[VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-17 12:02

Vandaag kwam mijn zus langs, zij zou normaal Jules even aan het werk zetten onder het zadel... Maar daar beslisten de weer goden kennelijk anders over, want HET SNEEUWT *\o/* en aangezien mijn zus hier was, kon ik toch ook even genieten van mijn beertjes in de sneeuw :brr: :brr:

Paardjes dus maar even lekker 'laten gaan' op de wei, zo geweldig om te zien, mijn 2 beertjes die genieten van 'hun weertje' <3

Fotospam...

Het begon allemaal rustig, lekker eten en snuffelen...
Afbeelding
Maar daar bleef het natuurlijk niet bij, want als je twee koudbloedjes hebt, betekend sneeuw natuurlijk net zoveel als, helemaal los gaan! :):)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gekke vlekkie, die geniet met volle teugen, oortjes naar voren en gaan! **\O/**
Afbeelding
Stoere Jules, die liet zich effe van zijn knapste kant zien voor de camera 8-)
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...


Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 06:45

Leuk :)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-17 13:19

En terwijl de paardjes voorlopig lekker genieten van de rust, heeft het baasje een 'nieuwe hobby' ontdekt, tijd hebben het doet wat met een mens ;)

Ik wilde al langer proberen om eens een touwhalster te knopen zelf, dus ben ik daar deze ochtend mee aan de slag gegaan! Ze zijn best goed gelukt voor de eerste keer vind ik, leuk om te doen, dus de paardjes krijgen binnenkort een hele collectie *\o/*

Afbeelding
Jules vond het wel grappig dat hij hetzelfde had als Vlekje denk ik :+

Afbeelding
Hij lijkt het overigens meestal wel door te hebben als ik foto's maak, dan gaat hij echt poseren 8-)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

biggirl

Berichten: 1377
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:23

ohh wat leuk ! zeker goed gelukt voor de eerste :D

kerstmuts

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 00:26

Zucht, deze update voor ons topic is helemaal niet zo leuk ;( mijn maatje staat momenteel in de kliniek met kolieken...

Deze middag merkte ik dat hij zich niet oké voelde, dus de DA gebeld, 3 bezoeken van 2 DA's verder zijn we toch met hem naar de kliniek gereden...

Bloedwaarden en hart zijn nog oké maar zijn darmen liggen volledig stil en zitten vol gas... Het is nu afwachten hoe hij opknapt, anders wordt het opereren :( staat onder camerabewaking in de kliniek nu. Hopelijk komt hij de nacht goed door, mijn arme maatje!

Vlekje is ook helemaal van de wijs, die is 2x uitgebroken en mist haar vriendje heel erg... Zij staat nu samen met een kalfje, zodat ze toch niet helemaal alleen is dit maakt haar wel rustiger...

Spannende nacht hier dus :(

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

November108

Berichten: 1309
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 00:55

Ah wat een slecht nieuws :( hopelijk komt hij de nacht goed door! Sterkte vannacht Y;(

Anoniem

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 01:22

Jeetje, dit is echt niet jullie jaar... :(:)
Heel veel sterkte gewenst voor jullie allebei, en hopelijk trekt de koliek vanzelf over! Y;(

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 04:19

Ik kom nu net voor't eerst in je topic kijken. Ik wilde enthousiast reageren want hé zeg, wat heb je 2 leuke paardjes die heerlijk paard kunnen zijn bij jou. Geweldig dat ze ook zo goed overeen komen.
Fijn he om ze aan huis te hebben!

En dan lees ik over je val. Niet min!
Been there, done that ... ongeveer op dezelfde manier. Paard schrok, ik viel en lap, ruggewervel gebroken. Ondertussen 3 jaar geleden hoor.
Dus, veel beterschap voor jou :(:)

Maar jeetje, nu je fjord in de kliniek met koliek, dat is echt balen! Waar staat hij?
Ik ga alvast heel erg duimen dat hij snel weer beter is!
Trouwens, ik wil wel meer leuke updates lezen dus hij, jullie, moéten weer samen aan het werk :) .

Don't take anything for granted

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 04:38

Wat een leuk topic!

Heel veel sterkte met de koliek!
Hopenlijk knapt hij snel op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 06:25

Mocht je shet niet mee naar de kliniek? Toen mijn paard 3 jaar terug naar Lummen moest, is mijn shetje telkens mee geweest. Ze stonden er gewoon samen op stal. In Lummen stelden ze dat zelf voor, omdat het voor beide paarden het beste was.

Sterkte en veel beterschap.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 08:32

Geen telefoon gehad vannacht, dus ik ga er vanuit dat zijn toestand stabiel is gebleven. Bel rond 9u terug naar de kliniek, dat was de afspraak indien ik niets hoorde van hun 'geen nieuws is goed nieuws' geldt voorlopig nog!

Bedankt voor de lieve berichtjes, ik houd jullie op de hoogte!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 10:14

Zucht, toen ik vanochtend zelf belde naar de kliniek, nog een vrij positief bericht, hij had een goede nacht gehad, was rond 8u vanochtend even gaan liggen, maar niets heel zorgwekkend. Ze waren hem toen aan het onderzoeken...

Half uur later terug telefoon, zijn bloedwaarden waren niet meer zo goed als gisteren, en zijn darmen liggen niet goed. Momenteel is de beste optie opereren. Mijn maatje ligt dus nu onder het mes. Ik voel me zo machteloos en bang, mijn lieve vriendje ;( ;( ;(

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Anoniem

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:04

Poeh, dat is inderdaad niet het nieuws dat je wil horen. :n
Hoe lang duurt de operatie?

KyaraMyBest
Berichten: 475
Geregistreerd: 05-03-11

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:12

Ohh wat naar! Veel sterke. Hopelijk komt hij er goed door heen.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 13:28

De operatie zou zo'n 2a3 uur kunnen duren, die zal nu normaal wel ongeveer afgerond zijn, ze gingen bellen als hij terug wakker was en recht stond, zenuwen gieren echt door mijn lijf, wat voel ik mezelf naar, maatje van me toch ;(

Ik ben deze VM veel bij Vlekje geweest, die is ook niet in haar normale doen, maar het gaf rust om met haar bezig te zijn, arm klein dropje, roept de hele tijd naar haar vriendje...

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Balou_k

Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:49

Met alle macht draaien mijn duimen overuren.. Ik voel intens met jullie mee.. Nog geen jaar geleden onze vriendin moeten laten inslapen op de kliniek vanwege koliek. Mijn grootste angst..

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

SUSANNEx

Berichten: 827
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:59

Pff, het begin van dit topic begon heel leuk, wat een heerlijk plekje heb je zo met je paardjes! En wat leuk dat je het paardenvirus weer helemaal te pakken hebt.

De koliek is minder leuk :( Ik duim voor jullie dat de operatie goed is gegaan!!

Edessa - KWPN - 2009 - M1+5 | Sjef - Haflinger - 2019
@equisuus

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 14:17

UPDATE:

Een kwartiertje geleden kreeg ik een verlossend telefoontje van de kliniek... De operatie is goed verlopen en Jules is goed wakker geworden, de eerste stap is gezet!

Er zat een heel veel zand in zijn dikke darm, wat samengekoekt was tot een soort dikke 'steen', die hij er nooit zelf uit had gekregen. Ze hebben de klont er uit gehaald & de darmen gespoeld...

De komende 48u zijn nu heel cruciaal, het kan 2 kanten op nu, maar ze hadden er een voorzichtig goed gevoel bij. Vanavond om 18u mag ik er even langs komen!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:04

Fijn dat de operatie goed is gegaan!
Ik ga voor je duimen!

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:38

Ik kwam even kijken voor de update van de kliniek. Geopereerd :) , nee toch!
Gelukkig zijn de eerste berichten nu positief. We blijven duimen !

Don't take anything for granted

Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:49

Nou zeg wat een topic meid! Ik begon heel blij te lezen, maar dit is niet helemaal wat ik verwachtte! Heel fijn dat de operatie goed is gegaan en dat hij nu kan herstellen. Ik ga voor je duimen. Kunnen jullie samen revalideren....

Laibadji

Berichten: 1685
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:04

Hoe gaat het met Jules?

