Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 11:49

Ja... Onvoorstelbaar he? -O-
Gisteren belde mijn moeder op voor wat cadeautips richting kerst.
Terloops bracht ze onze hond, een drie jaar oude witte herder teef, ter sprake.
Mijn moeder wil graag dat ik onze hond uitgebreid was voordat we op bezoek komen, want de vorige keer 'rook het huis naar hond en moesten we uitgebreid luchten'.
Ter info: mijn hond is superschoon op zichzelf en wij ook op haar. Ze heeft zelf al een hekel aan vies worden en probeert nattigheid zoveel mogelijk te vermijden.
Met dit weer is daar natuurlijk geen ontkomen aan, dus na iedere wandeling drogen we haar uitgebreid af. Ze is net door de ergste rui heen en iedere keer voordat we ergens op bezoek gaan zorg ik dat ze netjes in. Ik kam en borstel haar dan uitgebreid en spray haar met een biologische geurneutralizer of droogshampoo met wat hondenparfum.

Nou maken mijn ouders wel vaker lompe opmerkingen, maar deze keer ben ik toch wel een beetje op m'n tenen getrapt :\
Ik ga haar toch niet wassen met dit weer? Een klein buitje erover en ze ruikt weer naar natte hond. Daar is het nou eenmaal een hond voor.
Daarnaast is ze net verkouden geweest en ook nog loops. Lijkt me geen strak plan om haar nu in bad te stoppen.
Overigens gedraagt ze zich keurig bij mijn ouders in huis en laat zelfs de katten gewoon met rust (terwijl ze vreemde katten normaal gesproken leuk speelgoed vind :Y) )
Ze gaat gewoon rustig ergens liggen en je hebt totaal geen last van haar.

Thuis laten gaat 'm niet worden. Mijn ouders wonen op 2 uur enkele reis en dan is onze hond veel te lang alleen thuis.

Sar
Berichten: 248
Geregistreerd: 29-12-11

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:56

Misschien een leugentje om eigen bestwil?
Zeggen dat je haar gewassen hebt zonder het daadwerkelijk te doen? Lijkt me dat wat je nu doet al voldoende is en als je zelf het idee hebt dat wassen nu een slecht plan is, moet je het ook niet doen. :)

Jouw hond, niet die van je ouders toch? :p

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:57

Bijzonder... honden ruiken naar hond en sommige honden ruiken meer dan anderen. Onze kerstvisite heeft ook een hond die wat sterker ruikt dan anderen, maar die gaat gewoon lekker mee. Met een hoop visite en alle kookluchtjes (en evt deurkaarsjes/stokjes) is goed ventileren toch hard nodig dus dan is een hond wel het laatste waar ik me druk over maak. De enige honden die m'n huis niet binnen komen zijn honden die m'n katten als lunchoptie zien of m'n huis volzeiken :Y)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:57

Beetje lekker ruikende antiklit erover borstelen voor je gaat?
Zou het anders ook niet weten :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 11:59

Onze hond ruikt eigenlijk juist amper. We ruiken haar zelf amper (behalve als ze natuurlijk nat is) en mijn schoonfamilie -die al helemaal niets met honden hebben- ruiken haar eigenlijk ook niet.
Nou zijn wij zelf natuurlijk bevooroordeeld, maar je kunt toch niet van een hond verwachten dat ze niet naar hond ruikt? :? Ik wil verder geen chemische troep op haar spuiten om mijn ouders te plezieren.

Azmay, dat doen we al. Soms haal ik zelfs een Zwitsaldoekje over haar, maar blijkbaar is dat ook niet voldoende :')

Goof

Berichten: 28776
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:59

Oh ik was mijn hond ook met dit weer hoor. Ze is nu 13 en je ruikt haar iets meer dan vroeger. Ze gaat onder de douche, eerst met hondenshampoo en daarna met mijn heerlijke doucheschuim en dan droog ik ze lekker af en mag ze in haar mandje opdrogen. Prima toch?

