USA

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Leo

Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:30

De route die Fitzroy noemt hebben wij dit jaar gedaan, enorme aanrader :j
Voor de volgende reis (helaas niet komend jaar :( ) willen we richting Seattle, Vancouver (en dan in Canada Jasper en Banff meepakken) en zo mogelijk ook weer Yellowstone.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


LeOnIe_me
Berichten: 325
Geregistreerd: 07-03-07
Woonplaats: nispen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:06

Ik heb dit jaar een onwijs gave trip gemaakt naar New York en Washington. Ik zou jullie willen vragen om op onderstaande foto te stemmen.

Stem dan snel op mijn reisfoto op *knip*
Laatst bijgewerkt door Nadia op 11-12-17 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd, het is niet toegestaan om om stemmen te vragen

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:49

Willen jullie met ons meekijken naar onze route? Is dit te doen?
We hebben het aantal dagen op 1 plaats samengesteld door wat we op internet konden vinden wat andere mensen deden met soortgelijke route.

Dag 1: 4 Augustus aankomst SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF + Alcatraz
Dag 4: camper ophalen SF richting de kust Santa Cruz via highway 1
Dag 5: Santa Cruz - yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite – death valley. Zabriskie Point voor zonsopgang en ondergang. Spookstadjes
Dag 8: Death valley – Las Vegas
Dag 9: Las vegas
Dag 10: Las Vegas – Zion 295 km
Dag 11: Zion route 9 – Bryce. 135 km.
Dag 12: Bryce. Wandelen – Monument valley rijden via page. Dit is 5 uur rijden in totaal via highway 163.
Dag 13: Monument valley open van 6 uur s ochtends tot 8 uur s avonds.
Dag 14: Monument valley – Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon raften in moab
Dag 16: Grand canyon – route 66 naar joshua tree
Dag 17: Joshua tree – LA
Dag 18: LA
Dag 19: LA
Dag 20: 24 augustus terugvlucht Amsterdam

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:10

Er zitten wat rare dingen in. Dag 7 lijkt me niet te doen: op 1 dag van Yosemite naar Death Valley met een camper. Daartussen zou ik nog een overnachting inplannen.

Dan van Bryce via Page naar MV ? Ik zou een overnachting in Page plannen en dan een dag later naar MV gaan.

Een hele dag MV lijkt me wat veel van het goede trouwens. Zonsopgang en zonsondergang zijn mooi om mee te maken maar daarna kun je wel door naar de GC. Dat geeft je ook meer tijd bij Page voor Antelope Canyon en Horseshoe Bend.

Moab ligt helemaal niet bij de Grand Canyon en ook helemaal uit de richting. Raften bij Moab wordt hem dus niet. Bij de Grand Canyon worden voor zover ik weet alleen meerdaagse rafttrips aangeboden.

Bekijk anders eens de voorbeeldroute op www.allesamerika.com

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:33

Klopt het dat autoverhuurbedrijven geen prepaid creditcarden accepteren in Amerika? Ik was van plan er zo een te nemen maar als dat niet werkt voor auto huren moet ik toch een andere doen...

Laatstejaars diergeneeskunde student in Gent!

Ulrike <3(Gribaldi x Amethist)

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:34

Nog 6 nachtjes slapen *\%/*
Kan niet wachten om iedereen weer te zien. Heerlijk feestdagen doorbrengen met familie. Echt de kerst beleven op zn Amerikaans.
En mijn vriend heeft voor tussen kerst en nieuw een cabin geregeld in de smokey mountains. Zo romantisch <3

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:39

PreciousViva schreef:
Klopt het dat autoverhuurbedrijven geen prepaid creditcarden accepteren in Amerika? Ik was van plan er zo een te nemen maar als dat niet werkt voor auto huren moet ik toch een andere doen...

Klopt inderdaad. Ik heb wel eens een auto niet meegekregen omdat ze geen prepaid credit cards accepteren bij verhuurbedrijven.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:18

Dat klinkt goed, AbbyBlues. Veel plezier alvast!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:00

Yasmine schreef:
PreciousViva schreef:
Klopt het dat autoverhuurbedrijven geen prepaid creditcarden accepteren in Amerika? Ik was van plan er zo een te nemen maar als dat niet werkt voor auto huren moet ik toch een andere doen...

Klopt inderdaad. Ik heb wel eens een auto niet meegekregen omdat ze geen prepaid credit cards accepteren bij verhuurbedrijven.


Bedankt! Dan ga ik zorgen voor een goede creditcard!

Laatstejaars diergeneeskunde student in Gent!

Ulrike <3(Gribaldi x Amethist)

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:54

AbbyBlues schreef:
Nog 6 nachtjes slapen *\%/*
Kan niet wachten om iedereen weer te zien. Heerlijk feestdagen doorbrengen met familie. Echt de kerst beleven op zn Amerikaans.
En mijn vriend heeft voor tussen kerst en nieuw een cabin geregeld in de smokey mountains. Zo romantisch <3

Smoky Mountains ... <3
Heel veel plezier alvast!

