Vosjes aan het trainen voor de regio! *filmpjes*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Vosjes aan het trainen voor de regio! *filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 13:25

Hoii allemaal!

Gisteren weer met beide paarden zo fjjn gelest in beers bij tonnie dat ik wel wat filmpjes wil delen.

Met beide paarden ben ik geselecteerd voor de regio. Beide paarden zijn 5, met harry start ik m2 en hidden loopt l2. Harry vind her moeilijk om op het achterbeen te blijven, wat we in de filmpjes druk aan het oefenen zijn. Hij was al moe maar moest even wat over zijn grens, no pain no gains :D hidden vind alles moeilijk haha, vooral losgelaten door het lijf blijven


Harry in de les (hoor hem schreeuwen en ik heb een oortje in :') )



En



En hidden:




En verder timmeren we thuis lekker aan de weg en mogen ze lekker hun ding doenn


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:52

Citaat:
Hij was al moe maar moest even wat over zijn grens, no pain no gains


Imo train je óp de grens..
Nooit er over... with pain no gain dus........

Gini
Berichten: 17895
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:59

Ik heb alleen het eerste filmpje gekeken en mijn hartslag is naar omhoog gegaan. Zoveel onrust, zoveel geroep. Werkt dit voor jou en je paard? :+

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 14:16

Gini schreef:
Ik heb alleen het eerste filmpje gekeken en mijn hartslag is naar omhoog gegaan. Zoveel onrust, zoveel geroep. Werkt dit voor jou en je paard? :+


Kijk dan ff de anderen ook, die zijn wel met heel eel rust. Ik ben ook buuten adem na zulke stukjes als het eerste filmpje maar daarna mag hij altijd lang en kunnen wij uithijgen. Ja het werkt, vooral omdat hij heel rustig en geduldig is. Net zo lang iets overdoen tot ik de hulp goed geef en hij een goede reactie geeft. Er komt geen zweep aan te pas en als ik dat eens doe krijg ik direct op me kop. Maar hij is heel idd fanatiek ja haha en dat vind ik zo leuk aan zijn lesgeven. Opgeven is geen optie :D zonder hard te worden


En punz: dagelijks niet nee. Dan zoek je de grens net niet op of tik je em net aan. Maar 1 tot max 2x per maand ga ik er wel iets over ja.

Gini
Berichten: 17895
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Vosjes aan het trainen voor de regio! *filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:22

Dan is dat al wat telt natuurlijk, dat het werkt voor jullie. :) Zelf zou ik het moeilijk hebben om te verwerken wat er allemaal gebeurt en gezegd wordt. :D

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Vosjes aan het trainen voor de regio! *filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 14:25

Hij herhaalt het zo vaak dat je er over droomt :+

TurboDi

Berichten: 1101
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:26

T is ook een sport toch, mag je best wel even zweten ;) als je een uitgestrekte draf er goed op wil hebben moet je t wel een x zo doen om bij jou en je paard het kwartje te laten vallen, ze moeten de slag een x door hebben! Leuke paarden, leuke combi’s!

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Vosjes aan het trainen voor de regio! *filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:34

Knijp jij veel/hard met je bovenbenen in het zadel?

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:17

Leuk dat je filmpjes plaatst :o

Fijn paard is Harry gwn uit interesse en om van te leren! Als hij juist van het achterbeen afloopt zou ik denken ik pak kortere stukjes om hem toch op het achterbeen te houden! Ik zie dat het uit eindelijk wel een x goed lukt Maar toch zou die van mij wat meer aan elkaar mogen blijven! Ik denk als hij nog wat meer achterop zou blijven dat voorbeen er nog beter uitkomt! Hij is nog jong ook natuurlijk die kracht achter komt er wel! Let in je sb op dat je niet in knikt in je heup links!

Hidden heeft wat meer moeite om te sluiten en dragen zo te zien! Daar zou ik kort en snel mee schakelen/overgangen De beweging zou als het waren wat meer naar boven mogen in plaats van naar voren! Zeker in galop vind ik het wat te veel omhoog achter! Kijk of het lukt om in die galop al eens door te sluiten naar het achterbeen een klein snel galopje en dat achterop zien te houden! Zomaar paar pasjes en weer eruit

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Vosjes aan het trainen voor de regio! *filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:51

Wow leuke filmpjes! En wat een retegave paarden rij jij! <3
Heel leuk om te zien, zeker omdat mijn paard van dezelfde leeftijd/niveau is, leuk om te vergelijken! Ziet er wel uit als een pittige training, je zal wel moe zijn aan het eind!

Afgezien van dat ik het verder supergaaf er uit vind zien (en ik het je niet na doe!) heb ik als enig kritisch puntje wel het spoorgebruik. Zeker op Harry ziet je onderbeen er wat onrustig uit, ik weet niet of dit bewust drijven is, of omdat hij gewoon niet lekker zit en het daardoor wat hobbelt. In dat laatste geval zou ik persoonlijk opteren om zonder sporen te rijden.

