +:)+ .
Zo deels geschoren ziet hij er nogal uit, maar gelukkig groeit dat allemaal wel weer aan.

Ocharm Vlekje toch. Zielig dat ze haar vriendje zo mist. Ik ben echt benieuwd hoe ze zal reageren wanneer ze Jules terug ziet. Hij heeft natuurlijk een ziekenhuisgeurtje bij.


Het is best een 'apart' patroon waarin ze hem geschoren hebben, ja :Y) Maar goed, dat groeit vast wel weer snel aan. Je ziet nu wel goed hoe zo'n vacht eigenlijk werkt en hoe 'goed hij voorzien is' tegen de koude :j .

Ik ben inderdaad ook echt benieuwd hoe ze op elkaar reageren als Jules terug thuis is. Ik verwacht dat Vlekje even heel enthousiast zal zijn en daarna inderdaad op verkenning zal gaan naar vreemde geurtjes :) Jules zal ook wel blij zijn om zijn vriendinnetje terug te zien, al denk ik, dat hij vooral opzoek zal gaan naar eten op zijn vertrouwde plekje, je bent een Fjord of je bent het niet he }:0

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:48

Hahaha, dat laatste is wel een goed teken he!

Don't take anything for granted

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 13:13

Vanochtend gebeld met de dierenarts. Morgen mag hij terug naar huis *\o/*

Hij heeft wel nog een verband om zijn wonde gekregen, want die was iets gezwollen. Maar niets om ons zorgen over te maken volgens de DA.

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Galaika

Berichten: 596
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:17

Wat een liefde voel ik in je verhaal! Duidelijk dat je verliefd bent op je beestjes! Nog veel sterkte met je revalidatie, en zorg maar goed voor je fjord als hij terug thuis is!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 15:07

Galaika schreef:
Wat een liefde voel ik in je verhaal! Duidelijk dat je verliefd bent op je beestjes! Nog veel sterkte met je revalidatie, en zorg maar goed voor je fjord als hij terug thuis is!


Wat een lief berichtje, dankjewel! <3
Ik ben inderdaad gek op mijn draakjes, al halen testen ze af en toe weleens hoeveel geduld hun baasje precies heeft, ik zou niet zonder ze kunnen mijn mini en maxi :+:

En Jules zal flink in de watten gelegd worden als hij weer thuis is inderdaad, dat heeft hij dubbel en dik verdiend nu, mijn stoere beertje!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:44

Morgen willen we hier een update :j . Erg benieuwd naar Vlekje, de reactie op elkaar.

Don't take anything for granted

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 22:51

Die update komt er zeker! Vandaag de laatste keer op bezoek geweest in de kliniek. Mijn beertje is voorzien van een blauw verbandje om de wonde, ze maken er steeds een aparter uitzicht van zo, hihi {:} Buiten waren ze nieuw hooi aan het brengen, dat had meneertje natuurlijk gezien :Y)
Afbeelding

Hij is klaar om naar huis te vertrekken, kathedertje is uit zijn hals, hij is happy de peppy en zal denk ik blij zijn om terug lekker in zijn eigen stalletje te staan met zijn vriendinnetje. Ik kan niet genoeg zeggen hoe trots ik ben op hem, mijn maatje wat een sterke beer is hij toch <3
Afbeelding Afbeelding

En nog een leuke van mijn zus en hem en een toffe selfie in de kliniek :D
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door s_v op 28-12-17 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:53

Ik kan me voorstellen hoe blij je bent dat hij het zo goed doet en weer lekker naar huis mag !

Don't take anything for granted

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-17 14:08

Zo, alvast een drukke ochtend achter de rug nu... Stal is helemaal Jules proef gemaakt. Normaal staan de paardjes hier op stro, maar aangezien de kans dat meneertje dat gaat opeten als hij de kans heeft te groot is, moest dat even veranderd worden...

Als het stro eruit (stal is een potstal, dus normaal mesten we maar 1x per jaar helemaal uit, de rest van het jaar halen we het vuile stro eruit en strooien we bij... En zagemeel erin...
AfbeeldingAfbeelding

Vlekje heeft het alvast getest en goedgekeurd ;)
Afbeelding Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-17 17:45

Jules is thuis, mijn 2 beste maatjes zijn terug samen, staan lekker dicht bij elkaar in de stal en zijn lekker samen wat hooi aan het knabbelen, ik ben zo blij als een klein kind nu, wat heb ik dit uitzicht gemist <3
Afbeelding
Jules moest ook gelijk zijn eigen stalletje weer 'inwijden', Vlekje was gewoon helemaal happy, dus plasje of niet, er wordt geknuffeld ;)
Afbeelding

Ik reageer straks even uitgebreider, hoe de thuiskomst is verlopen, ga nu eerst even genieten van het feit dat ik mijn beertje terug thuis heb & dat hij lekker kan knuffelen met zijn vriendinnetje :+:

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:16

Super! *\o/*

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:27

Wat fijn! Altijd een stille mee lezer geweest maar wat super dat alles zo goed gegaan is *\o/*

Kan de kleine pony niet bij zijn hechtingen komen? Soms willen juist de maatjes de hechtingen eruit halen ipv de patiënt zelf.

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:32

Wat een super fijn bericht! Geniet lekker van die twee, kom zelf een beetje tot rust en daarna verwachten wij allemaal weer leuke updates.
En hopenlijk llemaal gezond het nieuwe jaar in!

Not my monkey, not my circus!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: esje01, Juniores, Kalea, nikkietjuh en 120 bezoekers