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:00

Tja, ik snap het deels wel. :+ Ik hou van honden, maar ik vind het ook niet lekker als ons hele huis naar hond ruikt omdat er mensen op bezoek komen met hun hond. Als je dan weinig kennis hebt van honden dan kan ik me heel goed voorstellen dat ze vraagt om hem te wassen als ze denkt dat dat helpt.

Het is al fijn van je ouders dat ze het gewoon helemaal prima vinden dat je je hond mee neemt toch? Ik zou gewoon tegen je ouders zeggen dat je haar gewassen hebt (ook al is het niet zo, als je dat niet wil) en dat je je best hebt gedaan! Meer kun je dan inderdaad niet doen denk ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 12:00

Goof schreef:
Oh ik was mijn hond ook met dit weer hoor. Ze is nu 13 en je ruikt haar iets meer dan vroeger. Ze gaat onder de douche, eerst met hondenshampoo en daarna met mijn heerlijke doucheschuim en dan droog ik ze lekker af en mag ze in haar mandje opdrogen. Prima toch?


Maar zelf als je haar wast zal ze na een regenbui toch ook weer naar hond ruiken? :P
Mijn hond is afgelopen week flink verkouden geworden en heeft een vacht die lang nodig heeft om te drogen. Ze is nu nog niet 100% er bovenop, maar al wel een stuk beter. Daarom vind ik wassen nu ook geen optie.
Ik heb trouwens wel een waterblazer, maar daar is ze nog te angstig voor.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-12-17 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:01

Ik kan me zo voorstellen dat een ander meer dingen ruikt, ziet en hoort aan de hond dan het baasje. Dat is meestal zo, tenminste. :D

Daarbij zeg ik dat je toch te gast bent en dat rekening houden of een oplossing zoeken, denk ik, gepast zou zijn.

Goof

Berichten: 28776
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:02

Die van mij ruikt gelukkig na 1 buitje niet al naar hond.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 12:03

Goof schreef:
Die van mij ruikt gelukkig na 1 buitje niet al naar hond.


Die van ons wel :P Maar de ervaring leert dat mijn ouders sowieso niet snel tevreden zijn :')

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:04

Je kan de hond toch gewoon wassen? Gewoon binnen houden tot ze droog is. Even een natte hond in huis is niet leuk, maar dat hoort erbij. Jij hebt voor de hond gekozen, niet je ouders.

mvermeulen1

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:06

je kan je hond gewoon wassen hoor ook met dit weer ;) Ik heb op het moment echt top drukte in de trimsalon van mensen die hun hond fris met de feestdagen willen :D

je heb ook droog shampoo.. of hondenparfum. en nee dat is echt geen chemisch spul maar vaak gewoon op waterbasis en de hond ruikt dan fris.

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:06

Hebben je ouders niet een ruimte waar ze kan verblijven zodat je moeder geen last heeft van haar geur? Ik kan me voorstellen dat je moeder haar niet in de keuken/eetkamer wil hebben als ze het echt vervelend vindt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 12:06

Sclimpre schreef:
Je kan de hond toch gewoon wassen? Gewoon binnen houden tot ze droog is. Even een natte hond in huis is niet leuk, maar dat hoort erbij. Jij hebt voor de hond gekozen, niet je ouders.


Mijn hond gaat regelmatig onder de douche of in bad, maar ze is nu zo snipverkouden geweest dat ook de dierenarts dit heeft afgeraden.
(en eigenlijk is ze nog niet helemaal 100% opgeknapt).
Droogshampoo en een lekkere hondenparfum zou echt moeten volstaan.

Mvermeulen1, daar behandel ik haar ook iedere keer mee wanneer we naar mijn ouders gaan :P
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-12-17 12:09, in het totaal 2 keer bewerkt

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:06

Je hebt een soort hondenparfum dit doe je achter de oren en als ze dan een beetje nat worden dan ruik je dat ipv natte hond!

