Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
hafpower
Berichten: 205
Geregistreerd: 21-11-05
Woonplaats: Duiven

Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-17 19:47

Ik heb voor woensdag een lange busreis voor de boeg met een vriendin namelijk van Arnhem naar Londen en de planning is 12uur reizen met de bus met 1x overstappen.
Ik ben nog nooit zo lang met de bus weg geweest dus nu is de vraag,wat neem ik mee om te eten en wat is handig om mee de bus in te nemen?

Sporthaflingers!!!!
Instructeur Agility
Instructeur Dog Frisbee


Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 19:52

*Een kussen waarmee je comfortabel kan dutten/slapen in de bus is erg prettig
* Oplaadblok (action heeft ze al een hele goede voor 10 euro) voor je telefoon
* oordoppen (als je je medereizigers echt zat bent)
* een dun dekentje voor onderweg is ook heel fijn
* leesboek
*evt een speletje (kaarten o.i.d.

hafpower
Berichten: 205
Geregistreerd: 21-11-05
Woonplaats: Duiven

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-17 20:12

Het maximale gewicht wat als handbagage mee de bus in mag is 7 kilo.

Sporthaflingers!!!!
Instructeur Agility
Instructeur Dog Frisbee

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:14

Pakjes sap, waterflesjes, wat reepjes zoals muesli of ontbijtkoek, boterham of broodje met beleg, eventueel fruit. Snoepjes, kussentje voor je hoofd. Jas kun je als deken gebruiken, boek, telefoon en oplader, spelletje. En een goed humeur

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Goof

Berichten: 28602
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:17

Je chauffeur zal sowieso enkele keren moeten stoppen, dus je zult sowieso ergens wat te eten kunnen kopen. Ik zou wat te drinken en wat lekkers meenemen en evt broodjes die na een paar uur nog goed blijven.
Verder wat dingen om je te vermaken (muziek, boek/ereader, tablet, tijdschriften etc).
Tussendoor lekker je ogen dichtdoen en een tukkie (proberen te) doen.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:19

Zo'n nekkussentje en een licht dekentje. Ik heb veel lange busreizen gemaakt en dit zijn wat mij betreft echt de musthaves voor onderweg.


senna21

Berichten: 11745
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:25

Iets zoals deo en oordoppen.
Ooit dezelfde reis gemaakt.
De bus was vol. Ik zat naast iemand die ehh.. niet zo fris rook en snurkte :brr: |o
Dat was een lange zit, kan ik je vertellen.
Maarre, meestal is het gezellig hoor. :+ Fijne dagen gewenst.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:29

Een slaapzak. Wij hebben het een paar keer zo koud gehad in de bus dat wij tegenwoordig altijd met een slaapzak de bus in gaan. Ook een paar keer wel warm gehad en slaapzak niet nodig gehad. Maar het is heel naar als je het koud hebt zon lange reis. Verder een kussen en Oordoppen . Hij stopt meestal vrij vaak dus je kan vaak wel iets onderweg kopen.

Winged

Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:19

Reis je overdag of s'avonds? Bij 's avonds reizen is een slaapmasker nog wel erg fijn.

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:01

Vochtige doekjes is misschien ook wel fijn.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:07

Van die desinfectiegel voor je handen. En zakdoekjes. Ik neem op lange reizen vaak zelf ook een paar kleine lege plastic zakjes mee.

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:18

Papieren zakdoekjes, flesje water, paracetamol, plastiek zakje, rolletje pepermunt, mueslikoek, wat om te lezen, een lange dunne sjaal (weegt weinig, neemt weinig plek in en dient als dekentje, hoofdkussen, tochtafschermer ...), ...

Qua kleding: verschillende laagjes. Ik vind de temperatuur altijd moeilijk inschatten.

Oja, en vergeet je identiteitskaart niet ! :)

Don't take anything for granted

speurneusc

Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:24

hou er rekening mee dat als je alleen gaat shoppen (zonder verblijf plaats) je dat ook allemaal mee moet sjouwen, is geen garantie dat je overige in de bus kan/mag laten liggen zoals slaapzak/kussen, beter is een dik vest erbij aan doen en deze dan tijdens shoppen om je middel te binden als het te warm is.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Gianti

Berichten: 10940
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:28

Ooh 12 uur valt mee. Mijn langste was 26 uur :z

Klein kussentje is fijn (zelf geen fan van nek kussentjes) dekentje en thermoskannetje drinken

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

x_Heidi

Berichten: 1763
Geregistreerd: 18-04-10
Woonplaats: Brabant

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:31

12 uur vliegt voorbij. Heb deze zomer meerdere lange busreizen gemaakt tijdens het backpacken en bij sommige ging ik echt compleet onvoorbereid mee :+ Ervaring leert dat je je gewoon moet overgeven aan de tijd, en dan zit het er zo op. Maak er geen big deal van, flesje water, wat te snoepen. Eten kun je onderweg bij de tussenstops halen.

Ik was wel altijd heel blij met mijn opblaasbare nekkussentje :)

"If the plan doesn't work, change the plan, but never the goal"

hafpower
Berichten: 205
Geregistreerd: 21-11-05
Woonplaats: Duiven

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-17 22:12

Super bedankt voor jullie aanvulling.
De planning is woensdag ochtend heel vroeg vertrekken en rond 21.30 aankomst in Londen.
Dan zaterdagavond vertrekken en zondag middag weer thuis te komen.
Heb nog nooit zo lang in een bus gezeten dus geen idee wat te verwachten.
Super bedankt voor het mee denken!