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

Cowboy55
Berichten: 8444
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:00

Tomorrow schreef:
Willen jullie met ons meekijken naar onze route? Is dit te doen?
We hebben het aantal dagen op 1 plaats samengesteld door wat we op internet konden vinden wat andere mensen deden met soortgelijke route.

Dag 1: 4 Augustus aankomst SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF + Alcatraz
Dag 4: camper ophalen SF richting de kust Santa Cruz via highway 1
Dag 5: Santa Cruz - yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite – death valley. Zabriskie Point voor zonsopgang en ondergang. Spookstadjes
Dag 8: Death valley – Las Vegas
Dag 9: Las vegas
Dag 10: Las Vegas – Zion 295 km
Dag 11: Zion route 9 – Bryce. 135 km.
Dag 12: Bryce. Wandelen – Monument valley rijden via page. Dit is 5 uur rijden in totaal via highway 163.
Dag 13: Monument valley open van 6 uur s ochtends tot 8 uur s avonds.
Dag 14: Monument valley – Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon raften in moab
Dag 16: Grand canyon – route 66 naar joshua tree
Dag 17: Joshua tree – LA
Dag 18: LA
Dag 19: LA
Dag 20: 24 augustus terugvlucht Amsterdam


Alcatraz moet je van tevoren reserveren meen ik. Geen idee of dat online kan, maar anders moet je het op dag 1 of 2 regelen.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:13

Fitzroy schreef:
@tomorrow: geen ervaring met een camper, maar misschien moet je even neuzen op AllesAmerika.
Daar zit een schat aan ervaring.

Lowara, had je Moab al gehad? Anders zou je een rondje Denver kunnen doen met Moab, Yellowstone en de Rockies. Ook erg mooi!

Dit ga ik in de groep gooien :j

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Leo

Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:21

Tomorrow schreef:
Willen jullie met ons meekijken naar onze route? Is dit te doen?
We hebben het aantal dagen op 1 plaats samengesteld door wat we op internet konden vinden wat andere mensen deden met soortgelijke route.

Dag 1: 4 Augustus aankomst SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF + Alcatraz
Dag 4: camper ophalen SF richting de kust Santa Cruz via highway 1
Dag 5: Santa Cruz - yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite – death valley. Zabriskie Point voor zonsopgang en ondergang. Spookstadjes
Dag 8: Death valley – Las Vegas
Dag 9: Las vegas
Dag 10: Las Vegas – Zion 295 km
Dag 11: Zion route 9 – Bryce. 135 km.
Dag 12: Bryce. Wandelen – Monument valley rijden via page. Dit is 5 uur rijden in totaal via highway 163.
Dag 13: Monument valley open van 6 uur s ochtends tot 8 uur s avonds.
Dag 14: Monument valley – Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon raften in moab
Dag 16: Grand canyon – route 66 naar joshua tree
Dag 17: Joshua tree – LA
Dag 18: LA
Dag 19: LA
Dag 20: 24 augustus terugvlucht Amsterdam


Een vergelijkbaar rondje heb ik in omgekeerde volgorde gedaan in 2016.

Tussen Yosemite en Death Valley hebben wij een nachtje gekampeerd, is een flinke rit. Bij ons mede omdat de pas ten oosten van Yosemite gesloten was we om moesten rijden via Bakersfield. Let dus goed op of de wegen open zijn. :)

Moab en Grand Canyon is niet te combineren op die wijze denk ik. Moab ligt bij Arches en Canyonlands. :)

Ik zou je route invullen in Roadtrippers.com, vind ik een hele fijne website om routes mee te plannen. Mede omdat je daarin ook veel tips kunt zoeken als campings, bezienswaardigheden etc. Ook zie je de reis in werkelijke reistijden en niet alleen gebaseerd op afstand alleen. Zelfs op deze reistijden kun je nog wel wat optellen namelijk (denk aan tanken, pauzeren, eten halen etc.)



Lowara schreef:
Fitzroy schreef:
@tomorrow: geen ervaring met een camper, maar misschien moet je even neuzen op AllesAmerika.
Daar zit een schat aan ervaring.

Lowara, had je Moab al gehad? Anders zou je een rondje Denver kunnen doen met Moab, Yellowstone en de Rockies. Ook erg mooi!

Dit ga ik in de groep gooien :j

Om jullie wat inspiratie te geven <<)

[BEU] [FOTO] Roadtrip USA Colorado, Wyoming en Utah
[BEU] [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-17 14:40

Cowboy55 schreef:
Alcatraz moet je van tevoren reserveren meen ik. Geen idee of dat online kan, maar anders moet je het op dag 1 of 2 regelen.

