Kerstfooi postbode?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Kerstfooi postbode?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-17 09:55

De PostNL bezorger hier in de buurt komt heel vaak aan mijn deur. Hij is ook super aardig en zwaait altijd, ook als ik ergens in het winkel centrum loop.

Nu was ik me aan het bedenken; is het normaal/leuk om de bezorger een extraatje te geven nu? En zo ja, hoeveel dan?

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Kerstfooi postbode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 09:57

Leuk zal het zeker gevonden worden :)) Ik geef eigenlijk heel vaak fooi aan mensen die het ''normaal'' minder vaak krijgen, vind k leuk :D

Vaak krijg je er een leuke reactie op

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Kerstfooi postbode?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-17 09:58

Ja denk je? Ben dan toch bang dat hij het misschien als belediging ziet ofzo :')

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:00

Tanya schreef:
Ja denk je? Ben dan toch bang dat hij het misschien als belediging ziet ofzo :')


Neejoh, dat zal toch niet? :=
Tenminste, zou niet weten waarom. Maar ik vind het altijd wel leuk, vooral als ze achterkomen als ik er niet meer bij ben :')

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Re: Kerstfooi postbode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:08

Ik wil dat ook doen, ik denk dat ik voor een VVV bon kies van 10 euro

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Kerstfooi postbode?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-17 10:10

Oja een VVV bon is wel leuk misschien! Eens kijken of ik die binnenkort ergens kan regelen

Corellaa

Berichten: 6380
Geregistreerd: 18-06-05

Re: Kerstfooi postbode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:10

In mijn regio is het “normaal” dat dit gebeurd..

Ze bellen er voor aan :+
Nu ben ik vaak of niet thuis of in de stallen.. maar als ik ze zie geef ik ze net wat ik in huis heb varieerend van 2 tot 5 euro

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:13

Corellaa schreef:
In mijn regio is het “normaal” dat dit gebeurd..

Ze bellen er voor aan :+
Nu ben ik vaak of niet thuis of in de stallen.. maar als ik ze zie geef ik ze net wat ik in huis heb varieerend van 2 tot 5 euro


Hier doen alleen de folderbezorgers dat.

Postbode en pakketbezorger krijgen zomers vaak wat te drinken of een ijsje. Vinden ze al geweldig :)
Geen kerstbeloning eigenlijk

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17990
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:14

Ik heb het vorig jaar met de pakketbezorger gedaan. Die doet altijd een stapje extra voor iedereen, altijd vrolijk. We hadden dat jaar erg veel pakjes te bezorgen, dus toen ik wist dat hij kwam heb ik een kleinigheidje voor hem in huis gehaald. Hij was er ontroerd van, het was niet nodig, maar hij vond het wel erg leuk. Ik ben blij dat ik het gedaan heb, want ik had dezelfde twijfels als jij.

Dus gewoon lekker doen!

Bezorgers van PostNl bellen als het goed is niet aan :n. kranten en reclamebezorgers wel.

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:15

vorig jaar kwamen er ook heel veel pakketjes thuis.altijd in voor een praatje en kent bijna iedereen uit de buurt bij voor en achternaam :') heb de bezorger toen een grote doos merci gegeven.

Angelaa2
Berichten: 4226
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:18

Leuk en lief dat je dat wilt doen!
Als ik een vaste bezorger had en die vaak zelf zou zien had ik hem waarschijnlijk ook wel iets gegeven.
Op het werk hebben we doosjes met kleine merci chocolaatjes gegeven aan alle vaste bezorgers, vonden ze erg leuk!

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Kerstfooi postbode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:28

Ik heb jaren de ochtendkrant bezorgd. Weigerde altijd om met de bedelbriefjes rond te gaan. Zo nu en dan hing er bij iemand aan de brievenbus een kleinigheidje voor mij. Heel leuk, vooral als het spontaan en oprecht is!

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:29

Onze vorige pakket bezorger kwam zo vaak bij ons dat hij onze namen wist (drie dochters) en hij zwaaide ook altijd als hij ons zag fietsen :') dus toen hij stopte hebben we hem een doos Merci gegeven :) vond hij ook erg leuk!
Laatst bijgewerkt door Franciee op 26-12-17 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:30

Wij krijgen hier in Spanje geen post aan de deur, maar hier rijdt wel bij dag elke dag de vuilniswagen langs op onze vaak heel stoffige onverharde weg. De mannen rijden dan altijd heel keurig bijna stapvoets voorbij, zwaaien en roepen altijd. We zijn soms wekenlang van huis en ik weer dat ze dan ook ons huis in de gaten houden. We hebben ze vorige week een leuke kerstkaart met een fooi gegeven en dat werd zeer op prijs gesteld. Denk dat de postbode ook blij is met een cadeaubon of gewoon een tientje in een leuke kaart.

c_esther

Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:31

Gaan ze zeker leuk vinden, mijn moeder is al zn 15 jaar postbezorger. Een enkele keer krijgt ze met kerst een doosje chocola, een zelf gebakken taart of een ander kleinigheidje of geld. Wordt ze altijd vrolijk van en wordt zeker gewaardeerd. ;) hoeft niet groot of veel te zijn, gebaar is al genoeg.

