[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:50

Hey ben ik ook weer, wat een leuke foto's en ik vind het vooral leuk dat je nu ook je eerste springlesje hebt gehad, fijn dat het zo goed ging :D

Ik vind dat je goede doelen maakt voor 2018, doelen die ook echt haalbaar zijn. Ik doe dit niet meer met de mijne, uiteindelijk bereik ik een heleboel maar mijn doelen behaal ik elk jaar amper, misschien dat ik te hoge verwachtingen heb. Toen ik mijn paardje net een jaar had en ik doelen had gemaakt voor het jaar daarop werd ik zo enorm teleurgesteld.. kwam denk ik omdat het bij de mensen om mij heen heel goed ging met wedstrijden etc en mijn paardje nou eenmaal wat langer aan het puberen bleef.. haha.

Fijn dat de osteopaat ook aangaf wat jij voelt, dat er verbetering is! :D snap dat je die bevestiging fijn vind. mag ik vragen wat een natuurgeneeskundige precies is?

Elaya


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-17 11:40

23-12 | Rustig weekje
De afgelopen week lekker rustig aan gedaan met Desperado. We hebben nog een nieuw zadel getest, maar helaas bleek deze toch niet zo goed te liggen. Tot nu toe blijft de Isabell Werth (wintec) een favoriet :). De osteopaat is geweest en dus even 'verplichte' rust. Zo hebben we wat grondwerk gedaan en lekker uitgebreid gepoetst.

Ik ben met Dex het parkeren steeds meer aan het uitbouwen, zo ook op de poetsplaats. De intentie is dat ik hem los wil kunnen laten staan. Dit gaat dagen heel goed, en andere dagen wat minder. Afgelopen week was het heel rustig en besloot Dex zelf anders te gaan staan.. Maar dat lieve koppie er ook bij <3
Afbeelding

gisteren ook de natuurgeneeskunde. Ze was heel erg verbaasd hoe snel Dex was verbeterd. Zelf had ik dat ook wel al gemerkt, hij zit beter in z'n vel, is weer aangekomen en aanhankelijk. En ook is het plassen op de betonnen poetsplaats weer gestopt, hij scheen last van z'n blaas te hebben. Kortom, heel fijn dus! En ze hoeft de komende tijd niet meer langs te komen :)

Felien_Kyra schreef:
Fijn dat de osteopaat ook aangaf wat jij voelt, dat er verbetering is! :D snap dat je die bevestiging fijn vind. mag ik vragen wat een natuurgeneeskundige precies is?

Tuurlijk :D ! Al vind ik dit zelf ook lastig uitleggen haha. Op aanraden van onze osteopaat zijn we daar in oktober heen gegaan. Dat was de maand dat Dex heel ril was, hij viel flink af en zat niet zo lekker in z'n vel. En aangezien onze osteo zo goed is.. Haar advies vertrouwd en de natuurgeneeskundige gebeld. Ze gebruikt een 'Lecher-antenne' waarmee ze de waarde meet (bijvoorbeeld v.d. organen). Hoe het precies werkt.. Daar kom ik met m'n hoofd niet bij. Uiteindelijk schrijven ze dan homeopatische druppeltjes voor, je moet er maar in geloven denk ik zo. In elk geval.. Sinds Dex de druppeltjes krijgt is hij weer helemaal relaxed en aanhankelijk, waar hij eerst ril en afstandelijk werd. Oh en het afvallen + overmatig plassen is ook weg.. Kortom: ik snap er weinig van maar ben wel enthousiast haha :')

Vandaag ga ik samen met m'n vriend weer eens een buitenritje doen, dat is weer lang geleden! We nemen de go pro mee en ik ben heel benieuwd hoe het gaat :)

Felien_Kyra schreef:
Hey ben ik ook weer, wat een leuke foto's en ik vind het vooral leuk dat je nu ook je eerste springlesje hebt gehad, fijn dat het zo goed ging :D

Ik vind dat je goede doelen maakt voor 2018, doelen die ook echt haalbaar zijn. Ik doe dit niet meer met de mijne, uiteindelijk bereik ik een heleboel maar mijn doelen behaal ik elk jaar amper, misschien dat ik te hoge verwachtingen heb. Toen ik mijn paardje net een jaar had en ik doelen had gemaakt voor het jaar daarop werd ik zo enorm teleurgesteld.. kwam denk ik omdat het bij de mensen om mij heen heel goed ging met wedstrijden etc en mijn paardje nou eenmaal wat langer aan het puberen bleef.. haha.

