2017, wat een jaar!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mls_w

Berichten: 152
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Oud-Beijerland

2017, wat een jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-17 18:22

2017, mijn jaar met Guusje!
*\o/*

Afbeelding



Voor mij begint het eigenlijk in het najaar van 2016, toen kwam ik een berichtje tegen over iemand die een verzorgster zocht voor een Haflinger merrie, er werd verteld dat ze dressuur niets vond en buiten erg lastig en sterk was, een heuse uitdaging. Na over de jaren heen zat pittige paarden gereden te hebben leek het me wel wat om hier mee te beginnen. Ze stond 24/7 op een weiland zonder bak etc. Dus we moesten het vooral doen met grondwerk en buitenrijden. Voor mij als dressuur ruiter was dit wel even wennen, het buitenrijden leek me wel wat en al snel was er met iedereen een afspraak gemaakt en ik kon een keertje meerijden! Ik kon ook nog kiezen voor een oudere ruin, maar ik voelde met deze merrie toen al iets meer een klik dus koos ik voor haar! Een super knappe merrie, korte manen, van top tot teen onder de modder.

Afbeelding

En daar begon het, ik had een verzorg merrie! Al snel gingen we hoor, voor het eerst alleen naar buiten. Lastig? Nee absoluut niet. Ze miste wel haar weide maatjes, dus het hinneken bleef er wel de eerste paar keer in. Naar het bos vind ze het leukste, daar wordt ze echt blij van wat ook te merken is!


In het voorjaar begonnen we ook langzamerhand op de wei met rijden, want ja ik wilde toch weten wat ze nou niet leuk vond aan 'dressuurmatig' trainen. Ze vond het hartstikke leuk!
Al snel hadden we ook hele polder verkend met zn 2tjes en ik kon niet blijer zijn met deze dame.
We konden alles samen, heerlijk springen en dressuren, lekker naar buiten, spelen op de wei ik kon me geen leukere pony wensen.
Afbeelding



Afbeelding
vriendlief van 2m05 op Guusje, voor het eerst op een pony.
Maar heel eventjes ivm lengte etc. :+




En toen kwam het, de eigenaresse wilde der misschien wel verkopen. Toen zakte mijn wereld wel een beetje in. Zij kwam niet zo vaak omdat ze het erg druk had, werk, kinderen etc. Dus ik was degene die er bijna elke dag stond. En dan te bedenken dat ik niet maar naar Guusje toe kon gaan maakte het erg lastig.
Thuisgekomen vertelde ik dit aan mijn vriend die ondanks absoluut niets met paarden te hebben, inmiddels ook wel een band had met Guusje, besloten we voor te stellen dat wij haar zouden kopen.
& jawel vanaf 1 juni 2017, was ik opeens eigenaar van Guusje. Een droom die uitkwam, na jaren paarden te rijden en trainen voor andere, was zij nu van mij. Ik kon alles doen wat ik wilde.
Heerlijk!
Afbeelding



In de zomer heb ik mijn nichtje lesgegeven op der, zij had nog nooit eerder gereden en ze was zo braaf! (op afentoe gras eten na)
Ook trainde we lekker verder en vonden we de perfecte middenweg, dagje lekker buiten dagje lekker dressuren, dagje lekker aan de longe en een sprongetje. Alles vind ze leuk dus we wisselen lekker af.

In augustus brak ik mn voet en dat was een moeilijke periode, want ik kon amper naar der toe en dat was heel erg moeilijk, vooral voor mij.

Afbeelding

Afbeelding
Gelukkig was ze altijd wel in voor een knuffel en uiteraard wortels!



Toen werd het herfst en werd alles een stuk lastiger, de wei was al amper begaanbaar, de bermen waren niet te rijden dus we konden alleen op het asfalt stappen. De winter was nog niet eens begonnen en toen kwam het punt dat ik een belangrijke beslissing moest gaan maken. Blijf ik met haar op de wei of niet? We konden de afgelopen winter amper rijden, alleen over straat en dat was ook zij gauw zat. Dus ik ben eerst opzoek gegaan naar stallen met een bak in de buurt die ik zou kunnen huren afentoe. Helaas met er heen stappen duurde dit allemaal te lang.

In November zijn we ooknog even naar het bos geweest en toen kwam er al snel uit dat ze moeite had met werken en der wintervacht, dus zijn we naar Brabant gereden waar mijn instructrice is, en hebben we haar daar geschoren en omgedoopt tot sterrenpony, en daar nog een rondje gereden op stal! En ook daar was ze weer stik braaf. #inlovewithmypony


Afbeelding

Afbeelding




Ondanks dat het op de wei super gezellig was altijd, wilde ik toch wat meer, een stal en een bak zodat we in de winter toch wat meer konden. Dus begon de zoektocht en al snel vonden we een heel leuk plekje! En jawel, 30 december verhuizen we en beginnen we daar aan ons nieuwe avontuur!





Afbeelding
{:) {:) {:) {:)
Afbeelding







Afbeelding

Het was niet altijd even makkelijk, de keuze te maken om weg te gaan bijvoorbeeld. Door de periode te komen met mijn voet, die helaas nog steeds herstellende is. Maar met haar bij me, heb ik het idee dat we samen alles aankunnen. Cheesy? Misschien een beetje, maar ik heb nog nooit zo een klik gehad met een paardje, en nog steeds zo blij dat deze knappe dame van mij is!


Op naar alle leuke dingen in 2018!
❤️

insta: @theviewfrommelis

MWPhotography
https://m.facebook.com/MWPhotographyAndMedia


Femkers

Berichten: 57
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:38

Leuk overzicht! Veel succes op je nieuwe stal :)

T a c y


monnette1

Berichten: 244
Geregistreerd: 29-08-14
Woonplaats: Deil

Re: 2017, wat een jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:46

Leuk overzicht, en heel veel geluk in het nieuwe jaar!!

marachels

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-02-09
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 22:02

Wow, alsof ik een topic van mijzelf aan het lezen ben.. Heel veel overeenkomsten zeg!

Heel veel geluk in het nieuwe jaar!

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: 2017, wat een jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 22:28

Veel plezier in 2018! Vooral veel rij-plezier!

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

Anoniem

Re: 2017, wat een jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 22:32

Wat een prachtige Haflinger! <3
Veel plezier in 2018!

mls_w

Berichten: 152
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Oud-Beijerland

Re: 2017, wat een jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-17 09:28

Dankjullie wel!
Morgen is het zo ver dat we verhuizen, errruuug spannend!

insta: @theviewfrommelis

MWPhotography
https://m.facebook.com/MWPhotographyAndMedia

Monique1963

Berichten: 8564
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: 2017, wat een jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 09:47

leuk dat je haar hebt kunnen kopen! Een fijne doorstart gewenst in 2018

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

mls_w

Berichten: 152
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Oud-Beijerland

Re: 2017, wat een jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-17 16:30

Afbeelding
Heeerlijk op der nieuwe stal

insta: @theviewfrommelis

MWPhotography
https://m.facebook.com/MWPhotographyAndMedia


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 4 bezoekers