Eventingkalender 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:19

Vraag mij naar aanleiding van de planning en de gesprekken hier even af hoe de mensen in het grensgebied NL/BE starten. Kun je in beide landen starten?

Voor mij nu nog niet van belang overigens; ik hoop dit jaar een paar oefencrossjes mee te pakken met mijn jonkie :)

Venedict AC (v. Vagrant Z) Zadelmak
Teddy (v. Dramatic) †


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 07:01

Saar88 schreef:
Vraag mij naar aanleiding van de planning en de gesprekken hier even af hoe de mensen in het grensgebied NL/BE starten. Kun je in beide landen starten?

Voor mij nu nog niet van belang overigens; ik hoop dit jaar een paar oefencrossjes mee te pakken met mijn jonkie :)


Vanaf het L mag je in België starten voor winstpunten :)

pol013

Berichten: 8964
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 07:14

Saar88 schreef:
Vraag mij naar aanleiding van de planning en de gesprekken hier even af hoe de mensen in het grensgebied NL/BE starten. Kun je in beide landen starten?

Voor mij nu nog niet van belang overigens; ik hoop dit jaar een paar oefencrossjes mee te pakken met mijn jonkie :)


België en Nederland werken samen dus je kunt over en weer starten. Veel Nederlandse wedstrijden nemen Belgische ruiters aan op volgorde van inschrijving (al is daar iets aan aan het veranderen). Belgische wedstrijden schrijven eerst alle Belgen in en als er plaats is daarna ook Nederlanders. Dan kun je dus in de B (en L) wel eens achter het net vissen.
Je kunt overwegen om bij een Nl en een Be vereniging lid te worden. Dan wordt je bij beide gelijk behandeld. Officieel vind de KNHS dat niet goed maar a. het wordt meer gedaan onder eventers en heb er nog nooit problemen van gehoord, b. de uitspraak rondom de schaatsbond maakt het ook moeilijker voor de KNHS om dit vol te houden.

Als ik met mijn jonge paard serieus wil gaan crossen ga ik denk ik ook bij een Belgische vereniging.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:29

Tiahastrona schreef:
B is op 1 dag, L, M, Z over 2 dagen


Wat onhandig :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:12

FCSA schreef:
Tiahastrona schreef:
B is op 1 dag, L, M, Z over 2 dagen


Wat onhandig :\


Vind ik ook, Daarom ga ik er niet heen.. Zo jammer want het terrein in Ede is zo mooi.

Tiahastrona

Berichten: 1529
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Eventingkalender 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:13

Van ede maak ik als ik L ben wel weekend :o , anders gewoon B.

Vind het jammer dat Etten-Leur in de B op zondag is en dan week erna maarsbergen op zaterdag. Die kunnen dan ook niet na elkaar (toch?)

Paardloos

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Eventingkalender 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 20:14

Moet 5 dagen tussen zitten. Dus zoi wel kunnen

Dior Lagetta Spirit Upgrade x Guidam dressuur L1+11 springen Z+3 eventing Z+4/CIC*

Tiahastrona

Berichten: 1529
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Eventingkalender 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:24

Oh das mooi :D

Paardloos


Lottegold

Berichten: 1358
Geregistreerd: 11-10-10
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 00:52

weet iemand waar je info vind over de amsterdamse cross? vanaf wanneer inschrijven etc? ik kan het niet vinden.. -O-

Golddigger: B+15 L1+12 L2+10 M1+10 M2+11 Z1+1// B+2 // SGW B+11 *\o/*
Volg ons op YouTube https://www.youtube.com/user/goldenlott
Of op insta! : Lottegold1

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 08:36

golddigger08 schreef:
weet iemand waar je info vind over de amsterdamse cross? vanaf wanneer inschrijven etc? ik kan het niet vinden.. -O-


Zal tzt wel info over komen. Nu nog een beetje vroeg daarvoor. Gewoon de fb pagina van adamse bos, bomt en wedstrijdpltform etc in de gaten houden.

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 20:39

Ik vind het jammer dat Kronenberg en Hulsberg zo snel achter elkaar zitten, als ik een beetje pech heb (ligt aan de indeling van de dagen van kronenberg) kan ik ze niet allebei rijden en ik vind het allebei erg mooie wedstrijden.. Denk ook voor de Limburgers dat het erg jammer is als ze een van hun thuiswedstrijden niet kunnen rijden

Sylvana_G

Berichten: 8
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:29

Saaams schreef:
Ik wil dit jaar voor het eerst gaan starten met oefencrossen na vorig jaar verschillende lessen gereden te hebben. Iemand bekend met een oefencross welke qua moeilijkheidsgraad ook prima te doen is voor een pony welke tussen de paarden moet meekomen?
Springparcours gaat er tot op heden wel prima af tussen de paarden (nog geen B)



Ik vraag me dit ook wel af... De meer ervaring sgw-bokkers moeten ons hier vast tips in kunnen geven.. Heb zelf spring ervaring tm het M in de paarden, maar heb al zeker een jaar niet gestart ivm knie-blessure van mezelf en dracht van mijn merrie.. Nu volop bezig om conditie op te bouwen. Wil in 2018 nu wel echt ons B-debuut maken. Dit moet kunnen toch lijkt mij?

Wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap vooruit..

Ubaila V. (Oramé x Glennrigde x Voltaire)
Barcelona (Upper Class x Purioso x Rossini)
Maranello (Grand Slam VDL x Oramé ) geboren 15-07-2017

esje01

Berichten: 4892
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Eventingkalender 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:40

In baarle Nassau is altijd een leuke oefencross.
Ik adviseer altijd om goede eventing les te volgen bijv. Via de regiotraining.
Overleg met de instructeur of je er klaar voor bent.
Het is een geweldige tak van sport die heel verslavend is.

Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 16:34

Kan iemand mij wellicht nog helpen?

Komen uit Soest. Willen starten met oefencross
We willen sowieso Ede doen, want hier lessen we. Maar wat zijn nog meer oefencrossen BB om mee te starten? Vriendelijk gebouwd en logische route haha.

Laerkens Beauty

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 16:48

De BB in Amstelveen is vaak ook heel vriendelijk :j

Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 17:00

FCSA schreef:
De BB in Amstelveen is vaak ook heel vriendelijk :j


Dankjewel! Ga ik opschrijven.

Laerkens Beauty

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 21:17

Sylvana_G schreef:
Saaams schreef:
Ik wil dit jaar voor het eerst gaan starten met oefencrossen na vorig jaar verschillende lessen gereden te hebben. Iemand bekend met een oefencross welke qua moeilijkheidsgraad ook prima te doen is voor een pony welke tussen de paarden moet meekomen?
Springparcours gaat er tot op heden wel prima af tussen de paarden (nog geen B)



Ik vraag me dit ook wel af... De meer ervaring sgw-bokkers moeten ons hier vast tips in kunnen geven.. Heb zelf spring ervaring tm het M in de paarden, maar heb al zeker een jaar niet gestart ivm knie-blessure van mezelf en dracht van mijn merrie.. Nu volop bezig om conditie op te bouwen. Wil in 2018 nu wel echt ons B-debuut maken. Dit moet kunnen toch lijkt mij?


Bedoelen jullie echt oefen of BB?.

Dior Lagetta Spirit Upgrade x Guidam dressuur L1+11 springen Z+3 eventing Z+4/CIC*

Sunnevalover

Berichten: 121
Geregistreerd: 07-07-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:22

Saaams schreef:
Kan iemand mij wellicht nog helpen?

Komen uit Soest. Willen starten met oefencross
We willen sowieso Ede doen, want hier lessen we. Maar wat zijn nog meer oefencrossen BB om mee te starten? Vriendelijk gebouwd en logische route haha.


In Renswoude en Nijkerk staat ook elk jaar een oefencross.

-Spotted L1+7 L+2 M+2
-Sunneva frá Röðli
-Fenna
-Carrowbawn Dutch X "Love is immortal"

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Eventingkalender 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:35

Heb vorig jaar de BB in Winterswijk gedaan en die vond ik echt heel vriendelijk.
Ik wil kijken of de oefencross van Renswoude in onze planning past, want vorig jaar de seniorencross vond ik toch wel pittiger dan een BB-B cross, zoals hij op papier stond.

MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:59

Absoluut waar Kamsel! en de tijd in Renswoude was al helemaal niet te halen.
Overigens verder wel een heel leuk concept en mooie wedstrijd :j

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Eventingkalender 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:27

Ik vind renswoude (de schalm denk ik?) wel pittig bouwen om mee te oefenen. Ik moet met mijn pony tussen de paarden.

Laerkens Beauty

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:39

In Renswoude kun je zelf bepalen of je de hoge of lage variant springt, of zelfs een hindernis overslaat of hem juist 10 keer springt in alle mogelijke variaties. Ideaal om te oefenen dus. Ik ben echt geen held en absoluut geen eventer (dat laat ik mooi aan mijn man over) maar heb daar wel BB gestart. Juist omdat je het zo gek of wild kan maken als je zelf wil.

Las iemand die twijfelde wel/geen L in A'damse bos. Die cross is echt heel vriendelijk gebouwd (en dan druk ik me nog voorzichtig uit, ik vind het echt geen L) dus prima te doen om er in te komen.

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: Eventingkalender 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:10

Amsterdamse bos is erg vriendelijk inderdaad, maar ik ga er niet meer starten vanwege de kleine ruimte om in te rijden voor het springen/crossen en de dressuur op andere locatie. Vond het dus verre van ideaal maar opvullen voor het aantal km en voor het eerst L starten is hij wel geschikt voor.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:46

Inrijden is idd niet echt ideaal, al was het dit jaar wel duidelijk beter als het jaar ervoor :j

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:53

SusanH schreef:
Inrijden is idd niet echt ideaal, al was het dit jaar wel duidelijk beter als het jaar ervoor :j

Ik ben er alleen dit jaar geweest, dus wil niet weten hoe het de jaren ervoor was :o
Het binnen inrijden met de dressuur en op andere locatie vond ik ook niet handig, mijn paard vond dan ook alles eng toen ze ineens in de buitenbak der proefje moest lopen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers