Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:07

Ik ben op zoek naar mooie houten planken/balken voor in mijn keuken. Maar pfiew, wat is dat moeilijk :\.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:17

Is wellicht niet 100% in verhouding maar het gaat om het idee. Dan heb je ook gelijk het probleem van afstand naar de Tv opgelost.

Afbeelding

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:18

Tussen de haard en de bank (onder het raam) kun je dan eventueel nog een mand neerzetten voor het hout. Op deze manier heb je een vrije loopbaan van de keuken tot de bank.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:26

Het idee is idd aardig, maar ik zou Joris aanraden het oppervlak eens op hokjespapier te zetten en de bank met de juiste afmetingen in te tekenen. Dat geeft een goed beeld van de beschikbare ruimte.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:34

karin1985 schreef:
Is wellicht niet 100% in verhouding maar het gaat om het idee. Dan heb je ook gelijk het probleem van afstand naar de Tv opgelost.

[ [url=m/lNMvmH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Afstand tot de tv is dan al snel 5,5 meter... Dan moet je wel een hele grote tv hebben hoor...

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:35

Ik heb een afstand van 5,20 en vind het prima kijken. En ze schreef dat ze een behoorlijke tv had.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:39


karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:44

Ideaal is geen verplichting. Bovendien eindig je in deze inrichting of te ver of te dichtbij (of met een kast midden in de ruimte) Dan ga ik toch liever voor iets verder weg.

MarjanB

Berichten: 16444
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:48

_San87_ schreef:
Ik ben op zoek naar mooie houten planken/balken voor in mijn keuken. Maar pfiew, wat is dat moeilijk :\.


Wij hebben ze besteld bij stadsboom in Nijmegen wel duur allemaal die planken


Afbeelding

Verder iedereen fijne feestdagen!


Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:54

Persoonlijk kijk ik niet graag tegen een TV aan en hier zit ie dus in een kast, zeker met die ondiepe dingen is dat makkelijk te verwezenlijken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:58

MarjanB schreef:
_San87_ schreef:
Ik ben op zoek naar mooie houten planken/balken voor in mijn keuken. Maar pfiew, wat is dat moeilijk :\.


Wij hebben ze besteld bij stadsboom in Nijmegen wel duur allemaal die planken


[ [url=m/idAAmH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder iedereen fijne feestdagen!


[ [url=m/uLMCAS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi! Maar ik wil echt balken, dus twee keer zo dik als dat jij hebt hangen.

Nog eens goed zoeken :).

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:59

Zou je zoiets niet kunnen krijgen bij een plaatselijke houtzagerij San?
Zag toevallig laatst op FB een houtzagerij bij mij in de buurt die een complete boom ging zagen.

MarjanB

Berichten: 16444
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:15

@san je kan ze daar bestellen precies hoe je ze wil ook qua dikte maar ook soort hout en afwerking

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:58

Janine1990 schreef:
Zou je zoiets niet kunnen krijgen bij een plaatselijke houtzagerij San?
Zag toevallig laatst op FB een houtzagerij bij mij in de buurt die een complete boom ging zagen.

Daar zou ik eens naar moeten vragen. En anders ga ik voor steigerhouten planken, die kan ik zelf behandelen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:06

_San87_ schreef:
Janine1990 schreef:
Zou je zoiets niet kunnen krijgen bij een plaatselijke houtzagerij San?
Zag toevallig laatst op FB een houtzagerij bij mij in de buurt die een complete boom ging zagen.

Daar zou ik eens naar moeten vragen. En anders ga ik voor steigerhouten planken, die kan ik zelf behandelen.


Bij een goede houtzagerij ligt hout al jaren, trekt dus minder krom van steigerhout... (ik heb pas gehoord dat ook gebruik steigerhout niet keurig recht blijft, omdat het vaak bij gebruik vochtig wordt)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:14

Janine1990 schreef:
_San87_ schreef:
Daar zou ik eens naar moeten vragen. En anders ga ik voor steigerhouten planken, die kan ik zelf behandelen.


Bij een goede houtzagerij ligt hout al jaren, trekt dus minder krom van steigerhout... (ik heb pas gehoord dat ook gebruik steigerhout niet keurig recht blijft, omdat het vaak bij gebruik vochtig wordt)

Nadeel van hout dat jaren ligt is dat het dus zo poepduur wordt. Ik snap wel waarom, maar ik ga geen 150 euro voor een houten plank betalen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:16

Nee, dat kan ik me voorstellen!

En iets anders dan eik? Misschien wat minder duur? (grenen, vuren?) Ik weet niet hoe goed je dat kan bewerken, maar is wel een stuk goedkoper geloof ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:35

Steigerhout is vuren. Als ik dat nieuw koop en behandel gaat t ook niet trekken denk ik...