Maar verder alleen maar complimenten. +:)+

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Vosjes aan het trainen voor de regio! *filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 21:15

Het is duidelijk dat je 2 talentvolle paarden hebt .
Verder is het niet mijn manier van trainen. Te veel druk/dwang
Succes in de wedstrijdsport want talent is er genoeg

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Vosjes aan het trainen voor de regio! *filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 21:54

Je manier van rijden met sporen vind ik niks. Je zit naar mijn idee continu in het lijf te porren. Voor mij een reden dat ik niet met sporen rij. Zolang ik m'n benen niet goed stil kan houden doe ik ze ook niet om

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 22:08

Dat mijn benen wiebelen is 100% waar. Vooral harry gooit best flink op en zit gewoon lastig. Maar ik prik zeker niet continue, mijn paarden zijn beide retesnel en vlug en als ik dat zou doen lag ik er al lang 3x naast :') ik rij ze thuis nooit met sporen en enkele keer met zweep omdat ze gewoon heel scherp zijn. Alleen met les vind ik het fijn om ze soms net iets fijner te krijgen

Dat het niet iemands manier mag :) iedereen is anders, ik weet van mezelf dat het helemaal niet met dwang gaat :j vooral hidden is een echte merrie en die moet je het eerst 2 maand vam te voren schriftelijk indienen wil mevr erover nadenken :+

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:45

Wat een leuke paarden heb je zeg!! Ik snap wel wat jou instructeur in het eerste filmpje wil bereiken. En soms is het ook wel eens nodig om ze door te tikken tot ze dat stukje uitstrekken oppakken. Echter is je paard daar al zo gigantisch van het achterbeen af dat je daar nooit een fijne correcte en gedragen uitgestrekte draf uit kan krijgen. Persoonlijk zou ik zorgen dat hij heel vlug wordt, mega veel schakelen en zorgen dat je iedere keer weer opvangt, activiteit daarin behoud zodat hij terug komt op achter, en vanuit daaruit een keer naar voren zetten. Mocht hij dan onvoldoende komen, kan je hem best een keer op je been doortikken om hem vervolgens weer op te vangen en terug op achter te zetten. Dit heel veel herhalen, puur scherp maken op je been. Ik de k dat je daar meer mee gaat bereiken dan rondje naar rondje met een uit elkaar gevallen paard knetterhard door de baan gaat. En optillen van voor... Je wilt dat hij daalt van achter en daardoor klimt van voren. Iets helpen aan de voorkant mag altijd. Maar als je hem op gaat tillen breekt hij uiteindelijk af in het stukje onder het zadel en dat is ook precies wat je ziet gebeuren in jouw filmpje.

Ook in de filmpjes waarin meer rust zit mis je activiteit en gedragenheid. Je ziet dat je hem heel erg tilt aan de voorkant en dat hij dat stukje moet compenseren onder je zadel. Kortom zorgen dat hij scherp en actief wordt dat de gedragenheid vanuit achter gaat komen.

Overigens is mijn reactie niet afkrakend bedoeld. Puur om je te helpen!

DiscoDipp

Berichten: 2867
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Vosjes aan het trainen voor de regio! *filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 00:01

Ondanks dat je inderdaad (vooral harry) twee retegave paarden onder je kont hebt, vind ik het er persoonlijk ook niet erg harmonieus uitzien. Komt voor mij heel dwingerig over, niet mijn manier van omgaan met paarden. Maar dat is gelukkig voor iedereen anders :)

Je hebt in iedergeval 2 hele leuke en vooral brave paarden :D

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Vosjes aan het trainen voor de regio! *filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 00:10

Ik heb je filmpjes afgezet.
Het is duidelijk dat je echt mega gaven paarden heb! Ze kunnen ook zeker lopen. En niet elke les ziet er perfect uit. Wiebel benen ken ik maar al te goed. Heel knap dat je kan door zitten als een paard hoog opgeeft (ik moet het nog leren :') ) maar je schopt Harry een paar keer flink met je sporen. Niet bewust, snap ik, maar waarom zou je met spoor rijden. Als ze zo goed zonder spoor en zweep reageren. Gewoon lekker weglaten. Vind het verfijnen hier niet toepasselijk.
Zou graag een filmpje zien hoe je dan “thuis” traint! Ik snap dat je op les keertje extra doorpakt en dingen oefend. Dat doet denk ik iedereen keer. Het gaat erom dat alles eerlijk gebeurt! En dus niet elke dag over hun grenzen heen.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Vosjes aan het trainen voor de regio! *filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:00

Heb alledrie de filmpjes van begin tot eind gekeken en wat een ontzettend mooie, talentvolle, brave en tolerante paarden heb je!

Je paarden geven allebei feedback op deze trainingen, maar op een subtiele manier. Vanuit hen is er veel welwillendheid om tot een harmonieus geheel te komen en dat is mooi om te zien. Hopelijk lukt het je het beste uit ze naar boven te halen, want dat zijn ze echt waard!