Ben je topic om vreugde aan het lezen tot het bericht van de koliek. Ik duim voor het beste en hoop dat jullie samen mogen revalideren om er tegen de zomer terug te staan.
Y;(

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 20:14

Zo, om 18u even op bezoek geweest bij mijn maatje. Hij zag er 'beter' uit dan ik verwacht had, was alerter dan gisteren, ook door de pijnstilling, maar er zat duidelijk meer 'leven' in. Hij mestte 2x toen we erbij waren (heel dun, restanten die nog achter de verstopping zaten, allemaal olie) en ging actief opzoek naar koekjes. De dierenarts had er vrij goed oog op en was voorzichtig positief, ze zei letterlijk dat hij uitzonderlijk goed op ons reageerde, mijn maatje <3

De operatie was zonder complicaties verlopen, maar dat neemt niet weg dat het een zeer zware operatie is, de zwaarste die ze kunnen uitvoeren qua inwendige chirurgie. Ze hebben een hele hoop zand uit zijn dikke darm gehaald, zonder operatie had hij het nooit gehaald ;( ben zo blij dat ik de 'juiste' keuze heb gemaakt, wat er nu ook gebeurt, ik heb hem een kans gegeven!

Nu is het afwachten, de DA verwacht dat hij de nacht goed door zal komen, zoals hij nu is, als hij zo verder gaat, is de prognose vrij positief, het grootste risico is nu dat hij infecties oploopt...

Zo liep hij er gisteren bij, een hoopje ellende, helemaal uitgeput van de pijn ;( ;(
AfbeeldingAfbeelding

Scheren voor de echo, hij maakte er niets uit, zo versufd van alles wat er gaande was in zijn lijf...
AfbeeldingAfbeelding

En zo werden we vandaag begroet, al een heel ander paard, hoewel hij nu natuurlijk constante pijnstilling krijgt, hij was anders, alerter en kon zelfs al even lachen voor de foto!
AfbeeldingAfbeelding

Toch is het een sneu gezicht, al die draadjes, geschoren buik, verbandje, ...
Afbeelding
Zo ziet de snede eruit (foto voor het zekere maar even in spoiler, ziet er niet heel naar uit, maar toch...)
Spoiler:
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...


s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-17 18:27

Zo, de eerste 24u na de operatie zijn goed verlopen, mijn bolletje is flink, hij maakt een ontspannen maar alerte indruk. De dierenartsen zijn vrij positief over de prognose, al is het natuurlijk nog steeds spannend hoe zijn darmen het voedsel terug opnemen en verwerken, daar weten we normaal dinsdag ochtend meer over!

Ben deze VM nog even langs geweest bij mijn bolletje, de dierenarts was positief, het is een sterk dier (hij heeft 'zijn ras mee'). Ondertussen is hij van de recovery box verhuisd naar een gewone stal, aangezien hij vannacht rustig was en nog eens gemest heeft, zijn waarden zijn ook goed. Voorlopig nog zonder zagemeel, want meneer had HONGER! Hij was veel meer zichzelf, zelfs een beetje brutaal opzoek naar eten, dat moest nog even wachten natuurlijk ...
Afbeelding

Waar is dat eten hier? Hij ging in alle tassen en jaszakken snuffelen en was wat later lichtelijk geïrriteerd omdat we niets voor hem bij hadden...
Afbeelding

Gelijk een heel ander zicht, zo zonder baxter & verbandje, we hebben hem ook even mogen poetsen. Mijn zus en ik noemen hem nu 'telejullie', jullie begrijpen wel waarom denk ik?
Afbeelding

Een half uurtje geleden had ik nog even telefonisch contact met de DA, hij had net een handje hooi gekregen en heeft dit met veel smaak opgegeten, nu wachten op mest...

Morgen kunnen we niet op bezoek bij mijn maatje, maar ik mag sowieso 's ochtends en 's avonds even bellen om te vragen hoe het met hem gaat. En dinsdag ochtend gaan we weer langs!

Heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes en reacties, dikke kusjes van Jules, mezelf en mijn zus, die zo lief is om mij altijd naar de kliniek te vervoeren & heel erg mee supportert voor een goede afloop <3
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 00:16

Hé zeg, dat klinkt toch redelijk positief!!

Don't take anything for granted


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, Lanoca, Miez en 39 bezoekers