Ik weet t niet. Moeilijk :(.

MarjanB

Berichten: 16444
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:12

Het hout dat wij hebben is in een droogkamer gegaan. Kostte een euro per centimeter.. veel te duur maar konden gewoon niks vinden wat we ook mooi vonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:20

_San87_ schreef:
Ik ben op zoek naar mooie houten planken/balken voor in mijn keuken. Maar pfiew, wat is dat moeilijk :\.
Er zit vast wel een houtzagerij bij je in de buurt. Ik zou daar eens informeren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:27

Joolien schreef:
_San87_ schreef:
Ik ben op zoek naar mooie houten planken/balken voor in mijn keuken. Maar pfiew, wat is dat moeilijk :\.
Er zit vast wel een houtzagerij bij je in de buurt. Ik zou daar eens informeren.

Ik heb er idd een gevonden. Eens zien of zij hebben wat ik zoek :).

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:11

Hola! Ik ben een fanatiek meelezer in dit topic, maar zou nu toch graag ook zelf eens wat willen inbrengen. Wij wonen in Spanje, maar sinds 3 jaar hebben we het oude appartement van mijn moeder in Nederland in gebruik. We brengen er toch veel meer tijd door dan we van tevoren verwacht hadden en na een vrij simpele update in 2015, gaan we nu voor een nieuwe keuken (wordt in februari geplaatst) en hebben we voor een deel al nieuwe meubels gekocht.

Het bankstel op onderstaande foto´s is gloednieuw, evenals de draaistoel. Er komt aan de andere kant van de vrij vierkante kamer een nieuwe ronde eettafel met de stoelen zoals op de collage in de kleur blauw van de armstoel, maar het model van het beige stoeltje (twee met armleuningen, twee zonder). Aansluitend aan die kant van de kamer zit de open keuken, nu nog hopeloos ouderwets, maar straks dus vrij modern met kastjes in het wit van de foto links onder, een betonlook blad en houten planken en bovenkastjes (lage klepkasten) alleen boven het spoelgedeelte.

Afbeelding

De keuken zal er zo uit gaan zien en komt ongeveer 80 cm de kamer in, bij de nieuwe eettafel. De wanden willen we trouwens licht houden hoor, dit is de tekening van de keukenbouwer. De vloertegels lopen door vanuit de kamer en blijven liggen.

Afbeelding

Mijn punt zijn nu de gordijnen. De oude gordijnen van mijn moeder hangen er nu nog, maar ik vind ze saai, niet mooi, te licht. We zitten op de eerste verdieping en hebben weinig inkijk, maar dat kan veranderen als het huis aan de overkant verkocht wordt (staat te koop). Ik wil dus iets wat ik in elk geval ´s avonds dicht kan doen, maar het hoeft niet helemaal afgesloten te zijn. En dan graag een wat warmere kleur.

Nu twijfel ik enorm tussen inbetweens in taupe (de muur aan de overkant staat niet op de foto´s, maar is leem van Histor (op het kleurenschemaatje te zien) of toch dichte gordijnen met wat glanzend taupe of iceblue. Wat denken jullie? Er hangen trouwens wel ivoorkleurige rolgordijnen voor de ramen, die we gebruiken om de zon buiten te houden in de zomer en die ver dicht zijn als we er een langere periode niet zijn. Maar we kijken ook graag van ons af, dus vaak is de boel open.

Afbeelding

En mijn tweede punt ... de salontafel vind ik te klein, niet meer staan bij de rest, maar is wel hetzelfde als het televisiemeubel en het dressoir aan de andere kant. Geen idee wat ik daar mee wil, maar manlief is wel erg van van alles bewaren in zijn eigen laatjes, dus wel iets met opbergruimte.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:29

karin1985 schreef:
Ideaal is geen verplichting. Bovendien eindig je in deze inrichting of te ver of te dichtbij (of met een kast midden in de ruimte) Dan ga ik toch liever voor iets verder weg.


Wij hebben ook een flinke afstand naar de TV, zie de foto´s hierboven. Ik vind het zelf geen probleem, we hebben inderdaad wel een wat grotere televisie gekocht omdat manlief moeite had om de voetballers te onderscheiden op het veld. Tsss .... Maar nu gaat het prima. Is toch ook dik vijf meter vanaf de bank.

Bo_Y

Berichten: 4560
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 15:38

Mijn ouders hebben de tv aan beugel hangen die je kan uittrekken. Als je tv wilt kijken trekt je hen uit en anders hangt hij tegen de muur

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 16:59

Oké tips:

In mijn houten vloer zitten 2 grote gaten ( 5 bij 5 cm) en 2 kleine ( schroefgaten). Is dit weg te werken door een bedrijf? Hebben jullie daar ervaring mee?