Dat kun je online kopen idd. Geen idee wanneer de reis begint, maar ik zou ze nu alvast aanschaffen.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:21

Super, dankjulliewel voor de tips! Hebben we heel veel aan! +:)+
Jammer van dat raften, dat leek ons wel heel leuk :))

Gaaf AbbyBlues! Heel veel plezier!!

classeygurl
Berichten: 1462
Geregistreerd: 27-04-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:57

Nessie schreef:
Wij hebben ook ons plan gemaakt, de eerste 4 dagen Miami Beach, vervolgens naar Bimini en aansluitend naar Bahia Honda Key / The Keys (al vonden we toen de vorige x de andere Keys niet zo boeiend, vandaar Bahia Honda) en daarna nog 4 dagen Miami Beach.


Bahamas willen wij ook graag doen. Zie ook dagtrips vanaf Fort Lauderdale.
Heb je nog tips van maatschappijen waarmee je trips naar de Bahamas kunt maken?

Nessie

Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:27

classeygurl schreef:
Nessie schreef:
Wij hebben ook ons plan gemaakt, de eerste 4 dagen Miami Beach, vervolgens naar Bimini en aansluitend naar Bahia Honda Key / The Keys (al vonden we toen de vorige x de andere Keys niet zo boeiend, vandaar Bahia Honda) en daarna nog 4 dagen Miami Beach.


Bahamas willen wij ook graag doen. Zie ook dagtrips vanaf Fort Lauderdale.
Heb je nog tips van maatschappijen waarmee je trips naar de Bahamas kunt maken?


Wij zijn met Norwegian Cruise Line geweest en dit is zeer goed bevallen :j Goed eten, mooie hut met raam, vriendelijk personeel, goede prijs en mooie bestemmingen. Nassau vond ik Goodman's Bay Park echt prachtig (totaal niet toeristisch, er was niemand alleen wat locals, we waren gewoon met een lokale bus gegaan en ergens uitgestapt).

Nu gaan we met de ferry naar Bimini en verblijven daar in het Hilton. Hoe dat is weet ik pas in maart.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:29

Cruise lijkt me erg leuk. Maar als ik aan de milieubelasting ervan denk dan laat ik het wel :(

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:57

Ik ga voor mn 21ste verjaardag naar de VS *\o/*
Mama heeft mij een ticket geboekt voor de paasvakantie, wat een kerstcadeau!!
Ticket is onder de 500 euro zelfs, van Brussel naar Atlanta, Atlanta - Pensacola, en dat met Delta airlines?? de vluchten staan heel goedkoop zeg..
wel luxe, maar twee vluchten, anders zijn het er altijd drie :+

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:47

xTitanic schreef:
Ik ga voor mn 21ste verjaardag naar de VS *\o/*
Mama heeft mij een ticket geboekt voor de paasvakantie, wat een kerstcadeau!!
Ticket is onder de 500 euro zelfs, van Brussel naar Atlanta, Atlanta - Pensacola, en dat met Delta airlines?? de vluchten staan heel goedkoop zeg..
wel luxe, maar twee vluchten, anders zijn het er altijd drie :+


Dat heb je mooi op de kop getikt inderdaad goedkoop!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:41

Gaaf Titanic! Een tijd geleden waren er ontzettend goede deals vanuit Brussel richting Amerika en Canada. Ik had een retour Brussel - Vancouver voor 300 gevonden, maar we hadden toen net onze huwelijksreis geboekt dus maar links laten liggen. Maar waarschijnlijk was het van toen :j

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Nessie

Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 02:35

Brussel is inderdaad een goede! Zag Miami ook directe vluchten voor 290€. Maar ik vlieg nu vanaf Amsterdam voor 325 met een korte tussenstop. Scheelt een flinke afstand en parkeerkosten (daar kunnen mijn ouders me brengen, Brussel niet).

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:56

Voor mij gaat het in 2018 even andersom, een vriendin uit Philadelphia komt deze zomer bij mij! September 2016 ben ik bij haar geweest. Ze vliegt Newark - Glasgow.

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 13:23

Voor mensen die het niet erg vinden om in te leveren op wat luxe en bagage: met WOWair kan je meestal ook super goedkoop naar de VS vliegen. Toen ik keek nog voornamelijk op New York maar volgens mij zijn ze wel aan het uitbreiden. Enige nadeel is dan wel dat je een overstap hebt in IJsland en dat je moet bijbetalen voor koffers en volgens mij ook voor eten. Aanbiedingen in de gaten houden van 'goede' maatschappijen is dus denk ik handiger, maar voor mensen die het niet erg vinden om geen koffers in het ruim mee te slepen is het wel een goeie.

Nessie

Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 17:08

Wow rekende ook iets van 60 euro voor handbagage, die tickets waren dus helemaal niet zo goedkoop uiteindelijk..

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Anouk94, love_mandy, maaikemuis, Marocje, Noor, RvS, Tango1979, Tink89 en 76 bezoekers