Fijn dat de osteopaat ook aangaf wat jij voelt, dat er verbetering is! :D snap dat je die bevestiging fijn vind. mag ik vragen wat een natuurgeneeskundige precies is?


Ja de springles was echt fantastisch! Kan niet wachten tot de volgende springles, zo leuk. Het is voor mij ook echt een training om hem goed te begeleiden haha.

Ik probeer m'n doelen inderdaad zo haalbaar mogelijk te houden. Ik ben zelf gelukkig niet zo wedstrijd gericht, maar als je dat wel bent, kan ik me voorstellen dat het uitloopt op een teleurstelling. Als ik op stal kijk, staan er meer paarden van 4 die dressuurmatig echt al heel wat lopen.. Maar goed, daarmee vergelijk ik ons eigenlijk niet haha. Het belangrijkste is genieten, afwisseling en dat we al lekker stappen maken én naar buiten kunnen. Dus in 2018 hopelijk zo door :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-17 17:45

Even een leuk filmpje van vandaag. Heerlijk buitenritje gehad! Dex was heel druk tijdens het opzadelen, maar eenmaal buiten ging het super.

We hebben ook alles gefilmd met de go pro.. maar deze stond te hoog afgesteld dus dat is niet zo interessant. Volgende keer beter! :')

Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 09:12

Oh nice! Hij ziet er goed uit

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-17 12:11

Het is kerst <|- *\o/* {:). Ik hou er echt van!

Vanochtend even naar Dex geweest om wat grondwerk te doen. Ik weet altijd als hij het een goedr sessie vond als hij bij het terug zetten in de paddock bij mij blijft hangen ipv van zn paardenvriendjes gaat <3

Oh en uh.. Dex wilde jullie op zijn manier ook nog een fijne kerst wensen :))

Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-17 12:12

Granoek schreef:
Oh nice! Hij ziet er goed uit


Hij krijgt ronde billetjes **\O/** :')

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:10

Haha die foto! Komt me zoooo bekend voor (irritant bekend zelfs hahaha)

Fijne Kerst!

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:33

haha oke de natuurgeneeskundige klinkt een beetje vaag, maar dit vond ik jaren terug ook van de osteopaat dus vind het eigenlijk wel erg interessant! :D

Ik dacht vanochtend leuk een ritje te gaan maken zo met kerst samen met mijn zus, loopt het paardje van mijn zus kreupel :(

Dex ziet er inderdaad goed uit, jullie beide fijne kerstdagen gewenst :D

Elaya

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-17 11:22

Gisteren heerlijk kerst met de familie gevierd. We doen altijd uitgebreid cadeautjes voor iedereen, dus ik ben heel erg verwend :j . Zo heb ik veel rituals gekregen, een subtiele hint denk ik zo hahahaha. Maar ook nieuwe winter rijlaarzen!

Afbeelding
Ik vind ze echt zoooo mooi! En ze zijn helemaal met bont(achtig iets) gevoerd <3

Oh en een boek dat ik al een tijdje wilde:
Afbeelding

{:) **\O/** {:)

Felien_Kyra schreef:
haha oke de natuurgeneeskundige klinkt een beetje vaag, maar dit vond ik jaren terug ook van de osteopaat dus vind het eigenlijk wel erg interessant! :D

Ik dacht vanochtend leuk een ritje te gaan maken zo met kerst samen met mijn zus, loopt het paardje van mijn zus kreupel :(

Dex ziet er inderdaad goed uit, jullie beide fijne kerstdagen gewenst :D


Ik moet zeggen dat ik nog steeds niet zo goed weet wat de natuurgeneeskundige precies doet, maar wel dat het écht effect heeft gehad bij Dex. Hij is weer helemaal relaxed, vrolijk, aangekomen en urineert niet meer op de meest gekke plekken haha. Ik zit er nu zelfs over na te denken zelfs eens naar een natuurgeneeskundige (voor mensen) te gaan haha.

Oh wat vervelend zeg! Ik hoop dat het niets ernstig is met het paard van je zus.. Hopelijk dat wat rust werkt!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:07

Wat leuk zeg! Die laarzen heb ik ook! Echt heerlijke laarzen, loop er uren op met stage, loop door de blub, mest er stallen mee uit. En heb nooit last van mijn voeten gelukkig. Rijd er af en toe ook mee, maar ik heb te lange onderbenen waardoor ik vaak met de bovenkant onder het zweetblad kom :') en dat irriteert me soms :P

Vind ze wel heerlijk en het is echt een heeeele goede aankoop geweest :D



kally
Berichten: 5239
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 22:49

Stoere laarzen hoor, lekker verwend met de Kerst...