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 22:24

Geen filmpjes van thuis, wel van vandaag bij de les.

Hidden:



En harry:




Mijn moeder heeft net de gewone fijne drafstukken van harry helaas weer niet gefilmd maargoed :+

Ik ben wel benieuwd naar wat jullie dan van deze filmpjes vinden. Die wiebelbenen op harry erger ik mezelf mateloos aan, sporen extra laag gedaan dat ik echt me hak moet optrekken om hem te raken bij hem.

Deze les was meer gewoon puntjes op de i voor volgende week

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Vosjes aan het trainen voor de regio! *filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:37

Ik vind dat je leuke paarden hebt! Ik vind je houding op Hidden fijner om naar te kijken dan op Harry. Op het eerste filmpje hierboven met Harry vind ik je zelfs wat hangerig soms. Je beenhouding vind ik bij Hidden nog wat wisselend en rommelig, bij Harry is het gewoon storend. Maar dat vind je zelf ook, dat is echt wel een werkpunt. In 1 van de filmpjes leg je je binnenbeen met aanspringen helemaal naar achter, waarom?
Je hak is veel voor je schouder en je hebt je knie best gebogen, zou je beugel langer niet wat verschil maken?
Verder ben ik echt benieuwd hoe het over een tijdje gaat!

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 22:40

Ja foutjes van mij, ik heb een aanspring stoornis :+ komt door wat andere paarden maar gewoon stom en daar hameren we echt veel op.

Beugels langer geprobeerd maar dan zit ik ook niet fijn, voor mijn gevoel wiebel ik dan nog meer omdat ik weinig steun heb. Ik moet gewoon is gaan rijden zonder beugels maar ze zijn soms zo snel met schrikken en omdraaien dat ik ze niet altijd vertrouw, maar ga me er van de week toch maar gewoon is aan wagen

Nu helpt dit ook niet mee, auw :=

Terwijl ik op concour altijd een 7 of 7,5 krijg voor me houding en afgelopen week zelfs 2 achten met harry..


Afbeelding

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:44

Outch :oo
Je bent je in ieder geval wel bewust van je benen, dat scheelt. Ik zou daar echt een tijdje hard aan werken, zonder beugels en gewoon doen!

Wat betreft je houding, op wedstrijd zit je misschien wat trotser of in de les ben je wat meer moe (weet niet hoor haha) maar dat scheelt de helft. Mijn instructrice zei altijd: tieten vooruit en rijden! :+

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:46

Je hebt je paarden fijn aan het lopen, maar er valt nog veel meer uit te halen. Je zou jezelf een groot plezier moeten doen, en eens moeten investeren in zitles. Komt het plaatje ten goede en ook jouw inwerking op de paarden.

Niet in elkaar zakken, niet inknikken in je linker heup (dan gaat je linker hand waarschijnlijk ook al meer naar voren, en zakt je linker hak waardoor de druk op de beugels gelijker wordt en je ook in je rechter been stiller zal zijn) en niet te veel duwen in stap en galop.

Veel succes, het zit er écht wel in!

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:51

Au, dat ziet er echt heel pijnlijk uit! Komt dat door je laarzen?

Weer alledrie de filmpjes bekeken en nu heb ik een vraag. Waarom kies je ervoor beide paarden achter de loodlijn te rijden?

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Vosjes aan het trainen voor de regio! *filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 23:20

Nee ongelukje met buiten zetten := laarzen kan ik nu dus ook niet aan.

Ik ga van de week zonder beugels rijden beloofd. Alloewel ik het op hidden wel mee vind vallen.

Op je vraag: ze vinden het beiden moeilijk om het stuk bij de schoft te blijven gebruiken en over de rug te blijven. Dus ik moet ze met trainen ronder en dieper instellen om te zorgen dat ze over de rug blijven. Omhoog met de neus eruit is geen probleem, maar dan buigen ze nog niet goed af. Dus eerst zo stabieler, dan is het straks peanuts. En het is ook minimaal achter de LL

Het is ook L en M he mensen, tuurlijk zit er meer in. Het zijn 5jarige paarden die nog wen hoop moeten leren en ik ben ook maar gewoon een amateur :P

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:38

Een over de filmpjes, op de eerste knik je in met je linkerheup. Daardoor zit je toch wat scheef. En soms lijkt het door het optrekken van je benen wel alsof je op een springzadel zit, ik snap dat het lastig is maar misschien zit je in een ander zadel een stuk beter. Eentje met een smalle twist , korte wrongen zodat je je benen inderdaad af kunt laten hangen. Ook al krijg goed cijfers in wedstrijden voor je houding en zit, staar je daar niet blind op. Je moet al erg slecht zitten wil je een 5 of 4 krijgen, een 6 of 7 is toch aardig normaal. Je hebt mooie paarden dus probeer daar zo optimaal mee om te gaan, veel succes. En nog een klein punt, je hoofd knikkebolt en dat komt omdat je de beweging van het paard niet in je bekken opvangt, probeer daar aan te werken.