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:07

Ik heb hier wel echt een meurhond, maar ach, dan neem je zelf een kleed mee waar ze op kunnen liggen die je later zelf weer mee naar huis neemt, en de ergste hondenlucht is weer weg. Anders geef je heel subtiel een flesje anti-geur spray aan je ouders als kerstcadeau. :P

muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:10


mvermeulen1

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:11

tip voor gebruik van je waterblazer.. handdoek over de oren enof hoofd, Ik gebruik hoodies zodat het geluid en wind van de blazer minder stoort dat helpt veel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 12:11

Bedankt voor de tips! Ook via pb!
Ik ga een beetje op onderzoek uit. Mijn ervaring is dat de meeste producten heel snel vervlogen zijn.

8nnemiek

Berichten: 43395
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:14

Ik snap het in sommige gevallen wel.
Mijn zusje had een hond en die STONK :wow: Je rook het direct als het dier in de buurt was := En dat was zelfs een kortharige herderskruising.
Als je dan van je kerstdiner wil genieten zou ik het bv ook niet fijn vinden als daar zo’n stinkbom naast ligt :')
Mijn eigen hond ruikt helemaal niet, hooguit als ze inderdaad echt zeiknat geregend is, zelfs dan nauwelijks, maar dan laat ik haar niet bij anderen binnen.
Wassen kan prima met dit weer, ik was die van mij ook om de paar maanden.
Gewoon in de badkuip, lekker lauwwarm water, goed inzepen met badedas en zilvershampoo en daarna antiklit.. en dan goed droogwrijven en met de fohn verder drogen.
Die van mij heeft zelfs een jasje voor als ze net gewassen is en naar buiten gaat een dag schoon moet blijven, maar als je niet door de regen gaat lopen en niet het bos/veld in gaat dan houden ze die lekkere pas gewassen geur best wel even vast.

Sprays en geurtjes werken niet omdat je de bestaande geur er niet mee weg haalt, je voegt er gewoon een ander geurtje aan toe. Volgens mij zijn het vooral het huidvet en de huidschilfers die zo stinken, en die moet je gewoon weg wassen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 12:17

8nnemiek, mijn hond is ook geen stinkbom. Toen we haar kregen trouwens wel, maar dat lag vooral aan de voeding. Inmiddels ruiken we haar alleen een beetje wanneer ze nattig is, maar verder helemaal niet. Mijn schoonouders hebben dus niets met honden, maar ik heb het ook bij hen nagevraagd en zij hebben nooit last gehad van haar geur.
Nou kan het goed zijn dat mijn ouders toch wat meer ruiken. Het jammere is dat mijn moeder zegt dat mijn vader en broertje hebben geklaagd en zij zeggen juist dat het mijn moeder is die er moeite mee had.
Ik vind het nog niet eens zo vervelend dat ze melden dat ze er last van hebben, want dat kan ik goed begrijpen.. maar wees dan eerlijk :')

Mijn moeder wil trouwens zelf misschien ook ooit een hondje, ben benieuwd hoe ze dat gaat doen.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:21

Als ik hier geen kans/tijd heb om te wassen en ik ruik ze wel. Dan spray ik een keertje met een anti klit spray over de honden en dan kunnen ze nog een paar dagen mee zonder te wassen. Al hoor ik echt maar zelden dat anderen ze ruiken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 12:22

kiwiwitje schreef:
Als ik hier geen kans/tijd heb om te wassen en ik ruik ze wel. Dan spray ik een keertje met een anti klit spray over de honden en dan kunnen ze nog een paar dagen mee zonder te wassen. Al hoor ik echt maar zelden dat anderen ze ruiken.


Mijn ouders zijn ook echt de enige die klagen. Ze komt geregeld bij anderen over de vloer en nog nooit iets gehoord.
Ik vraag trouwens ook regelmatig of anderen haar ruiken (en dan mogen ze echt eerlijk zijn :+ ) maar nada noppes.

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:25

Joh,... ook al doe je hond nog 25 keer onder douche. Ze zullen haar altijd blijven ruiken.... en zullen blijven zeuren. Waarschijnlijk vinden ze je hond niet leuk....
Ze bedoelen eerder, leuk dat je komt maar dan zonder hond.... fijn he, kerstdagen.