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Kerstfooi postbode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 22:14

Ik heb de vaste postbode en de vaste pakjes bezorger een kerststol gegeven.
Ze laten de pakjes altijd achter zodat ik het nooit hoef te halen bij het plaatselijke punt en dat is me veel waard :)

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Kerstfooi postbode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 22:18

Mijn vraag is vooral waarom?
Een postbode verdient gewoon het minimum loon net zoals de caissière in en supermarkt of een vuilnisman of dergelijke

Fooi is ontstaan in de horeca omdat ze daar heel weinig verdiende dit is al lang niet meer en vaak komt de fooi daar niet eens bij de “juiste” personen

Ik rond bedragen wel af maar dat is nooit meer als 50 cent
Tuurlijk ben ik blij dat ze hun best voor mij doen maar dat doen er zoveel de Cassiere in het dorp de kleding winkel de vuilnis man whatever

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Kerstfooi postbode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 22:21

Ik vind wie goed doet, wie goed ontmoet :)
En het is me gewoon veel waard dat ze de pakjes hier achter laten ipv dat ik ze ergens op moet halen als ik drie x niet thuis ben.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 22:24

Alja schreef:
Ik vind wie goed doet, wie goed ontmoet :)
En het is me gewoon veel waard dat ze de pakjes hier achter laten ipv dat ik ze ergens op moet halen als ik drie x niet thuis ben.


Ben ik met je eens hoor maar ik snap de gedachte gang er niet achter

De cassiere achter de kassa doet ook netjes haar werk voor jou
Snap je mijn punt n beetje?

Ik zou het persoonlijk niet eens aan durven te nemen

Overigens hoor je zoiets nooit hier in de buurt heb verder ook weinig bezorgers gezien ze komen meestal als ik niet thuis ben ik heb geen idee hoe ze eruit zien of whatever
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 31-12-17 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Kerstfooi postbode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 22:30

Mijn oude vriendin (destijds in de 80, inmiddels ter ziele) kon op gegeven moment alleen per taxi afstanden van meer dan 300 meter overbruggen.
In de donkere dagen rond kerst gaf ze de verschillende chauffeurs een kaars - dat gebaar werd zeer op prijs gesteld.

En als ik nog in mijn warme bed lig en dan hoor ik om 5.45 de krant op de mat vallen - die meneer krijgt 10 euro van mij ieder jaar bij het aanbellen.

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Kerstfooi postbode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 22:35

Ik denk dat iedereen (of nouja: de meeste mensen) het leuk vindt om waardering te krijgen, in wat voor vorm dan ook. Dus TS, gewoon doen! VVV bon is inderdaad leuk! Ik heb respect voor iedereen die (hard) werkt maar met het weer van de afgelopen weken heb ik nog een beetje meer respect voor iedereen die buiten werkt :j

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Kerstfooi postbode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 02:38

Waarom? Omdat goede service beloond mag worden. Een extraatje als waardering motiveert mensen en dat kan nooit kwaad. De postbode die bij ons bijvoorbeeld jarenlang ons erf op reed en ons niet 300 meter verder de post liet halen, kreeg daarvoor gewoon een bedankje met kerst. Net als dus die vuilniswagen die hier niet vol gas voorbij scheurt, zodat wij een grote stofwolk over ons heen krijgen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Kerstfooi postbode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 02:59

Bij ons komende er verschillende,maar de gene die stopt om mijn honden een koekje te geven als ze in de tuin lopen ook als hij geen post heeft ga ik ook iets geven.(hij heeft het zelfs gevraagd of het mocht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 03:03

De pakketbezorger hier brengt als ik niet thuis ben mijn pakketje naar mijn moeder (inmiddels laat ik het daar standaard bezorgen zodat hij niet eerst langs mijn huis hoeft) en als zij er niet is zet hij het of in de schuur als deze niet op slot zit, of hij komt in de avond nog een keer langs om het dan te brengen. Hij doet dus wel echt iets extra's vind ik want een briefje dat het op een afhaalpunt ligt omdat het 2x geprobeerd is zullen we van hem niet zien. Daarnaast werkt hij 6 dagen in de week en maakt dus al genoeg uren..
Hij krijgt elk jaar iets voor de fijne service. Dit jaar een doosje chocolade met een kaartje en €10,00.

Ik werk zelf in een supermarkt en heb één keer een leuk kerststukje gekregen van een klant, was een spontane actie maar hartstikke leuk toch?

Ik gun het hem gewoon, juist omdat niet veel mensen aan de pakketbezorgers denken en hij zo'n fijne service geeft.

purny

Berichten: 27482
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Kerstfooi postbode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 03:27

Ik heb vandaag de buschauffeur een pak koeken gegeven voor op de zaak. Vond hij ook erg leuk en waardeerde het.