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

Liesjuhhhh
Berichten: 18
Geregistreerd: 26-12-17
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 10:21

Wat een mooi paard <3
Veel plezier met hem!


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 22:23

27 december | een stap achter- of vooruit?
Vandaag weer rijles met Dex. Vanochtend lekker op de bank gelegen met het boek 'een paard is een paard', waarin ik even meenam dat er voor Dex geen druk opligt. Hij hoeft niet om 15u klaar te staan, wil niks aan onze lesgeefster laten zien etc. Dat komt echt van mij, en die gedachte vanuit hem bekeken gaf best wel wat rust!

Al stonden we wel netjes om 15u klaar haha :+. Dex heeft weer wat meer moeite linksom en met het aannemen van m'n binnenbeen. Hij liep in het begin te hard in draf, tegen m'n binnenbeen met verkeerde stelling en in standje lama. toch jammer als je kijkt hoe goed het eigenlijk ging en het voelde even als een flinke stap terug..

We hebben de tijd genomen hier rustig aan te werken. Tempo beheersing, het aannemen van m'n binnenbeen én stelling. En met het uitdraven kon ik met een losse teugel, hem stofzuigerend in 8'jes laten lopen waar hij telkens om m'n binnenbeen buigde. Wat een feest!

Dus heel fijn afgesloten! Zaterdag nog even een les ingepland om dit verder op te pakken en bevestigen :)

sterreke98 schreef:
Wat leuk zeg! Die laarzen heb ik ook! Echt heerlijke laarzen, loop er uren op met stage, loop door de blub, mest er stallen mee uit. En heb nooit last van mijn voeten gelukkig. Rijd er af en toe ook mee, maar ik heb te lange onderbenen waardoor ik vaak met de bovenkant onder het zweetblad kom :') en dat irriteert me soms :P

Vind ze wel heerlijk en het is echt een heeeele goede aankoop geweest :D

Goede recensie dus! Haha. Ik ben er tot nu ook blij mee, vandaag voor het eerst mee gereden en morgen hou ik denk ik lekker warme voetjes tijdens een buiten stapritje :)

Granoek schreef:
Hele mooie laarzen!

Ben er ook zoooo blij mee! Echt heel lief van m'n ouders

kally schreef:
Stoere laarzen hoor, lekker verwend met de Kerst...

Oh ja daar ben ik ne erg van bewust!

Liesjuhhhh schreef:
Wat een mooi paard <3
Veel plezier met hem!

Oh dankjewel. Altijd leuk om te horen hah

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:22

Hele gave laarzen! Ik had ze zelf ook al meerdere keren voorbij zien komen!!


En vat niet alles op als een stapje terug.. Een paard is lerende en gaat spieren en kracht opbouwen.
Door die spieren krijgt hij ook spierpijn en stijfheid er gratis bij, iets wat ze niet gewend zijn en ze dus ook aan moeten wennen. (wennen in de zin van dat het na ontspanning beter gaat voelen en soepeler word)

Ik heb met Akkie zo'n 2 a 3x een flinke "dip" en die dip komt altijd op het punt dat het onwijs goed gaat en hij allemaal nieuwe dingen geleerd heeft. Ze lijf begint dan beter te ontwikkelen en opeens wil het niet meer.. 9 van de 10x heeft meneer spierpijn en geen zin om daar doorheen te werken, en dat kan hij dan ook best 3 weken volhouden hoor, wanr hij is mega klein zerig..

Ondertussen ken ik hem wat beter, longeer ik hem een keer, rijd hem keertje met elastiek of mik hem in de trailer en ga ff lekker paar uur de veluwe op. Vooral dat laatste werkt bij akkie als een uitstekend geneesmiddel :p

Maar daardat hij dat dan aangeeft neem je zelf wel weer even pas op de plaats, geen stap terug, maar even doorgaan zoals het gaat en niet steeds "meer meer meer" tot hij weer op dat super fijne punt is. ;)

Ik zie het zeker niet als een terugval en zo klinkt jou dex ook niet! :)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-17 09:35

28 December | Het laatste buitenritje van 2017
Om nog even een frisse neus te halen gisteren lekker met Dex en een stalgenootje een stapritje gemaakt. We hebben een nieuwe route gekozen, waardoor we langs veel huizen/verkeer moesten voor we doorstaken naar het bos. Het was voor Dex een goede training. Het is grappig dat hij tegenwoordig niet meer reageert op vrachtwagens/tractoren of aanhangwagens maar hij de meeste brievenbussen (niet eens die oranje, maar gewoon bij huizen) heel spannend vind :')