Sporthaflingers!!!!
Instructeur Agility
Instructeur Dog Frisbee

vevina
Berichten: 1639
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:16

12 uur valt echt mee en is zo voorbij. Onderweg stop je zat vaak voor eten, dus behalve een dekentje of lekker warm vest zou ik niks kunnen bedenken. Ga vooral lekker proberen te slapen. Heb tijdens mijn backpacken vaak busreizen gemaakt van +12 uur, en heb werkelijk nog nooit nagedacht over wat mee de bus in moest :+

Koper

Berichten: 30090
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:22

12 uur is te overzien, lastige eraan is dat het een korte dag is. Als het buiten donker is heb je minder afleiding van het landschap e.d.

Mijn ervaring met zulke busreizen (24 uur of langer) is dat de verwarming aan staat, er een toilet aan boord van de bus is en dat de chauffeurs een filmpje opzetten om de mensen zoet te houden. Qua afleiding en tijdverdrijf is het maar net wat je er zelf van maakt. Deel je eten met je medereizigers, of knoop een gesprek met ze aan. Dat soort dingen maakt je reis allemaal prettiger meestal.

Handig om mee te nemen zijn eten en drinken, deo en in de winter ook iets van een dun maar warm dekentje. Een fleece plaidje oid. En vermaak (boek/Ipod). Om de paar uur mag je er vaak wel even uit om de benen te strekken, er zit denk ik nog een overtocht in het verhaal waar je uit de bus gaat en wat kan drinken/shoppen op de ferry enz. Maak je maar geen zorgen dat je je verveelt :)

Grote dingen als kussens enzo gaan in de weg zitten. Als je zoiets mee wil nemen kies dan een opblaasbaar kussentje.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 12:20

hafpower schreef:
Het maximale gewicht wat als handbagage mee de bus in mag is 7 kilo.


Ik weet niet met welke maatschappij je reizen zal maar ik heb met Eurolines en Flixbus de busreis gemaakt naar Londen (en andere steden) en bagage wegen ze niet. :)

Anoniem

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 12:40

Qua eten neem ik onderweg altijd wraps mee, die kun je op verschillende manieren beleggen. Voordeel vind ik ook dat het niet zompig wordt zoals brood of snel uitdroogt :-)

Koper

Berichten: 30090
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 12:56

Pannenkoeken zijn ook ideaal :9

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

hafpower
Berichten: 205
Geregistreerd: 21-11-05
Woonplaats: Duiven

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-17 09:50

We gaan met flixbus.
Allemaal bedankt voor het meedenken!
BN nu in ieder geval beter voorbereid.

Sporthaflingers!!!!
Instructeur Agility
Instructeur Dog Frisbee

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 10:19

Die reis heb ik vaak gemaakt (Nederland - Londen) en mijn voornaamste tip: niet teveel rekenen op de tussenstop als het gaat om eten. Die wordt namelijk vaak gemaakt op het moment dat het voor de chauffeur logisch is (als die een x aantal uur gereden heeft), niet per sé halverwege of met lunchtijd/dinertijd ofzo. Veel prettiger als je ervoor zorgt dat je in principe je eigen eten mee hebt zodat je daar niet afhankelijk van bent. :)

Verder is zo'n nekkussen echt een uitkomst inderdaad. Ik weet niet of je weleens vaker met de bus reist maar als je neiging hebt tot wagenziekte, neem daar voor de zekerheid pilletjes voor mee anders wordt het potentieel een hele nare reis.

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

mvdende

Berichten: 5616
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Lange busreis wat mee te nemen kwa eten en spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 10:39

Bij de xenos hebben ze hele kleine slaapzakken. Nog geen kg en ideaal voor z'n busreis. Ik ben best fan van noedels. Neem een bakje waar ze goed inpassen en een thermoskan heet water mee.
Babydoekjes zijn ook handig voor van alles en nog wat

MaiNat

Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 10:41

Ik heb veel ervaring met lange busreizen naar het buitenland. Ik vind het altijd erg ontspannen. Ik meem altijd genoeg boeken en of een ereader mee! Ook neem ik altijd een koelbox mee voor bij de voeten. Hierin een hoop flesjes drinken, bolletjes met beleg voor onderweg en kaasjes. Voor de rest erboven op chips en snoep! Als je honger hebt wil je niet wachten totdat de bus ergens stopt! Ook oordoppen, oortjes met genoeg muziek op mp3 speler of mobiel zelf. Wat leuke tijdschriften en lekkere warme comfortabele kleding met veel laagjes. Kan je altijd wat aan of uit doen. Goede loopschoenen, zonnebril en een kleine paraplu zijn ook handig! En deze in klein tasje. Zakdoeken zijn ook handig en zonnebrand. En mijn vriend neemt altijd een grote kussen mee zodat hij tegen het raam kan liggen, zelf neem ik een klein kussentje mee en een opblaas of stoffen kussentje voor de nek. Veel plezier!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!