Voor de rest was het lekker ontspannend. Hier een heel klein filmpje van een nieuw stukje dat ik er wel leuk uit vond zien:


@Nadine,
Thanks voor je berichtje! Fijn om te lezen dat je dit ook herkent haha. Het was achteraf zeker geen stap terug, al voelde het in de les wel zo even. Konden we eerst heerlijk ontspannen in een normaal tempo rondrijden, was dat nu even onmogelijk. Maar onze lesgeefster liet ons er gewoon rustig doorheen rijden waardoor we lekker ontspannen eindigde! :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-17 21:20

Ik had van m'n schoonmoeder een bon voor de Epplejeck gekregen. Ik had hierbij het idee dan een mooie winterjas te kopen voor bij Dex. Eentje die wind en waterbestendig is, maar ook ademend om mee te rijden. Maar EJ vraagt wel hele hoge prijzen voor jassen omdat het 'ruiterjassen' zijn. Toen terecht gekomen op de site v.d. ANWB/Human Nature, en er achter gekomen dat ze ook een outlet hebben. Alsof het mij uitmaakt dat ik een kleurtje heb van vorige jaar haha.

Vanmiddag samen met m'n vriend naar de outlet gereden en flink geslaagd! 1 nieuwe regen en windbestendige jas gekocht, 2 fleecetruien om in laagjes te gebruiken bij kou én een lekker dikke trui voor op stal.. de reguliere prijs was €394 en ik heb maar €89 hoeven af te rekenen. Dat is nog eens leuk! :D *\o/*

Misschien een leuke tip voor jullie ook! Ze hadden ook de outdoorschoenen daar staan, ik ga dit in elk geval onthouden haha.

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 08:46

Dat klinkt inderdaad niet slecht! Ik zoek ook nog een winterjas maar ze vragen inderdaad absurde bedragen. Ik ga altijd bij Decathlon, kun je ook nog de fleece binnenkant er uit halen.

Maar ik heb 1x in de sale een Anky jas gekocht, lijkt net een fleece vest maar aan de buitenkant is het ander materiaal, weet niet hoe het heet. Die is niet zo dik en poffig om te dragen maar wel superwarm! Alleen ondertussen echt versleten en niet-meer-schoon-te-krijgen-vies, misschien moet ik eens afscheid nemen.

Even gekeken op de site maar voor de leuke prijzen moet je lid zijn bij anwb, denk niet dat dat gaat als Belg :=

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-17 09:41

Granoek schreef:
Dat klinkt inderdaad niet slecht! Ik zoek ook nog een winterjas maar ze vragen inderdaad absurde bedragen. Ik ga altijd bij Decathlon, kun je ook nog de fleece binnenkant er uit halen.

Maar ik heb 1x in de sale een Anky jas gekocht, lijkt net een fleece vest maar aan de buitenkant is het ander materiaal, weet niet hoe het heet. Die is niet zo dik en poffig om te dragen maar wel superwarm! Alleen ondertussen echt versleten en niet-meer-schoon-te-krijgen-vies, misschien moet ik eens afscheid nemen.

Even gekeken op de site maar voor de leuke prijzen moet je lid zijn bij anwb, denk niet dat dat gaat als Belg :=


De prijzen op de website zijn nog regulier v.h huidige seizoen. In de outlet heb je 50 tot 80 % korting ook zonder lid te zijn! Het zit in Eindhoven.. wellicht nog wel te doen voor je! :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 09:45

BOH! Eindhoven?? Dat is echt 25minuutjes maximum van bij mij, ik ga altijd naar Brabants Ruiterhuis haha :D

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-17 09:55


Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-17 22:28

Te leuk om niet te delen;

Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:45

Dex is toch zo knap <3
Die middelste foto <3 Hij kan zo meedoen met een andrelon reclame _O-

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-18 17:23

Nieuwjaarscadeautje vood Dex. Hij is nu cool in denim 8-)

Afbeelding

sterreke98 schreef:
Dex is toch zo knap <3
Die middelste foto <3 Hij kan zo meedoen met een andrelon reclame _O-

Ik zal hem eens inschrijven bij eem casting bureau :'). Haha.

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:33

Staat hem stoer! *D

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AbbyRabbit, FCSA, Gigixponys, Goldwynn, Jossie, kimmetje26, Macs, MairiMacBran, Mark0919, Pellelilly, Saintelette, SusanH en 39 bezoekers